Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Nie dogrzany silnik.


elektryk1e
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. od czasu jak sie zrobilo zimno mam problem z nagrzewaniem sie silnika. wsiadam rano odpalam pochodzi z 3 min ok jade. wlaczam ogrzewanie na maks. i dopiero po przejechaniu jakis 7km zaczyna sie cieplo robic. wskazowka temp prawie nie drgnie. postoje w korku nie wieje na chlodnice ok 5 min i temp normalna. rusze pojade 90 km/h przez 5 min znowu spada prawie do zera.

kiedys po przejechaniu jakis 20 km z predkoscia 70-120. odrecilem korek chlodnicy. wkladam palec a tam letnia woda.

 

co poradzic??

z gory dziekuje

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź termostat. Wygląda to tak, jakby był cały czas otwarty. Ja osobiście daję ogrzewanie na maksa dopiero, jak zaczyna z niego lecieć ciepłe powietrze (i jest mi zimno) - na początku pokrętło jest ustawione na około połowę skali. Ale i tak diagnoza brzmi - sprawdź termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% termostat. Miałem dokładnie tak samo i tydzień temu wymieniłem. Koszt 25 zł. Teraz silnik momentalnie się nagrzewa, ogrzewanie działa i spalanie spadło z 10 do 7 l/100 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

w sobotę wymieniłem termostat w mojej mikrusi. Koszt termostatu 26 zł, warto od razu wymienić płyn w układzie.

 

Roboty niewiele. Bez wymiany płynu - około 30 min. Z wymianą płynu + 1h. Obudowa termostatu znajduje się pod aparatem zapłonowym. Wystarczy wykręcić 3 śruby i termostat jest na wierzchu. Jeżeli wcześniej nie spuścisz płynu z układu, to licz się z wylaniem płynu z kadłuba silnika (oczywiście do poziomu termostatu + węże = około 1 litr).

 

Mój stary termostat "nie trzymał" - zniszczona usczelka termostatu. Do wymiany termostatu należy przygotować pastę silikonową, uszczelniającą.

 

W mojej Mikrze, po wymianie termostatu, auto nagrzewa się zdecydowanie szybciej. Przy temp. powietrza około 7-8 st C i przejechaniu około 2-3 km (Wrocław), wskazówka temp. lekko się unosi.

 

Ponadto, jeżeli nie masz czasu na wymianę termostatu to szybkim i prostym sposobem na polepszenie nagrzewania się silnika, będzie przesłonięcie chłodnicy kartonem. Prawdopodobieństwo przegrzania przy sprawnym wentylatorze - minimalne.

 

Zalałem swoją micrę do pełna. Po następnym tankowaniu będę wiedział czy jest oszczędność na paliwie. Micrą jeździ żonka, po mieście (Wrocław) robiąc dziennie w jedną stronę (praca) około 10 km.

 

Pozdrawiam

 

Ucho7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja jak mialem micre to mialem zrobioną przysłonkę którą na zimę montowałem i zawsze miałem ciepło i szybkosię silnik nagrzewał :D do wykonania tego wystarczyl kawałek tektury i 2 sznureczki i dzialalo za kazdym razem, montowalem to pomiedzy chlodnica a atrapą

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslonke mialem jak przed wymiana termostatu. bylo lepiej aczkolwiek nie to co powinno. teraz po wymianie wyciagnalem i jest tak jak wczesniej. fakt ze uszczelka termostatu byla zniszczona. zagotowalem go w garnku i sie otworzyl ostudzilem i sie zamknal, ale szpara zostawala.

 

co jeszcze sprawdzic??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

elektryk1e, Twój objaw to typowy dla złego termostatu, jak juz tłumaczone było: Duzy obieg idzie przez chłodnice, a mały obieg od razu do silnika omijając chłodnice, dlatego jest termostat i on w zależności od temp daje na duzy lub mały obieg. Termostat wymieniłeś i dalej takie objawy, możliwe, ze felerny termostat. Najlepiej to pojeździł troche nie patrz na tempterature i dotknij węza między termostatem a chłodnicą, jak bedzie zimny to termostat nie puszcza na chłodnice. Nie wiem czy da rade odwrotnie zamontować termostat, raczej wątpię, jeszcze pojedź niech sprawdzą Ci temperature płynu. Pompe masz dobrą, bo jakby nie pompowało to by się silnik przegrzewał, by by krążenia nie było. Wiec innej rady nie ma jak sprawdzić płyn. Ewentualnie jeszcze raz wymienić termostat, a te oddać na gwarancje :) powiedzieć, ze nie działa, bo się zacina :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jaką temperature kupiłeś ten termostat?? moze zbyt wysoka i sie nie otwiera .Ja kiedys wymienialem i raczej nie da sie odwrotnie wsadzic bo nie zmieści sie przynajmniej u mnie tak bylo.Jeszcze pytanie silnik pali Tobie na wszystkie cylindry??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jeszcze sprawdzic??

1) ten nowy termostat

2) stan płynu w układzie chłodzenia. Jak jest bardzo stary i bardzo brudny, to może psocić...

