limo Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Witam Panie i Panowie, Przejrzalem forum w tym temacie, ale szukam konkretnej odpowiedzi: jak sie dostac do tylnej wycieraczki w Almie N15 rocznik 98 po lifcie ??? W poprzednia zime zdechla, pozniej na wiosne odzyla, teraz znowu nie dziala. Moze popsikac WD40 pod uszczelke ??? Czy moglby ktos jakas fotke umiescic z punktami mocujacymi od ktorych zaczac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotlet Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Bardzo prosta sprawa. Domyslam sie ze chcesz sie dostać do silnika, więc co należy: Najpierw z zewnątrz: zdejmujesz plastikową zaślepkę na ośce wycieraczki (płaskim śrubokrętem) i odkręcasz nakrętkę którą ona skrywała (chyba 10). Może nie chcieć współpracować więc, popsikaj wd40, poczekaj, spróbój znów. Jak otworzysz klapę: ten duży plastik zdejmujesz przy pomocy czegoś płaskiego i miękkiego (żeby nie zniszczyć). Zamocowany jest na chyba 8 zatrzaskach na obwodzie- łatwo idzie. I masz w końcu 3 śrubki mocujące silnik. Nie zapomnij odpiąć kostki. A może się okazać, że to wina elektryki więc całe rozbieranie nie ma sensu jak spodnie Hugh Hefner'a Na temat regeneracji silniczka już kiedyś coś było to sie nie rozpisuje. god be with you :diabel2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limo Opublikowano 4 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 OK sprawdzilem napiecie zarowka na przewodach - miedzy niebieskim przewodem a czarnym podpietym do chassis silnika jest napiecie. Silnik wymontowalem - zle nie wyglada - najgorzej ten trzpien lub jak kto woli oska. Co teraz z powinienem zrobic - odkrecic te sruby na pokrywie i wypchnac te oske ???? BTW silnik ten wyglada jak na zdjeciu (tzn ten moj mniej usyfiony): [ Dodano: Wto 11 Gru, 2007 18:37 ] Panowie jak wybic trzpien z tego silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmas Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Panowie jak wybic trzpien z tego silnika ? Witam, Ja przed chwilą przywróciłem do życia swój silnik z N14 - wydaje mi się że to to samo - różnią się jedynie mocowaniem i kostką połączeniową. A zrobiłem to tak: - oczyściłem trzpień z rdzy - z trzpienia zdjąłem zawleczkę, pod nią była nakładka, a pod nakładką jest uszczelka gumowa - nie zgubić (u mnie udało się ją wyciągnąć dopiero po wyciągnięciu trzpienia) - odkręciłem 4 śruby - tak by się dostać do bebechów (tam gdzie ślimak) - zdjąłem zawleczkę i podkładkę z ośki mocującej koło zębate - opcja : odkręciłem 2 śruby mocujące silnik, ale chyba można dokonać naprawy bez tego etapu (i jak się da to tak bym to zrobił), zdjąłem obudowę wraz ze znajdującym się w środku wirnikiem (uwaga na szczotki!) - trzpień połączony jest z kołem zębatym, dlatego 2 razy walnąłem kombinerkami (trzymając resztę w drugiej ręce) w trzpień (pamiętaj o uszczelce z pkt.1)i raz w ośkę koła zębatego - po paru takich próbach oba elementy wyszły na tyle, że mogłem spokojnie je wyciągnąć Wyczyściłem, nasmarowałem (oryginalnym smarem, który zebrał się w obudowie), złożyłem i działa. Całość (łącznie ze studiowaniem forum, wymontowaniem silnika z auta, naprawą, montażem) zajęła mi około 1,5h Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limo Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 No ja tez juz zrobilem - szczotka odpadala przy skladaniu, wiec musialem przykleic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.