Gość dawidn Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 witam mam almerę 1.5 visia bezn r 2003 na wiosnę (dokł kwiecień) założyłem sekwencję gazową generalnie samochód na gazie sprawuje się dobrze, mniejsza dynamika ale to jest do przeżycia ... problem jest inny: we wrześniu będąc w chorwacji na urlopie zapalił mi się wskaźnik oleju i po sprawdzeniu okazało się, że musiałem dolać prawie 1,5 litra ! Po przeszło 2 miesiącach znowu musiałem dolać 1l Pytanie: czy można to powiązać z gazem, czy też jest inna przyczyna tego zużycia oleju. Kilkakrotnie sprawdzałem i nic mi nie kapie z silnika, ogólnie sprawia wrażenie, że jest jak dawniej (chociaż przyznaję, że jestem kpl laikem i może czegoś nie zauważam) samochód ma przebieg 103 000 i za 2 tyś mam przegląd w serwiesie z góry dzięki za odp i sugestie pzdr Dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 czy można to powiązać z gazem, czy też jest inna przyczyna tego zużycia oleju. może być to wina instalacji gazowej - moja almerka co prawda też zaczęła palić olej po założeniu instalacji, ale nie w takich ilościach . Sprawdź też poziom płynu chłodniczego, też może go ubywać. : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Cześć , niestety branie oleju to przypadłość almer . Niektórzy mówią że tylko 1.8 ale to nie jest prawda. "gumowe" pierścienie tłokowe i szybko niszczące się uszczelniacze popychaczy. Ja mam już 40 tyś po wymianie tych rzeczy i gaz od 90 tyś i teraz nic nie ubywa. Niestety. Pozdro , źle że musiałem Cie zmartwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Witam. Mam n16 1.8+LPG z 2003r. Bierze mi olej i to coraz wiecej. Od nowosci wlewam Castrola. Przebieg 85 000 km. Czy ktos moze mi powiedziec ILE KOSZTUJE wymiana pierscieni i innych czesci, zeby przestal lub mniej zlopal oleju. Czy WARTO robic taka operacje w ASO czy lepiej znalezc mechanika poza ASO, jesli tak czy ktos ma doswiadczenie w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 W ASO ok 2000 zł : pierścienie , uszczelniacze, uszczelka pod głowicę, robota. Gdzieś mam faktury jak chcesz to poszukam. Decyzję czy robić gdzie indziej musisz podjąć sam . Jak masz dobrego silnikowca to może..... na to nie poradze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawidn Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 dzięki za info wiązałem to z gazem, ponieważ przez pierwsze 90 tyś km zużycie oleju było zawsze w normie powyżej była mowa o wymianie niektórych części prośba do Waluta: czy mógłbyś napisać co dokładnie zrobiłeś? boje się, że jak pojadę do ASO to mi wcisną kity i zapłacę min 3000 :/ dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobertElba Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Witam. Mam n16 2001r i przebieg 192 tys. Jeszcze nie zdazylo mi sie zeby wziela olej. Jezdze na pol syntetyku 10W-40, zero wyciekow. Od wymiany oleju do wymiany nic nie dolewam. Jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawidn Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 ja od początku wlewam shell 5W40 [ Dodano: Pią 07 Gru, 2007 08:44 ] co do wycieków, to też nie mam żadnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 czy można to powiązać z gazem, czy też jest inna przyczyna tego zużycia oleju. Z mojego doswiadczenia wiem ze jest to mozliwe jednak nie na taka skale zeby dolewac 1,5l oleju. W Accordzie z sekwencia Landi ubywalo mi jakies 150ml od wymiany do wymiany po zalozeniu gazu. Prawdopodobnie uszczelniacze zaworow pracuja na gazie przy mnimalnie wyzszych temperaturach co moze wplywac na takie "sladowe" ubytki. Moze (odpukać) twoja Alma byla zle zestrojonana gazie i chodzila na ubogiej mieszance co moglo miec znaczenie. [ Dodano: Pią 07 Gru, 2007 09:52 ] Myśle ze pomysł z wymiana w ASO jest o tyle dobry ze znaja ten problem i maja dostep do sprawdzonych w "praniu" dobrych zamienników pierścieni... ale moze na początek sama wymiana uszczelniaczy zaworowych...jesli nie pomoże to walczyć dalej... Dawid a podziel sie jakiego dokladnie uzywasz oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kr7 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Zgadzam się z walutem. Nadmierne zużycie oleju, to wada nissanów. Po prostu w dość długiej partii samochodów, fabryka zastosowała bublowate pierścienie. Zamiast je wymienić we wszystkich pojazdach w których je zamontowano, producent chowa głowę w piasek i udaje że jest to sprawa właściciela. Ja mam to już za sobą. Moja almera zaczęła żłopać olej przy 50000 km. Przed miesiącem