Gość ADAM85 Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Drodzy Klubowicze! Nie znalazłem na naszym forum powyższego tematu, a zastanawia mnie ile przejeżdżacie na seryjnych sprzęgłach i ewentualnie jakie montujecie przy wymianie na nowe? Jak do tej pory ja mam nalatane 188 tys. km (n15 1,4 75km, '99r) i sprzęgło oryginał. Latem szykuje mi się daleka wyprawa i zastanawiam się jak długo jeszcze POCIĄGNĘ tym sprzęgłem. Jeździłem sunny '93 i sprzęgło (docisk) poszło przy 155 tys km. Wpiszcie swoje wyniki! Czy ktoś zrobił bez wymiany więcej jak 200 tys? Jeśli temat był wałkowany, przepraszam, że truję i nie obrażę się jak go usuniecie Pozdrawiam i życzę szerokości! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 w N14 sprzęło wymieniałem przy 220kkm a moja była N15 właśnie zbliża się do 100kkm i sprzęgło do wymiany za sprawą pierwszego własciciela który najwyraźniej nie umiał korzystać z tego pedała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 u mnie ta sama historia, kupiłem Almere i po miesiącu pierwsza naprawa - sprzęgło a padło mniej więcej przy 96 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Trwalosc sprzegla glownie zalezy od stylu jazdy. Takze tak jak inni tu pisza, moze to byc 100 albo i 200tys. Jesli sam potrafisz tak jezdzic aby sprzeglo jak najmniej sie zuzywalo (czytaj nie przycieralo przy np nieumiejetnej zmianie biegow) to mozesz spokojnie jechac dluzsza trase. Mozesz tez wykonac proste testy np. Jadac tak ok 70 km/h wrzuc 5 bieg i wcisnij do oporu gaz. Jesli obroty silnika zaczna szybciej niz normalnie wzrastac a samochod nie bedzie sie szybko rozpedzal to znaczy ze trzeba wymienic. Ja jak mialem kiedys sprzeglo na wykonczeniu to w ten sposob w trasie, przy wyprzedzaniu autobusu przekonalem sie ze trzeba juz pomyslec o wymianie. Inny sposob to taki ze po zaciagnieciu recznego (jesli oczywiscie twoj reczny jest wystarczajaco dobry) sprobuj ruszyc z jedynki. Przy dobrym sprzegle silnik powinien gwaltownie zgasnac. (tylko nie wykonuj tych testow zbyt czesto bo wtedy na pewno sprzeglo bedzie do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 U mnie sprzęgło wymieniałem przy 135 tyś. Padło bez oznak. Po prostu strzelił docisk i już. Tarcza była jeszcze OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Inny sposob to taki ze po zaciagnieciu recznego (jesli oczywiscie twoj reczny jest wystarczajaco dobry) sprobuj ruszyc z jedynki. Przy dobrym sprzegle silnik powinien gwaltownie zgasnac. (tylko nie wykonuj tych testow zbyt czesto bo wtedy na pewno sprzeglo bedzie do wymiany Ja tak sprawdziłem obrazu jak kupiłem auto ,miałem wtedy 118tys. przebiegu i auto nie ruszyło i silnik tez nie zgasł za to śmierdziało potem 1.5 dnia więc odrazu zacząłem kasę na sprzęgło odkładać, a tu zong teraz mam 160tys. i sprzęgło dalej działa, nie ślizga sie podczas jazdy, piskacza tez bez problemu zrobi, wiec taki test jak wyżej to taki ekstremalny bym powiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Popekx Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Ja mam 162 kkm. Kupilem ja przy 140 kkm. Moje sprzeglo chodzi tak leciutko (pedal), ze mozna doslownie palcem u reki je wciskac, ale nie ma zadnych oznak zuzywania sie! Wiec pytanko: - czy zanim kupilem je z Niemiec, ktos wymienil cale sprzeglo, czy po prostu w Almerkach tak leciutko chodzi? W zadnym aucie z tego rocznika, a siedzialem w wielu, tak lekko nie chodzilo sprzeglo... Zreszta wspoma tez jest mega milusia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Antylopnik Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Ja na fabrycznym sprzęgle przejechałem 210 tkm. Od około 190 tkm można było wyczuć, że się kończy sprzęgło. Jeden mechanik zalecał wymianę drugi stwierdził (w ASO), że można śmiało jechać dalej - i miał rację. Dopiero po przekroczeniu 200 tkm sprzęgło zaczęło się lekko ślizgać i samochód słabo przyspieszał. Później już było tylko coraz gorzej - tym razem w ASO powiedzieli, że nadszedł czas... I tak dojechałem do 210. Jestem 3 dni po wymianie sprzęgła i żałuję ostatnich 10 tkm na zużytym sprzęgle. Auto przeżywa drugą młodość - jeździ się znacznie przyjemniej. Nareszcie można bezpiecznie wyprzedzać. U mnie po wymianie (komplet: tarcza, docisk i chyba coś jeszcze) pedał sprzęgła zaczął bardzo lekko chodzić. Może ktoś wie, od czego to zależy i czy ma jakiekolwiek znaczenie. Pytam, ponieważ nie stać mnie było na oryginalne sprzęgło NISSANA i mam teraz zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Popekx Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 