Gość michuWlkp Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 mam mały problem z moja serenka 1.6 benzynka z 99roku a mianowicie ciagle sie zagrzewa i nie wiem dlaczego! po wymianie płynu w chłodnicy nie idzie przejechac nawet 2KM na wodzie jest troche lepiej ale terz sie grzeje! PROSZE O POMOC! Z góry dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kruchy82 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 to był moj pierwszy objaw ktory spowodował pekniecie głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michuWlkp Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 ale czym jest to spowodowane?? kiedys tez tak miał ale jej przeszlo i było dobrze a teraz znowu po tej zmianie płynu zaczeła takwariowac! a moze to byc pompa wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Może zwyczajnie masz zapowietrzony układ chłodniczy . Przeczytaj Ważne Tematy na podforum sereny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 mam mały problem z moja serenka 1.6 benzynka z 99roku a mianowicie ciagle sie zagrzewa i nie wiem dlaczego! po wymianie płynu w chłodnicy nie idzie przejechac nawet 2KM na wodzie jest troche lepiej ale terz sie grzeje! PROSZE O POMOC! Z góry dzieki! Ile płynu spuściłeś a ile wlałeś? Jeśli zdecydowanie mniej wlałeś to zwyczajnie może jest zapowietrzony. Poczytaj tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=21500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 te auto sie samo nie odpowietrzy... poswiecisz na to nawet godzine :> gwarantuje.. jak nie da rady to moze gdzies ie przewod zatkal albo cus ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michuWlkp Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 wydaje mi sie ze udało sie odpowietrzyc układ jednak od czasu do czasu (na odcinku 130 km) zdarza sie ze temperatura nagle podskoczy! Czy moga to byc objwy wydmuchanej uszczelki pod głowica badz pęknięcie głowicy?? P.S WIELKIE dzieki za pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLUETEC Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Dawno mnie tu nie było! Do rzeczy: wczoraj byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie usuwaliśmy wyciek płynu. Powodem była prztarta rura na złączu pod fotelem kierowcy Nowa opaska i już. Błachostka. Już nic nie przecieka. Oczywiście trzeba było wlac spowrotem płyn, odpowietrzyć itp. Wszstko zrobione wg instrukcji z forum. Nagrzdewnice dają ciepełko na wolnych obrotach - czyli wszystko teoretycznie OK. Tutaj pojawia się problem. Po dolaniu płynu i odpowietrzeniu stan w zbiorniku wyrównawczym był ze 3 cm ponad MAX. Pojeździłem trochę. Wskaźnik temperatury był pod ciągłą kontrolą i mówił mi takie uspakajające OK. Po powrocie do domu podnoszę maskę, a tam wszysko pływa w płynie... Wszystko wskazuje na to, że wyleciał (raczej wystrzelił) spod korka na chłodnicy (korek jest szczelny). Stan w zbiorniku wyrównawczym trochę ponad MIN - czyli tak jak za starych dobrych czasów. PYTANIE BRZMI: czy to możliwe, że układ w ten sposób usunął nadmiar płynu? Może pytanie zabrzmiało naiwnie, ale kto pyta nie błądzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hugo Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 BLUETEC ja bym wymienił termostat. Wierz mi naprawiam auta od lat (najbardziej interesują mnie auta japońskie i miałem kilka przypadków, gdzie nieszczelność lub jakieś inne zdarzenie (np. wymiana uszczelki pod głowicą) zbiegło się z padaczką termostatu. P.S. Może zanim go wymienisz obserwuj sprawę (tzn. czy znów nie wywali płynu, a jak będzie OK i temperatura taka jak ma być to zostaw). PYTANIE BRZMI: czy to możliwe, że układ w ten sposób usunął nadmiar płynu? To jest absolutnie niedopuszczalne. Korek chłodnicy upuszcza nadmiar płynu w układzie do zbiorniczka wyrównawczego (a nie na zewnątrz) i dopiero stamtąd przelewem płyn może wydostać się poza obieg.Ewentualnie coś z korkiem jest nie halo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Wszystko wskazuje na to, że wyleciał (raczej wystrzelił) spod korka na chłodnicy (korek jest szczelny).a nie spod korka odpowitrznik (tego ktory jest dokecony cybanem) moze podczas odpowietrzania za slabo dokreciliscie a tam sie robi duze cisnienie i wybija jak sie niedorkeci... BLUETEC ja bym wymienił termostathmmm dziwne skoromowi ze na wolnych obrotach leci mu cieple ale nie wnikam Ty sie znasz bardziej...Po dolaniu płynu i odpowietrzeniu stan w zbiorniku wyrównawczym był ze 3 cm ponad MAXtez mam troche poand max w wyrownawczym i serena sama go sobien ie usuwa;) tylko jest ciagle ponad max:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLUETEC Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 No właśnie... Też nie bardzo chciało mi się w to wierzyć żeby w ten sposób zniknął ten nadmiar... CZOPO słusznie zauważył, ze nagrzewnice (przednia i tylna) działają bez zarzutu - na wolnych obrotach i to chwilę po odpaleniu zupełnie wychłodzonego silnika. Wskaźnik temp też nie wariuje. Być może przyczyna tkwi w tym nieszczęsnym korku. To tak wygląda jakby nie trzymał ciśnienia przy wyższych obrotach. Zobaczę co będzie się działo jutro - mam trochę jazdy więc pewnie co ma wyjść to wyjdzie. Jeśli będzie tam lecieć to spróbuję dać tam nową (grubszą) uszczelkę choć stara nie wygląda na specjalnie zmęczoną. Puki co dzięki Wam wielkie za podpowiedzi. Jutro (heh właściwie dzisiaj) zdam tutaj relację z walki [ Dodano: Sob 05 Sty, 2008 00:59 ] Korek chłodnicy upuszcza nadmiar płynu w układzie do zbiorniczka wyrównawczego (a nie na zewnątrz) i dopiero stamtąd przelewem płyn może wydostać się poza obieg. Wszystko się zgadza tylko nie w wersji 2.0 benz. Korek ze sprężynowym zaworem z "powrotem" do zbiornika wyrównawczego jest zupełnie gdzie indziej. Jest umieszczony pod fotelem kierowcy na rurze która odprowadza płyn z silnika do chłodnicy (na górę chłodnicy rzecz jasna). Korek na chłodnicy to metalowy dekiel z gumową uszczelką osadzoną na blaszanym, ruchumym "talerzyku". To właśnie spod tego korka wywaliło płyn - stawiam na to, że jest nieszczelny... Zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 wywaliło płyn - stawiam na to, że jest nieszczelny... Zobaczymynie ma co stawac najwidoczniej JEST Nieczelny skoro spod niego wywalilo nadmiar plynu... wymien go (co moze byc ciezkie bo inny dostaniesz tylko z rozbitka) albo musialbys sorobic nowa uszczelke gumowa... ale i tak mnie dziwi ze ci plyn wywalilo O_O ja tez mam za duzo plynu wlanego od jakiegos czasu i nic nie ucieka poprostu jest za duzo i tyle nadmiar ponad max siedzi sobie grzecznie w zbiorniczku wyrownawczym... to mnie dziwi w sumie [dolewalem go jak bylo ciemno i na oko wlalem ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 mam mały problem z moja serenka 1.6 benzynka z 99roku a mianowicie ciagle sie zagrzewa i nie wiem dlaczego! po wymianie płynu w chłodnicy nie idzie przejechac nawet 2KM na wodzie jest troche lepiej ale terz sie grzeje! PROSZE O POMOC! Z góry dzieki! wydaje mi sie ze udało sie odpowietrzyc układ jednak od czasu do czasu (na odcinku 130 km) zdarza sie ze temperatura nagle podskoczy! Czy moga to byc objwy wydmuchanej uszczelki pod głowica badz pęknięcie głowicy?? a wentylator sie załacza gdy w chłodnicy wrze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OJE Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 zaobserwowalem dziwne zjawisko iz podczas dolewania płyny (SERENA 2.0) przez tą rure pod maską przy podszybiumogłem lac i lac a plyn ciagle znikal a za jakis czas zaczeło go przybywac w zbiorniczku wyrównawczy i tak dalej co wlalem to tam przybyło . Czy to może byc wina uszkodzonego korka z tym zaworkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLUETEC Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 SYTUACJA W NORMIE! Wygląda na to, że podczas zabawy w dolewanie i odpowietrzanie układu korek na chłodnicy uległ, że tak powiem rozszczelnieniu... Dołożyłem do niego wyciętą z cienkiej gumy uszczelkę i jest OK. W zbiorniku wyrównawczym stan jest trochę powyżej MIN, nagrzewnice działają pięknie, wskaźnik temp w normie - tak lubię! Dzięki za rady! Człowiek się uczy całe życie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.