Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] jaki olej do k10?


Gość lukasz18-12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz18-12

witam,mam problem,niedawno kupiłem micre k10 rocznik 91 z silnikiem 1.2, ogólnie jestem z niego zadowolony ale niewiem na jakim oleju jezdzi,silnik niema wycieków mimo przebiegu 200.000tyś kilometrow,niebierze oleju,prosze o porade jaki olej mam wlac,zamierzam wlac olej mobil 10w40 a morze 15w40?jaki olej byłby w takim przypadku najlepszy?prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz18-12, Nie powinno przechodzić się na "lepszy" olej niż był.Powinieneś zorientować się co było lane i nadal stosować ten sam gatunek,bez ulepszaczy,które mogą wypłukać osady jakie "trzymają wymiar" podzespołów ,i spowodują (wyluzowanie) układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zorientować się co było lane

jak masz możliwość to się dowiedz i będziemy myśleć dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co myśleć :) Autko ma swoje lata, rzadkiego (sentetyk) nie nalejesz oleju bo się stanie to co pisał alfabox0266, półsentetyk to trochę ryzyko. Wlej mineralny i tego już się trzymaj oleju! No chyba, ze uda Ci się znaleźć informacje o oleju, który znajduje się aktualnie w twoim samochodzie, ale zapewne to był półsentetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łoo jezuniu 75 tys km na jednym oleju!!! Masakra

 

przecież wiadomo jak to jest w praktyce raz się pojedzie tam gdzie dają naklejki a potem tam gdzie nie dają, albo Ci co dawali już nie dawali tej naklejki, rożnie to bywa

pewnie masz jakiś półsyntetyk 10w40 i w sumie jakbyś był pewny że nie było zmiany na mineralny to myślę, że jeszcze możesz spokojnie lać półsyntetyk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co myśleć :) Autko ma swoje lata, rzadkiego (sentetyk) nie nalejesz oleju bo się stanie to co pisał alfabox0266, półsentetyk to trochę ryzyko. Wlej mineralny i tego już się trzymaj oleju! No chyba, ze uda Ci się znaleźć informacje o oleju, który znajduje się aktualnie w twoim samochodzie, ale zapewne to był półsentetyk.

 

Dokładnie. Najbezpieczniej bedzie jak wlejesz mineralny bo tak naprawde nie wiesz co bylo lane w ciągu tych 7 lat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie był dobry pomysł- widzisz ja 2 miesiące temu kupiłem 7 letniego Fiata Palio z przebiegiem 93 000 a poprzedni właściciel jako że był zawodowym kierowcą to zamiast półsynetyku lał mineralnego Elfa (bo miał za darmo); oczywiście po zakupie zmieniałem filtry i olej. KAŻDY mi potwierdzał że skoro od kilku lat jeździł na mineralnym to jak zaleje półsynetykiem to mi sie silnik rozcieknie. Tak jak mi doradzali kupiłem porządny mineralny Elf Sporti 15W40 i mam chociaż spokojną głowę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie KAZDY, bo to co napisales to moim zdaniem glupota... owszem jezelli silnik jest juz centralnie zjechany... ale jezeli nie beirze tego minerala to mozna sprobowac przejsc bez obaw na polsyntetyk... a to ze sie niby rozcieknie to z palca wyssane... na mineralnym szybciej zajedziesz ten silnik... olej mineralny jest tworzony z gorszych skladnikow ma nizsza odpronsc na temperature i wieksza tendencje do samo istnego spalania w wyniku ktorego powstaje nagar w silniku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAŻDY to znaczy w dwóch hurtowniach olei ( kupuje tam olej i filtry a przecież zależy im żeby zarobić jak najwięcej), dwóch doświadczonych mechaników ( i nie mówcie że chcą potem zarobić na remoncie mojego silnika) oraz moje wieloletnie "doświadczenie" :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za wiele wypłucze ponieważ olej półsyntetyczny to 70% mineralny i 30% dodatki uszlachetniające na bazach syntetycznych.Miarą obecności detergentów i dyspergatorów w oleju jest TBN (całkowita liczba zasadowa). Im wieksza TBN tym olej lepiej oczyszcz i plucze silnik. :)

 

 

 

Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 10mg KOH/g

 

Mobil Super 15W40 - mineralny API - SJ/CF 137; 127 10mg KOH/g

 

W jednym i drugim TBN wynosi 10mg KOH/g. Różnica jest w klasie lepkości i temp.płynięcia w ujemnych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAŻDY to znaczy w dwóch hurtowniach olei ( kupuje tam olej i filtry a przecież zależy im żeby zarobić jak najwięcej), dwóch doświadczonych mechaników ( i nie mówcie że chcą potem zarobić na remoncie mojego silnika) oraz moje wieloletnie "doświadczenie" :027:

 

doswiadczenie, zdobyte w naprawach mlotkiem starych fiatow i maluchow... nie zrozum mnie zle nie chce az tak podwazac czyjegos doswiadczenia ale moim zdanei tak jest ze to ze przy jakims tam przebiegu trzeeba juz przechodzic na mineral to opinia wssana z palca ewentualnie sprawdzajaca sie w starych polskich silnikach typu stare fiaty i poldki... i napewno mniej potwierdza sie w przypadku nowoczesnych 16 zaworowych silniczkow... zreszta tak jak kolega wyzej pisze... polsyntetyk a mineral to nie az taka duza roznica a polsyntetyk o wiele lepiej zachowuje sie podczas zimy i startow zimnego silnika oraz podczas duzych temperatur..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie twierdzę że jak autko ma nastukane np. 200kkm to trzeba zmienić na minerał ale jeżeli nie wiesz jaki olej był lany i od ilu lat to zalanie półsyntetykiem nie jest dobrym pomysłem (nie tylko moim zdaniem), w moim przypadku wiem że poprzedni właściciel lał od dobrych kilku lat mineralny więc nie rydzykowałem wypłukania czegokolwiek i zdecydowałem kupić porządny minerał...

 

żeby nie odbiegać od tematu lukasz18-12 kupił autko z przebiegiem 200kkm i skąd pewność że od 65kkm nie jeździł na mineralnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Ja_good

mam podobny problem.

Kupilem micrusa i wg naklejek niemieckich przy 112.000 byl zmieniany olej i ze kolejna wymiana przy 126.000 a ja mam nastykane 124.500 i zalany byl olejem 10w40. i teraz bytanie czy do silnika z 92 roku ale o malym przebiegu moge zalac polsyntetyk ?? zaznaczam ze teraz na tym olejuy co jest nia ma raczej wyciekow z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja_good, Ja przy braku wycieków i przebiegu około 140kkm zaryzykowałem FUUL SYNTETYC CASTROL 5W40,i po przejechaniu na nim około 5kkm nie ma wycieków ani innych efektów ubocznych :one:

 

[ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 12:58 ]

Chciałem dodać że silnik był przywieziony z niemiec a tam się nie czają i nie leją minerałów.

 

[ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 13:00 ]

polsyntetyk o wiele lepiej zachowuje sie podczas zimy i startow zimnego silnika oraz podczas duzych temperatur..

Więc jeśli nie masz wycieków to warto zalać coś lepszego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...