Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG do Tino


Gość k.mazur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Almerę Tino 1,8 i chciałbym założyć do niej gaz. Spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat, dokładnie mówiąc rzecz dotyczy katalizatora i jego wpływu na silnik. Chciałbym zasięgnąć waszej opinii na ten temat.

Kris.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych i na przyszłość. DOTYCZY TYLKO ALMERA TINO 1,8

Dzisiaj trochę pojeździłem i dowiedziałem się na temat montażu LPG do Almerki TINO 1,8 rocznik 2001. Jeżeli chodzi o silnik to niema żadnych negatywnych i ubocznych skutków. Cała sprawa opiera się o zamontowanym w TINO katalizatorze. Część powietrza powraca z katalizatora do komory spalania w silniku. Ryzyko jest takie, że cząstki oderwanego/przepalonego (wskutek wyższej temperatury, przy spalaniu LPG) katalizatora może, (nie musi) przedostać się do silnika. Przypadek taki już odnotowano i cały silnik padł.

 

Informacje pochodzą:

- FUGAZI Kraków ul. Balicka (firma montująca gaz)

- Hurtownia sprzedająca instalki LPG

- Firma montująca gaz Kraków ul. Dobrego Pasterza 45 (firma mało znana, lecz dbająca o klienta)

 

Pozdrawiam;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator, czy EGR? Czy oprócz EGR-a jest tam jakiś inny by-pass.

jeśli chodzi o EGR to zatykasz, jeśli chodzi o tę rurkę z kata do silnika robisz to samo. Spaliny mają zdup...ać z silnika a nie do niego wracać.

MOżesz montować, a ECU nie reaguje za zatkany EGR. Przynajmniej w 1,8 GQ.

Problem z katem w QG18 jest taki, że nawet jak spaliny nie zawracają - to zawrócą, choćby pod górę (bliskość katalizatora, zawirowania w wydechu i polecą do kolektora wydechowego i mogą wstecznie wpaść do silnika.

Omijaj zakłady, które twierdzą, że gaz zniszczy katalizator... Mam już 70 kkm na LPG i nic się nie dzieje. Czym tak bardzo różni się kat w Tino?. Zrób zdjęcie - to powiemy co trza zrobić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do katalizatora to nie musisz się niczego obawiać :) przy dobrze dziłającej instalacji LPG katalizator działa tak samo jak na Pb i nie będzie się wypalać topić ani kruszyć.

co do EGR (recylkulacja spalin) spaliny pobierane są bezpośrednio z kolektora wydechowego więc niema najmniejszczej szansy by nawet odłamany kawałek katalizatora znalazł się w pobliżu pobrania spalin do recylkulacji.

Do twojego silniczka najleprzą instalacją będzie sekwencyjny wtrysk gazu IV generacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w QG18DE były takie motywy z tymi katalizatorami- i sypały sie ludziom niekoniecznie od gazu. Rozsypany katalizator niestety na 99 % zniszczy silnik. Tak już jest w tym posranym silniku o wielkiej wadze swego konstruktorskiego badziewia.

dzieje się tak dlatego, że drobinki ceramiki przez dystalna siateczkę nie są w stanie wylecieć, tylko cały czas sie odbijają od ścian katalizatora i dyndają w kolektorze wydechowym. Przy odrobinie nieszczęścia są w stanie wpaść do cylindra mimo dodatnich ciśnień.

Jedynym sposobem uniknięcia nieszczęścia jest natychmiastowe wywalenie wadliwego katalizatora lub jego wymiana. Nie wiem tylko czy te drobinki ceramiki wpadały do cylindra przez zawór wydechowy czy przez EGR. Nie mniej jednak spustoszenie jest ogromne i motor zniszczony. Gaz nie uszkadza katalizatora- pod warunkiem j.w. cyt. Snafu. Kata niszczy złe paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość pawel1978wawa

