Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uturbianie silnika N/A


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się z wami podizlić moimi informacjami jakie zebrałem na temat przekształcania silnika N/A na doładowany.

Moja wiedza opeira się o SR20De lecz w innych przypadkach jest podobnie.

 

 

Kolekcjonowanie gratów do podstawoej instalcji turbo należy rozpocząć od:

 

1) większe wtrsyki paliwa - idealnie pasują do naszel listwy od SR20DET (200SX S14 ich kolor fioletowe a wydajność 370 cc/min )

2) Turbosprężarka - wybór jest na prawdę spory polecam KKK04, T25, T28 i najprostrzą w montarzu bo nie wymaga doprowadzenia cieczy chlodzącej T3, dobrze jest jak spręzarka ma zintegrowanego westgata

3) Intercooler - świetny stosunek ceny do jakości maja IC pochodzące z IVECO (szczegulnie polecam te z alu boczkami), wymiary rdzenia chlodzącego to 63 x 22cm o grugości 4,5cm

4) najprostrzy BOV z możliwością rozkrecania i wymiany sprerzny, można dostać takie coś w ASO SKODA cena wbrew pozorą nie jest za wysoka ok 150zł

5) Filtr Stozkowy z adapterem na przepływomierz powietrza

 

 

Porządne Turbo ok. 220-260KM:

(jak wyżej plus)

1) mocniejsza poma paliwa np. z 300ZX TT ew. 200SX S14 a najlepiej to WALBRO 255 Hp - wszytkie idalnie pasują do seryjnego mocowania

2) Specjalna metalowa uszczlka odprężajaca pod głowice a najlepiej zastosować tloki od SR20DET

3) wydech od downpipe 2,5" i tłumiki przelotowe

4) elektrozaworek do sterowania bay pasem

 

 

Dalszy rozwój do ok. 300-330 KM:

1) Większe wtrsyki - np z Sunny GTIR (440cc/min) a jeszcze lepiej zółte Nismo 550cc/min

2) Maf sensor z 300ZX Z32 albo z Ford Cobra (daje wartości powyżej 5V i nie zwęrza tak dolotu)

3) Walki rozrządku - doskonale sprawujące się w N/A Swiątki GT będa odpoweidnie dzięki dlugiemu timingowi walka ssacego a nieco krótrzemu wydechowemu

4) Wydech i dowpipe 3" tlumiki oczywiście przelotowe

5) Większa Turbina - zeby AR strony wydechowej wynosilo przynajmniej .48 a od kompresora .60

6) przepływomierz powetrza o wiekszej wewnatrznej FI oraz o większym zakresie pomairowym

 

 

Prace Firmy Tuningowej:

1) wykonanie kolektora wydechowego

2) Downpipe

3) montaż intercolera

4) orurowanie częsi poweitrznej

5) doprowadzenie oleju (dzięki dwujnikowi zastosowanemu na czujnik ciśnienia oleju)

6) odprowadznie oleju do miski

7) pomiar AFR i ew. jak będzie on przekraczać poziom 12,5:1 konieczny będzie montarz elektroniki sterującej np. SMT6 ( w przyapdku większych mocy odpowiednio AFR na poziomie 11-11,5:1

 

 

Dlatego podałem wachania MOCY dla poszczególnych konfiguracji ponieważ są one uzalerznione w głownej mierze od poziomu doladowania i mieszanki AFR a także od jakości kolektora wydechowego oraz zastosowanej turbospręzarki.

 

Opis dotyczy oczywiście samego przygotowania silnika, o odpoweidni sprzęglo także nalezy zadbac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość --Mlody--

jest jakas opcja zeby ominac SMT6 i zadzialac z samymi opornikami w celu wydluzenia czasu wtryskow ?? Mowie o syt. w ktorej robimy softa na 0.5 bara. No i do jakiej kompresji trzeba odprezyc silnik (zeby bylo bezpiecznie) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kwestionowalem tego ale mysle ze bez SMT6 nie da rady dmuchnać wiecej jak 0,2 - 0,3 bara, trzeba to sprawdzić szerokopasmowa sonda - 40zł wjazd kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Specjalna metalowa uszczlka odprężajaca pod głowice a najlepiej zastosować tloki od SR20DET

 

taka uszczelke moge wykonac ze stali nierdzewnej, wiec jak ktos by potrzebowal to walic do mnie,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką metodą jest ona wycinana ?

Dajesz gwarancje ze przy doładowaniu ponad 1 bar i temperaturze splania bliskiej 800*C jej nie wypali ?

Czy da rade zrobić uszczelkę grubości 2mm?

I Jaka cena :)

 

Fajnie że ktoś w klupie jest kto by się tego podjął...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Wlasnie zapoznalem sie z projektem nissan turbo i mosze powiedziec ze zapowiada sie dosc ciekawie.Chetnie przyloze troche uwagi i byc moze bede w stanie udzielic pomocy podwczas trwania budowy.

