Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia ?


Gość Kobras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli wymieniasz płyn na zimę, to wypuść wszystko na ciepłym w miarę (ogrzewanie ustaw na max ciepło) potem zalej korkiem od chłodnicy ile wlezie i na max zbiorniczek. Potem na chwile odpal zobacz czy wskazówka temp. nie wariuje i znowu dolej. sam się odpowietrzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę gdzie u mnie znajduje sie odpowietrznik w P10 1995, w P11 powinien też tam być; Patrz od strony pasażera troszeczkę wyżej jak przepływomierz jest taki przewód gumowyi na nim znajduje sie odpowietrznik ma nacięcie na śrubokręt i ma na obrzeżach rowki po to by można było palcami odkręcic, jak będziesz miał problem ze znalezieniem to opiszę dokładniej, narazie sprubuj poszukać. ;)

 

[ Dodano: Czw 13 Gru, 2007 19:41 ]

Ten przewód wchodzi do scianki grodziowej na wysokości filtra powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostanie się do odpowietrznika przy termostacie - luz , ale dostanie się do tego drugiego - przy bagnecie od sprawdzania oleju w silniku - graniczy z cudem !!! I dlaczego skoro jest to odpowietrznik został umieszczony w połowie wysokości chłodnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostanie się do odpowietrznika przy termostacie - luz

W P11 z SR20 to jest jedyny odpowietrznik.

ale dostanie się do tego drugiego - przy bagnecie od sprawdzania oleju w silniku - graniczy z cudem !!!

A to jest korek spustowy z kadłuba. Także jeśli nie da się tego odkręcić, to po spuszczeniu płynu z chłodnicy, wężem, bo nie ma spustu, zakręć korek wlewowy i dmuchnij, o ile masz czym, w odpowietrznik. Większość płynu powinna zlecieć, oczywiście przy zdjętym wężu dolnym chłodnicy.

Kliknij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał B12 ten korek obok bagnetu jest spustowy z bloku silnika i jest to klucz 14 (wiem bo niedawno zmieniałem sobie płyn w układzie) ale bardzo kiepski jest dostęp do tego shitu po godzinie z przedłużką na klucz i długą dźwignią udało sie

odpowietrznik znajduje sie w obudowie termostatu. i tak jak było wcześniej napisane zalewasz chłodnice do pełna potem zbiorniczek odpalasz gasisz i uzupełniasz zbiorniczek do końca ja tak robiłem i jest ok .

najwięcej roboty z odkręceniem śruby spustowej z bloku silnika i ze zdejmowaniem osłon plastikowych spod chłodnicy i silnika a reszta jest w miarę prosta :)

qrde jakby nissan nie mógł założyć korka spustowego na spodzie chłodnicy jak robią to inni producenci :(:P

:one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrde jakby nissan nie mógł założyć korka spustowego na spodzie chłodnicy jak robią to inni producenci :(

Kiedyś, kiedyś, były we wszystkich. Teraz to chyba nie ma w żadnych. Na każdym kroku się patrzy jak obniżyć koszta produkcji, konkurencja goni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak : Zalałem chłodnicę pod korek i zbiornik wyrównawczy, przejechałem się i ubyło - dolałem - przejechałem się - ubyło - dolałem - przejechałem się - .... przestało ubywać. Odkręciłem odpowietrznik przy termostacie - od razu poleciał płyn (dosłownie pół kieliszka jak miałbym określić ile) zakręciłem odpowietrznik bo stwierdziłem że nie ma powietrza. Myślę że odpowietrzył się sam. Tego odpowietrznika na silniku nie ruszałem.

 

Jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Opisze mój sprawdzony sposób spuszczam cały płyn bo np wymieniałem pompę wody .

jak mamy wszystko poskładane to na zimnym silniku zalewamy prawie pełno do zbiorniczka wyrównawczego i do chłodnicy pod korek korka nie zakrywamy

następnie odpalamy autko od czasu do czasu przegazować do 3k Rpm uzupełniamy płyn w chłodnicy do momentu aż nie zacznie się wydostawać na zewnątrz wtedy zakrywamy korek i grzejemy silnik do załączenia wentylatorów jak już się załączą wyłączamy silnik i za godzinkę sprawdzamy czy dostatecznie ostygł i dolewamy plynu do zbiorniczka wyrównawczego całą operacje powtarzamy max dwa razy i nie jest możliwe żeby się nie odpowietrzył ten sposób działa w SR20 i 1,6 Carisma  pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja zrobiłem tak.

