Gość 1cola2 Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Moja N15 ma na liczniku 208tys km i sprzęgło ma sie dobrze.(2000 r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cejzik Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 N16 diesel 2,2 - sprzęgło wymieniłem przy okazji remontu skrzyni po 190 000 km, w ASO koszt ok 900 zł z robocizną (za sprzęgło oczywiście). Skrzynia + 2 100 zł, trochę bolało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 W mojej padło po 165 tys. i to w czasie wyjazdu na ferie po odjechaniu 250 km od domku. Po znalezieniu (miałem wyjątkowe szczęcie w nieszczęściu) warsztatu mechanika samochodowego, ok. 0,5 km od miejsca awarii i rozdzieleniu skrzyni okazało się że wyskoczyła sprężynka tłumika drgań z tarczy sprzęgła. Niestety musiałem wpakować dorobioną w ciągu 30 min. prywaciarską tarczę by kontynuować jazdę (do celu było jeszcze ok. 700 km). Na podróbie przejechałem już ok. 1500 km i jest wszystko OK. Ale jak się trochę otrząsnę finansowo wynmienię na jakieś japońskie AISN lub t.p. Bo sprzęgło to sprawa ważna o czym się przekonałem niestety. Najgorsze, że przy tego typu awarii nie było żadnych objawów niepokojących kierowcę. Przy zużytej tarczy jest słabszy ciąg i to się czuje, a tutaj poprostu jeden pyk i kuniec. Aż strach pomyśleć ile bym musiał wybulić jak by stało się to na Austryjackiej autostradzie ( koszty holowania + robocizna + tarcza ). - Latem almą przeleciałem do Chorwacji 1600 w jedną stronę + 1600 z powrotem. W awaryjnej sytuacji przy wyłączonym silniku należy wrzucić na 3 bieg i na biegu kręcić rozrusznikiem aż odpali silnik. Można tak sporo ujechać po warunkiem, że droga poza miastem i nie trzeba tego uruchamiania na 3 biegu powtarzać zbyt często bo można się rozrusznika pozbyć. Dbajcie o swoje sprzęgła bo nie znacie dnia ani godziny. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Czy ktoś zrobił bez wymiany więcej jak 200 tys? Ja założyłem ten temat... i na górze to moje pytanie Obecnie mam 218 tys i zero problemów. Objechałem Włochy - prawie na obcas - i wróciłem - sprzęgiełko działa super. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radek_N16 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Ja mam w swojej około 127 tyś. km przebiegu no i muszę przyznać, że jeszcze jeździ, ale nie jest idealnie. Biegi wchodzą, ale mam wrażenie jakby się zapierały (nie mocno, albo to moja schiza) no i telepie samochodem przy ruszaniu jakby poduszki pod skrzynią nie było, a jest Pewnie tłumik drgań w tarczy powiedział papa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McAlmera Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Witam! 218 kkm i wciąż na oryginale - adam85 - to chyba dobrze świadczy o sposobie użytkowania Nowy komplet Aisin już czeka jednak w piwnicy i planuję przed jakąś większą trasą wymienić, coby niespodzianki nie było - już dość wysoko łapie i przy zmianie biegu na wyższych obrotach jest lekki uślizg. Przy familijnej jeździe jest zupełnie OK. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 171kkm i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 218 kkm i wciąż na oryginale - adam85 - to chyba dobrze świadczy o sposobie użytkowania Kupiłem auto z przebiegiem 167 tys, wiec nie wiem czy to oryginał. Ale almera sprawiała wrażenie jakby była wykorzystywana na długich trasach - autostrady - zupełnie inna praca skrzyni, niż w moim sunnym, który miał 180 tys km - a silniki przecież te same. U mnie też lata długie przeloty. Jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JARORRD Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam kolegów - bo to mój pierwszy post. Właśnie zamieniłem ( pewnie to był błąd ) N 15 na N16. Miałem od nowości N15 1.4 i sprzedałem z przebiegiem 240000km. Skrzynia biegów i sprzegło? - od nowości nic nie wymieniłem, nawet oleju w skrzyni. Ale to chyba kwestia doświadczenia (30 lat), że nie było potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Co do sprzęgła ja mam naganiane 150 tys. i właśnie wymieniam.Mechanik pokazał mi test którym mniej więcej można sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło, mianowicie zaciągamy ręczny(mocno!!!) wrzucamy piąty bieg i kręcimy obroty do około 2500, ciągle utrzymując poziom obrotów powoli puszczamy sprzęgło. Przy tym teście ja puściłem pedał sprzęgła do końca, a moje auto nawet nie drgnęło.Zgasnąć też nie zgasło.Mechanik mi powiedział,że sprzęgło wystarczy najwyżej na 5tys. km. Po kilku takich testach można rzeczywiście sprzęgło wymienić Co do sprawdzania sprzęgła mam patent od znajomego mechanika (pierwszej klasy zresztą polecam każdemu w Kielcach i okolicy - dane na priv). Wyskakujemy ta traskę, bujamy autko na 5 bieg ..... przy podjeździe na wzniesienie obserwujemy tarczę prędkościomierza i obrotomierza jeśli obroty wzrastają równo z prędkością - sprzęgło jest OK .... jeśli obroty wyprzedzają prędkość lub dochodzimy do momentu gdy prędkość stoi a obroty