Gość rudy Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Poszukuję uprzejmego właściciela Almerki z silnikiem benzynowym 1.5 98KM (po FL), który zgodziłby się na chwilową podmiankę przepustnicy w moim silniku, aby określić, czy moje problemy z obrotami są spowodowane przepustnicą, czy nie. Eksperyment chciałbym przeprowadzić jak najszybciej, w warsztacie Auto Kaliska na Ochocie (sprawdzony). Panowie oferują gratis czyszczenie przepustnicy przy okazji przekładania. Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Jakie są objawy? może właśnie czyszczenie przepustnicy by pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudy Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 O objawach pisałem m. in. tutaj. W skrócie - po czyszczeniu przepustnicy nie da się wyregulować obrotów biegu jałowego, które obecnie utrzymują się na poziomie 1200 rpm przy ciepłym silniku. Obroty daje się wyregulować na pracującym silniku do ok. 700 rpm, ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu znów są za wysokie. Przepływka wykluczona, bo była podmieniana na nową i nic się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 stawiam na (w kolejności): - czujnik położenia przepustnicy (na biegu jałowym) - silnik krokowy - konieczność "nauczenia" od nowa kompa ile powietrza ma brać na biegu jałowym (pewnie jest jakaś procedura) - zwalony komp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudy Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 stawiam na (w kolejności): - czujnik położenia przepustnicy (na biegu jałowym) - silnik krokowy - konieczność "nauczenia" od nowa kompa ile powietrza ma brać na biegu jałowym (pewnie jest jakaś procedura) - zwalony komp Czy da się zdiagnozować poszczególne elementy przepustnicy (czujnik położenia, silnik krokowy)? Czy możliwa jest tylko diagnostyka elementu jako całości? Tak jak pisałem w poprzednich postach, czyszczenie było wykonywane w ASO, więc zakładam, że niezbędne procedury zostały przeprowadzone. Panowie w ASO stwierdzili, że przepustnica jest do wymiany - ja chciałbym mieć pewność, że jak ją wymienię, to sytuacja wróci do normy, żeby nie wywalać kasy na próżno - stąd moje poszukiwania przepustnicy na podmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Ja bym proponował wziąść Panów z ASO za przysłowiowy ryj przy założeniu że przed czyszczeniem przepustnicy było OK niech naprawiąc co spieprzyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 ...czyszczenie było wykonywane w ASO, więc zakładam, że niezbędne procedury zostały przeprowadzone. założenie poniekąd słuszne, ale w tym przypadku całkowicie nieprawdziwe. Nie powinni wypuszczać takiego samochodu, licząc że "samo się naprawi". Nie jestem mechanikiem, ale jestem przekonany, że serwisówka dokładnie opisuje wszystkie procedury ustawiania rpm dla biegu jałowego. przeczytałem jeszcze raz wszystkie Twoje posty i zmieniam kolejność: - procedura ustawienia kompa dla biegu jałowego - to to co należy zrobić na początku i to niestety chyba w ASO (potrzebny nissanowski tester) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudy Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Ja bym proponował wziąść Panów z ASO za przysłowiowy ryj przy założeniu że przed czyszczeniem przepustnicy było OK niech naprawiąc co spieprzyli Jutro tam jadę, więc powalczę. Tylko nie wiem, czy przepustnica mogła mieć jakąś wadę, która wyszła dopiero po czyszczeniu (tzn. przed czyszczeniem obroty były niższe z powodu zabrudzenia), czy to panowie coś sp* w czasie czyszczenia. Jeśli to drugie, to pytanie, jak im to udowodnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 przeczytaj ten temat tam był podobny problem i masz bapisane jaak dostosować przzepustnice do przepływki http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24682 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudy Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 przeczytaj ten temat tam był podobny problem i masz bapisane jaak dostosować przzepustnice do przepływkihttp://www.nissanklub.pl/...pic.php?t=24682 Próbowałem wcześniej tej metody, ale bezskutecznie. Zresztą u mnie problem polegał na tym, że przepustnica gubiła ustawienia po wyłączeniu zasilania. Obroty dało się wyregulować, ale po ponownym uruchomieniu silnika znów wariowały. Po wymianie przepustnicy w ASO wszystko wróciło do normy . Przy okazji informacja z ASO: w Almerach po FL usterki przepustnicy zdarzają się podobno często, co jest spowodowane jakimś błędem w konstrukcji tych podzespołów. W związku z tym Nissan wypuścił poprawiony model przepustnicy i znacznie obniżył jego cenę (z kilku tysięcy do niecałych 500zł) - informacja o tym jest w jakiejś nocie technicznej, którą mają w ASO. Ja za część+wymianę zapłaciłem w ASO Jaworski-Gajewski na warszawskich Bielanach 520zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.