Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Żółta kontrolka Check Engine po rozładowaniu akumlator


Gość Kasia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ponieważ zarejestrowanie i ubezpieczenie mojej almerki trwało dużo dłużej niż się spodziewałam a autko stało na parkingu to rozładował się - prawie do zera akumlator.

 

Nie odpaliła, a alarm - fabryczny- zaczal szaleć.

Wyłączyłam syrenę, oraz 10krotnie przycisnelam "przycisk" fabrycznego zabezpieczenia smaochodu i poczekałam na pomoc.

 

Auto odpaliło po podłączeniu kabli i mocy z innego samochodu - i tu pojawił się problem- świeci się na środku tablicy zegarów żółta kontrolka silnika.

 

Nie paliła się o ile mi wiadomo wcześniej- czy powinnam zgłosić się do ASO ?

 

Czy zwykły reset komputera- o ile dobrze doczytałam polegający na zdjęciu klem z akumlatora może pomóc ?

 

Pozdrawiam

Kasia Winter :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ASO niekoniecznie. Mozesz sama zresetować komputer przy pomocy odpowiedniej kombinacji (przekrecanie stacyjki i wciskania gazu) ale to zależy z ktorego roku masz Almere.

Tutaj cytuje:

 

 

 

 

Istnieje procedura odczytania kodów błędów w OBD2 nissan ma EOBD bez consulta, gdzieś to czytałem, że nawet reset kompa da sie zrobic bez odpinania aku.

 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:06 ]

jest:

- silnik nie pracuje , stacyjka off:

TEST TYP I:

1. pedał gazu puszczony

2. Stacyjka on - czekasz 3 sek

3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek.

4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu

5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów)

 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:21 ]

dalsza część procedury:

jesteśmy w teście diagnostycznym TRYB I - kody migowe migają, lub nie; stacyjka ON, silnik nie pracuje , pedał gazu wciśnięty

1. puszczenie pedału gazu powoduje wejście w TRYB II

- są tu 2 mozliwości

a. naciśnięcie pedału gazu powyzej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU (czyżby alternatywa do resetu i na 24 h odpinanie akumulatora ?

b. zapalenie silnika i testowanie wskazań proxymalnej sondy

wyłaczenie stacyjki z puszczonym pedałem gazu w pozycję off spowoduje ponowne wejście w TRYB dignostyczny I.

_________________

 

 

Powyższą procedure sprawdziłem "na sobie" i działa dla Almery po końcu 2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie zadziałał :(

nie udało mi się przeprwoadzić poniższej procedury:

TEST TYP I:

1. pedał gazu puszczony

2. Stacyjka on - czekasz 3 sek

3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek.

4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu

5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów)

 

brak reakcji niestety - może wrócić do zdjęcia klem z akumlatora na parę godzin ?

 

[ Dodano: Sro 19 Gru, 2007 11:57 ]

czytałam tu na forum że to może być problem immobilizer'a - czy zdjęcie klem, reset komputera może pomóc ?

samochód odpala ale kontrolka check engine całyc zas się świeci- a i auto straciło dynamikę, czy to oznacza że jest w stanei serwisowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie zadziałał :(

Hej

Jeśli chesz to zastosować to trzeba trzymać sie czasów, używałaś stopera do tego? Niestety trzeba być dosyć dokładnym.

 

W dziale eksploatacja możesz podpytać o sprawdzonego fachurę z twojej okolicy.

 

A czy masz jakiekolwiek objawy inne niż paląca sie kontolka? Czasem autoalarm podpiety do szyny can potrafi "zaświecić" ta kontrolke po rozładowaniu akumulatora. Czy masz jakiś dodatkowy alarm?

 

Zdejmowanie klemy nie pomaga niestety, sprawdzalem na sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto odpala a sama nie jesteś pewna czy potrafisz skasować błędy to podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie to robią (niekoniecznie serwis). Koszt podpięcia pod diagnostykę to 20 - 50zł. Gniazdo masz OBD2, każdy większy zakład ma oprogramowanie do obsługi tego standardu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...