Gość MelGibson Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Witam Właśnie przymierzam się do założenia instalacji sekwencyjnej LPG Solaris w niedawno zakupionym Nissanie. Gazownik polecił mi tą instalację, jestem prawie zdecydowany. Czy odezwie się ktoś kto miał z tą instalką do czynienia ? Jak się sprawuje ? Jakie czasy wtrysków mają wtryskiwacze Micry 1.3 Super S. Gazownik chce założyć czerwone Valteki, czy da rade je zgrać z czasem wtrysku na benzynie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 ja bym sobie tego nie założył ! wybrałbym coś bardziej popularnego np. STAG300, Landi, KME, itd.. w razie czego zawsze mógłby zmienić gazownika, albo spróbować sam się pobawić z dostrajaniem, nie wspomnę o dostaniu części zamiennych za 4-5lat, bo wiadomo iż sekwencje szybciej padają te Valteki 3ohm to też lipa, z tego co pamiętam to się późno zaczyna się praca liniowa ale co tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 montowałem solarisa już w wielu autach i moim zdaniem jest to bardzo dobry system jedynie Volvo oraz amerykańskie fordy ciężko się adaptują ale przy tych autach zawsze były problemy co do awaryjności to trzeba uważać na montaż sterownika, musi być zamontowany z dala od wydechu bo lubi się przegrzewać i zaczyna warjować. Resztę podzespołów takie jak czujnik ciśnienia (BOSCHA) wtryskiwacze (VALTEK) oraz reduktor to ogólnie dostępne podzespoły więc nie ma z nimi problemów czerwone Volteki rzeczywiście lubią długie czasy otwarcia wtrysku więc lepiej nie przesadzać z ciśnieniem oraz średnicą dysz, w samym programie jest tabelka dzięki której z łatwością dobierzesz średnicę dysz do mocy swojego autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MelGibson Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Dzięki za odpwiedź. Dalej zostaje przy Solarisie. Jakie więc wtryski najlepiej założyć ? Może ktoś podać do tego też orientacyjne różnice cenowe vs Valtek? Czy Valteki mają inne podziały niż kolor i opór, jest jeszcze jakiś podział np. fasty ? Zrezygnowałem z BRC i KME Diego - ponoć na Solarisie można ustawić 2 programy (chciałbym mieć troche podrasowany jeden program), potwierdzi to ktoś ? Czy te sterowniki nie mają jakiś błędów programowych itp ? Czy są wydawane nowe wersje oprogramowania, jeśli tak to jakie jest najnowsze ? Czy nie rozstroji mi mapy wtrysków na benzynie ? Wiem dużo pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 co do oprogramowania to chyba nie wychodziły żadna aktualizacje, przynajmniej o żadnych nie słyszałem. sterowniki działają stabilnie i nigdy nie maiłem z nimi problemów poza jednym przypadkiem gdzie sterownik się przegrzewał od wydechu. Niestety w programie można ustawić tylko jedną mapę korekcji czasu wtrysku. Osobiście nie słyszałem o żadnej instalacji która obsługuje 2 mapy i można się między nimi przełączać :/ chodź pomysł jest godny przetestowania można spróbować zamontować żółte Volteki, są troszkę szybsze chodź podobno nie dawkują tak precyzyjnie jak czerwone ale nie chcę się wypowiadać bo nie mam doświadczenia z żółtymi Voltekami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Jakie więc wtryski najlepiej założyć ? Może ktoś podać do tego też orientacyjne różnice cenowe vs Valtek? zamiast tego syfu można kupić niezłe w cenie za komplet droższe o 50 do 100zł magic jet, planijet, matrix dysze na początek 1.8 reduktor zavoli zeta jakiś porządny filter Co do Solarisa moje zdanie znasz, może i niezła instalacja, ale przy STAGU, kupiłbyś interfejs i sam sobie bawisz się, w trasie Ci się coś rozjedzie prawdopodobnie