Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Prawdopodobnie problem z pompą


Gość Spulchniator
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Spulchniator

Dziś los podsumował temat mojej jazdy Almerą, po dziewięciu miesiącach na usta cisną mi się same mocne słowa (niepochlebne oczywiście). Dziś jechałem sobie do bankomatu po drobne na zakupy gdy ni z tego ni z owego samochód po prostu zgasł. Nic nie objawiało zbliżających się problemów - wczoraj jeszcze na domiar złego wymieniłem świece żarowe i wracając do domu z zakładu zaobserwowałem że bardzo ładnie silnik pracuje (równiutko i cichutko), po naciągnięciu paska nawet odgłos poświstywania umilkł. Się kurcze nacieszyłem :( (żeby było jeszcze śmieszniej dodam, że dziś są moje imieniny grrr).

Jak wyżej napisałem Alma po prostu zgasła i koniec. Zturlałem się na pobocze i zacząłem się zastanawiać co dalej. Sprawdziłem aku - działa, samochód kręci ale nie załączają się obroty. Wykonałem telefon do znajomego mechanika, po pewnym czasie podjechał pozerkać czy to coś oczywistego czy nie. Niestety bez komputera podobno nic nie da się zrobić. Z niemałym trudem (w moim gracie zardzewiał wkręt na hak!!!!) ściągnęliśmy trupa pod dom. Zaaferowany zacząłem pogrzebywać przy samochodzie. Wszelkie bezpieczniki są ok. Wymontowałem filtr paliwa - jak ja dymam pompką paliwko sie leje, jak kręcę to ani pompa ssąca ani ta (podobno jest) z baku ni chuchu nic nie robią (śpią se pindy jedne). Zdjąłem ten plastikowy duperelek z góry silnika i odkręciłem przed wtryskami chyba (takie cztery aluminiowie przewody) - susza jak na Saharze, nic się nie leje. Swoją drogą zastanawiam się, czy moim grzebaniem nie rozchrzaniłem tego rzęcha do końca ale trudno i tak od dziś mam jeden cel w życiu - nareperować to cholerne paskudztwo "wiertarko podobną gangrenę francusko-angielsko-japońską" i rozwalić ją na najbliższym słupie.

Jutro szukam warsztatu w Wołominie z interfejsem który mi powie czego ta pieprzona suka zdechła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tematu, w którym było trochę informacji o pompie VP44, były też podane adresy zakładów, które zajmują się naprawą pomp i sterowników. Sporo informacji jest na forum VectraClub.

 

[ Dodano: Nie 20 Sty, 2008 17:31 ]

A i jeszcze z ciekawości jaki przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie padł przy 160 tys. Cena ok 1400zł ale jak Ci zatarła się pompa to remont może dojść do 4000 zł.

Bo jak więcej niż 5 to mam chyba trochę części do sprzedania ;P

Ja też po tym incydencie mam niesmak do marki nissan, no ale cóż tyle kasy włożymem na remont (3,9tys) to trzeba jeszcze z dwa lata pojeździć.....

Myśle że przez te dwa lata chyba sterownik pompy mi znowu nie nawali ojj :029:

 

[ Dodano: Nie 20 Sty, 2008 18:10 ]

Myśle, że trzeba założyć klub padniętych pomp wtryskowych nissana i wszystkich ostrzegać przed zakupem tej japońsko-francusko-angielskiej marki a jak ktoś kupił to żeby od razu sprzedawał, żeby nie wchodził w wieksze koszty eksploatacji tego ,,samochodu" :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Spulchniator

Jestem za tym, jutro szukam u siebie warsztatu z interfejsem diagnostycznym, ale obstawiam że macie rację i to jest padnięta pompka... a potem proponuję zorganizować stały topic / ankietę czy coś w tym stylu osób wydymanych przez firmę Nissan. (przepraszam za wulgaryzmy ale dziś to już mnie szlag trafił)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za tym, jutro szukam u siebie warsztatu z interfejsem diagnostycznym, ale obstawiam że macie rację i to jest padnięta pompka... a potem proponuję zorganizować stały topic / ankietę czy coś w tym stylu osób wydymanych przez firmę Nissan. (przepraszam za wulgaryzmy ale dziś to już mnie szlag trafił)

 

Porady gdzie naprawiac znajdziesz na forum, podobnie jak miejsca, ktore omijamy szeroooookim lukiem :D :D

Uzyj wyszukiwarki.

