Gość przemekboss Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Witam od dłuzszego czasu mam problem zapieka mia się tłoczek dociskający klocki chamulcowe i nie odbija przez co ostatnio tylnie koło tak się nagrzało że aż śmierdziało gumą i było gorące.... czy miał ktoś z was podobny problem to almera 1.8 2001 r parę dni temu wcisnąłem biały smar pod gumę w tłoczku myślę że pomoże na dłużej bo wcześniej wlałem troche płynu hamulcowego ale pomogło na trochę tylko... wie ktoś ile wymiana tłoczków może kosztować i czy da radę tylko je kupić czy trzeba coś jeszcze wymienić... tak naprawde to zauważyłem że guma jest pęknięta i to może być problemem ale czy gumę zabezpieczającą można zmienić bez wymiany tłoczka... bo podobno jak się wyjmie i rozbierze tłoczek to może być problem z ponownym włożeniem go razem z gumą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filipin555 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Nie wiem jak wygląda to w Almerze N16,ale miałem w Sunnym GTi ten sam problem. Tłoczek po wciśnieciu hamulca nie odbijał.Pojechałem z tym do ASO okazało się że gumka była pęknięta w tłoczku i do wymiany.Komplecik do jednego tłoczka w Sunnym GTi uwaga 500zł !!! Generalnie skończyło się tak że zdobyłem gumki od Lancera i przy mnie facet założył je na tłoczkach więc ,na pewno da się to zrobić. Same te gumki nazywają się chyba "zestaw naprawczy do zacisków....."albo reperaturki zacisków i możesz je kupić w Intercars za śmieszne pieniądze ,jeżeli masz standardowe autko z seryjnymi zaciskami.Koszt to około 30 zł za komplet do jednego zacisku.Zmierz średnice środków gumek i porównaj z tym co masz zamiar kupić bo w np w Sunnym są 3 rozmiary gumek i te do GTi są dostępne tylko w oryginałach.Wymiana chyba nie jest zbyt kosztowna ale szczerze mówiąc nie wiem bo zrobiłem to u znajomego mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witaj Miałem ten sam problem w N16 2.2 - wymieniłem cały tylny zacisk. Z tego co czytałem to w N16 montowali dwa typy zacisków . Do mojego w ASO około 2200 PLN. Kupiłem na allegro za 100 i założyłem ale na razie ciężko powiedzieć czy będzie lepiej bo jakieś 300km zrobiłem i musi się wszystko dotrzeć. Nie wiem czy można kupić jakieś zestawy naprawcze - może Ci sie uda. Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Z tego co wiem to częsta przypadłość N16.Pod gumkę zabezpieczająca nie kładź żadnego smaru ,tam ma być zupełnie czysto.Jesli włożyłeś tam smar nieodporny na temp powyżej 200 stopni to efekt jest odwrotny.Gumkę zabezpieczająca można wymienić bez wyjmowania tloczczka,jednak w twoim przypadku będzie wskazane wyjęcie i przemycie +ewentualna wymiana uszczelniaczy.Jak tego ni robiłeś to daj sobie spokój. W Bolechowie jest ponoć super mechanior od Nissanów i podobno niedrogi.Poszukaj na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 W Bolechowie jest ponoć super mechanior od Nissanów i podobno niedrogi.Poszukaj na forum. W Tarnowie Podgórnym też - nr do niego na priva Ale wg mnie masz coś nie teges z mechanizmem- jak słusznie panowie zauważyli należy rozebrać całość i tam patrzeć co nie gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 są zestawy naprawcze, zestawy gumek, - niestety zewnetrzna osłona wchodzi w środek i jej wymiana wymaga troche pracy. Wymienia się jak we wszystkim innym. Banalnie. Wyjmujesz zacisk (najpierw zaciśnij przewód hamulcowy żeby Ci płyn nie uciekł) Na stole musisz go rozebrać, wyjąć tłoczek, wyczyścić wszystko dokładnie. Potem założyć nowe uszczelki i wsunąć. Podłączasz przewód i odpowietrzasz to koło. jeśli tłoczek nie zardzewiał to 30 minut roboty. Koszt zestawu naprawczego ok 20zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.