Gość ArekS Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Witam, Jestem posiadaczem Nissana Primery P11 o nr nadwozia SJNBFAP11U0555390, rok produkcji 2001. Jest to wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l oznaczonego nr QG1600950Q. Samochód pochodzi z samego końca produkcji tego modelu - przez kilka ostatnich miesięcy Nissan częściowo montował nieco inne podzespoły (m.in. silnik wzmocniony do 106KM). I tu zaczyna się mój problem. Stoję przed koniecznością wymiany lewego przegubu homokinetycznego (zewnętrznego). Okazuje się, że jest to jedna z tych niestandardowych części. Oczywiście mógłbym kupić nową, oryginalną część, ale jej cena (1600 zł za przegub + 250 zł za gumową osłonę) jest absurdalna w relacji do wartości mojego 7-letniego samochodu (ok. 10% wartości auta za drobny element to przegięcie). Dlatego chcę kupić zamiennik albo część używaną (choć to drugie rozwiązanie mniej mnie interesuje). Problem w tym , że większość sprzedawców nie ma nawet świadomości, że w ostatnich miesiącach produkcji P11 1,6 stosowano inne podzespoły. Uniemożliwia mi to praktycznie zakup odpowiedniej części, ponieważ sprzedawcy nie potrafią jej odpowiednio dobrać (części, które figurują u nich opisane jako pasujące do mojego modelu w rzeczywistości są nieodpowiednie). Żeby dobrać odpowiednią część potrzebuję informacji na temat takich parametrów przegubu, jak: - ilość zębów wewnętrznych i zewnętrznych, - ilość zębów na pierścieniu ABS, - średnica uszczelniacza. Serwisy (dzwoniłem do kilku) nie chcą podać mi tych danych. Dzwoniłem na infolonię Nissana - efekt był podobny. Podobno w moim modelu użyty został taki sam przegub, jaki montowano do wersji z silnikiem 1,8 bądź 2,0 (mam sprzeczne dane w tym względzie) produkowanych po 1999 r. Czy ktoś z Was ma wiedzę, która pozwoliłaby potwierdzić te informację lub im zaprzeczyć? Może ktoś z Was zna parametry przegupu, o których pisałem powyżej? A może macie jakiegoś znajomego w serwisie, który ma dostęp do dokumentacji technicznej i mógłby je sprawdzić? Proszę o pomoc!!! Z góry ogromne dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Najlepiej zdemontuj i policz.Jak sam zauważyłeś kładli różne i ktoś może mieć ten sam rocznik i silnik a inne klamoty.Jak wyjmiesz to zajrzyj tu i porównaj http://sklep.intercars.com.pl/ pobieżnie to przeglądałem i wychodzi ,że są 2 typy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 ArekS, na pewno przyda ci się manual, który ściągniesz sobie (model P11.144) http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 Tam na pewno znajdziesz ile zębów powinien mieć przegub. Zgodzę się, że to samo co z silnikiem QG18DE (1,8), a co z 2 litrowym to nie wiem. Poszukaj w archiwum, może coś znajdziesz. Ponoć sprzedają z 22 zębami, a potrzebny jest z 23 zębami ale to doczytasz sobie wszystko http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=przegub Rozmawiałem ze znajomym ze sklepu motoryzacyjnego i nie ma wyjścia - trzeba wyjąć - nie są mocni w japońskich autach ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ArekS Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Dzięki za link do manuala. Niestety nie znalazłem w nim specyfikacji technicznej przegubu (manual nie jest aż tak szczegółowy). Chciałem uniknąć rozbierania, bo sam tego nie zrobię (nie mam ani umiejętności, ani narzędzi, ani miejsca), a nie bardzo uśmiecha mi się zapłacenie 50-70 zł tylko po to, by dowiedzieć się ile mam zębów na przegubie... Może znajdzie się jeszcze ktoś znający odpowiedź na dręczące mnie pytanie. Jeśli nie, to będę musiał jednak zapłacić za demontaż, liczenie nieszczęsnych zębów i ponowne złożenie wszystkiego do kupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldiw Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Przegub twego samochodu ma 23 a nie 22 zęby. Wiem, bo liczyłem na przegubie wyjętym z samochodu. Zmieniłem na nim pęknięty pierścien ABS. Po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć przegub o takich parametrach, tylko jego obudow zewnętrzna jest trochę większa. Pozostałe parametry , tzn średnica uszczelniacza, ilość zębów na pierścieniu ABS są takie same. Czy będzie pasował do auta okaże się po następnej wymianie. Na