Odkręciłem odpowietrznik przy termostacie,wlewałem płyn do chłodnicy, aż wycieknie przez ten otwór. Gdy zauważyłem że wycieka szybko zakręciłem odpowietrznik,dolałem do połowy w zbiorniku wyrównawczym, odpaliłem auto,doprowadziłem do otwarcia termostatu( wentylatory się nie włączyły) i jak były obydwa węże gorące to zgasiłem silnik,po ok godzinie dolałem do chłodnicy i zbiornika. Dziś zrobiłem 350 km, jutro rano sprawdzę i doleje jak będzie trzeba.
Dodał tylko że w tym silniku strasznie trudno doprowadzić do załączenia wentylatorów. Raz mi się to zdarzyło jak stałem w 20 km korku przed Amsterdamem.
A tak nigdy. (o klimie nie mówie)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio wymieniali rozrząd i musieli odpiąć wąż z chłodnicy przez co spuścili trochę płynu.

Niby dolali ale chyba jest zapowietrzony bo jak przegazuję to słychać charakterystyczne bulkające dźwięki z konsoli środkowej.

Pytanie czy da się to odpowietrzyć czy trzeba spuścić płyn?

Muszę spojrzeć czy i tak nie będę profilaktycznie wymieniał płynu i termostatu bo wtedy zaleje się od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzyłem bez wykręcania żadnych rurek czy śrubek (ale nie mówię że sposób np. Mateusza jest zły :) po prostu piszę jak zrobiłem u siebie, miałem też problem z zapowietrzonym układem). Odkręciłem korek chłodnicy i zagrzałem go do właczenia wiatraków. Jak wiadomo w P11 nie jest to łatwe - gazowałem ładnych parę minut na 2000 obr (cegła na pedał). Kiedy się konkretnie zagrzał, zobaczyłem bąble w otworze chłodnicy i nie przestawałem grzać dopóki bąble nie przestały lecieć. Poziom płynu oczywiście się podniósł gdy temperatura wzrosła, ale nie wyleciało go dużo. Kiedy bąble przestały lecieć, dolałem płynu bezpośrednio do chłodnicy na max, zakręciłem korek i dolałem do zbiorniczka wyrównawczego. Przed tym zabiegiem dodawałem płyn tylko do zbiorniczka i niewiele to pomagało.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli występuje problem z zapowietrzonym układem tzn po zgaszeniu i wystudzeniu układ sam się nie odpowietrza winny może być korek na chłodnicy który zbyt mocno blokuje kanalik on zbiorniczka wyrównawczego przez co silnik się nie może odpowietrzyć . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem tez że jesli cokolwiek powietrza zostaje to przy otwarciu zbiorniczka wyrównawczego tez słuchac takie bąbelkowanie.

 

U mnie to oznaczało uwaloną głowicę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i beret :(

Próbowałem odpowietrzyć układ odkręcając korek i grzejąc auto chyba ponad godzinę. Jak się stan płynu powiększał przelewałem do zbiorniczka.

Bąbelki pod korkiem w głowicy leciały i leciały jak przegazowałem przez moment ustawało ale potem znowu zaczęły napływać.

Możliwe że gdzieś jest nieszczelność i tamtędy "zaciąga" powietrze?

Grzanie w aucie było nastawione na max.

A tak w ogóle jak działa ta regulacja temperatury w wersji z elektronicznym nastawianiem?

Faktycznie zmniejsza przepływ czy tylko blokuje jakąś klapą ogrzane powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja zalałem płyn, uruchomilem silnik, korek chlodnicy otwarty i dopóki ubywało płynu to dolewałem aż się uspokoiło i tyle. Nie korzystałem z żadnych zaworów odpowietrzających, zrobiłem już 10 000 km i wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może mi ktoś wstawić fotkę, jak wygląda odpowietrznik w P11 (mam ga16de w sedanie)?

Patrzę na to wszystko i nie widzę miejsca gdzie można odpowietrzyć. Jedynie jakieś zaślepki otworów mam tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem są korki odpowietrzające układ.

Zalewając odkręca się spustowy i odpowietrzający i leje póki nie zacznie wylatywać sam płyn bez bąbli.

Z praktyki wiem że np. w CD20T nikt korka odpowietrzającego nie odkręca bo jest w tak idiotycznym miejscu że chyba by trzeba turbosprężarkę wymontowywać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...