Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] 2.0 SLX 85KW jak dodać parę koni


Gość skala09
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Takie coś bardzo odczówalnie wpłynie na osiągi i będziesz to mógł sobie zamontować samemu:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=36846

 

Do tego obowiązkowo katalizator wytłuc (młotek + przecinak), przestawić zapłon i do seryjnej puszki powietrza doprowadzić rurką zimne powietrze, wówczas auto zmieni się nie do poznania, jakby do tego jeszcze wsadzić trudno dostępny wałek ssący z SR20DE a z czasem przestawić rozrząd to będzie naprawdę całkiem wesoło i szybko.

 

Ps. takie moje kompedium wiedzy na temat podstawowych modyfikacji SR20:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...677&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość mdzalewscy

CZY MOJA TEORIA JEST SŁUSZNA !!!

 

Silnik kolegi czyli SR20Di jest na monowtrysku i ma moc 116KM

 

Gdyby zamontować instalację wtrysku GAZU dobrze dobraną (np. STAG300 + wtryski samodzielne Magic Jet montowane jak najbliżej głowicy + mocny parownik) i zestroć ją to silnik by się legitymował mocą zbliżoną do silnika na wtrysku benzyny, może parę koni mniej, czyli powedzmy te około 125KM by miał gdzie przy zwykłej instalacji LPG 2gen. wyciąga około 105KM.

 

Więc mamy tuning na ekonomiczność i moc

 

CZY MAM RACJĘ ?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

NASTĘPNIE USUWAMY KATA, tylko nie żadnym druciarskim wybijaniem (potem mamy rezonanse wioska itd.) tylko w miejsce wstawić odpowiedni tłumik zastępczy (o.k 150-200zł), gdzieś w fabrycznych informacjach Nissanowskich znalazłem że SR20Di będzie mieć o.k 122KM

 

reszta tak jak Coobcio pisze zapłon, "schłodzić dolot"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SR20Di słabą sroną jest kolektor ssący totalnie ma on spiepszoną konstrukcjie jeśli chodzi o robienie mocy, najlepsze i najtańsze rozwiazanie to wsadzic kolekotr ssacy z SR20De do tego BLOSa i na stałe zrezygnować z benzyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
w SR20Di słabą sroną jest kolektor ssący totalnie ma on spiepszoną konstrukcjie jeśli chodzi o robienie mocy, najlepsze i najtańsze rozwiazanie to wsadzic kolekotr ssacy z SR20De do tego BLOSa i na stałe zrezygnować z benzyny...

 

no ten kolektor to bardzo istotna informacja, w dodatku że od De są za grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nigdy nie bierzcie kolektora z Deh bo jest sporo rzeźby z podstawą filtra oleju(przetestowane na własnej skórze). Na benzynie będzie odpalał ale bez przepływki(najlepiej z De) bedzie działał w trybie awaryjnym(czyli odcięcie około 2500 obr/min i chyba powyżej tej wartości niebędzie odpowiedniego wyprzedzenia zapłonu-nawet na gazie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek już sobie przerobił Di na DE, wcześniej miał zamontowane SMT6, poprostu zamontował kolekotr ssacy z DE do tego orginalną przpelywkę z Di wpakował w rurkę fi 70mm a sygnał z głównego wtrysku rozdzielił na 4ry... Jakoś po nowym roku wpada na strojenie, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też testowałem przepływke wpakowaną w rure fi 70, ale jakoś niebardzo mi to działało. Teraz mam przepływke z De i na zimnym silniku działa ładnie, ale jak się rozgrzeje to na benzynce nie równo pracuje. Główny sygnał na monowtrysk łączy się z dwóch pinów z ECU - ja mam z jednego pinu na 1 i 4 wtryskiwacz, a z drugiego 2 i 4(jak je wszystkie złącze to może coś pomoże). Ale powiem że jest spora różnica w porównaniu do starego kolektora - przynajmniej sugestywnie. Po wsadzeniu kolektora wydechowego z GT jade na hamownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też testowałem przepływke wpakowaną w rure fi 70, ale jakoś niebardzo mi to działało. Teraz mam przepływke z De i na zimnym silniku działa ładnie, ale jak się rozgrzeje to na benzynce nie równo pracuje. Główny sygnał na monowtrysk łączy się z dwóch pinów z ECU - ja mam z jednego pinu na 1 i 4 wtryskiwacz, a z drugiego 2 i 4(jak je wszystkie złącze to może coś pomoże). Ale powiem że jest spora różnica w porównaniu do starego kolektora - przynajmniej sugestywnie. Po wsadzeniu kolektora wydechowego z GT jade na hamownie.

 

Zeby to ładnie chodziło musiałbyś to ogarnąć SMT6 albo ECUMasterem bo możesz mieć sporo za ubogo i szlag trafi silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na benzynce tak codziennie nie smigam - od tego jest LPG. Myśle o SMT6, ale narazie mam przed sobą(czekam już na przesyłkę) sonde lambda+wskaźnik AFR i dodatkowy czujnik temperatury bo w lecie nie miło mnie zaskoczył:( Ile teraz może SMT6 lub ECUmaster kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SR20Di słabą sroną jest kolektor ssący totalnie ma on spiepszoną konstrukcjie jeśli chodzi o robienie mocy, najlepsze i najtańsze rozwiazanie to wsadzic kolekotr ssacy z SR20De do tego BLOSa i na stałe zrezygnować z benzyny...

 

To prawda. Ja po tylu rzeźbach wyciągnąłem raptem 121KM. Bez zmiany kolektora ssącego moc dalej nie pójdzie. Teraz zwiększyłem stopień sprężania, a na wiosnę spróbuję założyć kolektor i ecu z DE i zmierzę efekt na hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zmiany kolektora ssącego moc dalej nie pójdzie

Oj pójdzie pójdzie, myślę że przestawieniem rozrządu + chiński kolektor wydechowy i jakiś dobrze dobrany dolot do 140KM idzie dobić ale to i tak nie wiele :D

Dopiero De otworzy dojście do robienia mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby Ci się jakiś pojazd do testów z modami jak u mnie. Założyć chiński kolektor, pokręcić rozrządem i zmierzyć na hamowni jaka jest granica mocy Di.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może podam na przykładzie mojego Di - stożek w nadkolu ( z wlotem w zderzaku ) - brak podgrzewania przepustnicy - podgrzewacza mieszanki - EGR - odmy - zapłon - brak kata - końcowy komorowo przelotowy , i auto naprawde ładnie zaczęło jeżdzić , o wiele lepiej przyśpiesza i jest elastyczniejsze , pare koników na pewno przybyło a koszt znikomy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby Ci się jakiś pojazd do testów z modami jak u mnie

No ale niestety nie mam i nigdy nie miałem SR20Di w rękach na dłużej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według manuala jedyna podstawowa różnica między Di/De to właśnie kolektor ssący , po jego zmianie można by powalczyć o te 150 KM kożystając z Coobciowej sprawdzonej receptury ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...