MiKi Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 witam wszystkich niestety w niedzielę miałem przykrą przygodę. zjeżdżając z asfaltu na kostkę brukową (oblodzoną) wpadłem w poślizg i uderzyłem prawym przednim kołem w krawężnik. skutkiem uderzenia jest zniszczona felga i przesunięte do tyłu zawieszenie (widoczne przesunięcie koła do tyłu o ok. 0,5 - 1 cm) i odczuwalne znoszenie samochodu w prawo lub lewo. wspomnę też, że zmieniłem koła: prawy przód (uszkodzony) do bagażnika, prawy tył na prawy przód (żeby było identycznie na przodzie) , zapas na prawy tył, wyregulowałem ciśnienie w oponach. byłem w dwóch serwisach, w których usłyszałem różne opinie o zakresie i cenie naprawy. 1. autoryzowany serwis Nissana W-wa ul. Modlińska (przy Jabłonnej) do wymiany: wahacz dolny wahacz górny amortyzator obejma zwrotnicy ceny (z robocizną): 300 zł części używane lub 600 zł nowe (z robocizną): 560 zł części używane + geometria lub 940 zł części nowe + geometria. w tym serwisie nie mogłem uczestniczyć w oględzinach (musiałem zostać w biurze). oględziny trwały mniej niż 1 minutę łącznie z podniesieniem i opuszczeniem samochodu !!! 2. zakład nieautoryzowany tu uczestniczyłem w oględzinach. starszy mechanik zdiagnozował uszkodzenie dolnego wahacza (jego odkształcenie - zgięcie). spytałem również czy pozostałe wyżej wymienione części mogą być uszkodzone - otrzymałem odpowiedź, że są na tyle mocne że nie uległy uszkodzeniu. cena: wahacz dolny 250 zł (nowy) robocizna (wymiana) 70 zł razem 320 zł mając na uwadze takie rozbieżności jutro pojadę do jeszcze kilku warsztatów i spytam o diagnozę. teraz kilka pytań do was. czy uszkodzenia wymienione przez oba warsztaty mogą być przwdziwe (1 - dużo, 2 - mało) ? czy podane ceny są realne, czy nie ? czy ewentualna wymiana jednego amortyzatora nie odbije się na starowalności / jeździe samochodu? czy trzeba ustawiać geometrię? może znacie dobre warsztaty w Warszawie, gdzie naprawa będzie fachowa i rzetelna (no i jeszcze tania ) proszę o pomoc i szybką odpowiedź dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 czy uszkodzenia wymienione przez oba warsztaty mogą być przwdziwe (1 - dużo, 2 - mało) ? serwis proponuje zmienić wszystko aby mieli pewność że usterka będzie usunięta natomiast w tym drugim zakładzie pewnie będą wymieniać element po elemencie do skutku. Ja bym obstawał za 2 bo może to tylko dolny wahacz jest do wymiany. Amorki zalecają wymieniać parami ale wiem że różnie to jest u nas :one: czy trzeba ustawiać geometrię? Po wymianie wahacza na pewno trzeba sprawdzić i ewentualnie ustawić geometrię. o cenach i serwisach w Warszawie nie pisze bo nic nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 ja stawiam na 100% dolny wachacz i nic więcej a wiem to już z doświadczenia Ja miałem cofnięte koło ok 1,5 cm wymieniłem wachacz i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiKi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 to fajnie. przestudiowałem budowę przedniego zawieszenia i wyszło mi również, że po wymianie dolnego wahacza będzie OK. Następnego dnia pojechałem do kilku innych warsztatów. Najlepszy magik chciał wymienić wahacz dół, góra (po obu stronach !!!), łożysko (po stronie sprawnej !!!). całość za 1000 zł !!! [ Dodano: Nie 13 Sty, 2008 16:49 ] ja stawiam na 100% dolny wachacz i nic więcej a wiem to już z doświadczeniaJa miałem cofnięte koło ok 1,5 cm wymieniłem wachacz i jest ok. napisz, czy konieczne jest ustawianie geometrii ? dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ja miałem cofnięte koło ok 1,5 cm wymieniłem wachacz i jest ok. a jaka jest gwarancja na to że po wymianie wachacza wszystko będzie ok???? może być to a może nie być tylko to. Jedź niech Ci dla własnego spokoju sprawdzą/zrobią jeśli będzie trzeba geometrię