Coobcio Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Chciałbym się z wami podizlić moimi informacjami jakie zebrałem na temat przekształcania silnika N/A na doładowany. Moja wiedza opeira się o SR20De lecz w innych przypadkach jest podobnie. Kolekcjonowanie gratów do podstawoej instalcji turbo należy rozpocząć od: 1) większe wtrsyki paliwa - idealnie pasują do naszel listwy od SR20DET (200SX S14 ich kolor fioletowe a wydajność 370 cc/min ) 2) Turbosprężarka - wybór jest na prawdę spory polecam KKK04, T25, T28 i najprostrzą w montarzu bo nie wymaga doprowadzenia cieczy chlodzącej T3, dobrze jest jak spręzarka ma zintegrowanego westgata 3) Intercooler - świetny stosunek ceny do jakości maja IC pochodzące z IVECO (szczegulnie polecam te z alu boczkami), wymiary rdzenia chlodzącego to 63 x 22cm o grugości 4,5cm 4) najprostrzy BOV z możliwością rozkrecania i wymiany sprerzny, można dostać takie coś w ASO SKODA cena wbrew pozorą nie jest za wysoka ok 150zł 5) Filtr Stozkowy z adapterem na przepływomierz powietrza Porządne Turbo ok. 220-260KM: (jak wyżej plus) 1) mocniejsza poma paliwa np. z 300ZX TT ew. 200SX S14 a najlepiej to WALBRO 255 Hp - wszytkie idalnie pasują do seryjnego mocowania 2) Specjalna metalowa uszczlka odprężajaca pod głowice a najlepiej zastosować tloki od SR20DET 3) wydech od downpipe 2,5" i tłumiki przelotowe 4) elektrozaworek do sterowania bay pasem Dalszy rozwój do ok. 300-330 KM: 1) Większe wtrsyki - np z Sunny GTIR (440cc/min) a jeszcze lepiej zółte Nismo 550cc/min 2) Maf sensor z 300ZX Z32 albo z Ford Cobra (daje wartości powyżej 5V i nie zwęrza tak dolotu) 3) Walki rozrządku - doskonale sprawujące się w N/A Swiątki GT będa odpoweidnie dzięki dlugiemu timingowi walka ssacego a nieco krótrzemu wydechowemu 4) Wydech i dowpipe 3" tlumiki oczywiście przelotowe 5) Większa Turbina - zeby AR strony wydechowej wynosilo przynajmniej .48 a od kompresora .60 6) przepływomierz powetrza o wiekszej wewnatrznej FI oraz o większym zakresie pomairowym Prace Firmy Tuningowej: 1) wykonanie kolektora wydechowego 2) Downpipe 3) montaż intercolera 4) orurowanie częsi poweitrznej 5) doprowadzenie oleju (dzięki dwujnikowi zastosowanemu na czujnik ciśnienia oleju) 6) odprowadznie oleju do miski 7) pomiar AFR i ew. jak będzie on przekraczać poziom 12,5:1 konieczny będzie montarz elektroniki sterującej np. SMT6 ( w przyapdku większych mocy odpowiednio AFR na poziomie 11-11,5:1 Dlatego podałem wachania MOCY dla poszczególnych konfiguracji ponieważ są one uzalerznione w głownej mierze od poziomu doladowania i mieszanki AFR a także od jakości kolektora wydechowego oraz zastosowanej turbospręzarki. Opis dotyczy oczywiście samego przygotowania silnika, o odpoweidni sprzęglo także nalezy zadbac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość --Mlody-- Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 jest jakas opcja zeby ominac SMT6 i zadzialac z samymi opornikami w celu wydluzenia czasu wtryskow ?? Mowie o syt. w ktorej robimy softa na 0.5 bara. No i do jakiej kompresji trzeba odprezyc silnik (zeby bylo bezpiecznie) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Nie kwestionowalem tego ale mysle ze bez SMT6 nie da rady dmuchnać wiecej jak 0,2 - 0,3 bara, trzeba to sprawdzić szerokopasmowa sonda - 40zł wjazd kosztuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 2) Specjalna metalowa uszczlka odprężajaca pod głowice a najlepiej zastosować tloki od SR20DET taka uszczelke moge wykonac ze stali nierdzewnej, wiec jak ktos by potrzebowal to walic do mnie,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Jaką metodą jest ona wycinana ? Dajesz gwarancje ze przy doładowaniu ponad 1 bar i temperaturze splania bliskiej 800*C jej nie wypali ? Czy da rade zrobić uszczelkę grubości 2mm? I Jaka cena Fajnie że ktoś w klupie jest kto by się tego podjął... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GRZYBU Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Witam wszystkich. Wlasnie zapoznalem sie z projektem nissan turbo i mosze powiedziec ze zapowiada sie dosc ciekawie.Chetnie przyloze troche uwagi i byc moze bede w stanie udzielic pomocy podwczas trwania budowy. Do zobaczenia na zlocie . Trzymamy kciuki =D> - JC AUTO Tuning Division. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Wszystko na temat mojego Turbo projektu można zobaczyć tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2965 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GRZYBU Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Wiem juz sie zapoznalismy z projektem.Moze przydalby sie osobisty kontakt. :?: :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 Bardzo fajna stonka o uturbeniu SR20De: http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/ Tutaj jeszcze jedna modyfikacja tym razem silnik SR20DE: http://www.tati-motorsport.nl/public_html/...nB12SR20DEturbo I kolejna: http://www.nissanperformancemag.com/septem...moproject.shtml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 witam Coobcio mam pytanie ,dlaczego twoje turbo jest do góry a w przykładach jest na dole? na to nie znalazłem odpowiedzi. może łatwiej? albo na odwrót. bo to kusi. ,,,,,idź na całość,,,,,pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 jak jest na górze to raze że jest banalny dostęp do regulacji napięcia Westgate, dwa że tej wielkości Turbo nie chcialo za bardzo pasować na dole (przeszkadzał wentylator chłodnicy. No i po trzecie najważniejsze wygląda to konkretnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Coobcio mam pytanko jakie książki polecasz na dokształcenie teoretyczne. odnośnie uturbiania. a w szczególności nissanów . jeżeli to nie tajemnica to co czytasz '' na dobranoc'' o turbospr.... .i nissanach.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Nie kozystałem z zarzandej lektury... Troche po stronkach internetowych wystarczy posiedizeć, to w koncu takie proste, każdy kto ma jakiekolwiek umiejętności i sprzet moze sobei samemu w garage wsadzić turbo, potem tylko sprawdzićtrzeba AFR doaldowanie i juz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pecyn Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Kuba da rade wyciagnac 50 % mocy wiecej ze 100 konikow mocy wyjsciowej za 5-6 tys pln? Tak mi jeden fachowiec powiedzial co o tym sadzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Da rade... U Grabowskiego za ok 6000zł zrobisz sobie 100koni z litra pojemoności w silniku 16V. Na gotowo ze wszytkim, turbiną ba nawet blow offem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 79 Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 witam. czyli za 6000zl mozna spowodowac uturbiebie silnika N/A z efektem ok. 100KM z litra pojemności?? rozumiem, ze do tego trzeba doliczyć srzęgło, a co ze standardową skrzynią?? z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 z tego co wiem nissanowskie skrzynie nie sa zle. Znam goscia co ma maxime jak moja (seria 190KM) a on ma ponad 300 rumakow i ma oryginalna skrzynie z maximy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 79 Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 mnie interesuje raczej softturbo (ok. 180-200KM, 280-300Nm), wiec mam nadzieje, ze skrzyni nie bedzie trzeba zmieniać. W ogóle to jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, a moja Primera potrzebuje troche żwawszego silnika (w serii 130KM, 180Nm) i dlatego pytam Was - fachowców. Nie wiem też gdzie szukać, co dokładnie trzeba zrobić, ile by to wszystko kosztowało, komu zlecić taką przebudowę, jak to wpłynie za trwałość silnika, na zużycie paliwa (na pewno wzrośnie, ale o ile), itp. Wiele już sie dowiedziałem z forum, ale mimo wszystko dalej potrzebuję informacji. z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yayo Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 bajdełej, czy wstawianie turbiny do almery n15 1.6 ma sens? czy też doprowadzi to do szybkiego zużycia tego silnika? chciałbym sobie założyć, tylko żeby potem przejechać jeszcze jakieś 200.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 mnie interesuje raczej softturbo (ok. 180-200KM, 280-300Nm), wiec mam nadzieje, ze skrzyni nie bedzie trzeba zmieniać. W ogóle to jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, a moja Primera potrzebuje troche żwawszego silnika (w serii 130KM, 180Nm) i dlatego pytam Was - fachowców.Nie wiem też gdzie szukać, co dokładnie trzeba zrobić, ile by to wszystko kosztowało, komu zlecić taką przebudowę, jak to wpłynie za trwałość silnika, na zużycie paliwa (na pewno wzrośnie, ale o ile), itp. Wiele już sie dowiedziałem z forum, ale mimo wszystko dalej potrzebuję informacji. z góry dziękuję. Po powrocie czyli za jakies dwa dni rozpocyne uturbianie pewnej P11 2.0 zobaczymy co wyjdzie, bedzie to taki lajcik na ok. 280Nm i 210Km. Zobacze ile to wyjdzie, na pewno taniej niz u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Skrzynia Nissna z rodziny SR20 powinna przenosic moce do ok 400paru konikow, trzeba jedynie uwarzac na mechanizm roznicowy jak palic gume to z dwoch kol odrazu Co do seryjnego sprzegla to ciezko z nim bedzie, jak jest w idealnym stanie to powinno dac rade z przeniesieniem moentu gora do 250Nm, pozniej to juz spiek... Ja u Siebie mam sportowe EXEDY ale nie spiekowe i z 285Nm to juz przy szybkiej zmianie biegow od II w gore puszcza, trzeba zrobic spieka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.