Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Wycieraczka - tyl


limo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panie i Panowie,

 

Przejrzalem forum w tym temacie, ale szukam konkretnej odpowiedzi: jak sie dostac do tylnej wycieraczki w Almie N15 rocznik 98 po lifcie ??? W poprzednia zime zdechla, pozniej na wiosne odzyla, teraz znowu nie dziala. Moze popsikac WD40 pod uszczelke ???

 

Czy moglby ktos jakas fotke umiescic z punktami mocujacymi od ktorych zaczac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosta sprawa. Domyslam sie ze chcesz sie dostać do silnika, więc co należy:

 

Najpierw z zewnątrz: zdejmujesz plastikową zaślepkę na ośce wycieraczki (płaskim śrubokrętem) i odkręcasz nakrętkę którą ona skrywała (chyba 10). Może nie chcieć współpracować więc, popsikaj wd40, poczekaj, spróbój znów.

 

Jak otworzysz klapę: ten duży plastik zdejmujesz przy pomocy czegoś płaskiego i miękkiego (żeby nie zniszczyć). Zamocowany jest na chyba 8 zatrzaskach na obwodzie- łatwo idzie. I masz w końcu 3 śrubki mocujące silnik. Nie zapomnij odpiąć kostki.

 

 

A może się okazać, że to wina elektryki więc całe rozbieranie nie ma sensu jak spodnie Hugh Hefner'a :D Na temat regeneracji silniczka już kiedyś coś było to sie nie rozpisuje.

god be with you :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK sprawdzilem napiecie zarowka na przewodach - miedzy niebieskim przewodem a czarnym podpietym do chassis silnika jest napiecie. Silnik wymontowalem - zle nie wyglada - najgorzej ten trzpien lub jak kto woli oska. Co teraz z powinienem zrobic - odkrecic te sruby na pokrywie i wypchnac te oske ????

 

BTW silnik ten wyglada jak na zdjeciu (tzn ten moj mniej usyfiony):

279341470

 

[ Dodano: Wto 11 Gru, 2007 18:37 ]

Panowie jak wybic trzpien z tego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Panowie jak wybic trzpien z tego silnika ?

 

Witam,

 

Ja przed chwilą przywróciłem do życia swój silnik z N14 - wydaje mi się że to to samo - różnią się jedynie mocowaniem i kostką połączeniową. A zrobiłem to tak:

 

- oczyściłem trzpień z rdzy

- z trzpienia zdjąłem zawleczkę, pod nią była nakładka, a pod nakładką jest uszczelka gumowa - nie zgubić (u mnie udało się ją wyciągnąć dopiero po wyciągnięciu trzpienia)

- odkręciłem 4 śruby - tak by się dostać do bebechów (tam gdzie ślimak)

- zdjąłem zawleczkę i podkładkę z ośki mocującej koło zębate

- opcja : odkręciłem 2 śruby mocujące silnik, ale chyba można dokonać naprawy bez tego etapu (i jak się da to tak bym to zrobił), zdjąłem obudowę wraz ze znajdującym się w środku wirnikiem (uwaga na szczotki!)

- trzpień połączony jest z kołem zębatym, dlatego 2 razy walnąłem kombinerkami (trzymając resztę w drugiej ręce) w trzpień (pamiętaj o uszczelce z pkt.1)i raz w ośkę koła zębatego - po paru takich próbach oba elementy wyszły na tyle, że mogłem spokojnie je wyciągnąć

 

Wyczyściłem, nasmarowałem (oryginalnym smarem, który zebrał się w obudowie), złożyłem i działa. Całość (łącznie ze studiowaniem forum, wymontowaniem silnika z auta, naprawą, montażem) zajęła mi około 1,5h

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...