elektryk1e Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 witam. od czasu jak sie zrobilo zimno mam problem z nagrzewaniem sie silnika. wsiadam rano odpalam pochodzi z 3 min ok jade. wlaczam ogrzewanie na maks. i dopiero po przejechaniu jakis 7km zaczyna sie cieplo robic. wskazowka temp prawie nie drgnie. postoje w korku nie wieje na chlodnice ok 5 min i temp normalna. rusze pojade 90 km/h przez 5 min znowu spada prawie do zera. kiedys po przejechaniu jakis 20 km z predkoscia 70-120. odrecilem korek chlodnicy. wkladam palec a tam letnia woda. co poradzic?? z gory dziekuje pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Sprawdź termostat. Wygląda to tak, jakby był cały czas otwarty. Ja osobiście daję ogrzewanie na maksa dopiero, jak zaczyna z niego lecieć ciepłe powietrze (i jest mi zimno) - na początku pokrętło jest ustawione na około połowę skali. Ale i tak diagnoza brzmi - sprawdź termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 to musze go sciagac? czy tylko weze i zobaczyc gdzie poleci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Wydawa mi sie że mam ten sam problem ale jakoś nie mogę znaleźć czasu żeby to sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 elektryk1e, Dokładnie Tylko dobrze skręć te dwa węże, żeby wycieku nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 ok dzieki jutro bede dlubal napisze co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuch Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Na 100% termostat. Miałem dokładnie tak samo i tydzień temu wymieniłem. Koszt 25 zł. Teraz silnik momentalnie się nagrzewa, ogrzewanie działa i spalanie spadło z 10 do 7 l/100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 no to elegancko ':) niedlugo wymienie bo tez mi pali jak smok dzieki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ucho7 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Cześć, w sobotę wymieniłem termostat w mojej mikrusi. Koszt termostatu 26 zł, warto od razu wymienić płyn w układzie. Roboty niewiele. Bez wymiany płynu - około 30 min. Z wymianą płynu + 1h. Obudowa termostatu znajduje się pod aparatem zapłonowym. Wystarczy wykręcić 3 śruby i termostat jest na wierzchu. Jeżeli wcześniej nie spuścisz płynu z układu, to licz się z wylaniem płynu z kadłuba silnika (oczywiście do poziomu termostatu + węże = około 1 litr). Mój stary termostat "nie trzymał" - zniszczona usczelka termostatu. Do wymiany termostatu należy przygotować pastę silikonową, uszczelniającą. W mojej Mikrze, po wymianie termostatu, auto nagrzewa się zdecydowanie szybciej. Przy temp. powietrza około 7-8 st C i przejechaniu około 2-3 km (Wrocław), wskazówka temp. lekko się unosi. Ponadto, jeżeli nie masz czasu na wymianę termostatu to szybkim i prostym sposobem na polepszenie nagrzewania się silnika, będzie przesłonięcie chłodnicy kartonem. Prawdopodobieństwo przegrzania przy sprawnym wentylatorze - minimalne. Zalałem swoją micrę do pełna. Po następnym tankowaniu będę wiedział czy jest oszczędność na paliwie. Micrą jeździ żonka, po mieście (Wrocław) robiąc dziennie w jedną stronę (praca) około 10 km. Pozdrawiam Ucho7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 zmienilem termostat i d*pa to samo zero reakcji. chyba nie pompa wody co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wodzu101 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 ja jak mialem micre to mialem zrobioną przysłonkę którą na zimę montowałem i zawsze miałem ciepło i szybkosię silnik nagrzewał do wykonania tego wystarczyl kawałek tektury i 2 sznureczki i dzialalo za kazdym razem, montowalem to pomiedzy chlodnica a atrapą pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 zaslonke mialem jak przed wymiana termostatu. bylo lepiej aczkolwiek nie to co powinno. teraz po wymianie wyciagnalem i jest tak jak wczesniej. fakt ze uszczelka termostatu byla zniszczona. zagotowalem go w garnku i sie otworzyl ostudzilem i sie zamknal, ale szpara zostawala. co jeszcze sprawdzic?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 elektryk1e, Twój objaw to typowy dla złego termostatu, jak juz tłumaczone było: Duzy obieg idzie przez chłodnice, a mały obieg od razu do silnika omijając chłodnice, dlatego jest termostat i on w zależności od temp daje na duzy lub mały obieg. Termostat wymieniłeś i dalej takie objawy, możliwe, ze felerny termostat. Najlepiej to pojeździł troche nie patrz na tempterature i dotknij węza między termostatem a chłodnicą, jak bedzie zimny to termostat nie puszcza na chłodnice. Nie wiem czy da rade odwrotnie zamontować termostat, raczej wątpię, jeszcze pojedź niech sprawdzą Ci temperature płynu. Pompe masz dobrą, bo jakby nie pompowało to by się silnik przegrzewał, by by krążenia nie było. Wiec innej rady nie ma jak sprawdzić płyn. Ewentualnie jeszcze raz wymienić termostat, a te oddać na gwarancje powiedzieć, ze nie działa, bo się zacina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wodzu101 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 na jaką temperature kupiłeś ten termostat?? moze zbyt wysoka i sie nie otwiera .Ja kiedys wymienialem i raczej nie da sie odwrotnie wsadzic bo nie zmieści sie przynajmniej u mnie tak bylo.Jeszcze pytanie silnik pali Tobie na wszystkie cylindry?