Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] mam wielki problem


Gość lostlast
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio paczalem do chlodnicy bo zawsze w jednym miejscu mi zkazywala temperatura jedno miejsc paczalem i widzialem jakies resztki oleji od silnika

i dzis wlozylem tam palec i bylo pelno oleju

 

dolalem troche wody do chlodnicy[plyn]

i troche to rozruszalo i wyszlo nawieszk olej

tam ida 2 rury gomowe w tej pierwszej u gory i jest woda bo dolalem nadole jak cisne to cos slabo sie rusza poziom w chlodnicy wody [plynu]

i teras sam niejestem pewny czy to od silnika to poszlo czy jakis palant za przeproszeniem tam kiedys wlal [a kupilem to auto od kobiety]

jesli ktos wie co moze byc przyczyna to prosze o szybka odpowiedz

a w silniku nieubywa oleju moze troche ale nie taka ilosc

a wogle jest pompa wodna w nisanie micra k10

lub dlaczego tez mi pokazuje jedna temperature

i jak sie zmienia wode w nisanie w chlodnicy

i czy tam sie nic niezapchalo czasami od oleju

a i czy wogle jest gdzies ukryty klucz do kul bo ost zlapalem gume w kole i klucza niemoglem znalesc

prosze pomuzcie mi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zimnym silniku odkręć korek,dolej do pełna i odpal maszynę.

Jeśli pójdą bąble powietrza ze spalinami to masz przedmuchaną uszczelkę pod głowicą to może być powodem oleju w chłodnicy.

Chyba,że jak przypuszczasz mógł ktoś zalać wodę na przykład z bańki po oleju.

Najważniejsze sprawdź olej czy nie zrobił się mętny i pod korkiem wlewu oleju czy nie ma białej mazi,jeśli tak to woda dostaje się do ojeju.

Wodę z chłodnicy spuszcza się kranikiem od tyłu ,przy skrzyni biegów lub najlepiej zdejmij dolny wąż.

Przy napełnianiu musisz odpowietrzyć układ. Masz toTUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bys mie mogl pokierowac gdzie to pisze ost przeczytalem cale forum ale niepamietam gdzie to moglo byc bo nieraz przymruzalem oko na info kture mnie nienteresuje i byc moze przegapilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem na odpowietrzanie układu jest: zalać do pełna,uruchomić silnik i ściskając górny wąż powoli dolewać uzupełniając płyn,następnie po osiągnięciu temperatury(otwarcie termostatu)pozostawić silnik do ostygnięcia z zamkniętym korkiem chłodnicy i zalanym zbiorniczkiem wyrównawczym.W trakcie stygnięcia układ zassie brakujący płyn z wyrównawczego i powinno być OK.

Jeszcze jedna sprawa.Podczas tej całe operacji pokrętło ogrzewania powinno być na czerwonym polu,w ten sposób nagrzewnica weźmie czynny udział w tej akcji i nie zapowietrzy się.

Zapomniałem dopisać przy "TUTAJ"że to było na moim poście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wogle jest pompa wodna w nisanie micra k10

jest opisana na zdjęciu pod spodem

lub dlaczego tez mi pokazuje jedna temperature

mógłbyś to dokładnie opisać ? ;)

i jak sie zmienia wode w nisanie w chlodnicy

na dole chłodnicy masz korek spustowy ;)

a i czy wogle jest gdzies ukryty klucz do kul bo ost zlapalem gume w kole i klucza niemoglem znalesc

sprawdź tam gdzie jest schowany podnośnik czyli we wnęce progu załadunkowego w bagażniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem ci na gg

dzieki za wiedze ile wody czeba ale ja niemam tam zbiorbiczka tylko kurek od chlodnicy

ost czyli wczoraj 23,01,08

byl korek na skrzyzowaniu stalem okolo 30 do45min myslalem ze szlak trafi motor

i zaczemem tez wlanczac grzanie w aucie i ylanczalem motor zeby sie niegzal wiencej

a temperatura ledwie sie oderwala od ziemi jakies 5do 6mm sie podniosla i tak stala

a chlodnica ma jakis czujnik zeby sie wlonczyla czy jak to tam jest

 

