Gość Kasia Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Witam, ponieważ zarejestrowanie i ubezpieczenie mojej almerki trwało dużo dłużej niż się spodziewałam a autko stało na parkingu to rozładował się - prawie do zera akumlator. Nie odpaliła, a alarm - fabryczny- zaczal szaleć. Wyłączyłam syrenę, oraz 10krotnie przycisnelam "przycisk" fabrycznego zabezpieczenia smaochodu i poczekałam na pomoc. Auto odpaliło po podłączeniu kabli i mocy z innego samochodu - i tu pojawił się problem- świeci się na środku tablicy zegarów żółta kontrolka silnika. Nie paliła się o ile mi wiadomo wcześniej- czy powinnam zgłosić się do ASO ? Czy zwykły reset komputera- o ile dobrze doczytałam polegający na zdjęciu klem z akumlatora może pomóc ? Pozdrawiam Kasia Winter :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Do ASO niekoniecznie. Mozesz sama zresetować komputer przy pomocy odpowiedniej kombinacji (przekrecanie stacyjki i wciskania gazu) ale to zależy z ktorego roku masz Almere. Tutaj cytuje: Istnieje procedura odczytania kodów błędów w OBD2 nissan ma EOBD bez consulta, gdzieś to czytałem, że nawet reset kompa da sie zrobic bez odpinania aku. [ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:06 ] jest: - silnik nie pracuje , stacyjka off: TEST TYP I: 1. pedał gazu puszczony 2. Stacyjka on - czekasz 3 sek 3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek. 4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu 5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów) [ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:21 ] dalsza część procedury: jesteśmy w teście diagnostycznym TRYB I - kody migowe migają, lub nie; stacyjka ON, silnik nie pracuje , pedał gazu wciśnięty 1. puszczenie pedału gazu powoduje wejście w TRYB II - są tu 2 mozliwości a. naciśnięcie pedału gazu powyzej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU (czyżby alternatywa do resetu i na 24 h odpinanie akumulatora ? b. zapalenie silnika i testowanie wskazań proxymalnej sondy wyłaczenie stacyjki z puszczonym pedałem gazu w pozycję off spowoduje ponowne wejście w TRYB dignostyczny I. _________________ Powyższą procedure sprawdziłem "na sobie" i działa dla Almery po końcu 2002 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasia Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Hej moja almera to model n16 po FL z listopada 2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 to podany "sposób" powinien zadzialać Z odczytaniem bledow powinni sobie poradzic poz aso.. moze serwis boscha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasia Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 niestety nie zadziałał nie udało mi się przeprwoadzić poniższej procedury: TEST TYP I: 1. pedał gazu puszczony 2. Stacyjka on - czekasz 3 sek 3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek. 4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu 5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów) brak reakcji niestety - może wrócić do zdjęcia klem z akumlatora na parę godzin ? [ Dodano: Sro 19 Gru, 2007 11:57 ] czytałam tu na forum że to może być problem immobilizer'a - czy zdjęcie klem, reset komputera może pomóc ? samochód odpala ale kontrolka check engine całyc zas się świeci- a i auto straciło dynamikę, czy to oznacza że jest w stanei serwisowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 niestety nie zadziałał Hej Jeśli chesz to zastosować to trzeba trzymać sie czasów, używałaś stopera do tego? Niestety trzeba być dosyć dokładnym. W dziale eksploatacja możesz podpytać o sprawdzonego fachurę z twojej okolicy. A czy masz jakiekolwiek objawy inne niż paląca sie kontolka? Czasem autoalarm podpiety do szyny can potrafi "zaświecić" ta kontrolke po rozładowaniu akumulatora. Czy masz jakiś dodatkowy alarm? Zdejmowanie klemy nie pomaga niestety, sprawdzalem na sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Jaki silnik Kasiu? Procedura działa na 100 % we wszystkich silnikach QG18DE czyli 1,8 benzyna w almerach - nawet przed FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 QG18DE i w QG15DE też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 QG18DE i w QG15DE też no proszę... może koleżanka ma niestety diesla... :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Jeśli auto odpala a sama nie jesteś pewna czy potrafisz skasować błędy to podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie to robią (niekoniecznie serwis). Koszt podpięcia pod diagnostykę to 20 - 50zł. Gniazdo masz OBD2, każdy większy zakład ma oprogramowanie do obsługi tego standardu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tofik Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 almera n 16 1,5 2003 rok nie dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 almera n 16 1,5 2003 a właśnie że działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holender Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Gaz i kluczyk czasem działa zależy od modelu a jak się nie boisz grzebać przy kostce od komputera to zrób tak http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=31623 U mnie zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p_novy Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Ja ma Micre z 98 po fl i ta procedura z kluczykiem i pedałem gazu nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.