Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia ?


Gość Kobras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateusz_P11_144

Z praktyki wiem że np. w CD20T nikt korka odpowietrzającego nie odkręca bo jest w tak idiotycznym miejscu że chyba by trzeba turbosprężarkę wymontowywać.

 

Otóż nie ;)w

CD20T znajduje się po lewej stronie bloku silnika,, jakby za wtryskiwaczami,obok jest naklejona zółta naklejka a na niej po angielsku i japońsku napisane

do not open when  hot (Nie otwierać gdy gorące)

Znajduje się obok czujnika temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko gdzie jest ten korek. Nie mogę go znaleźć, dlatego proszę o fotkę jakby ktoś mógł zrobić.

 

GA16DE ma ten korek nad termostatem. Tu gdzie z głowicy idzie przewód do nagrzewnicy w kabinie to na tym "wystającym z głowicy kawałku metalu" z którego idzie wąż jest śruba M6 z łbem pod klucz 10, jest ona skierowana ku górze, ma miedzianą podkładkę. 

Jak nie znajdziesz to cyknę foto. 

Edytowane przez hansrpg
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem.

Jak się okazało to nie trzeba było odpowietrzać, bo samo chyba się odpowietrzyło podczas jazdy.

Dzięki za pomoc!


Jeszcze jedno mam pytanie do układu chłodzenia.

W poprzednich autach jakie miałem zbiorniczek wyrównawczy miał dwa wężyki: jeden przelewowy, jeden zwrotny.

Tutaj jest tylko jeden.

Czyli jeżeli zwiększy się ciśnienie w układzie to idzie do zbiorniczka, a w momencie zmniejszenia ciśnienia płyn zasysany jes ze zbiorniczka do układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie.

Cały czas walczyłem z wolnym nagrzewaniem się nagrzewnicy i reduktora LPG.

Ostatnio podjechałem do gazownika i powiedział, żebym dolał sobie płynu.

Zawsze mam mniej więcej po środku między min i max, a on mi mówi, że powinno być na poziomie max (bo mam wysoko reduktor LPG - góra reduktora na wysokości kielicha od amortyzatora) - i faktycznie po dolaniu, dużo szybciej czuć ciepło w aucie.

Czy na takim poziomie może być i nie wzrośnie za bardzo ciśnienie w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor to kolejny element układu nie przewidziany pierwotnie przy konstruowaniu silnika, jednak producent przewidział pewien zakres poziomów w zbiorniczku więc jak wlałeś płyn do poziomu max to niczego nie musisz się obawiać. 

Podejrzewam że przy jednakowych silnikach mamy takie same zbiorniczki wyrównawcze, jak się przyjrzysz przy korku to masz tam odpowietrzenie zbiorniczka więc ewentualne ciśnienie uniesie nieco poziom płynu a potencjalna para "wybulgocze" sobie tamtędy więc nie ma powodów do obaw. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...