mistert Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Tylko gdzie jest ten korek. Nie mogę go znaleźć, dlatego proszę o fotkę jakby ktoś mógł zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Z praktyki wiem że np. w CD20T nikt korka odpowietrzającego nie odkręca bo jest w tak idiotycznym miejscu że chyba by trzeba turbosprężarkę wymontowywać. Otóż nie ;)w CD20T znajduje się po lewej stronie bloku silnika,, jakby za wtryskiwaczami,obok jest naklejona zółta naklejka a na niej po angielsku i japońsku napisane do not open when hot (Nie otwierać gdy gorące) Znajduje się obok czujnika temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Tylko gdzie jest ten korek. Nie mogę go znaleźć, dlatego proszę o fotkę jakby ktoś mógł zrobić. GA16DE ma ten korek nad termostatem. Tu gdzie z głowicy idzie przewód do nagrzewnicy w kabinie to na tym "wystającym z głowicy kawałku metalu" z którego idzie wąż jest śruba M6 z łbem pod klucz 10, jest ona skierowana ku górze, ma miedzianą podkładkę. Jak nie znajdziesz to cyknę foto. Edytowane 28 Listopada 2013 przez hansrpg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Znalazłem. Jak się okazało to nie trzeba było odpowietrzać, bo samo chyba się odpowietrzyło podczas jazdy. Dzięki za pomoc! Jeszcze jedno mam pytanie do układu chłodzenia. W poprzednich autach jakie miałem zbiorniczek wyrównawczy miał dwa wężyki: jeden przelewowy, jeden zwrotny. Tutaj jest tylko jeden. Czyli jeżeli zwiększy się ciśnienie w układzie to idzie do zbiorniczka, a w momencie zmniejszenia ciśnienia płyn zasysany jes ze zbiorniczka do układu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 To jeszcze jedno pytanie. Cały czas walczyłem z wolnym nagrzewaniem się nagrzewnicy i reduktora LPG. Ostatnio podjechałem do gazownika i powiedział, żebym dolał sobie płynu. Zawsze mam mniej więcej po środku między min i max, a on mi mówi, że powinno być na poziomie max (bo mam wysoko reduktor LPG - góra reduktora na wysokości kielicha od amortyzatora) - i faktycznie po dolaniu, dużo szybciej czuć ciepło w aucie. Czy na takim poziomie może być i nie wzrośnie za bardzo ciśnienie w układzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Reduktor to kolejny element układu nie przewidziany pierwotnie przy konstruowaniu silnika, jednak producent przewidział pewien zakres poziomów w zbiorniczku więc jak wlałeś płyn do poziomu max to niczego nie musisz się obawiać. Podejrzewam że przy jednakowych silnikach mamy takie same zbiorniczki wyrównawcze, jak się przyjrzysz przy korku to masz tam odpowietrzenie zbiorniczka więc ewentualne ciśnienie uniesie nieco poziom płynu a potencjalna para "wybulgocze" sobie tamtędy więc nie ma powodów do obaw. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Bardzo dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.