Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 dopuszczalne prędkości


Gość nwn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czy mógłby mi ktoś z Was podać jakie dla nissana almery n16 wg książki/instrukcji są dopuszczalne prędkości na poszczególnych biegach?

 

według instrukcji to nie wiem, ale logicznie myśląc to takie dopóki wskazówka obrotomierza nie zawędruje na czerwone pole :D :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok chyba źle ujęłm pytanie. chodzi mi o to jakie są zalecane przez producenta prędkości przy których trzeba zmieniać biegi- z tego co wiem w każdym samochodzie jest nieco inaczej. konkretnie chodzi mi o zmianę z biegu 4 na 5. pewna osoba zaleciła mi żeby bieg zmieniać gdy będzie 2500-3000 obrotów. no i mój samochód na 4 biegu 2500 osiąga gdy jadę 120-130km/h i wydaje mi się że to za duża prędkość jak na zmianę biegu. samochód ma silnik 2.2 tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik, zmieniam różnie, zwykle podczas rozpędzania około 2500-3000, jak już jest płasko i nie będę już przyspieszał mocno to i 2000 do zmiany jest ok. No i na zimnym silniku zmieniam przy 2000-2200 , ale wtedy delikatnie z gazem przy przyspieszaniu.

 

[ Dodano: Pon 03 Gru, 2007 19:45 ]

Ps. silnik to nie 2.2tdi tylko 2.2Di :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przelecialem" instrukcje oblugi almery nic w niej na interesujacy Cie temat nie ma,ale jak

kupowalem alme w salonie to pytalem, gosc powiedzial mi ze przy obrotach silnika rzedu

2,5-3 tys.obrotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu 2.2 di.U mnie w dowodzie jest 2.2 tdi.Ja zmieniam przy ok 2000-2500.Przy ok 2500 wlacza sie turbo,wiec jak nie wyprzedzasz to po co ma sie wlaczac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu 2.2 di.U mnie w dowodzie jest 2.2 tdi.Ja zmieniam przy ok 2000-2500.Przy ok 2500 wlacza sie turbo,wiec jak nie wyprzedzasz to po co ma sie wlaczac

Temu, że nie ma silnika Nissana 2.2 TDi, a co masz w dowodzie to akurat ma małe znaczenia. Co do zmiany biegów to proponuję poczytać artykuł "Oszczędnie nie znaczy ślamazarnie"

http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_55.htm

 

[ Dodano: Pon 03 Gru, 2007 20:51 ]

Wstęp na zachętę

Niektórzy kierowcy myślą, że najniższe zużycie paliwa uzyskuje się wtedy, gdy prawie w ogóle nie korzysta się z osiągów silnika. Ich oszczędna jazda ogranicza się do ślamazarnego ruszania z miejsca i poruszania się z gazem wciśniętym tylko tyle, by silnik nie zgasł. Jest to poważny błąd!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szłem jak przecinak

szlem laka, kwiaty pachly, wiater wial :D

dzis odebralem auto(2.2 DI) i widze ze ponizej 2.5tys/obr nie ma co schodzic bo auto niejezdzi w ogole i ma strasznie dluga skrzynie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry ten artykuł.

Wychodzi na to że muszę zmienić swój styl jazdy.

Lubię czasami przycisnąć, ale generalnie zmieniałem biegi do 2000 obr.

Po przeczytaniu tego widzę że klekotanie/wysilanie silnika na niskich obrotach czyli za szybka zmiana biegu niekorzystnie na niego wpływa.

Obiecuję, że się poprawię;)

 

2.2 Di 2000r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi,

 

 

nwn ,mario632, może chodzi o 2.2 dCi ? :)

 

szczerze mówiąc nie wiem (mam prawo jazdy niecałe 3 tyg. a wcześniej nigdy nie interesowały mnie samochody). wszyscy mówią że to turbo diesel, jak podnoszę maskę na pokrywie napisane jest turbo więc tak napisałam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość porcupine
Dobry ten artykuł.

Wychodzi na to że muszę zmienić swój styl jazdy.

