Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Różnice w silnikach


Gość Faon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moje pytanie dotyczy:

1-silników VE30DE, VG30DE i VQ30DE

2-czy do tych silników podejdą skrzynie biegów z CA18DET lub SR20DET? jeśli nie to jaka skrzynia na RWD?

3-do jakiej mocy można podkręcić VE na seryjnych gratach po dołożeniu bi turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

google jest moim przyjacielem ALE z tego wynika, że VQ to jednostka 24v a VE to 12v (VG pomijam) więc dlaczego w tych linkach piszą, że to są silniki VE?

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...LPL260%26sa%3DN

 

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...LPL260%26sa%3DN

 

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...LPL260%26sa%3DN

 

Dlatego drugie pytanie było "Jeszcze jak przeglądam neta to ile się nie myle to silniki VE30DE były produkowane do 94r. a w 95 były już VQ30DE. Czy się nie myle? i :!!: jak wizualnie je rozróżnić? :!!: "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

google jest moim przyjacielem ALE z tego wynika, że VQ to jednostka 24v a VE to 12v (VG pomijam) więc dlaczego w tych linkach piszą, że to są silniki VE?

 

VE30DE ma 4 zawory na cylinder (czyli 24v) - VG byly w wersjach 12 i 24 zaworowych.

Pelny opis roznicy VE vs. VG masz tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VE_engine

 

Dlatego drugie pytanie było "Jeszcze jak przeglądam neta to ile się nie myle to silniki VE30DE były produkowane do 94r. a w 95 były już VQ30DE. Czy się nie myle?

 

Prawie sie zgadza:

VQ30DE

* 1994–1998 Nissan Cefiro (A32), 217 hp (162 kW) and 206 ft·lbf (279 Nm)

* 1995–1999 Nissan QX (A32)

* 1995–1999 Nissan Maxima (A32), 190 hp (142 kW) and 214 ft·lbf (291 Nm)

* 1996–1999 Infiniti I30 (A32), 190 hp (142 kW)

* 2000–2001 Nissan Maxima (A33), 222 hp (166 kW); 227 hp (169 kW) for Anniversary Edition SE

* 2000–2001 Infiniti I30 (A33), 227 hp (169 kW)

* 1999–2003 Nissan Bassara U30, 220 hp (164 kW) and 206 ft·lbf (280 Nm)

* 1998–2003 Nissan Presage U30, 220 hp (164 kW) and 206 ft·lbf (280 Nm)

 

VE30DE -

* 1992-1994 i bylo tylko w Maximce SE

 

VG30DE :

* 1990–1996 Nissan 300ZX

* 1987–1999 Nissan Fairlady Z

* 1993–1998 Infiniti J30 and Nissan Leopard

* 1992–1995 Nissan Gloria and Cedric

* 1989–1991 Nissan Cima

 

 

jak wizualnie je rozróżnić "

 

Popatrz pare postow wyzej lub na linki ktore sam wkleiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok teraz już wszystko wiem. GRZECHu w twoim poprzednim poście nie wyświetlał mi obrazka z silnikiem VE i z tąd ta moja dociekliwość. Dzięki Wam za pomoc z rozwiązaniem problemów z oznaczeniem silników. teraz czekam na odp na reszte moich pytań. Konkretnie na polu bitwy pozostał tylko VQ i do niego jakie skrzynie na RWD. Dylson pisze że może podejdzie od 350z ale czy są jeszcze jakieś inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 350z jest silnik VQ35DE. Musisz poszukac nissana/infinity rwd z silnikiem VQ i miec nadzieje ze skrzynia od rwd podejdzie do fwd. Ale jesli chcesz miec silnik v6 i turbo to chyba najlepiej poszukac silnika VG30DETT z 300zx albo cale takie auto (np anglik) i zrobic swapa.

Ps. chcesz wstawic ten silnik do 200sx-a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VG30DETT dobra koncepcja ale strasznie droga, więc ona odpada. Tak chce coś zadaptować do 200sx (frankensteina- jest już targa). Silniki CA się niestety kończą więc wał dorwać w nominale graniczy ze znalezieniem igły w ... , SR za kompletny swap do s13 wyjdzie ok 5-7 tyś., dlatego myślałem o V6, ale widze że też nie będzie to tania operacja ze względu na skrzynie. mam koncepcje jak dopasować skrzynie z s13 bo podobny zabieg robiłem w innym wozie, ale nie wiem jak tu rozwiązać umiejscownienie rozrusznika, bo VQ, VG i VE FWD miały montowane rozruszniki od strony skrzyni biegów, a ja potrzebuje by był montowany od strony silnika. Moje koszta nie mogą przekroczyć 2,5 tyś. a silnik ma mieć moc ok 250KM, nie więcej ze względu wytrzymałość budy, no i wozik ma być weekendowy wię spalaniem się nie martwie (dupowóz mam). Myślałem o zrobieniu soft turbo do takiego silniczka bo turbine mam, y-pipa zrobić dla mnie to nie problem więc wyciśnięcie z VQ tych 240-250 KM nie stanowiło by problemu. Ale poczekam jeszcze troszke i zbobacze, może wpadnie mi do głowy jakiś inny pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz 250 koni to kup jednostke VQ35DE i bez problemu dopasujesz skrzynie od 350Z, z tym ze silnik 3.5 nie tak latwo znajsc. skoro VQ30DE sa bardziej dostepne wcale nie musisz wstawiac turbo aby miec te 250KM. Wystarczy wstawic kolektor dolotowy z maximy 00-01 wersja US, wydech i wystroic komputer. Wiem z wlasnego doswiadczenia. Ja wytargalem 200KM i 300Nm na kolach bez komputera i wyzej wymienionego kolektora. Co nam daje na wale ok 230KM. Mysle ze jakbym sie pobawil z reszta diwajsow spokojnie mialbym 260KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok teraz już wszystko wiem. GRZECHu w twoim poprzednim poście nie wyświetlał mi obrazka z silnikiem VE i stąd ta moja dociekliwość. Dzięki Wam za pomoc z rozwiązaniem problemów z oznaczeniem silników.

