Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n16] candy-mera, air-ride / NA SPRZEDAŻ !


Gość gigi6660
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak tam nowe turbo

ooo

coraz ciekawiej :D

 

a no robi się coraz ciekawiej... ale...

 

po pierwsze auto stoi u lakiernika ale jeszcze się lakierować nie zaczęło :/ :(

 

a po drugie cooba dzwonił do mnie z poczty w czwartek że wysyła a dziś mamy poniedziałek i nic nie doszło jeszcze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość gigi6660

projekt jak już wyżej pisałem tli się bardzo powoli :(

 

turbina ok coobcia dotarła ;)

 

i kolor już ostatecznie wybrany będzie on wyglądał następująco... bordo z brokatem

img3023uo4.th.jpg

 

img3115yo7.th.jpg

 

img3118lt0.th.jpg

 

w/g blacharzy data odbioru auta gotowego do jazdy jest na ostatni dzień lutego... więc pozostaje czekać... mam nadzieje że teraz nie będzie kolejnych obsów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakier ze tak powiem: mocno kontrowersyjny i na pewno nikt obojetnie kolo niego nie przejdzie ;)

bedzie cukierkowo :D i dobrze takiej candy almera w pl jeszcze niewidzialem.ja czekam z niecierpliwoscia na koniec mechaniki i wykresu z hamowni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gigi6660
na pewno nikt obojetnie kolo niego nie przejdzie ;)

 

i o to w tym wszystkim chodzi... żeby się wyrózniać... :)

 

dobrze takiej candy almera w pl jeszcze niewidzialem

 

tak na prawde w PL nie widziałem żadnej almery zrobionej w stylu śródziemnomorskim... wiem że wiele osób nie lubi i nie trawi takiego stylu nazywając go poprostu wieśniackim... w/g mnie to bez sensu bo jest granica między wieśniackim a szalonym ale starannie dopieszczonym samochodem...a Ci zagożali wrogowie twierdzą zawsze że w sumie cały ten tuning z wielkimi body i szpachlą jest zły... jak się do tego naprawde przyłoży i zrobi to z głową to moim zdaniem ze wszystkiego można zrobić ciekawe auto ( dla mnie w tej konkurecji przodują czesi ze swoimi szalonymi 105-tkami i 120-stakmi przerobionymi tak że bania mała... nawet jedna taka wystąpiła przecież w teledysku ryjany[nie wiem jak to się pisze:p] shut up and drive... ) Reasumując cały projekt od początku jak tylko wybrałem body kit zakładał że nie będzie to auto obok którego się poprostu przechodzi więc i lakier nie mógł być "zwykły" :)

 

ja czekam z niecierpliwoscia na koniec mechaniki i wykresu z hamowni

 

tak też na to czekam...ehh wogóle czekam na chwile aż wkońcu do niej będę mógł wsiąść i ruszyć na pierwszy POM moją nową starą almerką :) a dopiero następnego dnia na mechanike idzie :)

 

 

a co do naprawde skrzywdzonej almery to to jest własnie taka... nie miałem z tym doczynienia na żywo ale jakoś w mojej głowie auta przerabiane w tym stylu są włąsnie tym wieś tuningiem...ja tak sobie wyobrażam wieś tuning...a to wnętrze...jezuuuuu... litości...

po więcej zapraszam tutaj

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=465067#465067

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odbierz tego jako złośliwość. Doceniam wkład pracy i $. Nie podoba mi się tylko kierunek Twojego zaangażowania, ale o tym dywagować nie będziemy.

 

tak na prawde w PL nie widziałem żadnej almery zrobionej w stylu śródziemnomorskim... wiem że wiele osób nie lubi i nie trawi takiego stylu nazywając go poprostu wieśniackim... w/g mnie to bez sensu bo jest granica między wieśniackim a szalonym ale starannie dopieszczonym samochodem...a Ci zagożali wrogowie twierdzą zawsze że w sumie cały ten tuning z wielkimi body i szpachlą jest zły... jak się do tego naprawde przyłoży i zrobi to z głową to moim zdaniem ze wszystkiego można zrobić ciekawe auto

 

Zastanawia mnie tylko jedno: po co robić auto, z którego trzeba się tłumaczyć?