zawieszenia,fortuny to nie kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiKi Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 wahacz wymieniony. jednak kierownica nie jest na tym samym miejscu, co przed uderzeniem (jest minimalnie skręcona w prawo - w stronę gdzie była szkoda). poza tym samochód jeździ bardzo dobrze. napiszcie co dalej. jaka jest przyczyna tego, że kierownica nie jest w położeniu przed stłuczką. czy jest to nowy wahacz, jego błędne założenie a może przyczyną jest koło po prawej stronie, które przeniosłem z tyłu na przód (na przodzie są te same fele, opony i równe ciśnienie w kołach). dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinbergen Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 musisz ustawic zbieznosc i panowie odrazu wyreguluja ci kierownice:) ale jakby co to im wspomnij ze masz ja troszke skrecona jakby panowie nie zagladali do srodka choc powinni chociazby po to aby wstawic obciazniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 jeszce mogla sie moze maglownica na uchwytach przesunąc ? niewiem jak to w primerze jest mocowana ,ale u mnie w micrze na gumach była i sruby sie zluzowaly , i sie przesunęła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość umas Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Myślę że jak ustawisz zbieżność to wszystko będzie O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EzE Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam odświeżam troche temacik bo dawno nikt w nim nic nie pisał a Miki może znacie dobre warsztaty w Warszawie, gdzie naprawa będzie fachowa i rzetelna (no i jeszcze tania ) . zadał pytanie ... : Miałem standardowy problem w naszych samochodach stukanie skrzypienie i ściąganie samochodu w prawo , borykałem się z naprawą ze wzgledów $$$ :] pojechałem do mechanika który był najbliżej mnie i z opini znajomych "dobry szybko i nie drogo" stwierdził że do wymiany jest: Wahacz Lewy i Prawy - górne - włożone regenerowane 120 zł/szt Sworzeń Tarcze hamulcowe 135 zł/szt +Klocki Hamulcowe które już miałem wcześniej kupione +Ustawienie zbieżności Robocizna 300 zł Cały koszt wymian naprawy 820 zł Po wymianach nic nie puka nie stuka w zawieszeniu i co najważniejsze samochód jedzie prosto... Jedyny mankament to metaliczny dzięk który wydaje tarcza ponieważ ociera o blaszaną osłonę... Jutro do pana mechanika zawitam by to po prostował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 EzE, z tymi górnymi wahaczami to zrobiłeś "interes życia" . Nie wkłada się regenerowanych , bo są nic nie warte. Jak kiedyś takie włożyłem i zrobiłem na nich 12000 km. Jeszcze cena powalająca. Ostatnio kupowałem dla naszego kolegi klubowego górne wahacze Yamoto i płaciłem po 92 zł za sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiKi Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Wreszcie problem rozwiązany (mam nadzieję - po 600 km wszystko OK). Kilka dni temu zleciłem wymianę końcówek drążków kierowniczych (według zaleceń mechanika na stacji diagnostycznej), ustawienie zbieżności i kierownicy w położeniu neutralnym oraz wymianę opon. Przed naprawą na koleinach jak i przy hamowaniu samochód próbował wyrwać kierownicę z rąk a opony zimowe zostały lekko poząbkowane. W końcu cieszę się precyzyjną i stabilną jazdą. Wrażenie obsługi w warsztacie raczej pozytywne. Mechanicy to ludzie starsi, ale patrząc na wykonywane operacje - doświadczeni. Najlepsza była przerwa śniadaniowa w środku pracy, ale przetrzymałem to bo człowiek głodny popełnia błędy. Wszystkie wymienione operacje zajęły 2,5 godziny i kosztowały mnie 200 zł (plus cena końcówek). Zakład jest w Warszawie przy Modlińskiej 37. Tak jak pisałem wrażenie raczej pozytywne, ale ewentualną ocenę pozostawiam Wam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.