Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Wilgoć w bagażniku - Alma sedan


Gość oleey
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie do użytkowników Almery N15 sedan odnośnie wilgoci w bagażniku. Autko kupiłem niedawno i niestety dopiero po zakupie zorientowałem się, że w bagażniku "pachnie" stęchlizną. Wyprałem dywanik leżący na kole zapasowym i na jakiś czas było dobrze ale ostatnio z ciekawości wyciągnąłem zapas i okazało się, że w wytłoczeniu na koło stoi woda. Auto jest po "dzwonie" w tył - wymieniana była klapa bagażnika i klepany lewy bok (sprzedający przyznał się przy zakupie - wiedziałem co biorę).

 

Nie bardzo mogę doszukać się jakiś przecieków, dywanik i tapicerka w bagażniku są suchutkie, nigdzie nie widać cieknącej wody ani śladów przecieków. Po zdjęciu dywanika widać zaparowaną blachę na spodzie bagażnika. Stąd moje pytanie - czy w nie bitych Almach sedan też "parują" bagażniki?

 

Pozdrawiam, Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie powinno parować, żadnej wilgoci tym bardziej wody zawsze sucho miałem w bagażniku wg mnie łatwo zdiagnozować skąd się tam woda bierze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zderzakiem w nadkolach, a w bagazniku w srodku na dole nadkola masz takie kratki odpowietrzajace tyl auta.

Jesli nawsadzamy tam roznych szmat, srodkow do czyszczenia itp to brak dostepu i cyrkulacji powietrza tak sie objawia wilgocia i parowaniem.

Druga przyczyna to faktycznie lampy, najprosciej lac wode i wlozyc glowe do srodka bagaznika np od srodka kladzac kanape.

Spod bagaznika ma wiele uszczelek, ktore tez pozwalaja na "oddychanie".

Kiedys w sedanie mialem gumowy dywanik w bagazniku i on nie pozwalal na uciekanie wilgoci w powietrzu i w zime to ja mialem slizgawke pod guma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zderzakiem w nadkolach, a w bagazniku w srodku na dole nadkola masz takie kratki odpowietrzajace tyl auta.

Jesli nawsadzamy tam roznych szmat, srodkow do czyszczenia itp to brak dostepu i cyrkulacji powietrza tak sie objawia wilgocia i parowaniem.

 

Sprawdziłem kratki i z tego co widzę są sprawne i przepuszczają powietrze. Jedyne co przychodzi mi teraz do głowy to gumowy dywanik, który rzuciłem na oryginalną tapicerkę. W każdym razie dzięki za podpowiedzi!

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam N16 '03 hatchbag i również problem z wilgocią w bagażniku, ale tylko w dni deszczowe. Gdzieś przecieka, chyba z prawego nadkola. Będę musiał przeprowadzić test wodny i zdemontować tapicerkę. Od tej wilgoci nieprzyjemnie pachnie i co jakiś czas wyjmuję zapasówkę i wycieram.

Jesli macie jeszcze jakieś rady, to proszę o info.

 

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 99% przyczyna tkwi w lampach tylnych lub ich porypanym felcu w rynience obok klapy bagażnika. + ponownie osadzić lampy na silkionie.

Jest to częsty objaw "puknietego" auta w tył i tzw byle jakiej naprawy, - byle prosto byle pasowały jakoś lelmenty do siebie, byle polakierować. Silikon drogi więc blacharze szpachlarze oszczędzają na silkonach i uszczelniaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich oględzin nie wygląda na to aby autko miało spotkanie w tył, choć nie dam głowy, mogę sie mylić. Wilgoć jest wyczuwalna (wilgotna okładzina) bardziej przy nadkolu. Chyba jedynym wyjściem będzie poszukanie przyczyny, czyli zrobienie "testu wodnego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie leciutko popchnął autobus - prawie nie było nic widać (odrapanie lakieru na zderzaku) a jednak puścił felc pod lampą - i za każdą wizytą na myjni mam mokro w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kupna wiedzialem ze mmam wilgoc w baazniku ale dzisiaj wyciagalem kolo zapasowe, zajrzalem glebiej a tam wszystko plywa ze mozna kubkami wybierac :o jak sie zrobi cieplo bede musial sprawdzic te lampy bo wiem ze alma byla lekko puknieta w tyl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Potwierdzam wersję z lampami. Moja Almerka była puknięta w tył zanim ją kupiłem. Jakoś nie specjalnie miałem okazję zaglądać pod koło zapasowe ale pewego dnia zobaczyłem tam niezłe jeziorko. Tak samo wszystko pływało. Zauważyłem też że jedna z lamp tylnuch często paruje. Postanowiłem wymontować lampę i sprawdzić o co chodzi. Pomijając fakt że w lampie było sporo wody i to między światełkiem odblaskowym a odbłyśnikiem Za cholerę nie chiało to stamtąd wylecieć) okazało się że lampa ma dziurkę w korpusie w miejscu które jest poza "uszczelką" wykonaną z gumy w pistolecie. Woda dostawała się do środka lampy i lała przez złącza do środka bagażnika. wyszyściłem dokłądnie kanał w lampie na gumę oraz blachę pod lampą nitro, dziurę zakleiłem i przykleiłem lampę nie silikonem a taką masą uszczelniającą która chyba bardziej do tego celu się nadaje.

 

Z Primerą miałem podobny problem. Miała pokiereszowane obie lampy z tyłu poza tym dywan w bagażniku robił się mokry więc kupiłem "nowe" lampy i jak zabrałem się za demontaż to się zdziwiłem bo na lampach nie było ani grama owej gumy. Po prostu poprzedni właściciel malował chyba i olał sprawę, byle auto sprzedać.

Przeprowadziłem identyczną akcję jak w Almerze i teraz jest OK.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...