Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Problem z ECU


lisek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od dawna szukam problemu dlaczego silnik sie dusi, przejrzałem i sprawdziłem juz chyba wszystko.

 

Podejrzewam ze musze wymienić ECU.

 

Mam P10 95" GA16DE

 

I moje podejrzenie wzbudza to iż po odpięciu sondy, przepływomierza, lub TPSu - komputer nie rejestruje błędów - ciągle pokazuje kod 55 - wszystko ok.

 

Podejrzewam że powinien jednak zaliczyc błędy tych elementów.

 

Co wy na to? Czy dobrze kombinuje? Czy może jednak u was też odpiecie tych elementów nie powoduje zaświecenia checka i zapisaniu błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check może się nie świecić. Ale kody błędów powinne wyskoczyć. Możliwe że za krótko silnik chodził z odpiętymi czujkami. Albo musisz wyłączyć i zapalić ponownie silnik, aby komputer zarejestrował błędy. Komputer jak pada to przeważnie tak, że nic nie działa i nawet byś nie odpalił silnika. Żeby dokładnie sprawdzić czy komputer zczytuje sygnały z czujników powinieneś podłączyć się pod kompa, wtedy widać dokładnie wartości sygnałów z każdej czujki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy na to? Czy dobrze kombinuje? Czy może jednak u was też odpiecie tych elementów nie powoduje zaświecenia checka i zapisaniu błędów?

 

Nie mam DE wiec nie wypowiem sie konkretnie ale wydaje mi sie ze skoro wszystko inne sprawdziłes to muszisz i to sprawdzić.No gdzies ten bląd być musi...Najlepiej podmianka ECU i próba,no nie???

 

A tak nawiasem mówiąc RolF ma GA16DE na czesci to ECU by miał do opylenia.Chyba ze masz juz jakies na oku.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie powoli szukam. Co do sprawdzania, to sprawdzałem podłączonym consultem.

Jak wypne to wiadomo - nie pokazuje wyników - ale nie rejestruje żadnego błędu. Ciągle jest status 55 czyli wszystko ok.

 

Co do odpinania to jeszcze będę sprawdzał, ale skoro jest kod błedu od tpsu i przepływki, a ich wypięcie nie powoduje ich zapalenia to coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I moje podejrzenie wzbudza to iż po odpięciu sondy, przepływomierza, lub TPSu - komputer nie rejestruje błędów - ciągle pokazuje kod 55 - wszystko ok.

Bo kody, które sprawdzasz za pomocą autodiagnostyki będą generowane dopiero w momencie gdy komputer wychwyci drastyczną zmianę parametrów, kiedyś o tym pisał cornholio78.

A jeżeli podpinają Consulta, to niekoniecznie musi wyświetlać błędy, bo:

1. może to być wina części niepodpiętej pod komputer (jakiejś mechanicznej)

2. może to nie być błąd czujnika tylko jakiś odchył od normy i to powinien zauważyć mechanik obsługujący kompa.

 

Tak jak pisze KOSA, trzeba podpiąć pod komputer u fachowców, żeby wychwycili co nie mieści się w normie. Jeżeli wszystko będzie OK, to coś od strony mechanicznej. Może jakaś nieszczelność w kolektorze dolorowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tez kombinowałem ;-) Po pierwsze robiłem to u dobrego speca, po drugie sam wiem jakie wyniki są złe. Ogólnie wszystko jest ok, poza tym że zbyt często pokazuje bogatą mieszankę, - ale nie przez sonde, bo próbowałem na kilku ;-)

 

Jak wypne przepływkę to zaczoł łapac, kij wie dla czego wczesniej nie rejestrowal jej błedu.

Na wypiecie tpsu nadal nie reaguje, moze go po prostu nie skanuje na bledy ;-)

 

Rozbieram i szukam dziur w kolektorze, moze od jakiegoś strzału gazu wywaliło cuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopisze sie do tematu i zapytam czy ecu to to samo co eccu? jezeli tak to czy takie samo bylo w primerze gaznikowej bez sondy i z sonda?

 

mam tez takie pytanie do "lisek" czy takie problemy masz tylko na pb czy tez na gazie? bo ja tez juz wszystko posprawdzalem i tez mialem sie zabrac za eccu z tym ze na gazie chodzi ok tylko na benzynie mi szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie duszenie przy ruszaniu m (ja gaz do dechy a jemu obroty spadają ) - mam na gazie i benzynie, przy czym na benzynie częściej, na gazie jakoś mniej jest to dotkliwe, acz kolwiek też sie dławi.

 

Dodatkowo na benzynie też w czasie jazdy dziwnie sie zachowuje, nie tylko przy ruszaniu, ale muli sie czesto przy każdym dodawaniu gazu.

 

W silniku DS masz gaźnik podciśnieniowy, - ECU to głównie sterownik wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez cos musi sterowac sonda i gaznikiem? w ksiazce do nissana znalazlem ze steruje tym eccu ktore jest zamontowane gdzies wewnatrz samochodu za obudowa sterowania nawiewami - czy to jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez cos musi sterowac sonda i gaznikiem?

 

Steruje ale to nie jest to samo co przypadku kolegi liska.Tam ma wtrysk wiec napewno nie może sterowac tak jak gaznikiem.Poczytaj bo zdaje sie w haynesie to jest opisane.

Tu masz gaznik i tyle,to ze ma sterowanie elektroniczne nie zmienia faktu ze to nie wtrysk.

 

Swego czasu szukałem tez troche info na ten temat,też mam DS-a. ;)

 

PS. lisek no i jak tam???jakies postepy???pomogłeś juz coś na tą dolegliwość???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...