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 co jeszcze sprawdzic?? 1) ten nowy termostat 2) stan płynu w układzie chłodzenia. Jak jest bardzo stary i bardzo brudny, to może psocić... 3) a pomijając wskazówkę temperatury, to w aucie nadal jest tak samo zimno, czy jednak cieplej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 zaslonke mialem jak przed wymiana termostatu. bylo lepiej aczkolwiek nie to co powinno. teraz po wymianie wyciagnalem i jest tak jak wczesniej. fakt ze uszczelka termostatu byla zniszczona. zagotowalem go w garnku i sie otworzyl ostudzilem i sie zamknal, ale szpara zostawala. co jeszcze sprawdzic?? pozdrawiam tak jak piszą koledzy-termostat.Po zamknięciu nie ma być żadnej szpary.Zdarza sie często że nowy termostat jest trafiony.trzeba go sprawdzić w domu i jak co to reklamacja.Co do przysłaniania to tylko dziury w grillu i zderzaku.Nie wolno zasłaniać chłodnicy.Chodzi o zmniejszenie dopływu zimnego powietrza do komory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Dzieki za zainteresowanie. wiec tak: nowy termostat sprawdzalem w garnku i dziala plyn wymieniany jakis miesiac temu termostat nie wiem na jaka temperature nippartsa do k11 mi dal i tyle. a nagrzewa sie tak samo jak wtedy. kompletnie zero zmian. nowy termostat wlozony tak samo jak stary. jutro wyciagne ten nowy i zobacze czy napewno sie zamyka bo moze cos sie dostalo i blokuje. pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w nowym roku zycze [ Dodano: Pon 31 Gru, 2007 16:45 ] na jaką temperature kupiłeś ten termostat?? moze zbyt wysoka i sie nie otwiera .Ja kiedys wymienialem i raczej nie da sie odwrotnie wsadzic bo nie zmieści sie przynajmniej u mnie tak bylo.Jeszcze pytanie silnik pali Tobie na wszystkie cylindry?? to raczej odwrotnie musialby nie zamykac. tak pali na wszystkie cylindry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gyloosh Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam! Dzisiaj wymieniłem termostat w mojej K11 1.0 16V. Postanowiłem opisać operację, bo jako laik nie mogłem na forum znaleźć dokładnej instrukcji jak to zrobić: 1. Objawy: - Od zakupu tj od 1,5 roku, wskaźnik temperatury nie przekraczał 1/3 skali. Trochę mnie to dziwiło ponieważ wiem, że zwykle w samochodach normą jest 1/2 skali. (ok. 90C) - Od kilku tygodni wskaźnik nie wchodził nawet na 1/4 skali, w środku też trzeba było bardzo długo czekać aż zrobi się ciepło. 2. Diagnoza: - By sprawdzić czy winny jest termostat, należy po odpaleniu zimnego silnika, i kilku minutach sprawdzić na dotyk, czy przewód od termostatu do chłodnicy jest ciepły. Jeśli jest, to prawie na pewno termostat (normalnie powinien odcinać dopływ do chłodnicy aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury). U mnie się właśnie tak działo. 3. Rozwiązanie: - Rozwiązaniem tymczasowym jest włożenie kartonu między atrapkę a chłodnicę. U mnie pomogło - wskazówka zatrzymywała się na 1/3 skali. Samochód jednak nadal wolno się zagrzewał. Poza tym nie należy polegać na tym rozwiązaniu na dłuższą metę ponieważ pamiętajmy, że płyn cały czas musi krążyć po całym obiegu co przekłada się na wyższe spalanie i ogólnie tak być nie powinno. - Zakupiłem termostat tutaj: www.autoblachy.com ponieważ tylko tutaj znalazłem w dobrej cenie termostat o temperaturze otwarcia 88C. Termostat przyszedł po 2 dniach. Poza tym zaopatrzyłem się w silikonową pastę uszczelniającą (2.5zł) oraz 2l. płynu do chłodnicy by uzupełnić ubytek. - Termostat znajduje się pod aparatem zapłonowym, jest przykręcony na trzy śruby 10. - Najpierw luzujemy obejmę węża, po czym go ściągamy. Następnie odkręcamy sam termostat. - Po odkręceniu należy kilka razy stuknąć, bo uszczelka jeszcze dosyć mocno trzyma. - Po odkręceniu termostatu okazało się, że oryginalnie (bądź przez poprzedniego właściciela) był założony na 82C. Przy odkręcaniu wyleciało trochę płynu (ok 0,7L) - Wyczyściłem dokładnie miejsce po starym termostacie, nałożyłem pastę silikonową, odczekałem 30 min. by stwardniała po czym przykręciłem. - Odczekałem jeszcze 4h by dać czas paście na stwardnienie, po czym uzupełniłem płyn w chłodnicy i wykonałem jazdę próbną. Rezultat: Samochód rozgrzewa się po 3km, wskazówka zatrzymuje się na połowie skali. Ciepełko aż miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 No i konret ale tego posta trzeba by przeniesc do odpowiedniego dzialu bo po czasie zostanie zapomniany... [ Dodano: Sob 17 Sty, 2009 19:43 ] ja zamierzam przeczyscic nagrzewnice prawdopodobnie jutro.. tylko jutro auto ma urlop.. ogrzewanie mam BDB ale jednak mnie cos ciagnie zeby ja przeplukac wraz z reduktorem gazu.. termostat wymieniony na 88stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.