3) a pomijając wskazówkę temperatury, to w aucie nadal jest tak samo zimno, czy jednak cieplej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslonke mialem jak przed wymiana termostatu. bylo lepiej aczkolwiek nie to co powinno. teraz po wymianie wyciagnalem i jest tak jak wczesniej. fakt ze uszczelka termostatu byla zniszczona. zagotowalem go w garnku i sie otworzyl ostudzilem i sie zamknal, ale szpara zostawala.

 

co jeszcze sprawdzic??

 

pozdrawiam

 

tak jak piszą koledzy-termostat.Po zamknięciu nie ma być żadnej szpary.Zdarza sie często że nowy termostat jest trafiony.trzeba go sprawdzić w domu i jak co to reklamacja.Co do przysłaniania to tylko dziury w grillu i zderzaku.Nie wolno zasłaniać chłodnicy.Chodzi o zmniejszenie dopływu zimnego powietrza do komory silnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie. wiec tak:

 

nowy termostat sprawdzalem w garnku i dziala :)

 

plyn wymieniany jakis miesiac temu

 

termostat nie wiem na jaka temperature :) nippartsa do k11 mi dal i tyle.

 

a nagrzewa sie tak samo jak wtedy.

kompletnie zero zmian.

 

nowy termostat wlozony tak samo jak stary.

 

jutro wyciagne ten nowy i zobacze czy napewno sie zamyka bo moze cos sie dostalo i blokuje.

 

pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w nowym roku zycze

 

[ Dodano: Pon 31 Gru, 2007 16:45 ]

na jaką temperature kupiłeś ten termostat?? moze zbyt wysoka i sie nie otwiera .Ja kiedys wymienialem i raczej nie da sie odwrotnie wsadzic bo nie zmieści sie przynajmniej u mnie tak bylo.Jeszcze pytanie silnik pali Tobie na wszystkie cylindry??

 

 

to raczej odwrotnie musialby nie zamykac.

 

tak pali na wszystkie cylindry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Dzisiaj wymieniłem termostat w mojej K11 1.0 16V. Postanowiłem opisać operację, bo jako laik nie mogłem na forum znaleźć dokładnej instrukcji jak to zrobić:

1. Objawy:

- Od zakupu tj od 1,5 roku, wskaźnik temperatury nie przekraczał 1/3 skali. Trochę mnie to dziwiło ponieważ wiem, że zwykle w samochodach normą jest 1/2 skali. (ok. 90C)

- Od kilku tygodni wskaźnik nie wchodził nawet na 1/4 skali, w środku też trzeba było bardzo długo czekać aż zrobi się ciepło.

2. Diagnoza:

- By sprawdzić czy winny jest termostat, należy po odpaleniu zimnego silnika, i kilku minutach sprawdzić na dotyk, czy przewód od termostatu do chłodnicy jest ciepły. Jeśli jest, to prawie na pewno termostat (normalnie powinien odcinać dopływ do chłodnicy aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury). U mnie się właśnie tak działo.

3. Rozwiązanie:

- Rozwiązaniem tymczasowym jest włożenie kartonu między atrapkę a chłodnicę. U mnie pomogło - wskazówka zatrzymywała się na 1/3 skali. Samochód jednak nadal wolno się zagrzewał. Poza tym nie należy polegać na tym rozwiązaniu na dłuższą metę ponieważ pamiętajmy, że płyn cały czas musi krążyć po całym obiegu co przekłada się na wyższe spalanie i ogólnie tak być nie powinno.

- Zakupiłem termostat tutaj: www.autoblachy.com ponieważ tylko tutaj znalazłem w dobrej cenie termostat o temperaturze otwarcia 88C. Termostat przyszedł po 2 dniach. Poza tym zaopatrzyłem się w silikonową pastę uszczelniającą (2.5zł) oraz 2l. płynu do chłodnicy by uzupełnić ubytek.

- Termostat znajduje się pod aparatem zapłonowym, jest przykręcony na trzy śruby 10.

- Najpierw luzujemy obejmę węża, po czym go ściągamy. Następnie odkręcamy sam termostat.

- Po odkręceniu należy kilka razy stuknąć, bo uszczelka jeszcze dosyć mocno trzyma.

- Po odkręceniu termostatu okazało się, że oryginalnie (bądź przez poprzedniego właściciela) był założony na 82C. Przy odkręcaniu wyleciało trochę płynu (ok 0,7L)

- Wyczyściłem dokładnie miejsce po starym termostacie, nałożyłem pastę silikonową, odczekałem 30 min. by stwardniała po czym przykręciłem.

IMG_1913.jpgIMG_1914.jpg

- Odczekałem jeszcze 4h by dać czas paście na stwardnienie, po czym uzupełniłem płyn w chłodnicy i wykonałem jazdę próbną.

 

Rezultat:

Samochód rozgrzewa się po 3km, wskazówka zatrzymuje się na połowie skali. Ciepełko aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i konret ;) ale tego posta trzeba by przeniesc do odpowiedniego dzialu bo po czasie zostanie zapomniany...

 

[ Dodano: Sob 17 Sty, 2009 19:43 ]

ja zamierzam przeczyscic nagrzewnice prawdopodobnie jutro.. tylko jutro auto ma urlop.. ogrzewanie mam BDB ale jednak mnie cos ciagnie zeby ja przeplukac wraz z reduktorem gazu.. termostat wymieniony na 88stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...