Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Sprzęgło - wymiana


Gość gabar5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie.

Przyszedł czas na wymianę sprzęgła, ponieważ czyję że juz uślizguje troszkę. Moje pytania:

1. Ktoś to już sam robił?

2. Jaki koszt wymiany w warsztatach (orientacyjny)?

3. Czy trzeba spuszczać olej ze skrzyni?

4. Czy można zdiagnozować czy docisk też trzeba wymieniać bez odłączania skrzyni od silnika?

5. Dużo roboty jest z wymianą sprzęgła (licz. w godz.)?

 

Wszelkie opisy, manuale mile widziane.

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gabar5, Jest to do zrobienia bez wywalania skrzyni.Trzeba odkręcić skrzysie z poduszek podwiesić ją linką na drewnianej belce spoczywającej na błotnikach,wystarczy 6-7cm i odkręcasz docisk kolejno obracając kołem zamachowym.Następnie załapujesz docisk na jedną śrubę (około 1cm) luzu ,obracasz to do góry,wsuwasz tarczę,załapujesz przeciwległą.Przy tak załapanym docisku możesz scentrować tarczę w kole(będzie widać równe odstępy od krawędzi docisku.Mając tak scentrowaną tarczę dokręcamy kolejno śruby docisku.W tym momencie tarcza jest założona,trochę zabawy z trafieniem na wielowpust(bujaj silnikiem dociskając skrzynie),i po bulu.Nieraz trochę potrwa zanim się trafi na wielowpust ,ale wejdzie.Skręcasz wszystko i po bulu.

Robiłem to kilka razy w K10 i raz w K11.

Unikniesz w ten sposób spuszczania oleju i wyciągania skrzyni.

Mi ta operacja zajmowała około1,5 godziny naparkingu bez kanału.

jak będziesz miał zwalony docisk to jest dosyć dobre dojście do łożyska oporowego (sprawdź je też)

POWODZENIA :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli skrzynią odjeżdżam na kilka cm, odkręcam docisko od koła zamachowego wyjmuję starą tarczą wkładam nową, kombinuję w trafieniem na wałek i wszytsko gra, niby łatwie :) Zobaczymy w praniu jak to będzie. Jak znajde chwilkę wolnego czasu to zabieram się ostro do roboty.

 

Dzięki za rozwianie strachu, że wymiana sprzegła wiąże się w rozkręceniem pół silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gabar5, Weź sobie kogoś do pomocy bo ciężko Ci będzie jednocześnie bujać silnikiem i dopychać skrzynie.Najlepiej to zrobić przy pomocy drewnianego drąga zapartego o komorę silnika,i pomóż sobie lewarkiem żeby złapać wysokość.Da się to zrobić ,ALE,,,, JEST AAALLE uświnisz się :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek_S, A na tych misiach było wygodnie :D:D ?

 

Misie pierwsza klasa:D Bardzo wygodne i pomocne:D:D Do kupienia za 20 PLN w kazdym sklepie z wyposazeniem lozeczek dzieciecych :D POLECAM! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie.

Tarczy jeszcze nie wynieniłem, ponieważ samochód zwyczajnie stał w mniejscu i nie był używany, ale pomyslałem, że chyba wymienię wszystko, czyli łozysko, docisk, tarczę. Trzeba wyjmować skrzynię, żeby to zrobić??? Jakieś problemu przy tym wystepują??? Jak komus sie coś skojarzy z wymianą kpl sprzęgła w k11 to napiszcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gabar5, Jest to do zrobienia bez wywalania skrzyni.Trzeba odkręcić skrzysie z poduszek podwiesić ją linką na drewnianej belce spoczywającej na błotnikach,wystarczy 6-7cm i odkręcasz docisk kolejno obracając kołem zamachowym.Następnie załapujesz docisk na jedną śrubę (około 1cm) luzu ,obracasz to do góry,wsuwasz tarczę,załapujesz przeciwległą.Przy tak załapanym docisku możesz scentrować tarczę w kole(będzie widać równe odstępy od krawędzi docisku.Mając tak scentrowaną tarczę dokręcamy kolejno śruby docisku.W tym momencie tarcza jest założona,trochę zabawy z trafieniem na wielowpust(bujaj silnikiem dociskając skrzynie),i po bulu.Nieraz trochę potrwa zanim się trafi na wielowpust ,ale wejdzie.Skręcasz wszystko i po bulu.

