Gość przemas Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Witam wszystkich klubowiczów.stalem sie posiadaczem p10 96r 2.0 +gaz wersja invitation i od tego czasu mam problemy z autem. Problem dotyczy chlodnicy(być moze,liczę na wasza pomoc).otóż chlodnica jest zimna caly czas czy to jest normalne,uklad jest odpowietrzony,wentylatory chodzą(wskazówka temp.max.docodzi do połowy i dalej nie drgnie),oba węże dolny i górny są gorące,nawiew cieplego powietrza dziala w kabienie,ale chlodnica jest zimna dalej,ostatnio wywalilo mi górny wąz z chłodnicy i walnęlo plynem,uzupełnilem i odpowietrzylem. Myslalem iż jest to problem zbiorniczka wyrównawczego(i tu kolejne pytanie w którym miejscu powinien sie on znajdowac?)u mnie jest pod akumulatorem ale wyciągnąłem go w ok.akumulatora zeby byl na równi z chlodnica(na chłopski rozum przecież jego zadaniem jest wyrównywanie ciśnienia płynu czy czego tam wiec jak on moze znajdowac sie na dole),myślalem ze coś pomoże ale nie pomogło.Byc może jestem przewrażliwiony,ale proszę o podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 1 woda w zbiorniku goronca? 2 może masz zatkanom gdzieś chlodnice i nie idzie tam woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 1.tak gorący plyn w chlodni,a jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy,to wogóle on nic nie wyrównuje,nie idzie nawey płyn do niego,wąz jest dobry i nie jest zatkany ten który idzie z chlodnicu tuz przy korku do zb.wyrównawczego 2.myśle że chłodnica nie jest zatkana,chociaz ściagne dolny wąż i zobacze czy leci z chłodnicy,ale to jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calusek Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Zbiorniczek wyrównawczy powinien być na wysokości akumulatora (z boku) nie pod nim. Jeśli chodzi o zerwanie węża górnego od temperatury musiało tam wzrosnąć ciśnienie płynu i dlatego pękł (czy spadł). To jak piszesz chłodnica jest zimna w związku z tym nie jest drożna bo termostat przepuścił płyn do tego węża na górze. Musisz ją sprawdzić. To na tyle nic mi się innego nie nasuwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Chyba doszedłem co jest nie tak,otóz problem tkwi w zbiorniku wyrównawczym,gdyz dochodzi do niego tylko jednen przewód od chłodnicy ten przy korku,ale nie ma drugiego który by regulował ciśnienie w układzie chłodzenia(czyli nie ma obiegu),czy dobrze mówie?(sprawdziłem w fiacie palio i w astrze i tam są po 2 przewody ktore dochodzą do zb.wyrównawczego górny od chlodnicy i dolny który idzie gdzies tam dalej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 U mnie jest jeden wężyk który idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. Dokładnie jak pisze calusek - zatkana - może zalewana była wodą i kamień pozatykał kanaliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 jarkk słuchaj a nie idzie pod zbiorniczkiem taki jeszcze grubszy wąz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 a nie idzie pod zbiorniczkiem taki jeszcze grubszy wąz? nie, jest tylko 1 wężyk a zbiorniczek ma w najwyższym miejscu odpowietrznik i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 dzięki jarrk ,czyli w takim razie mam chłodnice zasyfioną.Czyli co teraz najlepiej ją przepłukać,czy do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calusek Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Tego na 100% nikt nie doradzi. Szczerze to nie wiem i nie robiłem płukania chłodnicy i czy samemu możesz to zrobić i czym. Ale tak myśle, że po płukaniu mogą powstać jakieś dziurki które były zaklejone kamieniem. Może ktoś inny doradzi. Są zakłady które zajmują się regeneracją chłodnic i można tam to zrobić lub kupić sam rdzeń i wtedy jest taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Widzę że tkwię w punkcie wyjścia,ale dzięki za pomoc koledzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Jeśli chodzi o zbiorniczek to może być 1 wąż i ok.Jak jest za duże ciśnienie w układzie to płyn nim wpływa do zbiorniczka a jak stygnie to w ukl.robi sie podciśnienie i ciągnie nim do chłodnicy.Jeżeli już zdecydowałeś sie na usuniecie problemu i chłodnica jest na 100% zatkana to ją napraw lub wymień.Płukanka nie dosyć ,że może ją ale i inne miejsca rozszczelnić.Ponadto jedno płukanie nic nie da, bo syf z kamienia będzie jeszcze przez jakiś czas puszczał i