 

Przepraszam, ze sie nie zrozumielismy. Zasugerowalem sie tym:

 

Jeszcze jak przeglądam neta to ile się nie myle to silniki VE30DE były produkowane do 94r. a w 95 były już VQ30DE. Czy się nie myle? i jak wizualnie je rozróżnić?

 

I dodalem tylko 2 foty, pozniej uzupelnilem o kolejna. Fajnie, ze w juz masz co chciales.

 

Szukajac tych fot i opisow widzialem dokladny opis swapa VG30 do 200sx, poszukam w historii i podam link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje koszta nie mogą przekroczyć 2,5 tyś. a silnik ma mieć moc ok 250KM

Nie chce Cie martwic ale za ta kase to raczej nie osiagalne. Moze zainwestuj w 300zx-a anglika i sprzedawaj go na czesci. W koncu odzyskasz swoja kase i bedziesz mial s13 z VG30DETT za taka kase a jak dobrze pojdzie sprzedaz to moze i taniej. Innej opcji nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzechu jak byś znalazł tego linka to bym był Ci bardzo wdzięczny. Dylson dlaczego nie osiągalne? Jakąś stukniętą maxime z niemiec lub anglii (papier nie potrzebny) i z niej potrzebowałbym tylko silnik i wiązka z ECU. Mocowania silnika i inne przeróbki wykonam we własnym zakresie. Łeb mam, narzędzia mam, pomieszczenie też i co najważniejsze umiejętności z zakresu elektryki i mechaniki. Pare swapów już zrobiłem czasem robiąc nową instalacje i wszystko było cacy :D

narazie auto wygląda tak:

cd0e543f39efa49cm.jpg 7cf60d764701e91em.jpg 8ae3c413565d106dm.jpg

 

Koszta modyfikacji ok 1000zł. Lakier, nowy pistolet do lakierowania, wzmocnienia podwozia, blacharka itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to zeby kupic a32 za ok 2500zl to musi byc chyba rozjechana przez walec. Po drugie czym chcesz to wystroic. Bo ze w standardowego kompa wgrasz nowe mapy to zapomnij. Za 2500zl nie zrobisz swapa i nie zalozysz turbiny zeby miec 250km. Wolnossaka za ta kasa z taka moca tez nie zrobisz. Zycze Ci jak najlepiej bo fajnie by bylo gdyby powstal taki projekt ale chyba masz za maly budzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolejne przydatne info, nie wiedziałem że nowych map nie da rady wgrać. Dzięki Dylson. Mam jeszcze jeden pomysł ale tego chce uniknąć. Silik od hopla C30SE. Silik ponoć pancerny, fabrycznie skrzynia RWD, w serii 204KM, no i zrobienie takiego swapa mieści się w wyznaczonych kosztach. Ale jutro tego nie robie więc na spokojnie, zobacze co przyniesie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik opla moze i dobra alternatywa ale wez pod uwage ze w koncu to 250km przestanie wystarczac. A ile wytrzyma dol silnika, ktory nie byl przewidziany pod turbo? Zreszta ciagle wydaje mi sie malo realne ze za 2500zl zrobisz swapa i jeszcze uturbisz silnik. A kupujac calego 300zx-a masz juz silnik przewidziany pod turbo i potencjal ponad 400km :) Robisz swapa przekladasz cala wiazke i ecu i masz 280km. To chyba najtansza i najlepsza opcja na s13 z v6. Ewentualnie silnik z jakiejs supry TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Jeszcze jak przeglądam neta to ile się nie myle to silniki VE30DE były produkowane do 94r.

oraz VG30E

 

jako linia silnika to VG był produkowany do 2004r., Nissan nie zrezygnował z tego silnika tak szybko, mówi się iż to najtrwalszy nissanowski silnik, po 94r. został rozwiercony do 3.3 i miał symbol VG33 (montowany w Frotnierze, Xterra, Quest, Infiniti). VG wytrzymują moce rzędu 1000HP. Ja mam VG33 w Queście z 2002roku, elastyczny jak diesel max moment przy 2800rpm.

 

Co do swapu to różnie podchody robiono z innymi silnikami i na poczatku odrzucano VG, po czy na koniec go montowano jako najrozsądniejsza baza do szerszych modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej interesował mnie silnik VG po względem dostępności części i tym, że są to dobre bazy do modyfikacji. Narazie za dużo problemów ze swapem tego silnika ze względu na adaptacje RWD. Chyba będe miał wał do swojego CA więc swap odchodzi na dalszy plan. Do tego znalazłem, że można kupić nowe wały ze stanów tylko koszta są dość duże, głównie dobija przesyłka, a nie brałem jeszcze pod uwage cła. Jak narazie wszystko wskazuje, że będe reanimował CA. Dzięki Wam za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...