Gość AdaSch Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Cześć, wkrótce kupuję drugi silnik qg18de do mojej n16. Znalazłem taki z przebiegiem 25k ale 3 lata leżał w samochodzie nie używany. Czy na coś szczególnie muszę zwrócić uwagę? Czy obędzie się bez remontu? Będzie to dokładnie taki sam silnik jak posiadam obecnie. Mój pójdzie pod mody a tamten na codzienne używanie. Co koniecznie muszę zabrać razem z nowym silnikiem? Czy potrzebuję komputera i itp please help! :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Zaraz czegos nie kumam. Kupujesz drugi silnik i zamiast robic mody na tamtym to wyciagniesz swoj, wsadzisz tamten, zrobisz mody na swoim starym i znowu go wsadzisz do auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Zaraz czegos nie kumam. Kupujesz drugi silnik i zamiast robic mody na tamtym to wyciagniesz swoj, wsadzisz tamten, zrobisz mody na swoim starym i znowu go wsadzisz do auta? troche to nie logiczne, po co tyle razy przekladac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Bo w moim po raz kolejny zapiekły się pierścienie. Mocy nie stracił ale wlewam oliwy co tankowanie. drugi argument, to co złożone fabrycznie powinno działać latami, a tak to nie wiadomo do końca. Swap silnmika to około 500pln mody jakie planuję to właściwie prawie żadne mody. Poprawa kanałów dolotowych i wylotowych, nowy kolektor 4-1 wydechu ale to się jeszcze zobaczy jakie sa możliwości bo nie ma szans na ominięcie pierwszego katalizatora. Wałków nikt nie zrobi, wydech jak dla 1.8 z 2 kata nie jet niezbędny. Dolot może lekko zmodyfikuje ale ma być cichy jak dotychczas. Generalnie uspranić koncepcję nissana. Nie wiem czy modyfikowac gniazda zaworów i zawory. Mody będę robił wiosna/lato. Swap pod koniec zimy. Wtedy się okaże czy będę w stanie sam robić przy silniku czy będzie mi brakować narzędzi, wiedzy i itp czy oddam komuś silnik do zrobienia. Wolałbym sam kontrolować pracę poszczególnych podwykonawców ale nie wiem czy starczy mi wiedzy i itp. koledzy to są powody jakimi się kieruję btw. może ma ktoś na sprzedaż qg18de ale tą nowszą wersję pozdro p.s. "tylko" 2 razy będę machał silnikami 2.0 od p12 mechnicznie da się wsadzić ale klęska przy elektronice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Będzie to dokładnie taki sam silnik jak posiadam obecnie. Jeśli to jest podmianka na ten sam silnik to nic ci nie potrzeba wszystko będzie pasować z obecnego Jeśli to wina pierścionków to zmień je na iną firmę i koniecznie olej na np. półsyntetyk motul 15W50 dedykowany do silników luźno spasowanych jakim jest właśnie twój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Nie wiem czy modyfikowac gniazda zaworów i zawory Przede wszystkim na tym się skupić polerki kanałów można sobie odpuścić, nie poprawiają one przepustowości, główny jej ogranicznikiem to wewnętrzna średnica gniazda zaworowego i kształt zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 ok dzięki, zrobię również zawory. Co do oleju to zaleję motulem 15w50 a co z ecu? czy mam go też brać? Z nim silnik jest o parę stów droższy, może warto jako zapas ale z drugiej stronby nie wiem jake ma połączenia z radiem i natem więc nie wiem czy warto. Koledzy, a jak jest tym przeklętym zintegrowanym kolektorem wylotowym da się go jakoś usprawnić? aha czy warto drugi kat wymienic na kat sportowy bo "podobno" ma lepsza przepustowość pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 a co z ecu? czy mam go też brać? Z nim silnik