Robiłem to kilka razy w K10 i raz w K11.

Unikniesz w ten sposób spuszczania oleju i wyciągania skrzyni.

Mi ta operacja zajmowała około1,5 godziny naparkingu bez kanału.

jak będziesz miał zwalony docisk to jest dosyć dobre dojście do łożyska oporowego (sprawdź je też)

POWODZENIA :one:

 

 

toc jest napisane :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy od tego czy dysponujesz kanalem lub podnosnikiem. jak nie to zastosuj instrukcje jak wyzej kolega napisal. jesli masz kanal, to odkrec lewa polos odkrec skrzynie zawies skrzynie na polosi obroc o 180 i masz cale kolo zamachowe na wierzchu.

wymien caly komplet czyli lozysko docisk itd. nipparts komplet kosztuje 200zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eX, Bardziej chodziło mi o taki opis jak podał elektryk1e, bo właśnie chciałem mieć wystko na wierzchu :)

odkrec lewa polos odkrec skrzynie zawies skrzynie na polosi obroc o 180
tego nie kumam, mam odkręcić półoś tylko tu od strony koła? czy całkiem ją wyjąć (od strony koła i skrzyni)?

Ale ogólnie dzięki Panowie, jak dostanę wypłatę to w majowy weekend zabieram się za prace, mam nadzieję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzychu_205
2. Jaki koszt wymiany w warsztatach (orientacyjny)?

 

ja wymienialem w warsztacie, w sumie zaplacilem za wymiane sprzegla z dociskiem i linka,(kupienie sprzegla docisku) plus robocizna nie cale 700zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie są dwie półosie, prawa i lewa, odkręcasz tylko lewą, pewnie wystarczy od strony hmmm, lepiej koła, jeśli nie będzie za bardzo przeszkadzać (niech olej pozostanie sobie w skrzyni :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzwoniłem po znajomych sklepach i komplet luka za 230 mogę mieć, chyba dobra cena prawda?

PS. Sprzedam tarczę do k11 1.0 (kupiłem wcześniej tarczę, ale teraz kupię chyba komplet).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno Ci powiem: kupa roboty :D

nie tak hop jak piszą - odsuń silnik wycentruj tarczę

miałem wywaloną skrzynię, zdemontowana rura wydechowa pierwszy odcinek, belka pod silnikiem, odkręcona lewa piasta, wyjęta praw półośka, prowadzenie linki sprzęgła, poduszki skrzyni.

Łatwo sie pisze, zdecydowanie trudniej sie to robi jak śruby nie są ruszane.

gdzieś opisywałem demontaż skrzynki

poszukaj moje posty

 

a już w ogóle lipa jak nie idzie trafić wałkiem w ewolwentę tarczy bo nie chce wejść :P

skrzynie wyciągnij wyczyścisz sobie ramie i oś włączania sprzęgła, gdyż to zawsze jest brudne - cięzko pracuje.

jak wyciągasz skrzynie olej wyleci przez gniazda półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gabar5

Tarcza, docisk, łożysko oporowe kupione - teraz tylko założyć (czwatrek, piątek) i jazda

 

[ Dodano: Czw 01 Maj, 2008 21:40 ]

Kupplung siedzi już w micrze. Sprawa nie jest taka prosta jak piszecie.

Lewa półoś wyjęta z piasty (zdjęcie koła i odkręcenie 2 śrub mocujacych do amora)

Prawa półoś wyjęta (tylko nakrętkę zabezpieczającą przegób trzeba odkręcić)

Trzeba też odkręcić belkę pod skrzynią.

Dalej skrzynia ładnie wychodzi (nie licząc przeszkadzającej blachy - między silnikiem a kołem zamachowym)

Kolejny czynności dobrze każdemu znane, szybka przekładka starego kpl luka na nowy

Włożenie skrzyni.

Regulacia wysokości pedału i jazda:)

Czas naprawy ok 4-5h jeżeli robi się to pierwszy raz i wypija sie po piwku

Do centrowania tarczy użyłem wałka ok 16-16,5mm (obszar tarczy) 15-15,5mm(obszar wału) - warto dotoczyć sobie taki wałeczek, żeby nie było komplikacji z zgraniem skrzyni z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...