Gość patison1980 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Zakupiłem ostatnio Almere 1.6 SLX z 96 roku. Ponieważ jest to już mój szósty samochód w ostatnich kilku latach to pokusze sie o opisanie moich refleksji na temat jazdy t ponieważ przejechałem nim juz ok 3000km po autostradach, w mieście i po drogach wojewódzkich. 1. Jestem rozczarowany silnikiem 1.6. Ma bardzo niską kulturę pracy. Poniżej 4 tys nie czuć że to 1.6 a powyżej 4 tys jest lepiej ale robi sie bardzo nieprzyjemnie głośno. Porównując do moich poprzednich samochodów z podobnymi silnikiami (Toyota Corolla 1.6 XLI i Mitsubishi Lancer z 1994r 1.6 GLX) to Nissan wypada naprawde słabo. Nie czuć mocy, jest nieprzyjemnie głośno i drgania bardzo wyraźnie odczuwalne są w kabinie. 2. Skrzynia biegów chodzi bardzo ładnie ale nie potrafie zrozumiec dlaczego jest tak ustawiona ze jadąc na 5 biegu 120km/h mam prawie 4 tyś obrotów. Aż chce się aby był 6 sty bieg. Spalanie przez to wzrasta znacznie szczególnie przy jeździe na autostradzie i jest to męczące. W Mitsubishi, mimo ze z mocniejszym silnikiem, na autostradzie spalanie bylo niższe. Jedyny plus tak wysokich obrotów to fakt że nie trzeba redukować aby sprawnie przyśpieszyć do tych 140 czy 160km/h 3. Jakość wykończenia jest ok, chociaż słychać dużo trudnych do zlokalizowania odglosów które denerwują. 4. Do hamulców nie mam wiekszych zastrzeżeń, dużo skuteczniejsze niż w Toyocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 w 1,4 przy 4tyś obr jest równo 140 na liczniku pozatym ten samochód swoje waży może to są twoje subiektywne odczucia nie powinno być tak żle jak chcesz mieć dobre przyspieszenie do 160-180 napewno nie z silnika 1,4 1,6 masa robi swoje samochody są coraz cięższe almerą najprzyjemniej jedzie się 130 potem robi się głośno poprostu ta konstrukcja ma już swoje lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 patison1980 kupiles japonczyka. Wiele osob mowi o tych autach wiertarki itd, wiec sie nie dziw. Poza tym zobacz przy jakich obrotach ma max mocy i Nm, wtedy wszystko wychodzi Zgadza sie, to Japonczyk, ale doznania porównuje też z innymi japończykami (Toyota i Mitsubishi) i tu Nissan, w moim odczuciu wypada gorzej. Kulture pracy calego zespołu napędowego (ale nie np zawieszenie i prowadzenie) moge porównać do samochodu niższej klasy Suzuki Swift 1.3 ktorego tez mialem. Kultura pracy tego Nissans jest naprawde niewiele lepsza od Suzuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 aż się znów przypomina powtarzane do znudzenia zdanie, że " Nissany maja silniki wysokoobrotowe".....Ten typ tak po prostu ma. Jednym się podoba, innym nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek75 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 hehe no tydzien temu kupilem 1.6 wlasnie i pierwsze co to . czemu to takie glosne na jalowym biegu, drugie co to .. dusze, wyje, nie przyspiesza ale tak od 3000 juz jest ok, milem wczesnie honde civic 1.4 jakas ciszsza byla i chyba ciut zrywniejsza. ogolnie ok jak ma mruczec niech mruczy, staram sie nie schodzic ponizej 2000 obrotow bo gdzies tu czytalem ze to psuje benzynowe silniki. na jalowym potrafi wprowadzic w nieprzyjemny rezonans elementy w srodku kabiny. a hamulce rzeczywiscie super ale i tak boje sie dusic bo nie mam abs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Ja pierwsze slysze ze ten silnik zle pracuje na wolnych. Mialem ten silnii tylko na gazniku w primerze i nieraz na swiatlach musialem go lekko przygazowac zeby sprawdzic czy pracuje. To bylo w primerze ale przeciez to ten sam silnik. Jechalem n15 1.4 i tam tez nie bylo zadnych uwag co do wolnych obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przema22 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Powiem tak też kupiłem ostatnio Nissana Almere rok 98, tez jestem zawiedziony troche bo silnik tego auta trzeba ostro kręcic zeby poczuc ten silnik. Ale dobry jest!!! Made in Japan. :diabel2: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McAlmera Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Hej, wcześniej jeździłem Integrą 1.5 i faktycznie jeśli chodzi o kulturę pracy silnika to Nissan przegrywa. W Hondzie - jedziesz spokojnie - do 3 krpm i cichutko, bez wibracji, kulturka, potrzebujesz mocy i... wiertareczka ). GA16DE w Almerze przy każdych obrotach zbyt słyszalny (w P11 może być ciszej z racji wielkości i pewnie wygłuszeń dopasowanych do klasy trochę wyższej), ale dynamika jak dla mnie akceptowalna między 3500 i 5500 RPM (wersja na Niemcy i kręcenie wokolice i powyżej 6000 niewiele daje oprócz "lepszych" obrotów na kolejnym biegu). Co mi się podoba, to mały wpływ obciążenia na dynamikę jazdy - w Hondzie z tym było gorzej. Polecam też przyspiesznie zapłonu - przed ta operacją u mnie auto wydawało się bardziej senne.. acha.. i V faktycznie za krótka jest - też na autostradzie szukam :zdziw: szóstki.