jest o parę stów droższy, może warto jako zapas ale z drugiej stronby nie wiem jake ma połączenia z radiem i natem więc nie wiem czy warto. Jeśli to ten sam silnik to po co ci ecu? twoje ecu i wiązka będzie pasować Lepiej już zainwestować ecu mastera Koledzy, a jak jest tym przeklętym zintegrowanym kolektorem wylotowym da się go jakoś usprawnić? aha czy warto drugi kat wymienic na kat sportowy bo "podobno" ma lepsza przepustowość sportowy kat jak najbardziej a kolektorek to najlepszy efekt daje Chińska podruba amerykańca z eBay pogadaj z Wielkim Wacem albo Coobciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 przede wsszystkim pozbądź sie seryjnego kata, bo Ci zarżnie silnik jak poprzedni. W olejożłopie zrób szlifa - przjdź na nadwymiarowe tłoki, pierscienie i ciaśniej go spasuj. Jak podrasujesz moc na wyjściowym silniku - bedziesz dolewał 3 x więcej oliwy niż dotychczas. Pierścienie Ci sie nie zapiekły - pierścienie Ci się zużyły - bo są cienkiej jakości, a luźne spasowanie tłok - cylinder - dodatkowo powoduje szybsze zużycie. Konstrukcja tego silnika powoduje, że to troche tak, jakby modom poddawać Poloneza 1500. Czy nie lepiej poszukać innego silnika? Co do samej zamiany - wyciągasz jeden - wstawiasz drugi, tylko pojeździsz 20-30 kkm i powtórka z rozrywki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Skoro tyle problemow z tym silnikiem to nie lepiej wsadzic jakas inna motorownie... widzialem gdzies filmik z qg25de- mysle ze mocy byz styklo a silnik jest chyba bardziej wytrzymaly... pozdrawiam :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Nie ma QG25DE tylko QR25DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 byc moze masz racje ale tutaja i na forach austalijskich i amerykanskich pisza o qg25de http://www.vialle.nl/fileadmin/user_upload...GINE_CODES1.pdf http://forum.pulsar.org.au/showthread.php?...ighlight=qg25de pozdrawiam i jestem ciekaw jak jezdzi to qg/qr25de :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 A myslisz ze na amerykanskich i australijskich forach pisza tylko madrzy ludzie? To czyjas pomylka i nic wiecej Nissan nigdy takiego silnika nie produkowal w zadnym z modeli. jak chcesz to sam sprawdz. poza tym na tych stronkach pisano o silniku z xtraila a to wlasnie qr25de i w zyciu nie podejdzie - potrzebny jest z sentry B15 ale temat juz byl nieraz walkowany i nie bede sie powtarzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 " QG13DE The QG13DE is an 1,3 L (1295 cc) DOHC 16 valve with 4 cylinder. It produces 87 hp / 6000 rpm and 120 nm / 4400 rpm. It is used in the following vehicles: 2000- Nissan Sunny [edit] QG15DE Water cooled straight 4 cylinder engine with 1,5 L (1497 cc) cubic capacity and DOHC control. Bore and stroke are 736 mm (29.0 in) and 88 mm (3.5 in). Output is 109 hp (81 kW) at 6000 rpm and 143 nm at 4400 rpm and later 105 hp (78 kW) @6000 rpm and 153,3 nm @4400 rpm. [edit] QG16DE The QG16DE is an 1,6 L (1597 cc) straight 4 cylinder engine with DOHC and 16 valve and variable timing control (VTC). It produces 118 hp / 6000 rpm and 143 nm / 4400 rpm. Bore and stroke are 76 mm (3.0 in) and 88 mm (3.5 in). It is used in the Nissan Sunny NEO with 5-speed manual or 4-speed automatik transmission, and in Nissan Primera (P12) edition sold in various countries across Europe. [edit] QG18DD The 1.8 L QG18DD produces 130 hp (97 kW) @6000 rpm and 174 nm @2800 rpm. It is used in the following vehicles: 1999-2004 Nissan Sunny [edit] QG18DE