Lubię czasami przycisnąć, ale generalnie zmieniałem biegi do 2000 obr...

 

a jednak niewiedza w tym temacie wśród kierowców jest ciągle duża:) Mi sie wydawało że to jest oczywiste że nie należy katować silnika niskimi obrotami.

 

nwn, nigdy nie widziałem na własne oczy silnika dCi 2.2, zreszta Di tez nie :) Ale moge Ci powiedzieć jedno: są 4 znane mi silniki diesla w almerach 1.5 dCi, 2.2dCi, 2.2 Di i 2.0 D. ;) dCi są to konstrukcje francuskie, więc występuje w stosunkowo nowszych modelach. I zrobił się taki mały offtopic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi,

 

 

nwn ,mario632, może chodzi o 2.2 dCi ? :)

 

szczerze mówiąc nie wiem (mam prawo jazdy niecałe 3 tyg. a wcześniej nigdy nie interesowały mnie samochody). wszyscy mówią że to turbo diesel, jak podnoszę maskę na pokrywie napisane jest turbo więc tak napisałam

To jest turbo diesel, ale TDi to skrót zarezerwowany dla silników VW, zresztą porcupine dokładnie opisał jakie oznaczenia są w Almerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czy mógłby mi ktoś z Was podać jakie dla nissana almery n16 wg książki/instrukcji są dopuszczalne prędkości na poszczególnych biegach?

 

skoro producent przewidział odcinkę to wszystko wskazuje na:

 

1 do odcinki

2 do odcinki

3 do odcnki

4 czasem się uda do odcinki bo to już 190

5 mi się udało do 6,200 rpm

 

ale do rzeczy - w podpisie masz mój wykres i wszystko jasne że nie ma senu kręcić powyżej 5krpm, no chyba że kilujesz jakiegoś idiote w golfie lub innym niemiecko-chińskim badziewiu

 

IMGP4886x.jpg

 

jeżdzę tak dosyć często i wszystko jest ok no może spalanie oleju trochę wzrasta ale to 5w50. Mocy nie stracił, po za tym nie zauwazyłem żadnej różnicy między nowością na teraz gdze mam niecałe 90k km na liczniku w 3,5 roku. Badanie Ciśnienia w cylindrach też jest perfect no i hamownia potwierdza, że moc jest cały czas na tym samym poziomie

 

pozdro

 

p.s.

generalnie spalanie nie jest większe niż 12l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Może w ramach - późnych - wiosennych porządków odświeżę trochę temat.  

 

Czy ktoś się orientuje jak powyższa sprawa wygląda w n16 1.5 benzyna 98km 72kw? Jakie są najbardziej optymalne obroty, prędkości do zmiany biegów? Może producent coś zalecał?

 

 

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, wszystko zależy od warunków. Czy się rozpędzasz, czy jedziesz po płaskim, z górki czy pod góre. Nie da się powiedzieć że zawsze najlepiej okolice 3 i bedzie ok.

 

Powiem tylko, ze zwykle jeździłem właśnie do 3-3,5, sporadycznie przy rozpędzaniu się do 4k obrotów i auto paliło mi dość sporo.

 

Aż nie nazbierałem w minionym roku 19 punktów i nie stwierdziłem, że zaczynam jeździc wolniej i rozważniej.

Jak postanowiłem tak zrobiłem i zacząłem stosowac eco driving. Najpóźniej przy 2,5 zmieniam na wyższy bieg. Auto owszem, nie ma takiej mocy jak na wyzszych obrotach, za to pali wyraźnie mniej (o około 2l/100km). Efektów ubocznych takiej jazdy nie ma.

 

Także jeszcze raz pisze. Auto się nie rozpadnie przy żadnym w miarę rozsądnym traktowaniu, bez obaw. Wszystko zależy praktycznie tylko i wyłącznie od Twoich priorytetów, tzn czy chcesz oszczędzać paliwo, jaki masz temperament (czy mułowata jazda nie będzie cię po prostu irytowała) etc.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...