Do zobaczenia na zlocie .

Trzymamy kciuki =D> - JC AUTO Tuning Division.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bardzo fajna stonka o uturbeniu SR20De:

http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/

 

 

Tutaj jeszcze jedna modyfikacja tym razem silnik SR20DE:

http://www.tati-motorsport.nl/public_html/...nB12SR20DEturbo

 

 

I kolejna:

http://www.nissanperformancemag.com/septem...moproject.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam :) Coobcio mam pytanie ,dlaczego twoje turbo jest do góry a w przykładach jest na dole? na to nie znalazłem odpowiedzi. może łatwiej? albo na odwrót. bo to kusi. ,,,,,idź na całość,,,,,pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest na górze to raze że jest banalny dostęp do regulacji napięcia Westgate, dwa że tej wielkości Turbo nie chcialo za bardzo pasować na dole (przeszkadzał wentylator chłodnicy.

No i po trzecie najważniejsze wygląda to konkretnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio mam pytanko jakie książki polecasz na dokształcenie teoretyczne. odnośnie uturbiania. a w szczególności nissanów . jeżeli to nie tajemnica to co czytasz '' na dobranoc'' o turbospr.... .i nissanach.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kozystałem z zarzandej lektury...

Troche po stronkach internetowych wystarczy posiedizeć, to w koncu takie proste, każdy kto ma jakiekolwiek umiejętności i sprzet moze sobei samemu w garage wsadzić turbo, potem tylko sprawdzićtrzeba AFR doaldowanie i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade...

U Grabowskiego za ok 6000zł zrobisz sobie 100koni z litra pojemoności w silniku 16V.

Na gotowo ze wszytkim, turbiną ba nawet blow offem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam. czyli za 6000zl mozna spowodowac uturbiebie silnika N/A z efektem ok. 100KM z litra pojemności?? rozumiem, ze do tego trzeba doliczyć srzęgło, a co ze standardową skrzynią??

z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem nissanowskie skrzynie nie sa zle. Znam goscia co ma maxime jak moja (seria 190KM) a on ma ponad 300 rumakow i ma oryginalna skrzynie z maximy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie interesuje raczej softturbo (ok. 180-200KM, 280-300Nm), wiec mam nadzieje, ze skrzyni nie bedzie trzeba zmieniać. W ogóle to jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, a moja Primera potrzebuje troche żwawszego silnika (w serii 130KM, 180Nm) i dlatego pytam Was - fachowców.

Nie wiem też gdzie szukać, co dokładnie trzeba zrobić, ile by to wszystko kosztowało, komu zlecić taką przebudowę, jak to wpłynie za trwałość silnika, na zużycie paliwa (na pewno wzrośnie, ale o ile), itp.

Wiele już sie dowiedziałem z forum, ale mimo wszystko dalej potrzebuję informacji.

z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajdełej, czy wstawianie turbiny do almery n15 1.6 ma sens? czy też doprowadzi to do szybkiego zużycia tego silnika?

 

chciałbym sobie założyć, tylko żeby potem przejechać jeszcze jakieś 200.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie interesuje raczej softturbo (ok. 180-200KM, 280-300Nm), wiec mam nadzieje, ze skrzyni nie bedzie trzeba zmieniać. W ogóle to jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, a moja Primera potrzebuje troche żwawszego silnika (w serii 130KM, 180Nm) i dlatego pytam Was - fachowców.

Nie wiem też gdzie szukać, co dokładnie trzeba zrobić, ile by to wszystko kosztowało, komu zlecić taką przebudowę, jak to wpłynie za trwałość silnika, na zużycie paliwa (na pewno wzrośnie, ale o ile), itp.

Wiele już sie dowiedziałem z forum, ale mimo wszystko dalej potrzebuję informacji.

z góry dziękuję.

 

Po powrocie czyli za jakies dwa dni rozpocyne uturbianie pewnej P11 2.0 zobaczymy co wyjdzie, bedzie to taki lajcik na ok. 280Nm i 210Km.

Zobacze ile to wyjdzie, na pewno taniej niz u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia Nissna z rodziny SR20 powinna przenosic moce do ok 400paru konikow, trzeba jedynie uwarzac na mechanizm roznicowy jak palic gume to z dwoch kol odrazu :P

 

Co do seryjnego sprzegla to ciezko z nim bedzie, jak jest w idealnym stanie to powinno dac rade z przeniesieniem moentu gora do 250Nm, pozniej to juz spiek... Ja u Siebie mam sportowe EXEDY ale nie spiekowe i z 285Nm to juz przy szybkiej zmianie biegow od II w gore puszcza, trzeba zrobic spieka :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...