pierwszy lepszy zakład ma interfeis do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 do solarisa jest dokładnie takie samo złącze co do Bingo, Lecho Maxi, Nicolaus, LCS a soft mogę już jutro udostępnić wraz z PDFm opisujacym sposób podłączenia oraz regulacji więc jeśli chcesz się bawić to też można. Moim zdanie niema znaczenia jaką sekwencje wybierzesz bo i tak wszystkie są do siebie bardzo podobne i mają praktycznie takie same możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Czerwone Volteki są bardzo podatne na syf gaziany. Wydatek wtryskiwacza i przepustowość dysz się w nich reguluje taką maszynką podpinaną do sprężonego powietrza. Miałem te wtryski w Toyocie i nie polecam (było to 3 lata temu - może ich producent coś zmienił). Co chwila się rozkalibrowywały i musiałem jechać do gościa ktróry miał taką maszynkę. Co do silnika QG18 jetem pewnien kilku rzeczy. Dobry wtryskiwacz, stabilny reduktor, filterek do ochrony zasyfienia, a elektronika to w zasadzie byle co, byle tylko za bardzo nie kombinowała - im prostsza tym lepsza (najlepiej z własnym fejsem i softem). Zdolności adaptacyjne ECU Nissana są naprawdę duże. Bawiąc sie softem dokładałem ekstra czasy wtrysków po 2-2,5 ms i o dziwo nie rozjeżdżało mapy. W zakresie mocy też nic nie dało, ale widząc to możnaby było pobawić sie przeróbką i poprawieniem dolotu - może wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Solaris to po prostu polska elektronika Lecho z naklejką Solaris robiona dla firmy Cargaz i tyle. Nie wiem dlaczego np. zrezygnowałeś z BRC bo to jedna z najporządniejszych instalacji na rynku z dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Jeżeli tylko rezygnujesz dlatego, że w Solarisie są "dwie mapy" (oczywiście to bzdura) to poradziłbym Tobie zmienić kryteria. Raczej w każdej instalacji możesz sobie ustawić nawet 10 map i wgrywać codziennie inną a "tuningowanie" aut na gazie poprzez wzbogacanie mieszanki to totalna abstrakcja. Gaz ma wyższą wartość oktanową (dłużej się między innymi pali) i aby wykorzystać całą jego energię w optymalnej mieszance powinniśmy go wcześniej zapalić montując np. wariator zapłonu. Wtedy możemy zmniejszyć spalanie i podwyższyć moc. Jeżeli tylko wzbogacisz mapę to zapewniam Cię, że bez żadnych przeróbek mechanicznych nadmiar gazu zostanie wypluty przez rurę wydechową a komp benzynowy poskraca czasy wtrysku benzyny i możesz miec problemy np. z odpaleniem auta. Na rynku jest wiele dobrych instalacji. Zainteresuj się np. warunkami gwarancji i czasem rozpatrzenia reklamacji. Warto zamontować instalkę popularną. Jak Cię wkurzy instalator a to nie rzadkie przypadki to pojedziesz do innego. Sam Solaris nie jest zły natomiast z firmą Cargaz już jest gorzej...Ja wybrałbym cos innego. Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Jeżeli tylko wzbogacisz mapę to zapewniam Cię, że bez żadnych przeróbek mechanicznych nadmiar gazu zostanie wypluty przez rurę wydechową a komp benzynowy poskraca czasy wtrysku benzyny i możesz miec problemy np. z odpaleniem auta. . jeśli znowu zuboży to jeszcze gorzej, kosztowny remont silnika ma zapewniony więc będzie miał 2 mapy jedną bogatą drugą ubogą :diabel2: ha ha ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MelGibson Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Instalka założona Wtryski w micrze od 2,5 ms, założone czerwone Valteki, Tomasetto, czujnik Bosh, dysze 1,7, ciśnienie 1,55 bar. Zdjęcie do komentarza, mile widziane uwagi które pomogą w eksploatacji. Pierwsze 300km ok jak na benzynie, może ciut słabo pod górkę. Przy zakończeniu zbiornika LPG jakieś 390 km, przyspieszam przy wyprzedzaniu TIRa i jakby mnie ktoś za szelki pociągnął, gaz się kończył ale nie przerzuciło na PB tylko zamuliło aż musiałem wrócić za TIRa, jeszcze raz próba przyspieszenia i to samo. Ręczne przełączenie na benzyne, i jazda na stacje. Po zatankowaniu zauważyłem że gorzej jeździ auto (tankowane przez gaziarza na Orlen 21 litrów, a ja 2x tylko na BP-pierwsze tankowanie to uzupełnienie do pełna), czekam na regulacje przy 1000km po ułożeniu wszystkiego. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Najwyraźniej są źle zaprogramowane minimalne ciśnienia gazu przy których powinien przerzucić na BP. przy następnej regulacji zapytaj jak wyszła adaptacja i ile wynosi procentowa wartość korekcji (im mniejsza korekta tym lepiej dobrane średnice wtryskiwaczy w dokumentacji pisze że nie powinna przekracza 30% na minus lub plus) w Jednym mercedesie udało mi się uzyskać 1% korekty i autko na LPG śmigało jak na BP z reguły wychodzi w granicy 10% ale to da się jeszcze doregulować ciśnieniem ale lepiej nie zmieniać ciśnienia więcej niż +- 0,2 bar od ciśnienia 1,5 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 a recznie mnoznika nie mozna podreguloawc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 mnożnik można przestawiać w funkcji obrotów i obciążenia więc niema problemów ale z doświadczenie wiem że lepiej przy nim nie grzebać jeśli niema się specjalistycznego sprzętu np sondy szerokopasmowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MelGibson Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Witam Wiec kolejna relacja. Ostatnie tankowanie przed regulacją zmieniłem stacje z BP na Shell i samochód odżył, ale jeszcze nie to v max za niska jakieś 145 km/h. Dojechałem na regulacje po 1000 km: 1. Poprawione minimalne ciśnienia gazu przy których powinien przerzucić na BP-pozostało przetestować. Narazie po regulacji podjechałem napełnić zbiornik do pełna. 2. Korekcja jest dziwnie wysoka i nie wiem czy prawidłowa bo wahała się w okolicy 100% (może przez to, że prosiłem o poprawienie osiągów w wyższym zakresie obrótów; gaziaż tłumaczył coś że tak jest lepiej dla uzyskania mniejszego zużycia paliwa - dysze 1.7mm). 3. Ciśnienie 1,508 bar albo 1,58 bar jakoś tak. 4. V max osiągnąłem na nieciekawej drodze bez problemu 150 km/h i jeszcze mógł więcej - więc wyraźna poprawa. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Jaki masz parownik? Korekcja piszesz 100 %? Coś raczej niestabilnie z tym ciśnieniem będzie przy takiej korekcji. Może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MelGibson Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Reduktor Tomasetto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość witoldinho Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 chetnie bym przetestował jak ten soft do solaris chodzi ,może ma ktoś namiary albo sam ma ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 2. Korekcja jest dziwnie wysoka i nie wiem czy prawidłowa bo wahała się w okolicy 100% (może przez to, że prosiłem o poprawienie osiągów w wyższym zakresie obrótów; gaziaż tłumaczył coś że tak jest lepiej dla uzyskania mniejszego zużycia paliwa - dysze 1.7mm).3. Ciśnienie 1,508 bar albo 1,58 bar jakoś tak. 4. V max osiągnąłem na nieciekawej drodze bez problemu 150 km/h i jeszcze mógł więcej - więc wyraźna poprawa. pozdrawiam Jaki masz parownik?Korekcja piszesz 100 %? Coś raczej niestabilnie z tym ciśnieniem będzie przy takiej korekcji. Może się mylę. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.