Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

K10 pytanie o gaźnik


Gość Alysee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam do wymiany gaźnik w mojej k10 poj. 1.0. Znalazłam kilka ofert na allegro,ale moje pytanie jest takie: czy gaźnik z 1.2 bedzie pasował do 1.0?Z gory dziekuje za szybka odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Alysee, jest kilka rodzajów gaźników,różnią się pomiędzy sobą w litrówkach rocznikami,jak też tym czy są przystosowane do współpracy z sądą lambda(wersja z katalizatorem).Na gaźniku jest dokładny model jak i numer wersji.Najlepiej gdyby się zgadzał też ten ostatni.Po prostu zadaj pytanie sprzedającemu o te dane.W wypadku różnic w wersji czeka Cię Przełożenie dysz ewentualnie nawet przekładka osprzętu,a jeśli nie masz katalizatora z lambdą a trafisz na gaźnik od takiej wersji z sądą dędzie problem ponieważ różnią się one nawet górnym korpusem i gaźnik ma dodatkowy elektrozawór w komorze pływakowej,którym steruje komputer pobierający informacje z sądy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

chciałbym odświerzyć nieco temat, znajomy kupił Micre k10 1.2; 92', po wymianie silnika,

w aucie jest gaźnik elektroniczny z sadą i tymi bajerami. Auto jeździ max 60 km/h, nie ma siły jechać. W gaźniku dysze są sprawne, wszystkie wężyki całe, ssanie się wyłącza. Nie wiem co może być, do głowy przychodzi mi tylko aparat zapłonowy, jest w niej aparat z 4 kabelkami bez przyspieszania zapłonu, Jaka w tym przypadku powinna być cewka okrągła? Jak sprawdzić czy aparat działa poprawnie? Co jeszcze może być. A i kiedy powinna włączać się dysza wolnych obrotów o po włączeniu zapłonu dochodzi do niej + ale nie ma "-" tak powinno być?

 

Pozdrawiam z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jeździ max 60 km/h

To rzeczywiście koszmar :/

Jaka w tym przypadku powinna być cewka okrągła?

Powinna być prostokątna,ale jeśli nie wypadają zapłony to okrągła też pociągnie.

Koło podszybia powinien być mapsensor z wężykiem podciśnienia,zobacz czy jest podłączony,jeśli jest to spróbuj go zdjąć i zaślepić .jeśli nie będzie reakcji to coś z czujnikiem podciśnienia.

Pomimo to silnik i tak powinien kręcić wyżej.

Sprawdź wyprzedzenie zapłony lampą stroboskopową.A jak z zapłonem będzie OK to trzeba sprawdzić elektrodyszę w komorze pływakowej i pomierzyć lambdę,bo ona może dawać błędny sygnał na sterownik,a tamtem z kolei przymyka dyszę główną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...