Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Problem z PRIMERĄ,brak iskry


Gość automaniac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość automaniac

Witam.

Mam problem z moją PRIMERKĄ 1.6 16V GA16DE,a mianowicie nie ma już iskry.

Zaczęło się wszystko od nagłych gaśnięć.Nie ważne,czy był silnik ciepły,czy zimny,po prostu jadę,a tu nagle koniec prądu.Chwilkę odczekałem,poruszałem kabelkami od gazu,od aparatu zapłonowego i nagle zapla.I tak przez 2 dni.W końcu musiałem czekać nawet godzinkę żeby zapaliła,a teraz już wogóle nie chce,brak iskry.Znajomy elektryk podłączył ją do komputera,który nie wykazał żadnych błędów,po prostu wszystko super.Podejrzenie padło na aparat zapłonowy (cewka lub moduł).Niby nie można sprawdzić przez komputer czy te rzeczy są sprawne,czy nie.I teraz jeżeli to rzeczywiście cewka lub moduł nie wiem jaki aparat zapłonowy kupić.Mój ma numer 22100-82J00.Jest tych aparatów full i nie wiem,czy musi być z takim samym oznzaczeniem,czy może się różnić się ostatnią cyferką.

PROSZĘ O POMOC,BO PRIMERKA STOI NA DWORZU I MARZNIE,no i ja też. :029:

pozdrawiam

AUTOMANIAC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj ja miałem ten sam problem i zeczywiscie tez niemogłem zdiagnozowac co ale jak zrobisz autodiagnostyke sam to zobaczysz ze na bank padł moduł miałem te same objawy gasniecie w czasie drogi silnik troszeczke ostygl i znowu zapala kupiłem uzywke a jaka masz 3 pinowa czy 5 pinow bo cena jest potezna za 3 to jakies 150 zl a za 5 pinow 400zl i uwaga za uzywke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem w swoim byłym nissanie sunny 87 r. oddałem samochód do elektromechanika i stwierdził uszkodzony aparat zapłonowy, postanowiłem sam kupić aparat na allegro ale nie wiedziałem z jakimi oznaczeniami, w warsztacie powiedziano mi że jedno oznaczenie to numer producenta a drugie oznaczenie aparatu i tak szukałem ,wreszcie znalazłem i kupiłem aparat zgodny tylko z oznaczeniem aparatu oznaczenie producenta było całkiem inne i po złożeniu wszystko wróciło do normy ale teraz nie wiem które jest które, zaraz zerknę na allego to może coś sobie przypomnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość automaniac

Mój jest 5 pinowy i jak na razie jest problem żeby go dostać.Oczywiście za 400-500zł.to się znajdzie,ale tyle dać nie mogę.W tym miesiącu włożyłem już w PRIMERKE ponad 500zł.

 

pozdrawiam wszystkich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość automaniac

Byłem na Rawskiej.Krzykneli mi 450zł.A na allegro znalazłem gościa,który sprowadza aparaty zapłonowe z Włoch do primerek i jutro ma mi dać znać,czy ma taki jak mój,no i za 200zł.+35zł expresowa wysyłka.A jak nie,to już masakra będzie. :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz 200zl ale to podroba i ciekawe czy bedzie pasowac ale na rawskiej sam modul za 450zl czy cały aparat

ss jak cos styknij sie z mankiemol on cos wyrwie gdzies cos taniej

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość automaniac

Nie wiem,czy podróby,ale podobno sprowadza te rzeczy z rozbitych aut i powiem że ma same dobre komentarze, jak będzie taki sam numer to musi pasować.Na rawskiej powiedzieli 450zł. za komplet.Natomiast jakbym chciał osobno,to z szefem muszę gadać,którego w tedy nie było.Zobaczę,co gość z allegro mi jutro powie,wolałbym kompletny od niego,za połowę ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dopadła mnie też podobna przypadłość. Objawia się ona tak:

Zimny silnik - wszystko ok.

W miarę rozgrzewania się spada mi zakres obrotów do których mogę go kręcić aż do 2000obr/min kiedy to zmiana biegów następuje raz po razie.

Wyskoczyło to wczoraj, teraz czekam aż ostygnie i zobaczę co będzie się działo.

Dzisiaj przy pierwszym odpalaniu troszkę się męczył, ale po 3 razie odpalił.

 

Podczas wczorajszej sesji garażowej o 22 wieczorem po ok 1,5h walki odpalił nagle, ale jak sprawdzałem iskry na świecach tych akurat 1 i 2 od strony aparatu, to jej nie było, i raptem po kilkudziesięciu minutach odpalił i to nawet na 2 cylindrach (te świece nadal były wyjęte). Poskładałem wszystko i pojeździłem jeszcze (taxi) i normalnie zjechałem do domu. Dzisiejszą sytuację już znacie..... to samo. Zobaczymy jak zaraz pójdę sprawdzę jak jest na zimnym.

Z tego co czytam na forum to są dwie opcje:

1) Cewka

2) Aparat, moduł

 

Czy elektryk mi to jutro zdiagnozuje bez kłopotu :?: Czy spodziewać się czarów :?: (gość dość bystry i uczciwy).

