Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] [Warszawa] Podmianka przepustnicy


Gość rudy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję uprzejmego właściciela Almerki z silnikiem benzynowym 1.5 98KM (po FL), który zgodziłby się na chwilową podmiankę przepustnicy w moim silniku, aby określić, czy moje problemy z obrotami są spowodowane przepustnicą, czy nie.

 

Eksperyment chciałbym przeprowadzić jak najszybciej, w warsztacie Auto Kaliska na Ochocie (sprawdzony). Panowie oferują gratis czyszczenie przepustnicy przy okazji przekładania.

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O objawach pisałem m. in. tutaj. W skrócie - po czyszczeniu przepustnicy nie da się wyregulować obrotów biegu jałowego, które obecnie utrzymują się na poziomie 1200 rpm przy ciepłym silniku. Obroty daje się wyregulować na pracującym silniku do ok. 700 rpm, ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu znów są za wysokie. Przepływka wykluczona, bo była podmieniana na nową i nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam na (w kolejności):

 

- czujnik położenia przepustnicy (na biegu jałowym)

- silnik krokowy

- konieczność "nauczenia" od nowa kompa ile powietrza ma brać na biegu jałowym (pewnie jest jakaś procedura)

- zwalony komp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam na (w kolejności):

 

- czujnik położenia przepustnicy (na biegu jałowym)

- silnik krokowy

- konieczność "nauczenia" od nowa kompa ile powietrza ma brać na biegu jałowym (pewnie jest jakaś procedura)

- zwalony komp

 

Czy da się zdiagnozować poszczególne elementy przepustnicy (czujnik położenia, silnik krokowy)? Czy możliwa jest tylko diagnostyka elementu jako całości?

 

Tak jak pisałem w poprzednich postach, czyszczenie było wykonywane w ASO, więc zakładam, że niezbędne procedury zostały przeprowadzone. Panowie w ASO stwierdzili, że przepustnica jest do wymiany - ja chciałbym mieć pewność, że jak ją wymienię, to sytuacja wróci do normy, żeby nie wywalać kasy na próżno - stąd moje poszukiwania przepustnicy na podmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował wziąść Panów z ASO za przysłowiowy ryj :D przy założeniu że przed czyszczeniem przepustnicy było OK niech naprawiąc co spieprzyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czyszczenie było wykonywane w ASO, więc zakładam, że niezbędne procedury zostały przeprowadzone.

 

założenie poniekąd słuszne, ale w tym przypadku całkowicie nieprawdziwe.

Nie powinni wypuszczać takiego samochodu, licząc że "samo się naprawi".

 

Nie jestem mechanikiem, ale jestem przekonany, że serwisówka dokładnie opisuje wszystkie procedury ustawiania rpm dla biegu jałowego.

 

przeczytałem jeszcze raz wszystkie Twoje posty i zmieniam kolejność:

 

- procedura ustawienia kompa dla biegu jałowego - to to co należy zrobić na początku i to niestety chyba w ASO (potrzebny nissanowski tester)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował wziąść Panów z ASO za przysłowiowy ryj :D przy założeniu że przed czyszczeniem przepustnicy było OK niech naprawiąc co spieprzyli

 

Jutro tam jadę, więc powalczę. Tylko nie wiem, czy przepustnica mogła mieć jakąś wadę, która wyszła dopiero po czyszczeniu (tzn. przed czyszczeniem obroty były niższe z powodu zabrudzenia), czy to panowie coś sp* w czasie czyszczenia. Jeśli to drugie, to pytanie, jak im to udowodnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj ten temat tam był podobny problem i masz bapisane jaak dostosować przzepustnice do przepływki

http://www.nissanklub.pl/...pic.php?t=24682

 

Próbowałem wcześniej tej metody, ale bezskutecznie. Zresztą u mnie problem polegał na tym, że przepustnica gubiła ustawienia po wyłączeniu zasilania. Obroty dało się wyregulować, ale po ponownym uruchomieniu silnika znów wariowały.

 

Po wymianie przepustnicy w ASO wszystko wróciło do normy :). Przy okazji informacja z ASO: w Almerach po FL usterki przepustnicy zdarzają się podobno często, co jest spowodowane jakimś błędem w konstrukcji tych podzespołów. W związku z tym Nissan wypuścił poprawiony model przepustnicy i znacznie obniżył jego cenę (z kilku tysięcy do niecałych 500zł) - informacja o tym jest w jakiejś nocie technicznej, którą mają w ASO. Ja za część+wymianę zapłaciłem w ASO Jaworski-Gajewski na warszawskich Bielanach 520zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...