Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kod błędu 12


Gość ggago

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Dzisiaj jak co dnia wsiadam rano do swojego nismo i zapalam auto. Zapalił ciężko ale zapalił .

Po chwili wystąpiły następujące objawy -obroty zaczeły spadac do 450-500 , falowanie obrotów

wogóle jakoś strasznie dziwnie zaczął silnik pracować . wziołem kawałek drucika i zrabiłem sprawdzenie kodów błedu. wyskoczyło 12-masowy czujnik przepływy powietrza, czy to oznacza że padł mi przepływomierz. jezeli ktoś może pomóc to dzięki za chęci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość roman_stonawa

Cześć, na 90% padł przepływomierz. Możesz spróbować wyczyścić, jednak bardzo ostrożnie, wyczyść technicznym denaturatem albo benzyną techniczną, nie wiem jak nazywacie te środki w polsce. Wymiane polecam i potem przystosowanie przepustnicy, to ważne, zresztą po czyszczeniu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość roman_stonawa

Tak robi się to w VW, napewno nie będzie dożych różnic w nissanie. Dopiero po zastosowaniu takich procedur i wymianie czujnika masy powietrza auto pojedzie jak trzeba. Jestem pasionatem motoryzacji i kilka tematów zgłębiłem do dna, to jeden z nich. Miałem AUDI, tam się wszystko waliło, silnik, zawieszenie, elektryka stąd ta wiedza. Sam naprawiam, w domu mam własny warsztat.

 

ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY

Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami

serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były

prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne

straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.

Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-)

 

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

► Przepustnica czysta!

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU

(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

 

[01 - Silnik]

 

[bloki pomiarowe - 08]

 

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS

i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[idź!]

 

[Przełącz na Nastawy - 04]

 

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

 

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

 

 

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

 

[01 - Silnik]

 

[bloki pomiarowe - 08]

 

Wybierz grupę "060".

[idź!]

 

[Przełącz na Nastawy - 04]

 

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

 

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

 

 

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

 

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

 

[01 - Silnik]

 

[Nastawy podst. - 04]

 

Wybierz grupę "060".

[idź!]

 

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

 

[ON/OFF/Dalej]

 

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

 

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

 

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

 

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Adaptacji i ustawienia biegu jałowego w Nissanie , to było już o tym na forum - zachecam do poszukania. roman_stonawa podał duzo ciekawych info , ale nie do końca skorelowaych z Nissanem z silnikiem GA.

 

Co do błedu przepływomierza kod 12 - dokładnie to brzmi on "Błąd obwodu przepływomierza". Więc walnięty może by albo sam MAF, ale równie dobrze jakiś kabelek do niego. Zanim wydasz kasę na MAF'a zbadaja omomierzem ciągłość obwodów ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...