Gość lukasz18-12 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 witam,mam problem,niedawno kupiłem micre k10 rocznik 91 z silnikiem 1.2, ogólnie jestem z niego zadowolony ale niewiem na jakim oleju jezdzi,silnik niema wycieków mimo przebiegu 200.000tyś kilometrow,niebierze oleju,prosze o porade jaki olej mam wlac,zamierzam wlac olej mobil 10w40 a morze 15w40?jaki olej byłby w takim przypadku najlepszy?prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 lukasz18-12, Nie powinno przechodzić się na "lepszy" olej niż był.Powinieneś zorientować się co było lane i nadal stosować ten sam gatunek,bez ulepszaczy,które mogą wypłukać osady jakie "trzymają wymiar" podzespołów ,i spowodują (wyluzowanie) układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Powinieneś zorientować się co było lane jak masz możliwość to się dowiedz i będziemy myśleć dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Nie ma co myśleć Autko ma swoje lata, rzadkiego (sentetyk) nie nalejesz oleju bo się stanie to co pisał alfabox0266, półsentetyk to trochę ryzyko. Wlej mineralny i tego już się trzymaj oleju! No chyba, ze uda Ci się znaleźć informacje o oleju, który znajduje się aktualnie w twoim samochodzie, ale zapewne to był półsentetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz18-12 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Rzeczywiscie jest taka neklejka ele pochodzi z 2001roku ,wlano wtedy półsyntetyk przy przebiegu 125000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 łoo jezuniu 75 tys km na jednym oleju!!! Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 łoo jezuniu 75 tys km na jednym oleju!!! Masakra przecież wiadomo jak to jest w praktyce raz się pojedzie tam gdzie dają naklejki a potem tam gdzie nie dają, albo Ci co dawali już nie dawali tej naklejki, rożnie to bywa pewnie masz jakiś półsyntetyk 10w40 i w sumie jakbyś był pewny że nie było zmiany na mineralny to myślę, że jeszcze możesz spokojnie lać półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lipass Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Nie ma co myśleć Autko ma swoje lata, rzadkiego (sentetyk) nie nalejesz oleju bo się stanie to co pisał alfabox0266, półsentetyk to trochę ryzyko. Wlej mineralny i tego już się trzymaj oleju! No chyba, ze uda Ci się znaleźć informacje o oleju, który znajduje się aktualnie w twoim samochodzie, ale zapewne to był półsentetyk. Dokładnie. Najbezpieczniej bedzie jak wlejesz mineralny bo tak naprawde nie wiesz co bylo lane w ciągu tych 7 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciulek Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 potwiredzam lej mineralke, klasa lepkości jest tu teraz najważniejsza inaczej wypłukasz wszystko w piz..u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz18-12 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Byłem dzisiaj u mechanika na wymianie oleju wlał 10w40 mobila,uwaza ze to nie zaszkodzi silnikowi i ze ten olej jest własciwy jednak nie jestem do końca o tym przekonany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 to nie był dobry pomysł- widzisz ja 2 miesiące temu kupiłem 7 letniego Fiata Palio z przebiegiem 93 000 a poprzedni właściciel jako że był zawodowym kierowcą to zamiast półsynetyku lał mineralnego Elfa (bo miał za darmo); oczywiście po zakupie zmieniałem filtry i olej. KAŻDY mi potwierdzał że skoro od kilku lat jeździł na mineralnym to jak zaleje półsynetykiem to mi sie silnik rozcieknie. Tak jak mi doradzali kupiłem porządny mineralny Elf Sporti 15W40 i mam chociaż spokojną głowę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 nie KAZDY, bo to co napisales to moim zdaniem glupota... owszem jezelli silnik jest juz centralnie zjechany... ale jezeli nie beirze tego minerala to mozna sprobowac przejsc bez obaw na polsyntetyk... a to ze sie niby rozcieknie to z palca wyssane... na