ogr Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Witam, do starego wątku o olejach mało, ludzi zagląda wić piszę nowy. mam w tej chwili Mobil 15W40. domniemam , że jest to olej mineralny. Chcę zmienić na coś lepszego ale Valvoline widziałem tylko: http://caroil.com.pl/towa..._15W40_1_l.html czy taki warto? zaznaczam, że moje auto posiada silnik bez turbiny. dałem taki przykład ponieważ chwalicie ta markę, Jest jeszcze taki:Valvoline Turbo 15W40 Jeśli macie inne propozycję proszę o dość szybkie info. Czy bezpieczne będzie przestawić się na pół syntetyk 10W40? czy lepiej nie ryzykować? Przebieg 220000km dzięki wszystkim za zainteresowanie.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Olej to ten co masz - 15W40 to olej mineralny, nie polecam zalewać lepszego oleju tzn półsyntetyka (10W40) Valvoline produkuje oleje MaxLife chyba tylko półsyntetyczne, jak sama nazwa wskazuje są to oleje do silników z dużymi przebiegami, teoretycznie powyżej 100 000 km, Ty masz już 220 000 czyli byłby to BDB olej, ale przy takim przebiegu przejście na półsyntetyk z mineralnego nie jest wskazane. Polecam inne oleje ale mineralne, nie wiem czy Castrol nie robi mineralnego oleju EGDE to też jest do silników o większym przebiegu, A ten Valvoline Turbo 15W40 nie może być zły, ma tylko lepsze parametry bo turiny wymagają lepszych olei, nie zaszkodzi jak go wlejesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość da_niel Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Ja przeszedlem na polsynetetyk Valvoline Max Life po jezdzeniu na Lotosie Diesel 15W40 majac przejechane 200000 km (2.2 Di). I moze to tylko wrazenie ale silnik jkaby mnie klekocze -troszke jak benzyniak -osobiscie nie podoba mi sie to. Zmienilem dlatego, ze "sweets for my sweet". Wydaje mi sie, ze ten olej jest najlepszy dla mojej almerki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 cd20 powinien jezdzic na pol syntetyku. Jak mozna zalac do nowedo turbo diesla olej mineralny i to jeszcze LOTOS?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 cd20 powinien jezdzic na pol syntetyku. Jak mozna zalac do nowedo turbo diesla olej mineralny i to jeszcze LOTOS?? Od kiedy silnik CD20 jest nowym silnikiem? A już wogóle to na pewno nie jest turbo. Ja mam w Primerze silnik CD20T i ten dopiero ma turbosprężarkę. To jest stara konstrukcja silnika jeszcze z lat 80 trochę zmodyfikowana. A tak nawiązując do tematu oleju ja mam od czasu jak go kupiłem zalany mineralny 15W40 i na razie nie ma problemu. Nie zaleca się wymiany na półsyntetyk jeżeli był zalany mineralny. Może jakiś nagar wypłukać i będą problemy. Są niby jakieś środki czyszczące które się wlewa przed wymianą oleju ale ja bym się bał to wlewać bo jeszcze się układ rozszczelni. Jak masz zalany mineral i nie masz problemu z samochodem to go nie szukaj Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Od kiedy silnik CD20 jest nowym silnikiem? A już wogóle to na pewno nie jest turbo. Ja mam w Primerze silnik CD20T i ten dopiero ma turbosprężarkę. To jest stara konstrukcja silnika jeszcze z lat 80 trochę zmodyfikowana. A czy ja mowie ze cd20 to nowy diesel??. drugie zdanie mojej wypowiedzi dotyczy sie silnika yd22 w ktorym da_niel zalewa. Twoje Cd20t to stara konstrukcja i mimo to powinienes lac pol syntetyk masz hydrauliczne popychacze i turbo wiec pomysl troszke. I nie mow glupot ze sie nie zaleca przejsci z mineralu na polsyntetyk bo to gów** prawda kto powiedzial ze 10/40 ma wlasciwosci pluczace mozna zawsze go zalac do kazdego silnika !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 I nie mow glupot ze sie nie zaleca przejsci z mineralu na polsyntetyk bo to gów** prawda kto powiedzial ze 10/40 ma wlasciwosci pluczace mozna zawsze go zalac do kazdego silnika !!!! Z tym sie kompletnie nie zgodzę, olej nie musi mieć właściwości płuczących, on po prostu ma inne parametry i jest rzadszy, łatwiej dociera w zakamarki i przez to wypłukuje osady i nagary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Pól syntetyk mozna zalac zawsze i nienarozrabia nic w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 W moim Sunnym z dieselkiem CD20 (czyli taki jak w N15) Niemiec od 2 lat lał mineralny Shell. Wcześniej zalewał półsyntetykiem ale mu jakiś niemiecki 'fachman' doradził, że jak samochód ma powyżej 10 lat to MUSI być minerał - choć auto miało niecałe 100 tyś przebiegu. Po zakupie, moja pierwsza wymiana to był również mineralny Castrol 15W40 ale silnik rzęził i klekotał jak oszalały. Zmieniłęm na półsynetyk Valvoline Maxlife Diesel 10W40 ... i wszystko OK. Silnik chodzi ciszej, oleju nie bierze (wcześniej też nie brał) nie ma żadnych wycieków. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Dokładnie tak jak powiedział MaciekQBN. Hydrauliczne popychacze = 10/40 nie zwracajac uwage na wysokosc przebiegu jak nie bral oleu to nie wezmie jak nie wyciekal to nie zacznie i nic tam nie wyplucze moze sie tylko polepszyc po przejsci z minerala. Zostaje jeszcze dobry filtr oleju ktory nie pusza. A jak sprawdzic czy filtr jest dobry?? filtr ma sporą dziure we wnatrz na srodku i kilka malaych po bokach dmuchamy do duzego otworu i jezeli powietrze nie ucieka malymi tzn ze trzyma bardzo dobrze jezeli srednio to sredni jezeli daje jak holera tzn najtancze zemiosla to lepiej sobie odpuscic i to co mann robi dla pakowaczy tzn bosch 4max i kilka takich sa jeszcze gorsze jak union JCpremium czy japanparts ale Ashika i Nipparts Knecht Fiam Micro to juz cos lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 wszystko pięknie tylko ja nie mam pojęcia jak długo moje autko jeździ na mineralnym. Na pewno jest to minimum 3 lata w Polsce a poprzedni właściciel mówił, że zalał olejem o takich samych parametrach po sprowadzeniu go z Holandii. Licznik pokazuje 220000 ale to disel z 97 roku więc nie zdziwiłbym się gdyby miał i 3 setki przeturlane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 nie wiem po co te wczesniejsze pisanie jak sie boisz zalej mineral i z bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Jeśli silnik nie cieknie i nie pije oleju (tzn. od wymiany do wymiany nie trzeba robić dolewek) to śmiało lej Valvoline Maxlife Diesel 10W40. To olej specjalnie projektowany do silników z dużym przebiegiem, mający właściwości regeneracji uszczelnień silnika. Ja u siebie zauważyłem szczególnie duże różnice zimą. Przy mrozach silnik odpala na 'pół obrotu' na mineralu trzeba było kręcić rozrusznikiem dłużej (powiedzmy 'pełen obrót' rozrusznika). No i jak już napisałem - silnik chodzi ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.