Gość Belzebub Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Witam, mam standardowy problem : nie działa kontrolka rezerwy- gdzieś we wcześniejszych wątkach przeczytałem że to standard w tych autkach (moje to Almera N15 GX 1.4 '98r po faceliftingu z przebiegiem 97tyś). Napotkałem się na wątek gdzie ktoś naprawiał tą kontorolkę na dwa sposoby : a) poprzez demontaż całego pływaka od rezerwy (z baku paliwa) oraz poprzez lutowanie poprzerywanych kabelków od czujnika rezerwy bo niby często są urwane. Chciałem zobaczyć jak wygląda to u mnie stąd mam pytanie -> Po rozłożeniu tylnej kanapy, na podłodze moim oczom ukazuje się szara okrągła klapa z wybitą strzałką oraz oznaczeniem FR. Po odkręceniu jej (4 śruby) ukazuje się chyba góra zbiornika paliwa -czy ktoś może to potwierdzić ? Dalej : z góry widać dwie wtyczki koloru czarnego, gdzie z jednej wychodzą 3 kabelki a z drugie 2 (tak mi sie wydaje). Teraz pytanie od czego są to wtyczki -czy jedna to czujnik rezerwy i osławiony już termistor (??) a druga od pompy paliwa ??? Które kabelki trzeba złączyć aby sprawdzić czy sama żarówka od kontrolki nie jest przepalowa ?? Szukałem wszędzie i nie mogę znaleźć odpowiedzi -nie ma tego nawet w książce serwisowej PS. Gdyby ktoś wiedział przez przypadek jaki gwint ma antenka na dachu auta N15 to będe wdzięczny -z tego co kojarzę to prawdopodobnie gwint M6 bo pasuje taki sam od GOLFA 3. Wogóle ktoś próbował zdemontować całą antenke wraz z jej podstawą ??? Wszędzie ludziska rozpisują się że podłączenie jest tam gdzie światełko wewnętrzne auta (podsufitka), ale przecież sama antenka wraz z jej podstawą jest na końcu auta (prawie przy tylnej klapie) więc nie widzę szans zeby ją odkręcić próbując od strony lampki wewnętrzenj (która defacto jest pośrodju auta jeśli nie bliżej przodu). PS.2 Czy w Almerach N15 (rok 98) w tylnej klapie jest tylko jedno światło przeciwmgłowe czerwone ? Mam standardowo niby dwa śiwatła przeciwmgłowe (po prawej i lewej stony tablicy rejestracyjnej) ale działa mi tylko jedno -tam gdzie nie świeci mam normalnie żarówkę wkręconą lecz samo światło wogóle sie nie świeci pomimo wymiany żarówki i sprawdzenia różnych kombinacji -jak to jest ???? Niecierpilie czekam na jakąkoliwek poradę, wskazówkę, hint, poradnik, tutorial, pomocną dłoń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Podłączam się pod oba pytania bo mam identyczne 2 problemy - sparciała mi gumka przy antence i chciałbym to wymieni zanim woda zacznie mi kapac na głowę oraz zastanawiam sie ile musi zostac paliwa w baku żeby zaswieciła się kontrolka rezerwy bo tez jeszcze nigdy nie widziałem jak sie świeci... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Pytanie dotyczace antenki jest dobre, tez czekam na odpowiedz. U mnie kontrolka rezerwy zapala sie dosyc wczesnie, wg moich obliczen w baku powinno byc jeszcze z 10 litrow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 U mnie zaczęła żyć własnym życiem pod koniec ub roku - raz się świeci raz nie. Doszedłem do wniosku, że dopóki wskazówka nie opadnie poniżej czerwonej kreski to paliwa jeszcze starcza na 20km i jak na razie reguła ta się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tusiek Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 zadna nowosc ja na baku przejezdzam 600 km a pozniej tankuje:) i zostaje mi ze 4 litry... pozniej leje 46 litrow:) i smigam kolejne 600 km czasami mniej czasami wiecej ale rzewaznie mniej jakies 30 km:) byl okres kiedy raz swiecila a raz nie:) ale teraz juz raczej nie ma zamiaru:)... nie mam zadnego pomyslu ale to jak kazdy... co do antenki to ciecie giecie i klepanie:) bo jak inaczej sie tam dostac?? co do swiatla to orginalnie jest jedno wsteczne i jedno przeciwmgielne:) a czy jest sens robic cos w tym kierunku zeby swiecilo drugie?? raczej nie aha no i jest jede problem u mnie z recznym:) znaczy sie z kontrolką... bo jak docisne drążek to mi sie zaswieca:) milego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Hehehe dołączam się bo tez nie dawno padła mi kontrolka rezerwy, najpierw dzialala jak chciala potem przestala, gdzie szukać usterki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Dzięki chłopaki za szybką reakcje. Co do ilości paliwa, to z