 

w/g mnie to bez sensu bo jest granica między wieśniackim a szalonym ale starannie dopieszczonym samochodem

Różnica jest taka sama, jak pomiędzy Top One i Modern Talking.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

a ja mysle ze kazdy lubi inny styl tuningu i mimo to ze styl gigi mi akurat nie pasuje to musze powiedziec ze jestem pod wrazeniem bo naprawde masz jakis tam pomysl na auto i wdrazasz to w zycie- tak dalej i gratuluje

Reszta to juz kwesta gusty.Dla mnie kazdy zasluguje na dobre slowo jesli tuninguje auto(pod warunkiem ze nie robi tego na odpier**l i jak sie to wszystko jakos trzyma calosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gigi6660
Zastanawia mnie tylko jedno: po co robić auto, z którego trzeba się tłumaczyć?

 

nie tłumaczyłem swojego auta tylko przedstawiłem swój pogląd na sprawe tuningu optycznego ;) a co do auta: masz racje! Ale ja nie mam się zamiaru z mojej AlNiuni tłumaczyć...poprostu jak skończą się procesy blacharsko lakiernicze to w pełni usatysfakcionowany jej wyglądem będę nią śmigał po mieście

 

Różnica jest taka sama, jak pomiędzy Top One i Modern Talking.

a to porównianie nie bardzo kumam bo w sumie od czasów jak tylko coś pamiętam to już chyba oba zespoły były po latach swojej świetlności... jednak sądząc po tonie Twojej wypowiedzi nie ma między nimi żadnej róznicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gigi6660

Gizon to ja... ;) od nazwiaska - Giza

 

a tak wogóle to post mojego kumpla... chciał zabłysnąć ale chyba coś mu nie poszło :P

 

 

wracam od lakiernika i pochwale się co tam w trawie piszczy, almercia już czeka na wyjście na ostatnią prostą... od środy ma ruszyć malowanie jej :diabel:

bakmp8.th.jpg - wlew już zrobony na gotowo... teraz tylko wstawić korek :)

bok1qk8.th.jpg

bok2va9.th.jpg

boktylle9.th.jpg

maskaqd5.th.jpg a tu maska z już zrobionym bed-grillem na cacy :)

 

a to już dawno obiecany ślimak od coobcia...

slimakgy6.th.jpg

 

a tu rozrywka w wolnych chwilach :)... a właściwie jest to pęd do klienta który czekał na rusztowania... :) pod nieobaecność almerki trzeba męczyć inne "zabawki"... a myślałem że się uda budzik zamknąć... furka renault master 98' 2,8 td

zamykaniebudzikakt9.th.jpg

 

 

pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak CI mało mocy na nim będzie to za Free masz u mnie większy wirnik do niego, mam gościa co roztoczy do niego zimną stronę zamontuje go i wyważy całość :D

Ale myślę że tak jak jest jest dobrze, przynajmniej turbo dziura się nie poszerzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gigi6660

CooCba... przecież nie o turbo się tu rozchodzi :/... z powietrza więcej kucy nie będzie... pompe trzeba jakoś przeskoczyć :/

 

CoobCio... no wymyśl coś noooo :P a... a... nie wiem co... a kupie Ci czekolade :):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wtrsyki już masz... teraz trzeba by fizycznie pompę przerobić tzn jakiś większy tłoczek zapodać, w VW jest cała gama tego od 9, 10, 11 i 12mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gigi6660

ciekawo... i pewnie znając życie podjął byś się tego :)... zapewne się odezwe do Ciebie... jednak w bliżej nie określonym terminie :P

 

Nie ma co świrować... narazie musze uruchomić to co jest i ładnie to wystroić... a zresztą budżet na przeróbki jest już na minusie... audio zamówione i opłacone,pare tysi w skarbonce czeka na wydech,kolektor i strojenie i kolejne pare tysi pochłonie następna szalona modyfikacja almery...tym razem zawiechy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wtrsyki już masz... teraz trzeba by fizycznie pompę przerobić tzn jakiś większy tłoczek zapodać, w VW jest cała gama tego od 9, 10, 11 i 12mm...

 

 

VP-44 jst pompą promieniową a nie osiową. Ma dwa lub kilka tłoczków które tłoczą paliwo poruszając sie wzdłuż promienia obrótow wałka. Osobiście nie słyszałem aby ktoś modyfikował tego typu pompę w sensie mechanicznym.

Pompa ta posiada na sobie hybrydowy komputerek tzw PSG. Na pokładze PSG jest program odpowiadający za wielkość dawki. Na bazie sygnałów przychodzących z głównego ECU po magistrali CAN ..PSG uzupełnia dane przychodzące o własne dane takie jak temperatura paliwa, kąt obrotu wałka i wypracowuje parametry pracy zworka dozującego oraz przestawiacza kąta znajdującego się pod pompą.

