Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] zwiększone zużycie oleju silnikowego


Gość dawidn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pomoże to może rozwiercenie silnika na inny wymiar, dopasowanie pierścieni i tłoków innych niż zaleca producent (producent bierze jakieś badziewie nie wiadomo od kogo), dotarcie silnika i eksploatacja. QG18 jest jednostką luźnospasowaną i niestety bardzo podatna na zapiekanie pierścienia. Jakośc pierścieni ma tu niebagatelne znaczenie. Sa po prostu podłe, należałoby znaleźć takiego, kto robi pierścionki dobrej jakości i problem by zniknął.

Jeśli już ktoś zdejmuje głowę silnika - to myslę, że i dół za jednym zamachem trzeba zrobić. Jak cylindry dobre - wymieniłbym tłoki z pierścieniami, jak porysowane - demontaż silnika i szlif, jak napisałem wyżej. Inaczej na olej można nie zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlif to już bardzo poważna praca i byle komu nie można jej zlecać. Dawno temu robiłem remont silnika w dużym fiacie u kiepskiego mechanika - szkoda kasy.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie było tak,

kupiłem auto miało 3500 przebiegu i pachniało nowością,

po 10 tys zamontowałem sekwencję LPG, olej trzymał się na bagnecie idealnie,

(może dlatego, że jeździła żonka a ona nigdy nie jedzie szybciej niż 80 km/h)

zmiana oleju poo 15 tys, od czasu do czasu sprawdzałem bagnet- wszystko ok

20 tys na liczniku i nagle bach...

żona dzwoni, że silnik stracił moc, a ja do niej - żartujesz to nie możliwe

wsiadam i rzeczywiście, ma baba racje a na dodatek z rury wali niebieski dym

jadę do serwisu, po chwili wychodzi gość i się pyta gdzie olej ?

ja mówie- jak to gdzie ? w silniku...

niestety, pokazuje mi silnik, olej w filtrze powietrza, rozwalony katalizator,

ludzie !!! kurna olek !!!

przecież to niemożliwe... samochód psuje się na prostej drodze po 20 k spokojnej jazdy

przecież to nie syrenka

a jednak

7 k w plecy

nigdy więcej nissan

nevermore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej po założeniu instalacji gazowej samochód może brać olej. Mam znajomego co założył sobie w rocznej Astrze. 0,5l. na 1000. Pojechał do serwisu i mu pokazali tabele w której było napisane, że ten samochód na gazie ma prawo brac 2l. oleju na 1000. Takie uroki wynalazków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak,

kupiłem auto miało 3500 przebiegu i pachniało nowością,

po 10 tys zamontowałem sekwencję LPG, olej trzymał się na bagnecie idealnie,

(może dlatego, że jeździła żonka a ona nigdy nie jedzie szybciej niż 80 km/h)

zmiana oleju poo 15 tys, od czasu do czasu sprawdzałem bagnet- wszystko ok

20 tys na liczniku i nagle bach...

żona dzwoni, że silnik stracił moc, a ja do niej - żartujesz to nie możliwe

wsiadam i rzeczywiście, ma baba racje a na dodatek z rury wali niebieski dym

jadę do serwisu, po chwili wychodzi gość i się pyta gdzie olej ?

ja mówie- jak to gdzie ? w silniku...

niestety, pokazuje mi silnik, olej w filtrze powietrza, rozwalony katalizator,

ludzie !!! kurna olek !!! przecież to niemożliwe... samochód psuje się na prostej drodze po 20 k spokojnej jazdy przecież to nie syrenka

a jednak7 k w plecy nigdy więcej nissan

nevermore

 

Jak to ? auto miało 3500 km przebiegu - a co z gwarancją ? :027:

Kup nowe auto, pojeździj nim rok/dwa to możesz później mówić "nigdy więcej". Z używanym autem choćby nie wiem jak młodym to już inna bajka jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

poczytajcie moje posty. Ja miałem full remont ze szlifem. Teraz mam 90k i też bierze olej jak wściekła ale olać to jak używasz oleju ze specyfikacją sm.

 

Podobno problemu nie ma przy oleju motul 15w50

 

zaraz go zaleję i będę wiedział.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę już na półsyntetyku, a poza tym 15w50? Na zimę to chyba nie bardzo? 15w to mają mineralne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę już na półsyntetyku, a poza tym 15w50? Na zimę to chyba nie bardzo? 15w to mają mineralne.

Witaj

Czytaj dokładnie. Ten olej Motula to 100% syntetyk:

MOTUL 300V COMPETITION 15W-50

Olej do silników 4-suwowych o wysokich osiągach.

Do zastosowań profesjonalnych

100% SYNTETYCZNY - TECHNOLOGIA PODWÓJNYCH ESTRÓW

SAE 15W-50

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przeczytałem, ale oleje z którymi się spotkałem to syntetyczne mają 0w lub 5w, a 15w mają mineralne.

Poza tym ja jeżdżę już na półsyntetyku więc przesiadka na pełen syntetyk to chyba nie bardzo. Nie wiem do jakich temperatur ujemnych jest 15w.

Może lepiej MOTUL 300V CHRONO 10W-40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej MOTUL 300V CHRONO 10W-40?

Witaj

Zarówno Motul 300V Competition 15W-50 jak i Motul 300V Chrono 10W-40 to syntetyki na bazie estrów z temperaturą płynięcia -36 st.C.

To tyle. Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wszyscy chyba wiemy, że nyski biorą olej....

Ostatnio słyszałem, że silniki NISSANA, są bardzo dobre do podkręcania...

Więc pytanie, dlaczego biorą tyle oleju, jeśli mogą bez przeróbek dołu posiadać moc o 20% większą?????

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość agrestowy

Szczerze QG18 IMHO nie jest najlepszym silnikiem do "podkręcania". Ja leje 10W60 i też bierze ale w moim przypadku jest to związane z stylem jazdy i LPG.

 

Do tej pory nie wiem czy robić remont, czy nie. Samochód ma przejechanie 64tys. (ja jestem pierwszym właścicielem). Ale jak już remont to lepiej u jakiegoś dobrego mechanika - np Chojnacki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem to samo w ZX-e po 10 tys eksploatacji na gazie zaczął brać olej oko 1l na 1000km wymiana uszczelniaczy na zaworach pomogła. Olej wymiany do wymiany wystarczy a wymieniam co 15 tys . Radze sie popytac nie wszyskie silniki wymagajją zdjecia głowicy aby wymienic uszczelniacze w moim zx-ie mechanik w garażu wymienił bez zdejmowania zapłaciłem 80 zł z wymiana paska rozrządu :D . Inni chcieli oczywiście zdejmowac głowice itp. propozycje dawali (np. wymiana pierścieni )

Zacznijcie od pierścieni u szukajcie mechaników którzy potrafia wymienic bez zdejmowania głowicy !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

u mnie tak wygladaja policja raz mnie zatrzymała bo mysleli ze jade na halogenach sprawdzili homologacje i dalej w droge :)

post-46256-0-66401500-1336680856_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...