początku jeździłem ostrożnie aby wskazówka za bardzo nie zeszła na czerwone pole ale automatycznie przy takim liczeniu wyglądaloby że auto pali z 20l/100km. Licznik jest strasznie "skalibrowany" -skala logarytmiczna jeśli mogę tak powiedzieć: Jeśli wleje do baku ok 24L (czyli tankowanie za 100zł przy cenie paliwa ok. 4.15zł) to licznik wskazuje 3/4 baku (a w rzeczywistości przecież wlałem połowę pojemności bo podobno bak to 50L), za 100zł przejeżdzam +- 300km (ale 90% trasy to miasto niestety) stąd wniosek że pali 8L/100km. W trasie testowałem , to spalanie ok 6L (nawet 5.7L). To wartości dla silnika 1.4 (87KM). Teraz jednak wogóle nie bawie sie w licznik analogowy tylko liczę przejechane kilometry i co tankowanie resetuje licznik U mnie całkiem normalną jest sytuacja gdzie wskazówka (oczywiście dużo zależy od ukształtowania terenu) schodzi nawet ponizej (!) czerwonego pola rezerwy -wtedy wiem (mniej wiecej) że to już naprawdę rezerwa i lepiej nie jechać dalej niż 20km (task jak pisał kolega Ziutek)-choć niestety tego nie sprawdziłem jak daleko mógłbym jeszcze pojechać -może żal mi pompy paliwa żeby to sprawdzić. Co do tylnych świateł -coś mi sie ubzdurało ze u mnie palą sie dwa światła wsteczne (autko w wersji po liftingu)-ale mogę sie mylić Co do antenki to wiem ze podstawe przykręca się do dachu za pomocą zwykłej nakrętki więc musi być jakiś sposób żeby teraz to odkręcić -ale z góry oczywiście bo nie chce rwać podsufitki.. [ Dodano: Sro 09 Sty, 2008 13:06 ] Od razu zapytam w jakiej pozycji licznika włącza się Wam lampka rezerwy ? Na początku czerwonego pola czy może znacznie wcześniej np. przy pierwszej białej-cienkiej kresce ? Co do spalania to zgadzam sie z kolegą Tuśkiem -100zł = 24L = 300km. Ale dalej pozostaje pytanie do czeko są wtyczki pod pokrywą -pod tylnymi siedzeniami w podłodze ? Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Lampka kontrolna rezerwy paliwa Zaświecenie się tej lampki oznacza, że w zbiorniku pozostało jeszcze około 6 dm3 paliwa. Gdy wskazówka wskaźnika poziomu paliwa zbliża się do kreski poziomej w dolnym zakresie skali, a lampka kontrolna miga lub się świeci, oznacza to, że poziom paliwa w zbiorniku zmniejszył się do poziomu przyjętego za rezerwowy i należy niezwłocznie napełnić zbiornik paliwem. Uwaga. W silnikach wyposażonych w katalizator spalin unieruchomienie silnika z powodu braku paliwa grozi uszkodzeniem katalizatora. Zbiornik paliwa Tłoczony z blachy zbiornik paliwa jest zamocowany pod podłogą przed tylną osią samochodu. Pojemność: 50 dm3. Czujnik poziomu paliwa (złącze czarne 3-stykowe) Schemat: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Rysunek powinien się przydać więc wielkie dzięki. Czy z tego co piszesz wynika że lampka rezerwy powinna sie juz zapalać przed dojściem wskazówki na czerwone pole ? czy te rezerwowe 6litrów jest od momentu kiedy wskazówka pokazuje już czerwone pole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Belzebub, forum jest także po to żeby dzielić się wiedzą. Informacje łącznie ze schematem pochodzą z książki Sam naprawiam N15. Po tym jak przestała mi działać rezerwa jeżdżę na licznik - 100zl - ok 300km. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WONSKI Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 witam jestem wlascicielem almerki od 2 msc. i tez mam problemy z kontrolkami paliwa recznego i poduszki oddalem auto do warsztatu i zaczna od sprawdzenia lampek czy sie nie spalily czasem i mam nadzieje ze to jest wlasnie to jak go odbiore to napisze co to bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Ciekawe czy kolega wrócił już od mechanika ? Po weekendzie odkręce klape pod siedzeniem i spryskam styki od rezerwy i pompy Kontaktem , może to pomoże. ktoś wie które kabelki trzeba zewrzeć żeby sprawdzić kontorlke rezerwy ? Mam też plan zmiany świec na nowe (świece już czekają) -dam znać czy coś odczułem w kulturze pracy silnika po zmianie. [ Dodano: Wto 29 Sty, 2008 10:25 ] "pawelzad" napisał : "U mnie też nie działa kontrolka rezerwy ale żarówka jest dobra. Możesz to łatwo sprawdzić zanim rozbieżesz deskę. Pod tylnym siedzeniem zdejmij osłonkę zespołu pompy i czujnika - 3 śruby, rozłącz złączkę z trzema przewodami. jeden z tych