wymieniono je w ASO. Co bedzie dalej tego nie wiem. Przyjemność taka kosztuje w ASO ok. 3- 4 tys. zł Mnie udało się, po burzliwych bojach, wyrwać trochę kasy od importera. Lecz i tak musiałem sporo zapłacić. Może mi się też udało dlatego, że usterka wystąpiła zaraz po zakończeniu gwarancji prz stanie 50000 km. Gdyby było 100 tys. to nie wiem czy bym coś wywalczył. W sumie importer na tym i tak straci, gdyż raczej nikt nie kupi następnego nissana, gdy sparzy się na tak kosztownej naprawie. Nie wiem na co liczy importer ? Chyba na sklerozę kupującego. Mam prośbę do forumowiczów : Proszę wszystkich u których w nissanach wymieniano pierścienie tłokowe, aby napisali czy problem ten zniknął, czy też np. po 20-30 tys. km pojawiło się znowu nadmierne zużycie oleju / czyli powyżej 0,5 litra na 1000 km /. Ciekaw jestem czy nie wywaliłem pieniędzy w błoto. Z tego co wiem to występuje to również w primerach i micrach, może na mniejszą skalę niż w almerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 witam A jaka moze byc poprawa po wymianie tylko uszczelniaczy zaworowych, czy to sie oplaca czy lepiej wymienic pierscienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Ja też mam almere 1,5 na wiosne wstawiłem gaz od tamtego czasu zrobiłem 15 tyś km ale olej mam taki sam stan jak miałem. Tak , że nic mi nie ubywa. Branie oleju stego co wiem jest domeną silników 1,8 a nie 1.5 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 koledzy , pociesze was te "jaja" z olejem to nie tylko w Nissanie szwagier ma Mazde 323 (80tys. przebiegu) auto w idealnym stanie poza braniem oleju, wypijała mi 1,5 litra i kopciła jak.... trzeba było robić remont (nie tylko on ma taki problem z mazda), ponadto czytałem tez ze nowe peugeoty strasznie lobią olej, podobnie jak hondy, kurde nie wiem co sie dzieje ,niby technika idzie do przodu a tu takie badziewie produkują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawidn Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 czy można to powiązać z gazem, czy też jest inna przyczyna tego zużycia oleju. Dawid a podziel sie jakiego dokladnie uzywasz oleju? jak już pisałem Shell 5W40 dawid [ Dodano: Pią 07 Gru, 2007 16:37 ] Czy pozostawienie tego problemu samemu sobie może być szkodliwe dla samochodu, czy to tylko kwestia dodatkowej kasy na olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Wymieniłem też uszczelniacze zaworów bo wiem ze się zużywają i dobrze zrobilem bo jak je oglądałem to byly mocno wytarte. zrobiłem 40 tyś po robocie i nic sie złego nie dzieje. Wymiana pierścieni czyli rozebranie silnika planowanie głowicy bo przy 16 zaworach po azdym demontażu trzeba ją wyprostować wymiana uszczelniaczy na zaworach złożenie silnika. Robocizna w aso nie jest taka droga bo mają na to niewiele godzin a płacisz od godziny. Kasa na olej? No tak ale jeszcze skutki zatrucia katalizatora, spalany olej nie wpływa dobrze na gładź cylindrów. zara sie zapali czek bo sonda lambda za katem bedzie sie plu ła. pozdro. potrzeba uszczelke pod glowice uszczelke pod klawiature komplet uszczelniaczy na zawory reszte uszczelnia sie masami. i to tyle. a najdroższe są częsci. a w aso dokladnie wiedzą jakie pierścienie zalożyć. niekonieczne oryginały , słyszalem ze są lepsze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 ubytek oleju nie jest związany z gazem. U mnie wymieniono na razie same pierścienie i jest OK, tzn. ubytek oleju sięga 1,5 l od wymiany do wymiany. Co prawda gaz - to cięższe warunki dla silnika - ale powodem takiego zużycia oleju - była - Chorwacja. Gdyby Polska miała takie drogi - też byś dolewał. Jest normalną sprawą tych silników, że jak bujasz wozem po mieście - zuzycie jest mniejsze, niestety na Chorwację, do Włoch, Berlina i tam, gdzie są autostrady i obrotomieerz trzymamy powyżej 4 tys rmp - zużycie oleju wyniesie 1 l/1000 km, nawet w tych silnikach co niby nie biorą, przy mocnym daniu do pieca - wsysa go jak nic. Jest to winą jakości podzespołów i partactwa konstruktorskiego Nissana. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frodman Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Jakoś nie podzielam tej opinii. Mam diesla 2.2 Di 2000r. w tej chwili po drugiej wymianie oleju za mojej kadencji jako właściciela. I co? I nie bierze oleju. Przynajmniej nie tyle żebym cokolwiek zauważył A jestem pod tym względem pedancikiem:) A że niby autostrada bierze olej? Skąd takie fantazje? W kilka miesięcy po zakupie samochodu pojechałem nim do Włoch i prułem równo po autostradach. W almerce 4 osoby i ledwo zamykająca się klapa bagażnika. Średnia wyszła mi 100/h (nie żartuję). Cisnąłem go równo. Zarówno do jak i z Włoch. Jedyne co mi ubyło to płyn hamulcowy lub trochę klocków bo przy jeździe po serpentynach w Dolomitach zaczął mi migać ręczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 A ja podzielam tą opinię i... co mi zrobisz? Gdybyś czytał dokładniej i częściej forum, to zauważyłbyś, że problem nadmiernego brania oleju dotyczy przede wszystkim (99,99 %) silników QG18. Ilość wpisów opisująca ten problem wyraźnie świadczy o nieprzypadkowości tego zjawiska. Wykluczam też ogólny stan haju w jakim nieustannie mieliby znajdować się posiadacze Nissanów z takim silnikiem. Nadmierne branie oleju przez te silniki to nie są urojenia, to są fakty. Partactwo konstruktorów w temacie brania oleju jest oczywiste. W układzie smarowania silnika o pojemności 1800 ccm jest raptem 2.7L oleju. Niech tylko silnik weźmie w okresie od wymiany do wymiany 0,5L to jeździmy pod koniec na raptem 2,2L oleju smarującego (!!!). Czemu tu się potem dziwić, że pierścienie uszczelniające zapiekają się w gniazdach, a oleju zaczyna ubywać nawet 1L/1000 km. Pozwól więc Kolego Frodman, że podzielę w 100% zdanie Kolegi p_flori, a Ty jeżeli masz almerę z silnikiem od traktora, i ten problem Ciebie nie dotyczy, po prostu nie zabieraj głosu. Pozdrawiam! Ps: wiecie co mi powiedział mechanik w serwisie Nissana, który prywatnie też ma Almerę? "Panie Marcinie! Ja u siebie też dolewam. Niech się Pan tak nie martwi. Ten typ tak ma." Z jednej strony mnie pocieszył, a z drugiej dalej mnie to wk..wia, bo tak jak Frodman jestem pedancikiem :-) No widziałem na własne oczy co zostało z katalizatora z almery, która żarła olej na maksa. Przypominało to wypalone brykiety po grillu :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 jakbyś przy tym był))) ja juz chcialem przerabiać miskę olejową ale nie dostałem używki a nowa tyle kosztuje że wole częściej olej wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frodman Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Takie posty doprowadzają do niepotrzebnej agresywnej polemiki Kolego Marcin. Proponuję polać głowę zimną wodą. I co zrobię?Ano nic. Nie jestem internetowym atawusem.Po to napisałem jaki mam silnik żeby się odnieść do brania oleju odnośnie tego konkretnego modelu. Po prostu polegając na własnym doświadczeniu po jeżdzeniu po autostradzie tym konkretnym modelem silnka nie zaobserwowałem podobnych objawów. Najwyrażniej silnik qg18 bierze olej zawsze bez względu na warunki eksploatacji.Do tego się nie odnoszę bo takim nie jeżdzę. A że mam silnik od traktora?? Tutaj poczułem się mocno urażony (i myślę że nie tylko ja). A że zbliżają sie Święta :mikolaj: to życzę wszystkim posiadaczom nysek bezawaryjnej jazdy. Pozdro. Niech Moc będzie z Wami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawidn Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 a zatem koledzy co proponujecie abym zrobił ? (tak w punktach dla amatora:) ) dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 1.Proponuje nalac poziom na max... pojezdzić i sprawdzić w normalnej eksploatacji jak ksztaltuje sie zużycie oleju. Rozumiem ze nie masz innych niepokojacych objawów pracy silnika. 2. Zrobić uszczelniacze popychaczy w głowicy...i znów pojezdzić troszke monitorujac zużycie oleju. 3. Jak 2 nie pomoże to zabrać sie za "dół" silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawidn Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 1.Proponuje nalac poziom na max... pojezdzić i sprawdzić w normalnej eksploatacji jak ksztaltuje sie zużycie oleju. Rozumiem ze nie masz innych niepokojacych objawów pracy silnika. niw, wszystko ok 2. Zrobić uszczelniacze popychaczy w głowicy...i znów pojezdzić troszke monitorujac zużycie oleju. to jakaś operacja na wielką skalę i co za tym idzie droga? 3. Jak 2 nie pomoże to zabrać sie za "dół" silnika. dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 to jakaś operacja na wielką skalę i co za tym idzie droga? Operacja wymaga zdjęcia głowicy. Koszta głównie bedą zależeć od robocizny a wiec od warsztatu jaki wybierzesz. Potrzebne beda uszczelniacze ..16sztuk po jakies chyba 4zł, uszczelka pod glowice. Najlepiej zrobic operacje przed wymiana oleju, wymiana plynu chlodzacego bedzie tez wskazana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 (edytowane) Edt Edytowane 17 Czerwca 2010 przez jacek70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.