Gość milan21 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Witam Mam pytanie, jakie są objawy, gdy popsuty jest czujnik położenia wału korbowego? Czy może on zakucać pracę pompy wtryskowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 nie jestem pewny ale w tym silniku chyba nie ma takiego czujnika. A co do pompy to nie wiem, a co sie dzieje ?? Ten silnik jest starej konstrukcji, prosty i niezawodny, elektroniki praktycznie brak!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość milan21 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Mam wersję z komputerem, wszystko sterowane elektronicznie(nie znam sie za bardzo ale to jest nowsza wersja tego silnika). Po podłączeniu pod komputer wykryło dwa błędy: pompa wtryskowa i czujnik położenia wału korbowego. Pompa wtryskowa była naprawiana, po wyjęciu jej z samochodu i włożeniu w maszynę sprawdzającą wszystko było ok. Mechanik stwierdził, że czujnik jest do wymiany i że może on dawać błędny sygnał do pompy i dlatego wykrywa tez pompę. Objawy są takie: Rano pali na dotyk(nie garażowany),pózniej zaczynają sie problemy, po przejechaniu paru metrów zaczyna szarpać, brakuje mu mocy, nie wchodzi na obroty-mogę wciskać gaz do podłogi i tak jakby go coś tłumiło. Wczasie jazdy nagle zaczyna brakować mocy. Wrażenie takie jakby coś nagle go przytkalo. Potrafi zgasnąć w czasie jazdy(przez pierwsze 2 kilometry jazdy). Po przejechaniu paru kilometrów wszystko wraca do normy i jedzie normalnie. Po odpoaleniu potrafi zaraz zgasnąć, i silnik nierówno pracuje- jakby nie palił na jednym cylindrze- strasznie dymi na czarno. Wszystkie filtry i płyny zmienione, rozrząd nowy. Może miał ktoś takie problemy, proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Witam. Są przeważnie dwa objawy zepsutego czujnika. 1. Auto wogóle nie zapala 2. Podobny do twojego, brak mocy lub praca tylko na biegu jałowym. Pompe mogło pokazać bo np. nie może zrobic wyprzedzenia konta wtrysku ponieważ nie odczytuje w jakim położeniu jest wał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eleser Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Gdy moj czujnik byl zepsuty mialem nastepujace objawy: - autko po odpaleniu natychmiast gaslo i trzeba bylo gazowac i trzymac ponad 1000 obrotow az silnik sie nie rozgrzal, pomagalo czasem wlaczenie klimy na jakis czas bo wtedy automatycznie silnik wskakuje na wyzsze obroty. - Podczas jazdy trzymajac gaz w jednym polozeniu auto dostawalo kopa albo tracilo zupelnie moc Czujnik polozenia walu JEST odpowiedzialny za ilosc paliwa podawana do cylindrow a wiec moze zaklucac dzialanie pompy wtryskowej Koszt czujnika dostepnego tylko w Nissanie (zwiedzilem pol wojewodztwa probojac dostac) to 500 PLN Koszt wymiany w ASO 150 PLN w nieautoryzowanym ok 50 PLN czas trwania okolo 30 min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.