przewodów to 12V, jeden to wskaźnik poziomu a jeden to żarówka rezerwy. Weż kawałek przewodu i przy przekręconej stacyjce zmostkuj dwa przewody z tej wtyczki - nie pamietam dokładnie, które ale pomyłka niczyn nie grozi. Jeżeli zapali się żarówka to problem jest w czujniku." [ Dodano: Wto 29 Sty, 2008 10:32 ] Co do antenki (sam bat anteny) to gwint jest M5 -taki sam jak w Golfie III. Cena samego bata w granicach 10-17PLN (na ogól są to baty uniwersalne z różnymi gwintami do dopasowania -ale uwaga: NIE proponuję wkręcać na siłę -to że rozmiar pasuje wcale nie świadczy ze skok gwintu jest ten sam!) [ Dodano: Wto 26 Lut, 2008 15:16 ] Dot. świateł cofania tylnych -model N15 rocznik '98 -po face-liftingu : ten model ma dwa światła cofania z tyłu (białe) -prawa i lewa strona , światło tylne-przeciwmgłowe -u mnie jest jedno (nie wiem czy tak powinno być bo symetrycznie w drugim kloszu tylnym jest normalnie żarówka -ale nie świeci pomimo wymiany żarówki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dombek Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Ten sam problem z kontrolką rezerwy. Generalnie jak wskazówka opdanie, to powinno w moim przypadku zostać paliwa na około 60 km, czyli przy codziennym dojeździe do pracy i z powrotem - 2 dni + trochę po mieście (sklepy, odwiedziny kumpla w innej dzielnicy itp. ) Ale i to zawodzi, bo w zimie i trochę ostrzejszej jeździe w 1 dzień na rezerwie, na drugi dzień musiałem wzywać znajomego, żeby kupił na stacji butelkę 5 L wody destylowanej, wylał ją i zatankował do niej a następnie przywiózł mi ją w miejsce, gdzie stanąłem nieoczekiwanie Tak więc jedyny sposób w tej chwili to po opadnieciu wskazówki - dotankować bez ryzykowania, ile jeszcze przejadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ostatnio się zmobilizowałem i wymieniłem świece (poprawiła się troszeczkę elastyka na niższych obrotach -niby lepiej zaczyna przyśpieszać -ale mało zauważalne), oraz oczywiście dla świętego spokoju dobrałem się do czujnika rezerwy. Po odkreceniu kopułki pod tylnym siedzeniem -wszystko pięknie wyczyściłem, poodłączałem kostki -spryskałem je preparatami WD (trzema dokładnie -jeden po drugim według zaleceń producenta tegoż preparatu: odśniedzanie, odrdzewianie, jakieś tlenki uwalnia ze styków itp. bajery;) ) -ale niestety po zwarciu kabelków kontrolka rezerwy pięknie zaświeciła na pomarańczowo. A więc wniosek prosty -chwalebny juz czujnik z termistorem przestał działać (a już miałem nadzieje że tylko żaróweczke przyjdzie mi wymieniać). Teraz super pytanko -czy ktoś ma jakiś plan aby dokupić nowy czujniczek ?? Z rozbitych autek to nie chce za bardzo bo pewnie znów padnie, dokupywać termistora też nie chce bo podobno jak źle dobiore to spali mi pół auta -zresztą sam czujnik jest nierozbieralny. Czy ktoś ma jakies propozycje jak to naprawić/wymienić czy nadal jeździmy na liczniku ??? Może coś uda się wymyślić ??? PS. Co do ilości paliwa na rezerwie to tez nie należy przesadzać -nawet nie mam na mysli uszkodznia suchej już pompy paliwa ale sam ambaras z wzywaniem kumpla na ratunek Ogólnie zaobserwowałem że jesli wskazówka nie opadnie PONIŻEJ czerownego pola to jest OK -czyli jeździmy właśnie na rezerwie ale jak wskazówka już wychyliła się widocznie ponizej czerwonego pola to lepiej poszukać tej stacji zPb95/98. Sprawdz proszę link do kolegi który zrobił fotki wskaźnika i porównał to z komputerem : Rezerwa-licznik-compare [ Dodano: Sro 19 Mar, 2008 15:09 ] Od razu osobne pytanie : pod tylną kanapą -z lewej strony-jest wiązka kabli do której dochodzą takze kable od baku (czyli pompa oraz kontrolki paliwa)i pewnie tylnych swiateł (itp) ale zaraz gdzie one się łączą jest jakaś mała czarna puszeczka (oczywiście wystaje tylko jej góra)-czy ktoś wie co w niej się znajduje ?? Jest znacznie przykryta materiałem, nie bardzo miałem juz czas żeby tam zaglądać -wogóle wygląda jakby była nad nadkolem. Jakies sugestie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariuszz Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 choć niestety tego nie sprawdziłem jak daleko mógłbym jeszcze pojechać -może żal mi pompy paliwa żeby to sprawdzić. Spoko ów temat ostatnio przerabiałem., a właś nie ot tak zbrakło mi paliwa