oko wygląda, że powinien wejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldiw Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Pozwolę sobie odgrzać temat. Ponownie musiałem wymienić przegub ze względu na pęknięty pierścień abs. Opisany wyżej przegub pasował poza jednym małym szczegółem: nie pasowało wycięcie na sprężynkę zabezpieczającą na półosi, było przesunięte względem oryginału o około 1 cm. Pozostało tylko wymienić pierścień abs i zamontować stary przegub. Mam pytanie: czy ktoś wymieniał przegub w takim nissanie? Jeżeli tak, to jakiej firmy był przgub i jakie miał oznaczenie? Przy awarii samego przegubu pozostanie chyba tylko wymienić całą półoś, jeżeli będzie można takową dobrać a może zmienić całe auto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Demonikk Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Ja rownierz pozwole sobie na odnowienie tematu, mialem dokladnie ten sam przypadek co kolega przegub zewnetrzny do nissana primery p11.144 nie pasowal. Okazalo sie ze producen tego modelu podkoniec produkcji wkladal czesci z modelu P12 i rzeczywiscie przegob z p12 pasowal bez problemu. Z filtrem powietrza jest dokladnie to samo. mam nadzieje ze komus sie przyda ta informacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Z tymi przegubami powiem Wam ze to sa jaja nie tylko w nissanie. W corolli ojca padly kiedys oba (niedopilnowanie oslon gumowych a raczej dziur w nich ) No i auto stalo 2tygodnie bo nie moglismy znalezc pasujacego przegubu. Wg katalogu nic nie pasowalo (mialy za malo lub za duzo o 1 zabek), wreszcie trafilem w necie na strone przeguby.pl i tam koles dobral przegub po rozmiarze, ilosci zebow itp. Okazalo sie ze pasuje od avensisa 98r Takze lepiej organoleptycznie zbadac przegub niz potem zaliczac pudla z katalogu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Witam, Jestem posiadaczem Nissana Primery P11 o nr nadwozia SJNBFAP11U0555390, rok produkcji 2001. Jest to wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l oznaczonego nr QG1600950Q. Samochód pochodzi z samego końca produkcji tego modelu - przez kilka ostatnich miesięcy Nissan częściowo montował nieco inne podzespoły (m.in. silnik wzmocniony do 106KM). I tu zaczyna się mój problem. Stoję przed koniecznością wymiany lewego przegubu homokinetycznego (zewnętrznego). Okazuje się, że jest to jedna z tych niestandardowych części. Oczywiście mógłbym kupić nową, oryginalną część, ale jej cena (1600 zł za przegub + 250 zł za gumową osłonę) jest absurdalna w relacji do wartości mojego 7-letniego samochodu (ok. 10% wartości auta za drobny element to przegięcie). Dlatego chcę kupić zamiennik albo część używaną (choć to drugie rozwiązanie mniej mnie interesuje). Problem w tym , że większość sprzedawców nie ma nawet świadomości, że w ostatnich miesiącach produkcji P11 1,6 stosowano inne podzespoły. Uniemożliwia mi to praktycznie zakup odpowiedniej części, ponieważ sprzedawcy nie potrafią jej odpowiednio dobrać (części, które figurują u nich opisane jako pasujące do mojego modelu w rzeczywistości są nieodpowiednie). Żeby dobrać odpowiednią część potrzebuję informacji na temat takich parametrów przegubu, jak: - ilość zębów wewnętrznych i zewnętrznych, - ilość zębów na pierścieniu ABS, - średnica uszczelniacza. Serwisy (dzwoniłem do kilku) nie chcą podać mi tych danych. Dzwoniłem na infolonię Nissana - efekt był podobny. Podobno w moim modelu użyty został taki sam przegub, jaki montowano do wersji z silnikiem 1,8 bądź 2,0 (mam sprzeczne dane w tym względzie) produkowanych po 1999 r. Czy ktoś z Was ma wiedzę, która pozwoliłaby potwierdzić te informację lub im zaprzeczyć? Może ktoś z Was zna parametry przegupu, o których pisałem powyżej? A może macie jakiegoś znajomego w serwisie, który ma dostęp do dokumentacji technicznej i mógłby je sprawdzić? Proszę o pomoc!!! Z góry ogromne dzięki! Witam. Kolego pasuje przegub z nissana primera p12 1.6, lub 1.8 benzyna. ilość zębów zewnętrznych 27 ilość zębów wewnętrznych 23 ilość zębów na pierścieniu ABS 44 Miałem ten sam problem do mojej p11 144., gdyż mają 22 zęby wewnętrzne. zamówiłem z p12 i wszystko pasuje. Pozdrawaim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.