 

Czy ktoś z was ma coś do powiedzenia na tan temat :?: Ewentualnie ma może ktoś z Poznania użyczyć cewkę na chwilkę :?: (Nie mam miernika).

 

 

 

edit:

Zamieniłem aparat zapłonowy (jedna diagnoza on-line Coobcia, druga organoleptyczna u elektryka), dzisiaj się okaże czy to był aparat. Sama wymiana kaszka z mleczkiem - 2 śruby i dwie śrubki od kopułki plus uważanie na ustawienie palca rozdzielacza.

 

Części drogie (jako nowe) kupuję używane u zaprzyjaźnionego "szrociarza" który specjalizuje się w Primerach (wszystkich). Tutaj namiary (z allegro):Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Plewek01

Witam. Tak czytam i czytam i mnie przeraża. Jadę sobie autkiem nic się nie dzieje a tu raptem bach i zgasł. Kręci ale nie zapala. Odczekałem z godzinkę - zapalił więc szczęśliwy ruszam i znów bach -trup :(. Zaholowałem do znajomego mechaniora. Na drugi dzień odpalił go normalnie przejechał pół kilometra i znów trup. Brak iskry...Wymiana cewki nie pomogła. Czy to aparat czy jakiś moduł czy może czujnik???? Jak sprawdzić podpięcie pod kompa wykaże? Czy może wymieniać po kolei aż się trafi co to jest? Ale jak czytam o cenach to mi się słabo robi. Jakieś używańce może ktoś ma namiar? Pomocy

Z góry dzięki za odpowiedzi..

 

[ Dodano: Wto 20 Maj, 2008 15:36 ]

Dajcie jakiś znak życia. Znalazłem moduł za 200zł ale jak to nie to to nie chce wtopić. Można to jakoś sprawdzić bez kupowania części na zapas??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Temat morze stary, ale mam takie pytanie (oczywiście brak iskry) posiadam moduł (raczej posiadałem) 22100-82J02(5 pin) posiadam drugi aparat zapłonowy 22100-73J00(5pin) z tym jak go założę to palec jest w innym miejscu niż w 22100-82 i nadal brak iskry (jak by z 15-20 stopni niżej wyżej) moje pytanie brzmi czy sam moduł 22100-73 będzie współpracował z takim aparatem 22100-82 (oba moduły wygladaja identycznie) a jezeli to nie moduł to co moze byc przyczyna czujnik połozenia wałka komputer ??

Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: w obu aparatach masz zintegrowane moduły zapłonu z czujnikami wałków. Czujniki to hallotrony (chyba dobrze pamiętam), stąd masz taką blaszkę z wycięciami. Mimo tego, że palec jest w innym położeniu - iskra powinna być (ale silnik by nie odpalił i tak). Skoro jej nie ma, to wina leży w czujniku (wału czy wałka rozrządu), module lub w cewce. Wszystko to jest w aparacie. Gdybyś miał zwykły miernik uniwersalny to łatwo można sprawdzić czy hallotrony działają. Dają one sygnał 0 i 5V w zależności od tego, czy czujnik jest przesłonięty blaszką czy jest na otworze. Czujniki z modułem mimo innego numeru muszą pasować, gdyż takie same są w aparacie micry. Tam również jest problem z przesunięciem kątowym palca, ale wtedy zostawiasz wałek aparatu stary, wiec palec będzie w dobrym ustawieniu, może być jedynie potrzeba przełożenia blaszek ze skrzydełkami;).

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, najlepiej to robić na podłączonym, ale nie włożonym do głowicy aparacie. Dla bezpieczeństwa albo ściągasz wtyczki z wtryskiwaczy albo nie zakładasz trzech przewodów na świece.

Sprawdzenie modułu i jednocześnie czujników: Miernikiem lub próbnikiem masy sprawdzasz, czy jest sterowana cewka zapłonowa. Czyli, po zapłonie na obu przewodach cewki masz +12V, ale kręcąc aparatem powinieneś na 1 (zwykle grubszym) przewodzie mieć impulsami masę - w tym momencie powinna być iskra. Jeśli jest impuls masy a nie ma iskry - cewka out. Zwykle nie ma jednak impulsu masowego. Wtedy poza oczywiście sprawdzeniem zasilań w aparacie sprawdzasz na 5cio pinowej wtyczce czujniki. Kręcąc aparatem, zapłon włączony na dwóch pinach musisz mieć zmieniające się wartosci: z 0 na 5V. Są to przebiegi prostokątne, czyli na mierniku masz dosłownie 0 i równe 5V. Jeśli tego nie ma lub jest na jednym przewodzie, to oznacza, że albo 2 czujniki out (min. prawdopodob.) albo jeden czujnik out. Gdy masz na dwóch pinach jednak prawidłowy sygnał 0 i 5V a nie ma iskry i zrobiłeś w/w to moduł. Pomijam sterownik, bo to usterka 1 na 1000 takich przypadków.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie czy czyjnik połozenia wałka rozrzadu to jest przykrecany z boku aparatu zapłonowego (taki z 4-rema pinkami chyba, (1,6 16v bezyna wielopunkt)) bo jakos nie moge zlokalizowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...