hippi Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Witam. Od okolo 2 tygodni nie moge dojsc do ladu z ustawieniem swiatel w swojej Primce. Z racji posiadania xenonow niezawiele da ustawienie ich recznie bo system samopoziomowania sam je ustawi. I wlasnie tu jest problem bo co wlacze zaplon (nie po to aby go wlaczyc ale po to aby gdzies pojechac) to swiatla ustawiaja mi sie w innym polozeniu. Raz za blisko raz dobrze a wkoncu swiece po dachach innych samochodow. Nie musze pisac co inni mysla sobie wtedy :diabel2: Ale do rzeczy. Zrobilem test opisany w manualu na stronie EL-95. Modul odpowiedzialny za poziomowanie swiatel potwierdzil brak problemow. Kalibracji nie udalo mi sie dokonoac (znalazlem na forum opis a takze w manualu). Z trwoga przekrecam kluczyk kazdego ranka zastawiajac sie gdzie tym razem swiatla beda swiecic... Zastanawiam sie czy aby przypadkiem gdzies sie nie dostala wilgoc i system wariuje. Nie mialem jeszcze czasu wlesc pod auto i przyjzec sie bardziej czujnikom a przede wszsytkim zlaczom na nich posadowionym. Aby tego bylo malo dzisiaj poczulem sie jak w filmie "Duch". Ni stad ni zowad zajarzyla sie (bo inaczej tego nie mozna okreslic) zarowka oswietlajaca kabine - ta na srodku. Chwile sie pojarzyla i zgasla. Nie mowcie tylko, ze mam nawiedzone auto... :/ Prosze o pomoc w szczegolnosci z tymi swiatlami bo nie mam ochoty spotykac sie z panami w niebieskich mundurkach a pozniej szukac swojego dowodu gdzies w urzedach... PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anti2k Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Sprawdź czujniki poziomowania, odepnij wtyczkę i zmierz zakres oporności. Kiedyś podawałem na forum jaki zakres ma czujnik, bodajże 300-1200 omów, musiał bym to jeszcze potwierdzić. Oba czujniki są takie same z tego co pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Wlasnie na jutro mam zamowiony kanal i bede siedzial i sie bawil. Przy okazji przeczyszcze styki preparatem do stykow. PL [ Dodano: Wto 22 Sty, 2008 13:56 ] No i po. W przednim czujnku byly zasniedziale styki. PRzeczyszcilem i teraz zobaczymy jak sie uklad bedzie zachowywal. Zakres tylniego czujnika 0,2 - 1,1K zakres przedniego czujnika 0,2 - 1,3k. PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Możesz podpowiedzieć, gdzi znajdują się czujniki :?: MI kilka razy mignęli, więc chyba mam za wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 krzych67, najpierw poobserwuj jak sie zachowuja swiatla w chwili gdy sa one wlaczone a masz wylaczony zaplon i go wlaczysz. Jesli beda sie ustawiac za kazdym razem gdzie indziej to czujnik jesli zawsze w tej samej pozycji to regulacja & sprawdzenie modulu. Czujniki masz, wiadomo pod autem, tylni - przymocowany jest na srodku do takiego poprzecznego wahacza, przedni - na takim drazku reakcyjnympo miedzy komora silnika a grodzia. Tak najkrocej mozna to opisac. A w wogole zapraszam do manuala - EL-95. Przy przednim aby go wyjac masz taka dluga srube - nasmaruj ja bo ja ja w polowie urwalem Milej zabawy. PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 hippi! Wybacz, ale mało z tego zrozumiałem U mnie światła cały czas są za wysoko. Na asfalcie chyba powinny być 5 metrów bliżej (tak na oko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek Góralczyk Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Musisz chyba pojechać poprostu na stację diagnostyczną ustawić te światła. Ksenony mają regulację automatyczną, ale najpierw trzeba je odpowiednio ustawić. Diagnosta będzie wiedział jak i czym. Powyżej miałeś dobrą radę jak sprawdzić czujniki pozycjonowania świateł (wyłącz najpierw silnik a potem światła, następnie włącz światła i dopiero zapłon). Jeśli podnoszą się zawsze do tej samej pozycji, to jest OK-jedź na stację ustawić je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Dzięki, ale piszesz tydzień po załatwieniu problemu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek Góralczyk Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 No, ale co w końcu było z tymi światłami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Za