 

chcialem zmienic wode czyli ten plyn ale jak odkrencilem nadole kurek to plyn lecial oleju niebylo widac

i dym z chlodnicy nieleci od spalin

 

mam jeszcze pytanie pompa wodna moze sie popsuc ???

wiem ze zawsze krenci tam pasek i powinno zawsze wode popychac

--a kto wie w jakim kierunku ona leci od dolu to gury czy na odwruc

z gury do dolu

dzieki za pomoc jestescie suter z tym forum duzo sie dowiedzialem odwas

czymajcie tak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jeśli się popsuje to zauważysz lub usłyszysz.Pierwsza wersja jest lepsza ponieważ zauważysz tylko wyciek i zwariuje Ci temperatura,wtedy wymiana pompy lub uszczelki pompy.Natomiast w drugim przypadku jeśli się zatrze lub zerwie (co rzadko się zdaża)to pójdze w diabły pasek rozrządu a wtedy to już gorsza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a idzie zapchac chlodnice w tym autku bo olej mam tamniewiem skad

albo ktos wlal albo wycieklo z silnika zawsze jak jade to zapowietrza mi sie tam albo to normalne

 

 

i przy ilu stopniach sie otwiera ten zawur zapomnialem jak to sie nazywa

cos zwiazane z temperatura

 

[ Dodano: Czw 24 Sty, 2008 21:00 ]

tam gdzie zaznaczylem na czerwono stoi troche oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego zapowietrzania to nie powinno być,sprawdź wszystkie węże,wężyk od zbiorniczka wyrównawczego i uszczelkę korka chłodnicy.

 

Możliwe,że ktoś przez przypadek albo niedbałość zanieczyścił układ.

 

Nie zapcha się tak od razu jeśli raz na dwa-trzy sezony wymienisz płyn.

 

Termostat otwiera się przy 88 stopniach celsjusza,a powyżej 90 stopni (dolnej części chłodnicy)powinien włączyć się wentylator chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz termostat może się zacina, oraz chłodnica może być zapchana, Stary sposób na czyszczenie chłodnicy, musisz ją wymontować i zalać rostworem z SODY kaustycznej- ja dostałem sodę w Mleczarni, tylko popytaj dokładnie jaki musi być stosunek roztworu byś nie wlał samej sody, bo może przeżreć chłodnicę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ost wrucilem predzej z pracy motor byl gorancy otkrecilem kurek jak zwykle bylo slychac sssss powiecze uszlo

 

wtedy wlonczylem motor i zaczelem sie przygladac czy chlodnica pracuje i czy woda sie rusza w chlodnicy

poprzes jakis czas nic sie niedzialo

zchylilem sie nizj zeby sie dobze przyjzec az tu chlodnica sie wlonczyla [wentylator chlodnicy]

 

i w tym momencie tez i zaczolo sie przeplyw wody w chlodnicy widzialem zaczelo sie ruszac woda sie wlewala do chlodnicy i raczej co z tego widzialem to niewylatywala tylko miala swoj normalny obieg

 

i tak czekalem az do 3krotnego wlonczenia chlodnicy i i wtedy bylem troche pewny ze to dziala

wczoraj musialem tez jechac do polski

dojechalem i wrucilem caly

tylko nieras myslalem ze woda sie gotoje w chlodnicy bo jak stalem to widzialem pare z klapy jak by z chlodnicy zaczymalem sie wtedy ale to chyba bylo to ze deszcz padal

 

 

dzieki wrzyskim zapomoc

wrzyskie odpowiedzi nauczyly mnie czegos mam nadzieje ze komus sie przyda te posty

i pomoga jak mi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lostlast, Ciesze się,że wszystko w porządku i w razie czego to pisz,postaramy się coś poradzić :one: :one: :one:

No właśnie :D ... i spróbuj tylko na zlot nie przyjechać :kosci: :D , z chęcią obadał bym ten Twój niemiecki wynalazek :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli niesprzedam mojej mikrusi to napewno przyjade albo sie postaram zalezy gdzie robicie zlot

bo mam jeszcze jedno autko jest 4krotnie wienkrze niz moja mikrusia

renaut espace 2,2

tez w wieku mikrusi jest

a zazwyczaj grzie robicie zlot

i co jaki czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...