W takim razie ja, zanim kupilem, musialem miec wymienione i o tym nie wiem. Bo chodzi leciutenko. Sadze, ze odpowiedzialny za to jest docisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgreen Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 U mnie niewymieniane i tez chodzi lekko. W almerach N16 raczej tak ma byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Panowie a powiedzcie mi jaki jest mniejwięcej koszt wymiany sprzęgła?? Moje autko ma już 135k km i pewnie za niedługo będzie mnie czekać wymiana. Ja coprawda mam bardzo oszczędny tryb jazdy ale nie wiem co z autem robił poprzednik :diabel: Autko niby dobrze jeździ ale mam wrażenie że sprzęgło zaczyna chwytać już prawie na samym końcu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 ja u siebie wymieniłem na oryginalne/francuskie valeo - sprzęgło ok 450 zł plus robocizna - jesli robisz w zakładzie. a valeo w wydaniu chińskim nie polecam nikomu - są 100zł tańsze a nadają się na papier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Popekx Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 U mnie niewymieniane i tez chodzi lekko. W almerach N16 raczej tak ma byc. Ja nie mam N16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Ja nie mam N16. No i co z tego - wątek tyczy się N15 i N16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ignaz83 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Witam jestem nowy mam pytanie to jakiej dokładnie firmy polecacie sprzęgło do n15 1,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mokrii Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 202kkm jeszcze jezdzi jak skoncze z blacharka i zawieszeniem to moze z rozpedu wymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_k Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 u mnie stykło na 150 kkm. jeszcze pochodziło by może z 10 kkm ale robiłem skrzynie i przy jednej robociźnie zostało wymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cobra Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Mam N15 z 1998 r, sedan of Japan, wersja po liftingu, kupiłem w salonie. Sprzęgło wytrzymało 150 kkm przy 90% ruchu miejskim. Dowcip polegał na tym że przy okazji wymiany ani VALEO, ani AISIN nie pasowały mimo że wg katalogu miały być OK. W końcu ludzie z JC auto znaleźli coś (NTC lub Bóg wie co...) co pasuje ale jeździ słabiej, ma gorszy tłumik drgań. Przy okazji wymieniłem resztę (łożysko i docisk) oraz manszety przegubów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_k Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 u mnie padło przy 150 kkm przy okazji awarii skrzyni biegów się okazało że tarczy już prawie nie było. ale ciekawostka przed wymianą sprzęgło chodziło idealnie lekko, po wymianie przy długiej trasie aż kolano mnie boli, chodzi bardzo ciężko, nie pomogło smarowanie linki i sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Widzę, że temat się rozkręcił Chciałem dodać, że obecnie mam 207 500 km i sprzęgła nie robiłem, ale jak to mówią .....nie znasz ani dnia, ani godziny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Co do sprzęgła ja mam naganiane 150 tys. i właśnie wymieniam.Mechanik pokazał mi test którym mniej więcej można sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło, mianowicie zaciągamy ręczny(mocno!!!) wrzucamy piąty bieg i kręcimy obroty do około 2500, ciągle utrzymując poziom obrotów powoli puszczamy sprzęgło. Przy tym teście ja puściłem pedał sprzęgła do końca, a moje auto nawet nie drgnęło.Zgasnąć też nie zgasło.Mechanik mi powiedział,że sprzęgło wystarczy najwyżej na 5tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 146 500 km i nic mu nie dolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 w pierwszej Almerce mialem prezjechane 198 tys i bylo to pierwsze sprzeglo i dziala do dzisiaj. A w tej Almerze przejechane 160tys i ostatni wlasniciel mowil ze bylo juz wymieniane. tak wiec wszystko zalezy jak sie je traktuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 U mnie przy 125tys. km wymiana na nowe, produkt Aisin 1000zł na gotowo z wymianą oleju w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 N15 ogólnie mówiąc nie ma specjalnie nietrwałego czy niedoskonałego sprzęgła. Tak jak w prawie każdym aucie o jego wymianie decyduje w większość styl jazdy właścicieli czy użytkowników pojazdu. Można je wymienić po 100 tys jak i 200-250 tys. nie ma reguły. Ze sprzęgłem to tak jak z kobietą! Delkatnie, i z kultura a długo będziemy cieszyć się z ........... (no właśnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.