Gość erwp Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Witam W swoim bolidzie 1.0 zauważam dość wysokie jak na takie małe autko spalanie - koło 8 litrów. Dodam że jeżdżę raczej długie odcinki i nie przeginam z gazem. Po przeczytaniu postów zwiazanych z problemami osprzętu tych silników zauważyłem jedynie że mam dość dużo czarnego nagaru na tłumiku. Niewiem teraz czy to zwiazane z dość dużym ochłodzeniem, robię zwykle po minimum 12 km jednorazowo. Ogrzewanie włączam dopiero jak auto się nagrzeje. Termostat jest nowy. Wnioskuję że to sonda lambda, próbowałem sprawdzić ale elektroniczym miernikiem nie da rady. Dodam że po zmianie termostatu zapomniałem złączyć kostkę sondy auto odpaliło i przez powiedzmy minutę zanim się zorientowałem chodziło normalnie jak z sondą. Nie widze innych objawów typu szarpanie, itp. Zastanawia mnie jedynie ten czarny osad. Teraz czy ewentualnie można kupić sondę "podróbkę" są na allegro po 100 - 150 zł, natomiast oryginał to koszt chyba 250 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Patrz na temat spalanie w zimie.. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...1e3eda447aa0b21 Ale chyba masz racje to może być sonda moja micra połykała po 10 l paliwka 95 na 100 km do czasu znalazłem kawałek rury od odkurzacza przypiąłem ją do miejsca gdzie zasysane jest powietrze do silnika i doprowadziłem do chłodnicy ciepłe powietrze z chłodnicy wpada do silnika i o dziwo pomogło spalanie spadło do ok 6.5 - 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 o dziwo pomogło Jasne że pomogło, tzn pomogło na spalanie, ale kosztem spadku mocy. Im cieplejsze powietrze tym mniej się go nieści w komorze spalania, biorac pod uwagę, że AFR powiniec być stały (przy takich samych warunkach na ciepłym i zimnym powietrzu( mamy proste rozwiązanie, że potrzeba mniej paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erwp Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 no ok, widze ze spalanie bywa różne. Ale chodzi mi głownie o ten czarny nalot na rurce, czy to może być spowodowane dość długim ssaniem ?? Jechać na analize ??, rezultat powinien odbiegać od normy przy uszkodzonej sondzie, jak radzicie ??. Na pierwszym przeglądzie nie robili mi analizy spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Może to być zbyt bogata mieszanka tzn że jak miałeś odłączoną sonde silnik nie wiedział jak dużo potrzebuje paliwa i mógł ładować więcej paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość polo987 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Czesc jak bys potrzebowal czesci do micry to zadzwon nan cale micry na czesci pozdro 511-041-133 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Jasne że pomogło, tzn pomogło na spalanie, ale kosztem spadku mocy. Im cieplejsze powietrze tym mniej się go nieści w komorze spalania, biorac pod uwagę, że AFR powiniec być stały (przy takich samych warunkach na ciepłym i zimnym powietrzu( mamy proste rozwiązanie, że potrzeba mniej paliwa. Ja tam spadku osiągów nie zauważyłem zanim ciepłe powietrze dostanie sie do silnika musi kawałek drogi przebyć podejrzewam że powietrze które wpada do silnika jest w temperaturze pokojowej czyli nie za ciepłe nie za zimne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 że powietrze które wpada do silnika jest w temperaturze pokojowej czyli nie za ciepłe nie za zimne. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Podczepię się pod temat sondy. Znalazłem taki wynalazek na allegro. Co myślicie o tym http://moto.allegro.pl/item293956936_wskaz...np_do_blos.html Tylko tam pisze że stosować do typu sondy lambda 0-1V ? Co to wogóle za sonda w micrze jaką mamy <k11> Czy to wogóle jest warte uwagi czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Znalazłem taki wynalazek na allegro.Co myślicie o tym Mój ojciec ma coś takiego podłączasz się do sondy i zapalają sie jakieś lampki ale o co w tym chodzi tego to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majkel991 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Do Pablo: nie wiem czy to pomoze, ale zglebiam temat sond do Micrusa, wiec w K11 jest 3 przewodowa sonda, zakres napiec 0-1V. Teraz prosba o pomoc w analizie wynikow, bo nie wiem czy sonda jest walnieta czy nie. Nadmienie, ze spalanie 10,5 l/100 km. 100% miasto, odcinek 8 km w jedna strone. Sprawdzalem napiecie na sondzie i na 2000 obrotach (po rozgrzaniu silnika) napiecie ciagle zmienia sie w zakresie 0,2 do 0,8 V wiec wydaje sie OK. Natomiast jak zostawie na wolnych obrotach, to napiecie najpierw oscyluje, kilkanascie sekund, ale potem pokazuje jeden pomiar np. 0,6V albo 0,7V....nie ma juz oscylacji ..... Czy to oznacza, ze sonda walnieta, czy moze jednak jest OK? Sorry, jesli powtarzam tematy, ale moze nie potrafilem zinterpretowac wlasciwie calej historii..przegladalem..Jesli sonda OK to co z tym spalaniem...nadmienie ze zmienilem aparat zaplonowy ostatnio bo stary padl...czy tu moze byc ukryta przyczyna takiego spalania? Dzieki za opinie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Majkel991 w twoim przypadku sonda jak najbardziej OK jedyne co ECU ma problemy z ustaleniem dawki stechiometrycznej na wolnych obrotach i dlatego sonda wskazuje 0,7V (mieszanka bogata) może to być spowodowane nieszczelnością w kolektorze ssącym lub przewodach, zbyt wysokim ciśnieniem paliwa, zabrudzoną przepustnicą i regulatorem wolnych obrotów Możesz zrobić reset ECU zdejmując minusową klemę aku. na jakieś 20 min, następnie odpal autko i zostaw aż do uzyska normalną temperaturę pracy (włączy się wentylator chłodnicy) i jeszcze raz sprawdź co pokazuje sonda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erwp Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Wczoraj byłem na analizie. Wszystko wypadło idealnie( na wolnych i na wysokich obrotach), mechanik powiedział że te autka tyle palą, natomiast czarnym nalotem na wydechu nie ma się co przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.