tyr Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Cieknie mi olej z turbo czy duzo kosztuje zestaw uszczelek i oringów do turbo i czym taka usterka moze sie skończyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Cieknie mi olej z turbo Faktycznie cieknie? W przewodach powietrznych turbo zawsze jest wilgotno od oleju. Także jak któryś jest za słabo dociśnięty to będzie się to objawiało wyciekiem. Silnik zużywa olej? Są jakieś niepokojące dźwięki świadczące o zużyciu turbiny? Jak z dynamiką auta? Idzie normalnie? Kopci olejem? Regenerację turbin przeprowadzają tylko wyspecjalizowane firmy. Nawet w tych ogólnych serwisach tego się nie podejmują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 kopci tylko za pierwszym razem jak tyrbina sie włancza puzniej nie. silnik nie bierze oleju damika normalna bez zmian. cieknie cale turbo jest brudna i czesc silnika po stronie turbo i cala okolica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 cieknie cale turbo jest brudna i czesc silnika po stronie turbo i cala okolica Trza to jakoś umyć i zobaczyć skąd konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 17 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 juz wiem z kond cieknie a natomiast z kolektora sącego wiec czeka mnie wymiana uszczelki kolektora sącego i prawdopodobnie pod głowicom poniewasz po myciu silnika w jednym rogu byly slady oleju na w miejscu gdzie jest uszczelka a okolica byla czysta. Jak juz wiem to przynajmniej jestem spokojny ze to nic groznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 nie czekaj z naprawą bo Ci całkiem padnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 na szczescie to tylko uszczelka kolektora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 A ja z pozwolenia dołączę do tematu ze swoim problemem. Mam okopconą maskę od spodu nad silnikiem. Myślałem, że uszczelka pod kolektorem wydechowym jest do wymiany i nawet ją wymieniłem. Faktycznie puszczała w dwóch miejscach. Myślałem, że problem rozwiązany. Ale dziś rzuciłem okiem jak to wygląda no i maska znowu jest okopcona.. Miał ktoś taki problem? Dodam, że silnik pracuje dosyć głośno. Chodzi o CD20T, 178kkm przebiegu. Dzięki za odpowiedzi i sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MAREK.B. Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Cześć wszystkim klubowiczom, jestem dopiero od paru minut zarejestrowany w Klubie Nissana i jeśli pozwolicie podzielę się ze wszystkimi swoją wiedzą na temat tego autka. Chciałbym pomóc tym którzy mają kłopot z turbiną, a jest on nie mały.W wielu przypadkach prowadzi to do wypompowania!!! całego oleju z miski i zatarciu silnika. Dlaczego tak się dzieje? Turbina obracając się nawet na niskich obrotach potrzebuje smarowania od pompy olejowej, tworzy się wtedy poduszka olejowa pozwalająca na swobodną pracę. Jeśli puści uszczelnienie od strony napędu turbiny, olej zostaje błyskawicznie zasysany i spalany w wydechu, efekt zasłony dymnej ( jak na czołgowisku ) Nie bagatelizujcie tego, temperatura sięga nawet kilkuset stopni! Jeśli natomiast wyciek jest od strony ssącej to i tak problem jest nie mniejszy tylko bez efektów specjalnych, po prostu zgubicie olej na drodze. Obydwa przypadki dla silnika są tak czy tak tragiczne, jeśli tego nie zauważycie. Pozdrawiam wszystkich, czekam na uwagi i komentarze. Szerokiej drogi !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateolew1 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Witam Mialem nie dawno tez wyciek.Tak samo jak u kolegi. Zgadzam sie z przedmowca jak wpore tego nie naprawisz to moze wysac caly olej z miski.Koszt regeneraci turbinki wyniosl mnie 700 zl naprawiali gzies w Sztumie Powodzonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 to nie turbo tylko uszczelka pod kolektorem sącym a teraz jest wszystko wporzo. [ Dodano: Nie 02 Mar, 2008 14:44 ] no to mam zonka uszczelka swoją drogą była uszkadzona ale turbo też chyba padło bo olej cieknie z rury która doprowadza powietrze do do kolektora sącego a ile może kosztować nowe turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To Ci temat odświeżę a ile może kosztować nowe turbo Nowe to nie wiem ale na poczekaniu znalazłem na alledrogo używane: -> http://www.allegro.pl/item319144322_turbos...2_0_td_98_.html [ Dodano: Nie 02 Mar, 2008 19:55 ] Niby rocznik 98 i od P11 ale to takie same silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Witam. Mam pytanko do właścicieli 2.0TD. Na zdięciu silnika (poniżej) na góże silnika znajduje się taki czarny jakby kapselek z którego wychodzi rurka. A moje pytanie jest następujące czy to notmalne że stamtąd cieknie olej, czy powiny tam być jakiś zaworek czy coś innego co zapobiegałoby wyciekowi oleju do tego przewody. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4df93763c642a823.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 wychodzi rurka.ten dekielek po środku to jest odma od pokrywy klawiatury wałków rozrządu prowadzi do dolotu powietrza przed turbo. Wiadomo ekologia i opary oleju gdzieś się muszą podziać - normalne że może się tam pojawić olej coś smaruje tenże rozrząd. Można zdjąć zobaczyć w jakim stanie, wyczyścić, założyć, ścisnąć porządnie (wymienić metalowy zacisk).To po prawej to wlew oleju. Widzę na zdjęciu, że tam jest trochę otoczone olejem. Jeśli w tym miejscu się poci (korek wlewu oleju) nie biorąc pod uwagę, że przy wymianie się nie chciało wytrzeć to znak, że: uszczelka na korku nie trzyma, źle wkręcony korek, niedokręcony korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Witam ponownie. Na początek małe sprostowanie zdięcie po niżej jest zdięciem mojego silnika. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4df93763c642a823.html Ale do żeczy pytałem czy czasem nie znajduje się tam jakiś zaworek lub coś innego co by powstrzymało olej przed wyciekami? Bo puźniej ten olej wpada do turbiny (poniżej zdięcia jak to wygląda). Czy ma ktoś jakiś pomysł bo nie zabardzo uśmiecha mi się rozebrać połowe samochodu wyciongając turbine jak w tym dekirlku poeinirn być zaworek lub jakieś bardzo drobne siteczko które powstrzymywało by olej. Więc jak toś posiada taki silnik prosiłbym żeby zerknoł jak to wygłonda będę wdzięczny. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/392f3c036130aaca.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/927a5fd68ecf7c04.html a do czego jest ten przewód i gdzie on wchodzi i dlaczego jest brudny od oleju? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7942f39b348c0c7b.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Jeżeli chodzi o przewód z ostatniego zdjęcia, to nie mam pewności tyr, czy nie robisz sobie jaj? Skoro robiłeś zdjęcie, to chyba widziałeś, że przewód idzie od chłodnicy do pompy wodnej ( albo jak ktoś chce to na odwrót )? A co do oleju, to z tego co widać na pierwszym zdjęciu ( na ostatnim ja nie widzę żadnego oleju), to moim skromnym zdaniem, ktoś często sprawdza poziom oleju, a ten kapie z bagnetu na przewód - wystarczy wytrzeć, a potem uważać, żeby nie kapało! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Nie robie sobie jaj nawet nie wiedziałem że taka chłodnica pompy wody istnieje. Nie sprawdzam za często oleju. Mam jeszcze jedno pytanie czy w odmie powietrze powino płynąć w obu kierunkach czy tylko od silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Przepraszam tyrto nie złośliwość, ale jeżeli nie wiesz, ze masz w aucie chłodnicę, to może jeździsz bez płynu chłodzącego, albo ze zbyt niskim jego poziomem. To się może skończyć zatarciem silnika. Ale jakoś nie bardzo w to wierzę, że można tego nie wiedzieć Co do odmy, to raczej tylko od silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 poprawiłem swój błąd z poprzedniego posta też tak myślałem a u mnie idzie w obie i może dlatego mam olej w turbinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 A ja mam pytanie dlaczego masz taką dziwną pokrywę klawiatury? Czy CD20T był jakiś modyfikowany w P11.144 :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 nie mam pojęcia nie widziałem TD w P11 z tego co patrzyłam to P11.144 we wszystkich tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 No nie bardzo - zobacz: P11.144 CD20T: A zwykły P11: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a54dov Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 U mnie w P11.144 CD20T '00 jest tak samo jak u tyr'a. Bez czarnego lakieru. Może ktoś, kto planował głowicę się wypowie. Może przy tej operacji "wytrawia" się lakier jakimś kwasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Ale to nie tylko lakier, bo kształt jest inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Na moje oko nie tylko kolor i kształt, ale materiał jest inny. Na zdjęciach jurgenika to wytłoczki z blachy, a u tyra odlew z lekkiego stopu( lub wypraska). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.