Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] jazda N15 powyżej 4000 obrotów


Gość Tombolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To tylko zalezy od skrzyni i przelozen.

Toyka, Civ 1.4 z tych rocznikow tak samo ida, waga podobna.

Z bezawaryjnoscia czy wykonaniem srodka to podobna klasa, dlatego nie widze by ja jakos wznosic nad inne auta.

Majac gotowke na auto z takich lat, to tylko jeden z tych japoncow bym kupil.

U mnie max jakie mialem okazje wycisnac to 190km/h, ale faktycznie Twoja jakas byla lepiej skrecona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja jak zacznę szaleć i przejadę sobie dynamicznie (zmiana biegu przy 3500-4000) jakieś 5-6km to albo mi się wydaje albo nie wiem co ale paliwko to mi leci w oczach ze zbiornika. No chyba że to mi sie tylko wydaje :| Też tak macie :?: Ja mam N15 1.6 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem młodym klubowiczem ale starym posiadaczem N15 nakręciłem już nią 255000 i wcale nie żałuje tych kilometrów moja zbiera sie świetnie nawet przy tym przebiegu a zużycie paliwa no cóż one maja inteligentne komputery i jak ktoś chce poszaleć to musi za to zapłacić paliwem moja przy spokojnej jeździe do 100 km weźmie 5,6 ale na tej samej trasie jak poszaleje i troszkę ja pozrywam to potrafi wziąść nawet i 7,5 więc to tylko zależy od ciężkości nogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że japońskie silniki mają dużą wyższą kulturę pracy niż niemieckie silniki. Oczywiście nie chce napisać że niemieckie silniki są złe, są to też bardzo dobre konstrukcje, jednak nie tak dobre jak japońskie :)

 

Nie wiem, wszystko zależy od silnika. Nie można generalizować. W astrze 1,4 8V to bardzo dobry silnik. Spokojnie przejedziesz nim 300 tys. Przyspiesza lepiej na niskich obrotach niż Almera 1,4 16V. Masa obu aut podobna. Almera ma 87KM lecz przy 6000 obr Astra ma 60 ale przy 4500 obr i inny moment. Co do spalania - Almera ma większy apetyt bo lubi wyższe obroty Astra spali średni o 1, 1-5 litra mniej. W obu autach przy innych zakresach obrotów zmieniamy bieg lecz co do przyspieszenia - Almerą na 5tce raczej nie wyprzedzałbym przy 100-tce, Astrą tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Almerą na 5tce raczej nie wyprzedzałbym przy 100-tce, Astrą tak

 

i tu bym sie klucil :) 16 8v astra przy mnie mdleje:P ... nic dodac nic ujac jeszcze po odcieciu EGR ... te marne 75 KM przy moich 87 :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwielbiam wysokie obroty. mam 191 tys przebiegu i bywa, że kręce alme na 6300. Autko zabiera się do roboty dopiero od 3000. Do 3000 gaz wciskam do połowy, po 3000 do dechy i tak do 6200, no i mruczy jak marzenie. Dlatego nie chcę Diesla, a marzę o Accordzie 2,4 - manual oczywiście :)

 

Jeżdzę ostro. Nawet bardzo. Średnie spalanie zimą 50/50 miasto/trasa 7,7, latem 7,0.

 

Mam 1,4 75 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... Też miałem Uno 1,4 '96... Żeby jeszcze tak nie rdzewiało... To bym jeszcze parę lat pojeździł... W serii też niezły przecinak był, ale więcej niż 140 nie pojechałem - trochę strach. Co innego Almerką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwielbiam wysokie obroty. mam 191 tys przebiegu i bywa, że kręce alme na 6300. Autko zabiera się do roboty dopiero od 3000. Do 3000 gaz wciskam do połowy, po 3000 do dechy i tak do 6200, no i mruczy jak marzenie. Dlatego nie chcę Diesla, a marzę o Accordzie 2,4 - manual oczywiście :)

 

Jeżdzę ostro. Nawet bardzo. Średnie spalanie zimą 50/50 miasto/trasa 7,7, latem 7,0.

 

Mam 1,4 75 km.

 

 

Przy takich obrotach jak piszesz to to średnie spalanie które podałeś 7,7 to chyba jakaś pomyłeczka ? :D

Seicento 1.1 może mieć takie spalanie przy ostrym ciśnięciu w pedał.

 

przy takiej jeździe obstawiam ok. 10,5 - 11l/100km

 

no chyba, że jesteś wielkim szczęśliwcem i almerki 1.4 75 KM innych forumowiczów palą duzo więcej niż Twoja :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem czemu tak jest. Wiadomo, że nie jadę 100 km/h z 6000 tys. obrotów, ale zawsze spod świateł kręcę na minimum 4000 tys. A że jak denerwują mnie powolni kierowcy - to w pedał i ogień.

Odkąd mam almę (czyli w maju będzie rok) zrobiłem 25 000 km.

Zawsze przy tankowaniu leje pod sam korek (tak że widzę paliwko) zapisuje ilość kilometrów, litrów i :) cenę PB :)

Zimą pali mi więcej ze względów oczywistych; zimne poranki i zimowe opony - jazda mieszana to 8,0. Ale latem średnio 7,0 -7,5 l. Mam Michelin Energy Saver - może one trochę oszczędzają paliwo. Filtr paliwa i powietrza wymieniam po 10 000 tys (powietrza jest prawie czarny, a nowy jest czerwony). Olej syntetyczny, świece co 30 000 tys. Nie umiem i nie lubię jeździć na niskich obrotach. A auto tyle mi pali - I JEST OK!

 

Pozdrawiam zwolenników "czerwonego pola" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sargoszyygy

no to ładnie ci pali, nie jesteś moim bratem bliźniakiem :?: :D jestem w posiadaniu bardzo fajnej ewidencji przebiegu w excel-u która liczy koszty związane z użytkowaniem pojazdu oraz spalanie jeżeli ktoś jest zainteresowany to prześlę na meila

 

[ Dodano: Pią 25 Kwi, 2008 07:18 ]

a o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...