 

Wspomniany komputerek hybrydowy PSG posiada w sobie program który można zmieniać....ale tylko na stanowisku do badania tych pomp (stół probierczy) przy czym ilość programowań jest ograniczona. W programie jest log-bit który liczy ilość operacji programowania. Zazwyczaj istnieja 3 możliwości programowania PSG i do danej pompy są zazwyczaj 3 różne programy. Spotkałem się kiedyś że pompiarz który programował pompę na stanowisku probierczym wgrał do niej jakiś inny program i samochód zaczoł jeździć jak wściekły.

Pompa jest uzbrojona także w czujnik obrotu wałka. Jest on swoje ścisłe położenie a określa go parametr zwany "delta fi". Jeśli zmienimy położenie tego czujnika (np podczas wymiany....posiada on fasolki umożliwiające przestawienie) pompa przestaje nam pracować i trzeba ją oddać do naprawy.

Żeby było śmieszniej w nowych Oplach 2.0 i 2.2 DTH od 2003 r zintegrowano MSG z PSG i tym samym cały komputer sterujący silnikiem jest w pompie wtryskowej. Skutecznie uniemożliwia to chiptuning tych aut. Posiadam możliwość odczytu programu, mogę go obrobić i wyliczyć sumy kontrolne ale nie można progrmować tych pomp bo wysrywa się przy programowaniu. Dlatego nikt nie robi nowych Opli z tymi jednostkami sterującymi

 

Wracając do przeróbki mechanicznej pompy. Być może da się ją w jakiś sposób przerobić. Myśle że głowica tłokorozdzielacza jest wystarczająco wydajna aby zapewnić odpowiednie zapotrzebowanie na dawkę.

 

Moim zdaniem problem tkwi w wysterowaniu zaworka sterującego dawką. Można byoby np wykorzystać jakiegoś box-a i do tego soft w sterowniku. Mechaniczna ingerencja w tą pompę wydaje mi się niemożliwa.

 

To samo dotyczy pomp VP-29 stosowanych w Fordach Focus, Mondeo 115 TDDi.

Istota pracy podobna jak VP-44. Różnica tylko w konstrukcji tłokorozdzielacza. Jeden tłok osiowy ze spręzyną centralną. Tarcza skokowa tak jak VP-37. Problem jet w tym że w tego typu pompach jest zbyt dużo elektroniki która ma wpływ na poprawną pracę silnika. W przypadku VP-37 która jest prosta jak konstrukcja cepa....możemy dowolnie manipulować częścią hydrauliczną wysokiego ciśnienia. Zakładamy większą głowicę, wszystko się da ustawić. Osobiście nie widziałem większej głowicy tłokorozdzielacza do VP-29.

 

Powyżej zamieszczam wycinek wypowiedzi Master`sa na temat pompy w almerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można byoby np wykorzystać jakiegoś box-a i do tego soft w sterowniku

BOX czyli oporniczki... można oporniczkiem podnieść sygnał z przepływki, można tak samo zafałszować sygnały docierające do pompy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można byoby np wykorzystać jakiegoś box-a i do tego soft w sterowniku

BOX czyli oporniczki... można oporniczkiem podnieść sygnał z przepływki, można tak samo zafałszować sygnały docierające do pompy...

 

Kuba widzę ,że nadal nie kumasz. Chodzi o to ,że trzeba oszukać czujniki w pompie ,żeby komp pompy dał większe ciśnienie niż ma zlimitowane i poprawić mapę w głównym sterowniku ,żeby miała korekcję na te zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gigi6660

my tu gadu gadu a almere mi pomalowali :diabel:

 

teraz słabe fotki bo nie ba za bardzo nawet jak tam jej dobrze sfotografować... ok poniedziałku/wtorku nowe lepsze foty...

 

dsc00544pc2.jpg

 

dsc00543wq0.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już teraz w garazu przy słbym świetle wyglada rewelacyjne. Ale prawdziwe oblicze wyjdzie dopiero na słońcu. :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albin, No przecież napisałem że pobawić się z oporniakami wczepianymi w przewody od pompy, to popularny zabieg w przypadku COMON RAILI jak chcemy podnieść ciśnienie robocze, z tego co pamieam dołożenie 2 kilo omów to wzrost ciśnienia o ok 300barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...