Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] drgania wewnątrz kabiny


Gość osaczi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś miał taki przypadek albo się z nim spotkał. Wydaje mi się, że w mojej Almerce w kabinie czuć drgania na kierownicy i wewnątrz. Nie wiem czy to normalne zachowanie. Mam auto od paru miesięcy. Czy może to być spowodowane od silnika, skrzyni biegów? Są jakieś poduszki pod silnikiem może który wyłapują drgania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Michel dobrze radzi. Sprawdź zwłaszcza tylną poduszkę pod silnikiem. Wg wypowiedzi znajomego mechanika z ASO Nissana ona najczęściej ulega uszkodzeniu. Niestety z tego co mnie jest wiadome to nie ma zamienników, a nowa w ASO kosztuje ok 300 zł :( .

Pozdrawiam życząc powodzenia :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Teraz widzę, że nie sprecyzowałem trochę mojego problemu. Chodzi o drgania na wolnych obrotach przy postoju. Te są najbardziej odczuwalne. W czasie jazdy nie czuję ich. Będę musiał tak jak sugeruje Michel sprawdzić te poduszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Teraz widzę, że nie sprecyzowałem trochę mojego problemu. Chodzi o drgania na wolnych obrotach przy postoju. Te są najbardziej odczuwalne. W czasie jazdy nie czuję ich. Będę musiał tak jak sugeruje Michel sprawdzić te poduszki

Napisz czy juz usunales te drgania, dostales ta poduszke? znalazles moze zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
rozumiem ze to wszystko w dieslu?

 

Niekoniecznie. Miałem niegdyś golfa II 1.3 benzynę i ze zdziwieniem stwierdziłem, że po wymianie świec w warsztacie autem zaczęło jakby bardziej trząść na wolnych obrotach. Już myślałem, ze coś z silniczkiem nie teges ale okazało się że przy odkręcaniu świec któraś z gumowych poduszek silnika będąc już pewnie zużytą po prostu pękła i silnik zaczął bardziej przenosić drgania na karoserię. Benzynowy silnik na niskich obrotach też drży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem - drgania czulem w kokpicie, przy drazku zmiany biegow oraz na calej dlugosci wydechu. Kilku mechanikow ogladalo i zawsze stawialo na wydech (jednak gdy weszli pod auto zmieniali zdanie) - padlo na tylna poduszke silnika, gdyz twierdzili ze za bardzo na niej silnik skacze przy gaszeniu silnika. Problem rozwiazalem sam - wyregulowalem maske na tych dwoch wspornikach ktore sie odkreca i problem znikl - a juz szykowalem 300 zl na poduszke i 100 zl na robocizne - Smieszne nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem z drganiami odczuwalnymi na kierownicy odczuwalne na wolnych obrotach 0,7 obr/min (szczególnie na postoju i po nagrzaniu się silnika) silnik pracuje normalnie nie szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość lewandoree

Posiadam almerę 1,5dci przebieg niecałe 60 tys km , i wibracje na postoju są duże a przy gaszeniu silnika telepie całym samochodem . Nie wiem na co stawiać dwumase , zepsute wtryski czy po prostu poduszki . Bardzo proszę o pomoc bo trochę to denerwujące ze samochód pracuje jak poczciwy ikarus , jeżeli chodzi o silnik to przeglądy były robione częściej niż zaleca producent , samochód mam od nowości wiec przebieg jest wiarygodny , dynamika tez nie spadła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewandoree

Właśnie nic nie słychać , poza tym samochód w kwestii technicznej jest bez zarzutu , nie chodzi mi tu tylko o przebieg który by wykazywał ze nie powinna być to dwu masa ,ale samochód jeździ nie ma kłopotu ze skrzynia ani ze sprzęgłem . Znajomy powiedział ze to albo poduszki albo wtryski , miał kiedyś volvo v40 które w okresie gwarancji (oczywiście tez diesel) telepalo na postoju ,ale ze nie chcieli tego naprawić w ramach gwarancji nie potrafili dać diagnozy oczywiście po okresie gwarancji wiedział o co chodzi .Sam nie wiem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harcerzyk123

Ja odpowiem z mojego punktu widzenia. Mam klamerkę z silnikiem 2.2Di i są odczuwalne drgania w zakresie obrotów biegu jałowego. W trakcie jazdy nie są one odczuwalne ale na postoju trochę kierownica i drążek zmiany biegów drga. Ale jak powiedział mi mój mechanik to nie jest problem. Po prostu jest to taka uroda diesla. Ale przy gaszeniu silnika nie mam wielkich drgań. Po prosty gaszę go jest takie pierdut (nazwijmy ten stan umownie w taki sposóB) i spokój.

Po przesiadce z benzyniaka musiałem się trochę przyzwyczaić i jeździ mi się już komfortowo.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie dolacze do tematu! Ja mam zazwyczaj drgania kierownicy, odczuwalne przede wszystkim przy ruszaniu, to raczej slychac niz czuc, a ostatnio dopiero to zauwazylem, bo zawsze jezdze z muza glosno odpalona. Cos mi sie wydaje, ze tak sie dzieje, po zalozeniu zimowek! Czy to normalne??