krążył w układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Tak logis zgadza sie,taka jest rola zb.wyrównawczego jak piszesz,tylko ze u mnie zbiorniczek nie spełnia tej roli właśnie(jest zalany płynem ale tak jakby nie regulował ciśnienia w układzie chłodzenia,gdyż raz spadł mi wąż górny który wchodzi do chłodnicy i walnęło płynem ).Tylko dziwi mnie to dlaczego chłodnica na calej swej powierzchni jest zimna(czyzby cała zawalona kamieniem?)i dziwi mnie to dlaczego dolny wąz idący z chłodnicy do bloku silnika jest cieply(górny wąż ciepły dolny rownież,a chłodnica zimna??) Dzięki za rade logis i calusek,iż płukanie chłodnicy z kamienia nic nie da:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Tak logis zgadza sie,taka jest rola zb.wyrównawczego jak piszesz,tylko ze u mnie zbiorniczek nie spełnia tej roli właśnie(jest zalany płynem ale tak jakby nie regulował ciśnienia w układzie chłodzenia,gdyż raz spadł mi wąż górny który wchodzi do chłodnicy i walnęło płynem ).Tylko dziwi mnie to dlaczego chłodnica na calej swej powierzchni jest zimna(czyzby cała zawalona kamieniem?)i dziwi mnie to dlaczego dolny wąz idący z chłodnicy do bloku silnika jest cieply(górny wąż ciepły dolny rownież,a chłodnica zimna??)Dzięki za rade logis i calusek,iż płukanie chłodnicy z kamienia nic nie da:) Zbiorniczek nie reguluje ciśnienia.Reguluje je zaworek w korku chłodnicy.Węże są cieple ponieważ płyn w nich zawarty nagrzewa sie od tego w silniku(jak szklanka po chwili od zalania wrzątkiem)i będą cieple mimo braku przepływu przez chłodnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Dzięki za rozjaśnienie sytuacji logis,korek mam oryginalny,Powiedz mi w takim razie dlaczego płyn nie cofa sie do zbiorniczka,czyzby az nie bylo takiego duze cisnienia,czy po prostu korek chlodnicy spełnia swoja role?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Dzięki za rozjaśnienie sytuacji logis,korek mam oryginalny,Powiedz mi w takim razie dlaczego płyn nie cofa sie do zbiorniczka,czyzby az nie bylo takiego duze cisnienia,czy po prostu korek chlodnicy spełnia swoja role?" Ciśnienie robocze ukl.chłodzenia to zazwyczaj 0,8-1,1 atm.Jeśli wzrośnie ponad normę zaworek w korku chłodnicy powinien przepuścić nadmiar rozszerzonego płynu do zbiorniczka.Oczywiście jeżeli jest sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Ciśnienie robocze ukl.chłodzenia to zazwyczaj 0,8-1,1 atm.Jeśli wzrośnie ponad normę zaworek w korku chłodnicy powinien przepuścić nadmiar rozszerzonego płynu do zbiorniczka.Oczywiście jeżeli jest sprawny. Niedawno wymieniłem chłodnicę. Niestety nie dostałem korka, więc używam starego. Jednak wchodzi on bardzo ciasno, więc istnieje ryzyko, że zaworek nie przepuszcza w odpowiednim stopniu płynu z/do zbiorniczka. Przewodów nie zwala, ale czy nie powoduje to wzrostu temp. cieczy chłodniczej? Zabieram się za kupno nowego korka, nie wiem jednak jak pilnie do tego podejść. Szczerze to nawet nie zdawałem sobie sprawy z jego funkcji. ps. Może by tak pochwała do logis`a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Uszkodzony zaworek w korku może doprowadzać do wzrostu temp.w układzie ponad dopuszczalne normy.Element ten jest odpowiedzialny właśnie za regulowanie ciśnienia , a im ciśnienie wyższe tym wyższa temperatura wrzenia płynu no i wyższa temperatura silnika.Jeżeli ktoś ma podejrzenia ,że jego korek jest nie sprawny to wymieniamy na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Tak logis jak napisałes iż problem tkwi w korku zacząłem szukać na allegro,czy taki byłby dobry(ogólnie wygląda jak ten mój co mam obecnie)? http://moto.allegro.pl/item305977330_korek...japonczyki.html Szczerze to też nie zdawałem sobie sprawy z funkcji jaka pełni zaworek w korku. Przyłaczam sie do pawel_p10 pochwała dla logis [ Dodano: Sob 02 Lut, 2008 12:51 ] Właśnie zrobiłem mały test korka na jego sprawność(konkretnie zaworka).Rozgrzałem auto aby temp.wzrosła do połowy a następnie ściągnąlem wąż ten cienki który idzie tuż przy korku do zb.wyrównawczego i co wyszło?-płyn po ściągnieciu tego węża delikatnie po kropelce wyciekał,czyli zaworek w korku działa. Myśle koledzy że nie ma co ciągnąć dłużej tego tematu,sprawa jest prosta w moim przypadku chłodnica zasyfiona kamieniem i tyle. Dzieki wszyskim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.