wysoko ustawione. regulacja mechaniczna (pokrętło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek Góralczyk Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Witam, Odświeżę nieco temat. Nie wiem czy mam prawidłowo ustawione światła mijania i czy generalnie działają poprawnie. Jak podjadę pod ścianę to widzę coś takiego, prawe świeci wyżej i troszkę dalej, czy to tak powinno być ? Poza tym czasem stojąc na światłach widzę jak lewy reflektor szuka poziomu, znaczy rusza się lekko góra-dół, prawy nie. Regulując wysokość przełącznikiem przy kierownicy reflektory nie poruszają się czasem jednakowo, tzn. np. lewy dół a prawy stoi :zdziw: A tak generalnie to jakie ja mam światła? Mam spryskiwacze do lamp na zderzaku... Wersja P11.144 z 2001 roku pozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Frost Jakoś coś tu nie łapię. Masz spryskiwacze, to wskazywałoby na Xenony, ale po diabła te pokrętło do regulacji wysokości lamp. Przecież po to masz czujniki na osiach, żeby nic tam nie ustawiać w kabinie. Xenony fabryczne posiadają samoregulację i nie potrzebują korektora w kabinie. Te spryskiwacze to chociaż działają, powinieneś mieć przycisk do nich pod regulacją lusterek. Spryskiwacze lamp działają tylko przy włączonych światłach. Może masz zwykłe halogeny i zderzak od wersji z Xenonami albo HIDa w miejsce halogenów Fabryczne Xenony mają oznaczenie"E" na lampie. To u ciebie wygląda mi na jakąś kombinację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam, Odświeżę nieco temat. Nie wiem czy mam prawidłowo ustawione światła mijania i czy generalnie działają poprawnie. Jak podjadę pod ścianę to widzę coś takiego, prawe świeci wyżej i troszkę dalej, czy to tak powinno być ? Obrazek Poza tym czasem stojąc na światłach widzę jak lewy reflektor szuka poziomu, znaczy rusza się lekko góra-dół, prawy nie. Regulując wysokość przełącznikiem przy kierownicy reflektory nie poruszają się czasem jednakowo, tzn. np. lewy dół a prawy stoi :zdziw: A tak generalnie to jakie ja mam światła? Mam spryskiwacze do lamp na zderzaku... Wersja P11.144 z 2001 roku pozdrawiam Darek Jak stoisz przy ścianie to ma tak być bo one są ustawione. Sprawdź, że jak będziesz cofał, to będą się wyrównywać. [ Dodano: Pią 31 Paź, 2008 09:21 ] Frost Jakoś coś tu nie łapię. Masz spryskiwacze, to wskazywałoby na Xenony, ale po diabła te pokrętło do regulacji wysokości lamp. Przecież po to masz czujniki na osiach, żeby nic tam nie ustawiać w kabinie. Xenony fabryczne posiadają samoregulację i nie potrzebują korektora w kabinie. Te spryskiwacze to chociaż działają, powinieneś mieć przycisk do nich pod regulacją lusterek. Spryskiwacze lamp działają tylko przy włączonych światłach. Może masz zwykłe halogeny i zderzak od wersji z Xenonami albo HIDa w miejsce halogenówUstawione powinny być na jednej wysokości. Fabryczne Xenony mają oznaczenie"E" na lampie. To u ciebie wygląda mi na jakąś kombinację Jest regulacja przy lampach. Fakt, że ustawiają się automatycznie ale musi być ustawiony poziom wyjściowy (to się robi przy lampach) bo aż tak inteligentne auto nie jest by wiedziało kiedy zaczyna oślepiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Krzychu ja piszę o korektorze w kabinie a nie o śrubach w lampach. Pewnie że muszą one być tam. Czytaj ze zrozumieniem. Swoją drogą to zawsze myślałem, że spryskiwacze to mają tylko wersje z Xenonami. Bombel, a może tez coś przykombinowałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam, Dzięki za odpowiedzi, ponizej wynik z czytnika VIN VIN SJNBEAP11U0563282Model code BATALUFP11EGAQJ1AA Internal color K - GREY External color KR2 - MID GREY Production year/mon 0102 Model start year 9606 Model finish year 0201 Model NISSAN PRIMERA P11E Description TRANS - 5-SPEED MANUAL TRANS BODY - SEDAN ENGINE - QG18DE TYPE ENGINE GRADE - EP2 TYPE AREA - CENTRAL EUROPE AREA Description #BWAX- ABAGS-DRIVER ASSIST AND SIDE AIRBAG ACON2-F/AIR CON ANTH2-KEYLESS ENTRY+ (W/ALARM FROM0799- ) BLTT5-3PT RR CTR BELT COLD2-F/COLD CLIMATE LMPF6-F/FOG LAMP PWDW3-FR &RR PWR WINDOWS RDIO7-4SPK RAD CASS W/ARI(MIDLINE W/6SPK 799-) SMETX-W/ON BOARD COMPUTER SWRC2-F/STRG WHEEL AUDIO SWITCH Do spryskiwaczy także mam przycisk przy kierownicy ale jak go ostatnio chciałem wypróbować to nie zauważyłem aby zadziałały (płyn mają ten sam co do wycieraczek?) bo żaden płyn nie wylecial Co do lamp to raczej daję głowę, że jest oryginał. Więc podsumowując pokrętło nie świadczy o tym że mam Xenony ? and_pec: gdzie jest to 'E', coś nie mogę znalezc? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Roznica miedzy xenonami a zwyklymi zarowkami: -budowa(cyknij fotke jak najblizej lampy to ocenimy)w xenonach pali sie luk elektryczny w zarowce zarnik -druga rzecz ze xenon potrzebuje 2-3sek na "pelne dojscie" tzn widac ze swiatlo robi sie coraz jasniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 URL=http://imageshack.us][/url] E2 w tym kółku słabo widać nie wyostrzyłem naklejka na lampie Zarnik Xenon Ostrzeżenie o wysokim napięciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Witam, No to chyba nie sa xenony, nie mam zadnych nalepek z wysokim napieciem ani z 'E'. a tej gumowej zatyczce jest tylko znak firmowy valeo... Dla pewnosci zrobię jeszcze zdjęcia aby rozwiać raz na zawsze wątpliwości pozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Zamieściłem wyżej fotkę swojego żarnika. Jak to się kurka wyciąga i jaki to jest typ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stanko Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Ostatnio szukając bezpiecznika od przeciwmgielnego wyciągnąłem bezpiecznik od ksenonów, i sam nie jestem pewien ale chyba coś mi się przestawiło w świeceniu świateł mijania. Przedtem chyba miałem wyraźną granicę miedzy cieniem a światłem, a teraz wygląda to tak że od góry jest ciemniejszy pas światła i na dole jasny, który oświetla drogę. tak to mniej więcej wygląda sugerując się np. rozkładem światła jadąc przez las: I teraz nie dam sobie głowy uciąć czy tak było zawsze czy coś przestawiłem, a mam wrażenie że nie raczej była jedna wyraźna granica. A tak wygląda w garażu z odległości 2m I pytanko normalnie czy nie? i jak nie czy można to jakoś ustawić. Dodam że ustawiają się w takiej samej pozycji za każdym razem, poziomowanie raczej działa bo coś tam się podnosi i obniża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 nie wiem w sumie jak to jest z xenonami,ale wydaje mi sie ze najlepiej pojechac na stacje kontroli pojazdow,albo do byle mechanika i ci sprawdzi,ew. ustawi(ja bym nie grzebal przy xenonach osobiscie).ja za ustawienie swiatel dalem 10pln( mechanik powiedzial daj pan co laska...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Witam, Wpierw odpowiedź czy tak ma świecić - ma Wczoraj właśnie zmieniałem żarniki i instrukcja jak się je wymienia jest w serwisówce. To metalowe coś (jak się zdejmie gumowe osłony) należy przekręcić w odwrotną stronę do wskazówek zegara o jakieś 20 stopni (wyczuj jak coś przeskoczy) i wtedy wyciągnąć to metalowe. Potem odgiąć druciki zatrzaskujące i żarnik wraz z nimi wychodzi jak się te druciki odciąga. Wkładamy nowe w odwrotnej kolejności. Auto-kalibracja: Jak jest włączony zapłon (może silnik być też) na płaskim podłożu w ciągu 7 sekund pięć razy włączyć światła i zostawić na włączonych - zrobi taki ruch i się ustawi, a potem należy konwencjonalnie ustawić bolcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Krzychu kn jaki koszt nwego i jaki to typ ( ten z mojej fotki )> bo coś mio zaczyna mrygać prawy i boję się że to będzie jego koniec :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stanko Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 No więc pokręciłem ręczną kalibracją żeby widmo światła lewego zbiegło się w linii z widmem światła prawego i jeszcze oba lekko podniosłem co by za nisko nie świeciło tak na oko. Nie dawało mi to spokoju bo nie chciałbym innym po oczach świecić i pojechałem na diagnostykę. Przyrządy i specjalista stwierdzili że nie ma co poprawiać jest idealnie. Xenon powinien dawać światło o wyraźnie zarysowanej granicy światło/cień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.