Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] czujnik temp. woda/olej gdzie podłączyć?


Gość kocurek

Rekomendowane odpowiedzi

witam, dostałem w prezencie dwa ekstra, podświetlane zegarki z obudową (voltomierz i termometr) i mam klina co zrobić z czujnikiem temperatury. w instrukcji piszą żeby wykręcić stary czujnik wody lub oleju i wkręcić ten, no i tu pojawia się parę pytań

-rodzaj gwintu na obu czujnikach i gdzie się znajdują????? doczytałem że ten od wody do zegarów jest pod aparatem zapłonowym, chyba pierwszy od dołu, a od ciśnienia oleju koło filtra - zgadza się?

może ktoś juz montował taki zegar i i udzieli jakiejś cennej rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że ten od wody do zegarów jest pod aparatem zapłonowym, chyba pierwszy od dołu,
Tak, u mnie tak jest, to jest ten jednopinowy czujnik (drugi ma dwa piny i odpowiada za załączanie wentylatora chłodnicy). Więcej nie wiem...

Ale że nie miałeś seryjnie wskaźnika temperatury... dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę bardzo ;)

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=czujnik

 

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej a więc ten który idzie na zegary jest właśnie pod aparatem zapłonowym Na zdjęciu w linku aparat akurat jest zdjęty i wtyczka nr 2 jest wpięta w Twój poszukiwany czujnik. Nie pamiętam już jaki gwint miał sam czujnik, odkręcało się go chyba kluczem 10. Musisz wyciągnąć (pamiętaj byś miał czym zatkać wyciekający płyn chłodniczy z miejsca po czujniku), porównać i coś wymyślisz jak to ma być zrobione.

Nie masz seryjnie wskaźnika temp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne że mam wskaźnik, ale chcę zamontować dodatkowy, podświetlany z dokładnym odczytem temp

zastanawiam się jeszcze nad jakimś innym otworem w bloku, nieużuwanym i zaślepionym, zdajsie że widziałem jeden taki koło czujnika wody

 

update

czujnik ma gwint 15 przelotkę na 20mm więc woda i olej odpadają (10mm) próbowałem wsadzić do skrzyni przez korek wlewu, ale obciera o jakąś zębatkę, później podłączyłem do kolektora wylotowego to mało nie wybuchł (ponad 150*C), dodatkowo po zdjęciu osłony kolektor okazał się pęknięty...echhh , na razie zalepiłem masą do uszczelniania tłumików

jakieś pomysły gdzie można podpiąć taki czujnik oprócz wsadzenia go sobię w .... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie można podpiąć taki czujnik oprócz wsadzenia go sobię w ...
chłodnicę? ;). Nic wielkiego to nie daje, ale tam mogą być otwory odpowiedniego kalibru. Ewentualnie jakąś przelotkę i na węże małego obiegu chłodzenia...

 

A ten termometr, który widać w tle, to chyba Ci przekłamuje? ;). Miałem przez chwilę termometr tego typu w tym miejscu to w słoneczne dni wariował (nic dziwnego), teraz mam go na samym dole tuż przed tym małym schowkiem pod zapalniczką. Nawet tam pasuje i nie przeszkadza no i oczywiście wariuje dopiero, gdy z całego auta robi się nagrzana na słońcu konserwa ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem o chłodnicy ale bez trójnika chyba sie nie obejdzie, spróbuje jeszcze z korkiem spustowym oleju przy następnej zmianie

co do termemetru to rzeczywiście niefortunne miejsce, choć wczoraj było 30 w południe, jeden wyświetlacz już wylał latem przy 60*C w słońcu i teraz zakładam osłonę na szybę, :> :> przekładać za bardzo nie chę bo już dziurę w desce zrobiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...