idą w górę - sprzegło kwalifikuje sie do wymiany. Moim zdaniem test o wiele mniej agresywnu i nie niszczymy sobie przy okazji autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapeciontko Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 witam w moim bylym N14 padlo przy 170kkm ale padlo tak ze nawet nie wiedzialem kiedy... znienacka tzn. jezdzilem ostroznie i zatrzymalem sie bo musialem wyjsc do sklepu wracam odpalam i czuje jak szarpie mi pedalem sprzegla i bardzo ciezko sie wciska :/ po przejechani 10 km do domu ledwo wjechalem do garazu :/. Wymianilem na EXEDY 350zl robocizna 12 godzin mojej pracy (pierwszy raz cos takiego robilem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzech Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 197tys km i zaczyna się kończyć Twarde i bierze na końcu ale póki co się nie ślizga. Trzeba się chyba rozglądać za nowym - jakimś :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ams Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Moj przebieg 167kkm i musze wymienić sprzęgło. co myślicie o sprzęgle valeo phc jest dośt tanie jak namoją kieszeń:)http://moto.allegro.pl/item541608441_sprzeglo_valeo_nissan_almera_sunny_1_3_1_4_1_5.html A moze ktoś wymieniał sam sprzęgło?? moze powie czy to duzo roboty?? czy trzeba dwie półośki wyciągać czy tylko jedną ? i czy jakieś tajniki są skąplikowane:) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karamba80 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Jak w temacie, jak bardzo musicie puscic pedal sprzegla, zeby zaskoczylo ? U mnie (jestem przed zakupem N16,2000,bardzo maly przebieg ~45k km-prawdziwy) jest to dosyc znacznie pod koniec puszczania pedalu - i budzi to moje obawy, nigdy sie z czyms takim nie spotkalem. To normalne/czeste w przypadku Almery ? Czy tez sprzeglo do wymiany ? Tym bardziej jestem zaniepokojony, iz 5k km temu wymieniane byly: przegub krzyzakowy (czy costam krzyzakowe, przy skrzyni biegow) oraz drazek zaraz za tym (jestem noga z mechaniki,takie cos co ma z 70cm ) - co wg osoby zdecydowanie lepiej zorientowanej sugeruje to, ze sprzeglo moze byc rowniez zajezdzone, bo nie jest to cos, co ma prawo sie popsuc przy tak malym przebiegu (albo i w ogole). Samochod nie ma zadnych objawow sugerujacych koniec sprzegla - oprocz wlasnie tego poznego/wysokiego lapania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pr0 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 116 k km Swoją drogą jestem ciekaw czy TO sprzęgło będzie pasować do 1.5 FL 98 KM? http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.ph...01&ar=56799 A może lepiej takie? http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.ph...mp;ar=42978#art http://www.allegro.pl/item629968245_sprzeg...e_od_2000r.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dombek Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Po kupnie (144 kkm) po młodym Niemioszku widać że zadziornym, musiałem zmienić po 10 tysiącach. Wymiana na AISIN, następne 40 tys. i na razie działa jak nowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Poza sprzęgłem potrafi polecieć też sama linka od pedała. Nagły trzask i koniec jazdy... naprawa kosztowała mnie 100 zł ale bez holowania się nie obeszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 2.2 Di - przebieg 264 000 - żadnych problemów. Mimo bardzo ostrego stylu jazdy i zwiększonego momentu do 280 Nm (przy przebiegu 230 000). Więc albo zaraz skończe sprzęgło albo mam drugie :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek_1983 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Mam ponad 213 tys i sprzęgło oryginał (tu splunąć 3 razy). Trwalosc sprzegla glownie zalezy od stylu jazdy. Takze tak jak inni tu pisza, moze to byc 100 albo i 200tys. Jesli sam potrafisz tak jezdzic aby sprzeglo jak najmniej sie zuzywalo (czytaj nie przycieralo przy np nieumiejetnej zmianie biegow)... tzn. jakiej?? Pytam poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość poop Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Mi w sierpniu tego roku poleciało sprzęgło. Zdziwiłem się, gdy mechanik powiedział mi, że miałem oryginalne od nowości.Przejechało 280 tysięcy kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomtom1 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 A u mnie przejechało 305 tyś i uszkodził sie docisk, tarcza była jeszcze ok, po wymianie kompletu na AISIN zrobiłem kolejne 120 tysi i na razie jeżdzi bez oznak zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 N16 1.8 2001r od nowości U mnie fabryczne sprzęgło przelatało ~165000km jazdy w zasadzie wyłącznie wielkomiejskiej i pewnie jeździ dalej. Od przebiegu ok. ~135000km, szczególnie latem, było słychać prawdopodobnie łożysko wyciskowe. Fakt, ze przez ostatnie 25000km po dwukrotnym urwaniu półosi krótkiej raczej nie targałem asfaltu, ale miasto i stanie w korach to chyba najgorsze warunki dla sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.