 

Chyba, ze za malo gazu daje przy ruszaniu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania kierownicy podczas ruszania są spowodowane zbyt małemu dodawaniu gazu. ;) A jeżeli chodzi o drgania drążka zmiany biegów mam to samo u siebie i nic nie jestem w stanie na to poradzić. Podczas jazdy na 3 i 5 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Ja miałem podobne problemy na wolnych obrotach u siebie (2.2Di).

Na wolnych, zwłaszcza jak był zimny lub ciepły z włączona klimą:

- po pierwsze trzaskał się środek kierownicy (klakson/poduszka pow.),

- po drugie nawet w czasie jazdy trzaskało się coś w konsoli środkowej.

 

Na pierwsze pomogła wymiana oleju i filtrów, kultura pracy na zimnych obrotach poprawiła się (musiałem mieć stare filtry).

Następnie zmieniłem paliwo z Orlenu na Shella (obecnie Neste A24) i to była największa poprawa, drgania ustały. Jednak PALIWO ma olbrzymie znaczenie !

Drgania w konsoli środkowej pochodziły z popielnicznki, wystarczy na metalowej klapce (tej ze sprężyną) przykleić kawałek gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewandoree

No to ja wytłumaczę to w inny sposób drgania mam takie ze czuć to na całej karoserii np na klapie drgająca rejestracja . Kierownica to pikus po prostu siedząc w samochodzie czuć te drgania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Hmm, tylko raz coś takiego miałem, w służbowym stilo 1.9jtd.

Przenosiło drgania z silnika nawet na tylną klapę i rejestracja się tłukła - ten typ tak miał :|

Ja stawiam na poduszki pod silnikiem lub totalnie rozregulowany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewandoree

Obroty na postoju sa prawidłowe , oczywiście mniej nim trzęsie jak włączę klimę bo obroty wzrastają i są mniej odczuwalne drgania . Już sam nie wiem proszę jeszcze o parę sugestii

 

Witam ponawiam prośbę!!! trochę to dziwne ze tematy typu czemu ta kostka ma taki kolor a ta taki a po co wo gole ona jest , fajniejszy jest kolor srebrny od niebieskiego itd itd . tętnią a tematy stricte mechaniczne nie są zbyt oblegane .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj mialem dziwny przypadek jadac 90km/h po ekspresowce zaczela drgac mi kierownica, cala deska rozdzielcza, drgania na siedzieniu byly wyraznie odczuwalne, przy 80km/h jakby mniej. Po po przejechaniu jakis 10km dragnia calkowicie ustaly, dodam ze nie mialem takich akcji wczesniej :), zroblem jeszcze 100km i jak narazie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radek_N16

To i ja się podepnę

W 1.5 benzynie miałem tak że ruszając z 1500 obr/min jak przytrzymywałem sprzegło i samochód ruszał to zaczynały się drgania aż coś w kokpicie stukało. Ale już jak z 2000 obr to nie drgał, ale w korkach ruszanie z 2000 nie jest konieczne.

Poduche wymieniłem i też nic (chyba tą co jest najbardziej wysunięta ku tyłowi auta tą na wsporniku)

A że to mnie irytowało to zmieniłem też sprzęgło... Problem ustąpił ale nie do końca. Może to ja czepliwy jestem, ale drgania mionimalne pozostały.

Podaczas wymiany sprzęgła oględzinom poddane zostały poduchy, ale są w porządku

 

Co za cholera powoduje że nim telepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość proktolog
Witaj

Michel dobrze radzi. Sprawdź zwłaszcza tylną poduszkę pod silnikiem. Wg wypowiedzi znajomego mechanika z ASO Nissana ona najczęściej ulega uszkodzeniu. Niestety z tego co mnie jest wiadome to nie ma zamienników, a nowa w ASO kosztuje ok 300 zł :( .

Pozdrawiam życząc powodzenia :one:

 

potwierdzam, u mnie tę poduszke wymienili w ramach gwarancji w ASO przy przeglądzie 30tyś, auto nie miało żadnych "przygód" czy stłuczek itp więc nie było powodu, żeby się rozsypała z winy kierowcy, w aucie było to niewyczuwalne

dopiero w połowie zeszłego roku zaczęło trochę trząść na wolnych obrotach, ale nie pojechałem z tym do serwisu, bo było do wytrzymania, za to odwiedziłem serwis tydzień temu z innego powodu i przy okazji panowie wykryli, że ta wymieniona poduszka znowu jest do wymiany

zagadnąłem, że już raz była wymieniana w ramach gwarancji i pan z ASO powiedział,

że to wada fabryczna, że padają, że ten typ tak ma

powiedział też, że "da się z tym żyć", nie trzeba koniecznie wymieniać, że nie grozi to innymi uszkodzeniamia a raczej ma wpływ na komfort, mimo tego chyba wybiorę się na wymianę w wolnej chwili, ile kosztuje wymiana nie pamiętam ale raczej nie 100 czy 150zł bo w takim wypadku zdecydowałbym się od ręki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...