 

I jeszcze jedna prosba, zmodyfikuj nazwe tematu, na cos, co mologby sie przydac szukajacym odpowiedzi na taka sama usterke, ktora zainstaniala w Twoim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, że trzeba założyć klub padniętych pomp wtryskowych nissana i wszystkich ostrzegać przed zakupem tej japońsko-francusko-angielskiej

bez przesady, pompa to element, który moze zawieść w każdym innym aucie, porozmawiaj z właścicielami dieslowskich opli, to zobaczysz jaką tam to jest bolączką

Poza tym, myślisz, że pompowtryskiwacze czy common rail, jest niezawodny? Np we francuzach common rail pada, zazwyczaj po zakończeniu gwarancji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że Nissanowi trochę nie wyszło z tą pompą, ale tak jak pisze herson właściciele wszystkich opli DTi mają ten sam problem. Sam sterownik jest chyba szansa naprawić poniżej 1500, całość koło 3000. Niestety trzeba jeszcze dodać koszt wyjęcia silnika... chyba że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marki samochodów w których padają pompy wtryskowe

montowane także w Nissanie Almera 2,2 DI

TYPU VP44 FIRMY BOSCH

OPEL, FORD, AUDI, VW, NISSAN, MITSUBISHI, BMW, SAAB

 

 

ZNALAZŁEM TAKE OGŁOSZENIE

Witam

zajmuje sie naprawa pompy wtryskowej typu vp44 u klienta w garażu

Przemek woj. śląskie

kontakt pod nr 501 154 143

 

opel astra, vectra, zafira, x20dtl, y20dth, ford tddi, audi 2,5 tdi

 

objawy: w momencie kręcenia zapala sie kontrolka elektroniki silnika, ciśnienie na przewodach paliwowych nie jest zbyt wystarczające by odpalić auto, przy podpięciu sie KTS-EM w błędach: sterownik pompy, wymienić pompe wtryskowa, elektromagnetyczny zawor dawki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem właścicielką Almery 2,2 D. :) Jeżdżę nią od czerwca 2004. Do tej pory wszystko było świetnie nigdy mnie nie zawiadła :), aż do połowy grudnia 2007. Pewnego wieczoru wyjechałam na wieczorną przejaszczkę, stanełam na światłach i.... tak już zostało! :/ Okałało się, że poszedł moduł od pomy!!!! W warsztacie powiedziano mi, że jest to najczęstsza usterką w almerkach i nie ma na nią wpływu ilość przejechanych kilometrów, styl jazdy itd. Poprastu ten typ tak ma! Czy to prawda, że to jest wadą w tych modelach???

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu znajomemu z pracy w vectrze 2,2, padła pompa po zatankowaniu tej niby ulepszonej ropy na BP. Co gorsza, poszła w całości, nie tylko sterownik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Spulchniator

Ok, mój szczęśliwy numerek to 1251 - sterownik jak dobrze pamiętam i jeszcze 1600 - co to to nie wiem, dziś wieczorem czekam na wyrok na mojego gruchota (napiszę koło 22:00 co to jest :) ).

 

Pozdrawiam wszystkich

 

No i pompa walnęła - tzn nie trzyma ciśnienia. Jutro wieczorem będę miał wymontowaną a w dzień popytam po zakładach które rekomendowaliście w stolicy do naprawy. Potem zaś gruchot nieodwołalnie idzie pod młotek. Nie zamierzam na niego tracić ani złotówy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUDI, VW
kiedy lub do kiedy montowane były w tych markach pompy??? Wiem, że teraz odchodzą powoli od pompowtryskiwaczy na rzecz common rail
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUDI, VW
kiedy lub do kiedy montowane były w tych markach pompy??? Wiem, że teraz odchodzą powoli od pompowtryskiwaczy na rzecz common rail

2.5 TDI na pewno do 2003 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Spulchniator

Ok, dziś dzwonili z serwisu Bosha - padł sterownik oraz zawór kontroli wtrysku. Całość imprezy 2700PLN. Na pytanie dlaczego toto poszło odpowiedź była prozaiczna. Ze starości, w środku pompka podobno w bardzo dobrym stanie, jedynie elektronika dała ciała i przy okazji zabrała ze sobą zaworek. Mam ochotę kogoś pobić. W środę odbieram a w czwartek dam znać czy mój gruchot w ogóle po zabiegu jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciesz się ze tylko 2700PLN. U mnie zatarło całą pompę ( bo padł sterownik pompy przy 90 km/h i od razu odciął dopływ paliwa)) - koszt z regeneracją pompy + nowy sterownik+ nabicie klimy - 3900PLN :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zastanawiam sie czy na kompie można wczesniej wychwycic nieprowidlowosci pracy tej pompy oraz zapobiec jej mechnicznemu uszkodzeniu.

Czytalem ze serwis BOSCH proponuej srodek STANADYNE jako dodatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy na kompie można wczesniej wychwycic nieprowidlowosci pracy tej pompy oraz zapobiec jej mechnicznemu uszkodzeniu.

Czytalem ze serwis BOSCH proponuej srodek STANADYNE jako dodatek.

Nie można, dowiesz się jak zaliczy glebe, na sam sterownik nie ma rady, co do mechaniki, ile ludzi tyle opinii, lej co Ci podpowie zdrowy rozsądek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...