w mojej almerce i po prostu mi zgasła. Nie dłud=go szukałem przyczyny że piciu nie miała. Wlałem jej kilka litrów i bez problemu zapalioła z pierwzego kręcenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nitty Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Witam Czytajac w/w posty doszedlem do wniosku ze moja Almerka chyba pali za duzo. Kolega Ziutek pisze ze za 100zl robi ok 300 km, ja moja przy zalaniu za 100zl robie tylko 230 km (23 litry paliwa) przy jezdzie w miscie i w miare oszczednym obchodzeniu sie z gazem (biegi zmieniam do 3 tys, czasem tylko mozniej depne). Chyba bede musial jechac na jakies sprawdzenie ustawien silnika :029: :029: :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 A jak sprawdzałeś ile Ci pali ?? Pytam, bo na wskazówkę rezerwy nie patrz. Wczoraj skończył mi sie "przydział" -tj. zatankowałem za 50zł i wyjeździłem 160km względem licznika cyfrowego -wskazówka była już POD czerwonym polem -tak że wystawała poniżej czerwonej kreski -tak zrobiłem jeszcze 10km. Jak podjechałem do stacji to zatankowałem full do drugiego odbicia pistoletu i weszło mi 45 litrów -zapłaciłem 198PLN (7.IV.2008 -Lotos -cena 4,29zł). Czyli w baku zostało 5litrów -czyli praktycznie prawie-cała rezerwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nitty Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Hmm. Ja robilem to w taki sposob ze jezdzilem do czasu az zaczela zapalac sie rezerwa podczas normalnej jazdy albo na postojuna rownym (tylko zapalala a nie palila sie stale). Raz zatankowalem 10 litrow i zrobilem (do takiego samego stanu 105km), nastepnym razem plalem za 100zl 23 litry i zaczela mi sie zapalac po przejechaniu 236 km. Pewnie to nie jest zbyt dobry sposob na zmierzenie ale boje sie jezdzic do zera (kiedys w Golfie II zassalo mi jakis brud z baku naprawa kosztowala 600zl) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Nitty, brudu nie zassie bo od tego jest filtr paliwa. Moja metoda jak dotąd działa chociaż przy dużym obciążeniu silnika czasami jest to nie 300km a 250. Wwszystko zależy od warunków jazdy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tusiek Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 dokładnie ... wszystko zalezy jak jezdzisz:) ja po wywaleniu EGR i mniejszym wciskaniu gazu zrobilem na baku ostatnio 700 km zamiast 600 ... duza roznica a trasa niby ta sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 heee ja wczoraj miałem 760 km, na liczniku i dopiero zatankowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Nie chcę zapeszyć, ale dzisiaj udało mi się reanimować rezerwę! Sprawdziłem żarówkę w zegarach i okazała się sprawna. Wywaliłem siedzisko kanapy odkręciłem klapkę, odkurzyłem 11 letni kurz i po rozebraniu złączy (zdjąłem plastiki dociskające przewody) przetarciu ścieżek dzisiaj pomarańczowa lampka ożyła! Najbardziej jednak zdziwiło mnie położenie wskaźnika po odpięciu złączy. Wskazówka sięgnęła ikony dystrybutora a normalnie rezerwa zapala się po dojściu do czerwonej kreski. Mało tego, dojechałem na stację i po tankowaniu do odbicia weszło 42l. Należy wnioskować, że rezerwa zapala się, gdy mamy około 9-8l paliwa. Mam nadzieje, że reanimacja jest skuteczna i potwierdzi się do następnego tankowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 No to gratulacje -niestety u mnie (jak i u kolegów) same czyszczenie styków nie pomogło a przeciągnełem je trzema preparatami pokroju WD (I-czyszczenie , II-odśniedzanie+konserwacja , III-odrdzewienie). Po zwarciu kabelków kontrolka zapala się , niestety po normalnym podłączeniu (zbiornik pustawy) już nie hlip-hlip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkrriiss Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Mam pytanie, czy ten czujnik rezerwy może być od (Lanosa , Matiza, czy innego Daewoo), prosiłbym o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Dobre pytanie -ale sądze że nie będzie pasowała -tam jest jakiś termistor (lub coś w rodzaju) o określonej rezystancji więc musiałbyś dobrać konkretny o takich samych parametrach. Jak wspominali koledzy -źle dobrany może zbyt mocno sie nagrzać i zrobić duuuże BUM w baku. Ja bym nie ryzykował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.