mineralnym szybciej zajedziesz ten silnik... olej mineralny jest tworzony z gorszych skladnikow ma nizsza odpronsc na temperature i wieksza tendencje do samo istnego spalania w wyniku ktorego powstaje nagar w silniku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 KAŻDY to znaczy w dwóch hurtowniach olei ( kupuje tam olej i filtry a przecież zależy im żeby zarobić jak najwięcej), dwóch doświadczonych mechaników ( i nie mówcie że chcą potem zarobić na remoncie mojego silnika) oraz moje wieloletnie "doświadczenie" :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Nie za wiele wypłucze ponieważ olej półsyntetyczny to 70% mineralny i 30% dodatki uszlachetniające na bazach syntetycznych.Miarą obecności detergentów i dyspergatorów w oleju jest TBN (całkowita liczba zasadowa). Im wieksza TBN tym olej lepiej oczyszcz i plucze silnik. Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 10mg KOH/g Mobil Super 15W40 - mineralny API - SJ/CF 137; 127 10mg KOH/g W jednym i drugim TBN wynosi 10mg KOH/g. Różnica jest w klasie lepkości i temp.płynięcia w ujemnych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 KAŻDY to znaczy w dwóch hurtowniach olei ( kupuje tam olej i filtry a przecież zależy im żeby zarobić jak najwięcej), dwóch doświadczonych mechaników ( i nie mówcie że chcą potem zarobić na remoncie mojego silnika) oraz moje wieloletnie "doświadczenie" :027: doswiadczenie, zdobyte w naprawach mlotkiem starych fiatow i maluchow... nie zrozum mnie zle nie chce az tak podwazac czyjegos doswiadczenia ale moim zdanei tak jest ze to ze przy jakims tam przebiegu trzeeba juz przechodzic na mineral to opinia wssana z palca ewentualnie sprawdzajaca sie w starych polskich silnikach typu stare fiaty i poldki... i napewno mniej potwierdza sie w przypadku nowoczesnych 16 zaworowych silniczkow... zreszta tak jak kolega wyzej pisze... polsyntetyk a mineral to nie az taka duza roznica a polsyntetyk o wiele lepiej zachowuje sie podczas zimy i startow zimnego silnika oraz podczas duzych temperatur.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 ja nie twierdzę że jak autko ma nastukane np. 200kkm to trzeba zmienić na minerał ale jeżeli nie wiesz jaki olej był lany i od ilu lat to zalanie półsyntetykiem nie jest dobrym pomysłem (nie tylko moim zdaniem), w moim przypadku wiem że poprzedni właściciel lał od dobrych kilku lat mineralny więc nie rydzykowałem wypłukania czegokolwiek i zdecydowałem kupić porządny minerał... żeby nie odbiegać od tematu lukasz18-12 kupił autko z przebiegiem 200kkm i skąd pewność że od 65kkm nie jeździł na mineralnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ja_good Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 mam podobny problem. Kupilem micrusa i wg naklejek niemieckich przy 112.000 byl zmieniany olej i ze kolejna wymiana przy 126.000 a ja mam nastykane 124.500 i zalany byl olejem 10w40. i teraz bytanie czy do silnika z 92 roku ale o malym przebiegu moge zalac polsyntetyk ?? zaznaczam ze teraz na tym olejuy co jest nia ma raczej wyciekow z silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Ja_good, Ja przy braku wycieków i przebiegu około 140kkm zaryzykowałem FUUL SYNTETYC CASTROL 5W40,i po przejechaniu na nim około 5kkm nie ma wycieków ani innych efektów ubocznych :one: [ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 12:58 ] Chciałem dodać że silnik był przywieziony z niemiec a tam się nie czają i nie leją minerałów. [ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 13:00 ] polsyntetyk o wiele lepiej zachowuje sie podczas zimy i startow zimnego silnika oraz podczas duzych temperatur.. Więc jeśli nie masz wycieków to warto zalać coś lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 z tego co ja wiem to powyżej 100k km nie powinno się już lać syntetyku tylko półsyntetyk albo mineralne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.