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tusiek Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 a ja wam powiem ze jesli chodzi o hamulce to poraz kolejny nie wiem o co chodzi:) u mnie dzialaja rewelacyjnie w poruwnaniu do astry 97 r lub tez golfa 3:) a co do przyspieszenia:) to trzymac go powyzej 3 tyś obrotów i jest super:) 120 km i 4 tyś obrotów?? to chyba masz skrzynie od malucha:) ... chyba ze ktos przy tym grzebal bo to nie realne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 przyśpiesz zapłon poprawi się reakcja na gaz chodź i tak będzie mizerna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Patison ten 1.6 to "niemka" 90KM, czy reszta świata? Tu też może być przyczyna słabszych osiągów w porównaniu z Corolką czy Mitsu ...[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Popekx Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 A ja mam 90 KM blisko z 1.4 - JN1 i nie narzekam - idzie jak burza, pali malusko. Bo japonska wiertarka to trzeba umiec jezdzic, przyspieszac itp. Atka dla koneserow, ach.... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Ja pierdziele ludzie wszystko zalezy od tego w jakim stanie macie samochod jaki ma przebieg itp... Jesli komus nie pasi silnik w almerze i mowi ze jest za malo zrywny to na moja gada bzdury... Jak chcesz jezdzic oszednie to smigasz do 3-3.5 tys. obr/min. Jak chcesz zapierdzielac tak jak ja czesto robie moim 1.4 to od 4 do 7:P Jesl natomiast ktos chce to i to niech kupi sobie TDI kreci go do 4 tys i przestanie narzekac... Jesli komus nie pasuje dziwek silnika na wysokich obrotach to po cholere kupuje japonczyka wiadomo ze te auta lubia jak sie je przycisnie troche...Moj kumpel mial honde 6 gen 1.4 i jak z nim jechalem to roznice przyspieszen itp wiekszych nie bylo a dziwek z pod maski jest prawie taki sam... Po za tym te silniki sa praktycznie nie zniszczalne... hehe ciekawe ktore renault czy inne ... wytrzyma strzaly ze sprzegla przy 4 tys... Zrobilem tak w scenicu starego to skrzynia wybuchla ehehehehhe Ja lubie dzwiek silnika i lubie jak wyje przy wysokich obrotach zwlaszcza przy redukcji na 3 przy wypredzaniu- miodzie nirmalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 No w mojej 1,6 musiałem sobie założyć tak zwany tłumik sportowy żeby ją słyszeć bo jak się przesiadłem z dwu litrowego mondeo to się czułem tak jakoś nieswojo. Proponuję wymienić koledze elementy z zapłonu chociaż świece kable i filtry i już będzie różnica w dynamice. ja mam rocznik 96 czasami się sprawdzam z kolegami którzy mają roczniki 2006 - 2007 konkurencyjnych firm które czasami mają parę koni więcej i powiem że muszą się nieźle starać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mokrii Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Jesli komus nie pasuje dziwek silnika na wysokich obrotach to po cholere kupuje japonczyka Po za tym te silniki sa praktycznie nie zniszczalne... ... chcialem zauwazyc ze w tym poscie sam sobie odpowiedziales :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 To kolega chyba nabył padalca, bo ja tam na swoją czarnulkę 1.6 nie narzekam, a i nie jeden próbował i wymiękał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Merlin Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 A ja wam powiem tak: nie pomoże koni kupa gdy kierowca będzie d*pa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrexxl Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 fakt 5tka mogłaby być ciut dłuższa. generalnie to nie problem bo najczęściej słucham głośno radia i nie słyszę silnika. tylko wachy szkoda jak się chce szybciej pojechać w trasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.