Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] hamulce primera td


Gość jupiter2580
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jupiter2580

szukałem na forum ale nie znalazłem tego co chciałem

 

proszę o sprawdzenie posiadaczy p11 td bez abs czy na biegu jałowym po pod pompowaniu pedałem hamulca z 5 razy zapala się kontrolka od hamulców

 

problem polega na tym ze w mojej p11 tak sie dzieje a denerwuje mnie jak coś mi nie działa

sprawdzałem już chyba wszystko pompę vacuum podciśnienie super, czujnik podciśnienia ok płyn, tłoczki , stan bębnów i okładzin, sprawdzałem czy nie zapowietrzony

dodam ze hamulce działają.

jest możliwość ze na postoju vacuum pompa wytwarza zbyt małe podciśnienie aby wspomuc servo ale podczas mierzenia podciśnienia i wciskaniu pedała podciśnienie nie spadało poniżej około 200 co w vw , i innych typach jest jak najbardziej prawidłowe

 

poprawi ktoś jak się gdzieś zamotałem !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o sprawdzenie posiadaczy p11 td bez abs czy na biegu jałowym po pod pompowaniu pedałem hamulca z 5 razy zapala się kontrolka od hamulców
płyn
jednak DOLEJ płynu hamulcowego, też tak miałem. Poprosiłem kolegę, żeby pompował - nawet nie wiesz jak po tych 5 naciśnięciach raz za razem zasysa płyn :) Dolałem płynu aż po same sitko.

 

 

Zrób ten test z pompowaniem na wyłączonym silniku ale z przekręconą stacyjką, coby kontrolka mogła się zapalić. (tylko trzeba sie trochę zaprzeć bo wspomaganie nie zadziała ;) ) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

mam Nissana Primere P11 1999r 2.0 TD z ABSem

u mnie jest coś takiego - jak pompuję kilka razy to zapala kontrolkę,

jest jeszcze jeden objaw jak dodam gazu lub zatrzymam się to mogę docisnąć pedał hamulca do podłogi, testowałem to na wszelkie sposoby, jak się depnie ostro w czasie jazdy to hamuje OK, ABS działa i nie muszę wcale wciskać głęboko pedału.

Nacisnę pedał trochę powiedzmy 5-8cm (tak na oko) i mam ostre chamowanie, jak sie ABS włączy to wali w pedał, a jak się zatrzyma to mogę docisnąć pedał do podłogi, oczywiście trzeba się postarać i to dobrze, ale można to zrobić, do tej pory w samochodach nie spotkałem się z czymś takim, ale jednocześnie nie miałem ABSu, czy to normalne ?

Wiem tylko że nidy nie dałem rady wcisnąć pedału do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P10 CD20 MAM TAK SAMO WIDAC TE TYPY TA MAJĄ. PEDALEK SIE POMPUJE TO ZARAZ TWARDNIEJE I KONTROLKA SIE SWIECI I POWOLI PEDAL OPADA GORZEJ JAK SIE OSTRZEJ JEDZIE I SA MOCNE HAMOWIANIA CZASEM TRACILEM HAMULCE. COS JEST Z TYM SERVEM JAK BY POMPA VACUM NIE NADAZALA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

A u mnie zapala się kontrolka przy niezbyt mocnym wciśnięciu hamulca, na przykład prz zatrzymywaniu się na światłach. Na postoju jak podpompuję to też się zapala. Płynu hamulcowego mam do kreski MAX. Czy to może być oznaka kończących się tarcz przednich? Mało ich zostało i musiałbym je wkrótce wymienić, dlatego chciałbym aby to było to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

jak się przegazuje, to można, choć pedał hamulca jest oporny. nie wiem, czy po zatrzymaniu się też można, bo nie sprawdzałem.

 

[ Dodano: Wto 11 Mar, 2008 16:26 ]

Sprawa była banalnie prosta. Tarcze hamulcowe z przodu były zużyte. Wymieniłem tarcze/klocki i jest ok. Pozdrawiam klubowiczów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mnie kontrolka zapala się właśnie podczas hamowania, a następnie gaśnie. Być może rzeczywiście kończą się klocki... Ale czy póki co mogę dolać płynu, czy raczej powinnam pomyśleć o wymianie? Sporo jeżdżę - od sierpnia zrobiłam około 13 tys., więc zastanawiam się, czy dolanie płynu nie zmniejsza bezpieczeństwa. Chciałabym jeszcze pożyć... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak końcówka klocków , to trzeba wymienić . Gdy z czasem zużywają się klocki , płyn hamulcowy wypełnia róźnice grubości klocka. Wiec dolewanie jest krótko trwałe bo oznacza klocek do wymiany , przy wymianie klocków będzie za dużo płynu i będzie się przelewał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kontrolka zapala się właśnie podczas hamowania, a następnie gaśnie. Być może rzeczywiście kończą się klocki... Ale czy póki co mogę dolać płynu, czy raczej powinnam pomyśleć o wymianie? Sporo jeżdżę - od sierpnia zrobiłam około 13 tys., więc zastanawiam się, czy dolanie płynu nie zmniejsza bezpieczeństwa. Chciałabym jeszcze pożyć... ;)

Dolanie płynu jest tylko doraźne coby po oczach nie drażniło - jak najszybciej trzeba sprawdzić stan klocków i tarcz i wymieniać co potrzeba - u mnie się okazało (w poniedziałek), że tarcze przednie są jeszcze bardzo OK natomiast tylne nadawały się do natychmiastowej wymiany :!:

Oczywiście komplet klocków też został wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Marek Węgorzewski

ja mam jeszcze inaczej w mojej WP11.144 C20T w dwa dni po wymianie klocków z tyłu zapaliła się lampka o hamulców. I tak się pali już dwa tygodnie. Hamulce jakie były takie są. może ktoś rozwiązał podobny problem proszę o poradę.

 

PROBLEM rozwiązany - WYMIANA CZUJNIKA PODCIśNIENIA [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13
ja mam jeszcze inaczej w mojej WP11.144 C20T w dwa dni po wymianie klocków z tyłu zapaliła się lampka o hamulców. I tak się pali już dwa tygodnie. Hamulce jakie były takie są. może ktoś rozwiązał podobny problem proszę o poradę

 

A w jakiej kondycji są przednie hamulce? Warto też skontrolować poziom płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie właśnie wymieniłem tarcze i klocki z przodu a kontrolka nadal się zaświeca tak jak to pisałem kilka miesięcy temu. Jak zobacze co jest z tyłu to znowu coś napisze.

 

A gdzie jest ten co kolega pisze : "PROBLEM rozwiązany - WYMIANA CZUJNIKA PODCIśNIENIA "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

Miałem podobny problem z palącą się kontrolką. I podobnie jak Wy kombinowałem z klockami, pompą itd. i żaden z miejscowych "mechaników" nie dał rady tego rozwiązać.

W moim przypadku problem okazał się banalny. Był to pęknięty przewód podciśnienia (dokładniej mówiąc lekko zarysowany i "gołym okiem" nie dało się tego zobaczyć). Sprawdzałem po kolei przewody, a kolega obserwował kontrolkę i ostatecznie okazało się, że wystarczyło skrócić jeden o centymetr (pękł przy końcówce) i problem znikł. Jeżdżę już tym autem ponad rok po tym problemie i jak narazie jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy użytkownik td na tym forum zna ten problem wystarczyło dobrze poszukać a nie się męczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło rzucić okiem na schemat elektryczny i zobaczyć z czego może przychodzić sygnał na tą kontrolkę. Są tylko 3 możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...