The 1.8 L (1769 cc) QG18DE was designed for Nissan by Aichi Machine Industry, Japan. It is manufactured both in Japan and the Mexican city of Aguascalientes. Bore is 80 mm (3.1 in) and stroke is 88 mm (3.5 in). The engine is tuned to achieve most of its torque at low revs at the expense of raw power at high revs making the engine very responsive in day to day driving. It has a cast iron engine block and aluminum DOHC cylinder head. It uses MPI fuel injection, and features forged steel connecting rods, a one-piece cast camshaft, and a cast aluminum intake manifold. It also features NVTC (Nissan's Variable valve Timing Control technology). Specifications Displacement - 1.8 liters (1769 cm³) Layout - DOHC Inline-4 (Straight-4) with VVT tech (called NVTC). Valves - 16, 4 for each cylinder Power - 126 hp (94 kW) @ 6000 rpm Torque - 129 lbf.ft (174 nm) @ 2400 rpm Redline - 6500 rpm Fuel Delivery System - electronic fuel injection Fuel compression ratio - 9.5:1 Emissions Control Devices OBDII - Onboard Diagnostic System (codes can be read/erased by a variety of readers, ie Actron) EGR - Exhaust Gas Recirculation HO2S - (4) Oxygen Sensors (2 before exhaust catalyst, 2 after) TWC - Three Way Catalyst (2 in exhaust manifold, 1 under car) EVAP - Charcoal Evaporative Purge Canister Ignition Timing: 9 degrees BTDC (can be altered +/- 2 degrees using CONSULT-II handheld diagnostic tester) Knock Sensor - located on engine block; retards timing if pinging/detonation detected. Heated Throttle Body - heated by engine coolant It is used in the following vehicles: 2000-2006 Nissan Sentra 2000-2006 Nissan Almera 1999-2006 Nissan Primera 2000-2006 Nissan Expert 1999-2006 Nissan Avenir [edit] QG18DEN The QG18DEN is the natural gas version of the QG18DE. It produces 105 hp (78 kW) @ 5600 rpm and 149 nm @ 2800 rpm. Bore and Stroke are 80 mm (3.1 in) and 88 mm (3.5 in). It is used in the Nissan Advan. " 4 cylindry 2,5 z nowszych jednostek to QR25DE The QR25DE is a 2.5 L (2488 cc) variant built in Decherd, TN with forged steel connecting rods, a steel timing chain, counter-rotating balance-shafts, and a nylon intake manifold. The engine bore is 89 mm with a stroke of 100 mm and a compression ratio of 9.5:1.[3] Output is rated 175 hp (130 kW) at 6000 rpm with 180 ft·lbf (244 Nm) of torque at 4000 rpm in the Altima and Sentra SE-R Spec V models. Altimas that are PZEV compliant create 170 hp (130 kW) and 175 ft·lbf (237 N·m) of torque. Engines in the Sentra SE-R model have 165 hp (123 kW) with 175 ft·lbf (237 Nm) of torque. [4] In the 2005+ Nissan Frontier the QR25DE generates 154 hp (115 kW) and 173 ft·lbf (235 N·m) of torque.[5] More recently, in the Nissan SE-R Spec V 2007+ the QR25DE generates 200 hp (150 kW) @ 6600 rpm and 180 ft·lbf (240 N·m) of torque @ 5200 rpm with a 7000 rpm redline.[6] Vehicle applications: 2002-present Nissan Sentra SE-R & SE-R Spec V 2002-present Nissan Altima 2.5, 2.5S , 2.5SL, Hybrid 2001-present Nissan Serena C24, 158 hp (118 kW) 2001-present Nissan XTrail APEC export version, 178 hp (133 kW) 2005-present Nissan Frontier King Cab XE 4x2 2003-2005 Nissan Teana 160 hp (120 kW) and 240 nm 2008-present Nissan Rogue 170 hp (130 kW) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 O kurdę jaki masakryczny skok tłoka w tym QR25DE - nie radził bym go wyżej kręcić jak 6500obr.min bowiem prędkość tłoka wyniesie tyle co w forumle 1 przy 17000obr.min :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.