Ja w swoim Tino 1,8 z 2001 r. mam zamontowaną sekwencję BRC S-24 i jak na razie sprawuje się całkiem dobrze (przejechane ok. 10.000 km). Nie wiem czy ma to związek z LPG ale po miesiącu padła mi pierwsza sonda Lambda. Samochód ma przejechane 150.000 km i wydaje mi się, że to właśnie LPG przyspieszyło śmierć tej sondy. Co jakiś czas zapala mi się kontrola silnika i w serwisie po podłączeniu kompa powiedzieli, że to przez katalizator zapala się ta kontrolka. Więc pewnie czas go wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja również mam w swoim Tino 1.8 (2003 sprzed liftingu) instalkę gazową. Spalał w zeszłym m-cu ok. 11,8-12 litrów gazu na 100km. Głównie jazda po mieście na krótkich odcinkach. Czy myślicie, że to za dużo? dodam, że ostatnio został wymieniony filtr od gazu oraz filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1978wawa

Wydaje mi się, że 12 litrów LPG jak na jazdę po mieście to całkiem rozsądny wynik. Moje Tino spala 0k. 10 l gazu tyle, że przeważnie jeżdżę w 80 % poza miastem. Ranking spalania mojego Tino znajdziesz na: http://ilespala.pl/lista_pojazdow/52/881/1 . Poprzednio miałem Primerkę z silnikiem 2.0 i paliła mi 12 litrów gazu w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. U mnie jest wręcz odwrotnie-ok. 80% to miasto, reszta to trasa. Wraz z nadejściem wakacji dużo więcej będę jeździł po Polsce... Oprócz tego, że jest to głównie jazda miejska, to trzeba dodać jeszcze warunki zimowe, włączone dmuchawy, a nieraz tez i klimę, więc to wszystko razem powoduje, że spalanie teraz moze być trochę wieksze niż będzie latem. Zapomniałem dodać, że mam instalkę KME. Z tego co wiem, to nigdy nie była robiona mapa spalania... Nie wiem czy nie zrobić jej-być może wtedy trochę spalanie się obniży. samochód spisuje się bardzo dobrze, moc podobna jak przy jeździe na benzynie, zapala w porządku, obroty ok. Moze lepiej nic nie ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość przemoc80

Posiadam Tino zaura 1,8 z 2000r po zamontowaniu gazu zrobiłem ok 40 000 km.Jakieś 6 miesiecy temu zaczął gasnąć mi na wolnych obrotach i spadła mu strasznie moc . Wstawiłem go do rzemieślników i stwierdzili zabrudzony silnik krokowy wiec mi go przeczyścili, później doszli jeszcze że za spadek mocy odpowiedzialne są popekane zawory wylotowe. rzeczywiście były- pokazali mi je( koszt naprawy to wymiana 4 zawory wylotowe uszczelka pod głowice pod klawiaturę, płytki regulujące wysokość zaworów,uszczelniacze na zawory koszt częsci to 1000 zł wymiana zaworów i przezbrojenie głowicy 900 zł razem 1900zł . Pytałem się od czego mogły popękać nie otrzymałem logicznej odpowiedzi czy mogła to być wina katalizatora ?zastanawiam sie nad demontarzem katalizatora. Jakie by były negatywne skutki w przypadku jego braku?po tym remoncie tak jakby był słabszy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Gość Rafalmieniuk

Mój Tinozaur ma zaaplikowany gaz sekwencyjny chodzi jak ta lala mam butle 40l i w trasie Białystok- sosnowiec i z powrotem przejechałem ponad 520 km <na 1 tankowaniu> to nawet dobry wynik jedyny minus to kontrolka błędu silnika...poza tym wszystko ołrajt :]

Edytowane przez Rafi Ha-Ka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki błąd wyskakuje, bo przy sekwencji nie powinien raczej występować jak jest dobrze wyregulowana, i jaka instalacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafalmieniuk

chodzi mi o bład silnikowy czyli kontrolka "check" niewiem czemu sie palio wsyzstko niby z bebechami ok. ale może że mam niektre żaróweczki na podświetleniu przepalone...hmmm...znajomy mówil zdlatego że mam gaz ale niekoniecznie mu wierze..no niewiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz ja już mam gaz ponad 5 lat i check mi się nigdy nie zapalił z tego powodu, także chodzi o to może coś podczas montażu nie tak poustawiali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...