Gość carvel Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Witam Planuje wziąść się (jak zrobi się cieplej) za swoją Almerkę. Tzn. muszę wymienić to co w temacie↑. Co polecacie? Teraz jeżdzę na Texaco 10W40, filtr oleju chyba Filtron i przy odpalaniu rano oczywiście słyszę stukot. Przebieg to 223000 km Chciałbym trochę to zlikwidować i czytałem na forum że polecacie filtr Manna, ale jak olej najlepszy do Almerki przy tym przebiegu?? Co do klocków i szczęk to nie chce oszczędzać poprostu mają być dobre i trwałe. W tej chwili mam jakiś włoski shit i przy ostrzejszym hamowaniu z ok.130 km/h trochę huczy i czuc na kierownicy. O czym jeszcze pomyśleć przy wymianie? Jakieś filtry od klimy? Prosze o porade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert7777 Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Witam jest wiele tematów związanych z olejem klockami itp co do klimy(jeśli chłodzi) to odgrzybianie i filtr przeciwpyłkowy powinien wystarczyć. A co do czucia w kierownicy podczas hamowania to sama wymiana klocków i szczęk nic nie da bo pewnie tarcze do wymianyprzetoczenia i bębny to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 co do filtru to radze poczytać forum, co do oleju VALVOLINE MaxLife 10w40, klocki Ferodo, szczęki Brembo a co filtru od klimy to dużego wyboru nie ma, ja widziałem na allegro taki jak mam za chyba 50zł To oczywiście moje propozycje, ale ja takie części bym zamontował na Twoim miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 ale ferodo to cienizna :diabel: ATE to juz cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 olej 10W40 -Mobile1 lub Castrol Magnatec (GTX) , teraz większość firm/sklepów ma dostęp do tanich zamienników made in Japan więc nie polecam zamienników Filtrona -lepiej dopłacić 5PLN i kupić filtry MIKRO lub inne japońskie -filtr powietrza nie wiem czy dostaniesz wiec nawet moze być Filtron (ale już filtr oleju na pewno NIE Filtron -nawet dłuzej kontrolka oleju przy nim sie świeci). pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparky Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 (ale już filtr oleju na pewno NIE Filtron -nawet dłuzej kontrolka oleju przy nim sie świeci). Potwierdzam. Po pierwszej wymianie na Filtrona kontrolka zaczela gasnac po 5 sekundach.... Od tej pory filtry kupuje Nissana (w zasadzie jedyne na co wydaje pieniadze w ASO ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 cykle wymian : -płyn hamulcowy -co 60tyś km lub 2 lata (DOT4 -koszt 12zł/0,5L) -świece -co 30tyś km (NGK BKR 5E -koszt 9-13zł/szt) -filtr paliwa -co 90tyś km lub 3 lata (japoński -22zł) -filtr powietrza -co 60tyś km lub 2 lata (może być Filtron -ok.30zł) -olej silnikowy -co 15-20tyś km lub 1 rok (chwalone Castrol Magnatec lub Mobile 1 -"10W-40"półsyntetyk) -filtr oleju -przy każdej zmianie oleju (MICRO -25zł) -płyn do chłodnicy -dolewamy jeśli brakuje -płyn do wspomagania -dolewamy jeśli brakuje DEXTRON III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparky Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Fajne zestawienie, dodam male uwagi: cykle wymian :-świece -co 30tyś km (NGK BKR 5E -koszt 9-13zł/szt) -filtr powietrza -co 60tyś km lub 2 lata (może być Filtron -ok.30zł) Jesli jest LPG to oba co 20tys km. -olej silnikowy -co 15-20tyś km lub 1 rok (chwalone Castrol Magnatec lub Mobile 1 -"10W-40"półsyntetyk) Tu uzaleznilbym od przebiegu zarowno okres (przy wiekszym przebiegu - co 10tys km) jak i rodzaj (a czemu nie mineralny?) -płyn do chłodnicy -dolewamy jeśli brakuje Wymieniamy jesli nie my go zalewalismy i cholera wie co tam wlal poprzedni wlasciciel (moze borygo rozcienczone woda?) Potem juz tylko dolewamy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 cykle wymian :-filtr powietrza -co 60tyś km lub 2 lata (może być Filtron -ok.30zł) Oj częściej kolego, częściej...moim zdaniem raz na 20 tys ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carvel Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 no wlasnie, mam pytanie co do oleju mineralnego czy przy moim przebiegu tzn.223000 nie trzeba juz zmienic na mineralny? ogolnie nie chcialbym tego robic bo silniczek chodzi idealnie ,no tylko przy odpalaniu lancuch dzwoni niech ktoś się wypowie czy jeździ na mineralnym i jak sie zachowuje silnik :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 JAK SILNIK OLEJU NIE BIERZE TO SIEDZ PRZY TYM CO MASZ POZA TYM DO SILNIKOW N15 NIE ZALECANE SA MINERAŁY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Nie zmieniaj!!!!! Pozostań przy tym samym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Ja mam silnik 1.6 N15, przebieg 175 000, mialem troche wyciekow oleju i nie wiedzialem (i nie moglem sie dowiedziec) jaki byl wlany wczesniej olej wiec zalalem mineralnym Shell Helix 15W40 (najlepszy chyba z mineralnych shella), na razie przejechalem ok 4 tys, silnik chodzi jak marzenie, ani milimetra na bagnecie nie ubylo, jest jak by troche cichszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 JA mam 191 tys i pełen syntetyk TEXACO. Jeżdżę ostro - często na 6000 obr. - strzeliło mi 10 tys na oleju i już chodzi mi po głowie jego wymiana. świeczki ngk co 25 tys. filtr powietrza i paliwa co 12000. aha i u mnie zero ubytków oleju. Kolcki mam Kashiyama cena do wersji z ABS koło 130 zł. Przestrzegam przed zalaniem minerału gdy wszystko chodzi jak należy. Chyba że wymiana co 7 tys. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Podlaczam sie do tematu, lecz z odrobine innym pytaniem - ile oleju wchodzi do Almery N15 z silnikiem 1.4 z 1999 roku? Planuje wymiane na sobote i nie wiem ile oleju kupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemas1 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 do mojej almy n15 98r 1,4 16v weszło 3,5 (prawie) z 4l zostało na dolewkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojcio:) Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 witam:) jestem tutaj nowy:) i jestem właścicielem almerki z 1995roku, hatchback, 5d, z silnikiem 1.6sr i plamuje na wiosne wymiane wszystkich olejów, płynów, filtrów, a przebieg mam niecałe 150 tys. jaki radzice zakupic olej do silnika i do skrzyni biegów? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 O skrzyni biegów już było ale przypomnę : jeśli nic Ci nie zgrzyta to producent nie przewiduje wymiany, gdzieś podobno jest wziernik i możesz sprawdzić poziom oleju i ew.dolać. Wiecej info na ten temat w opcjo "szukaj"... Co do oleju silnikowego : "-olej silnikowy -co 15-20tyś km lub 1 rok (chwalone Castrol Magnatec lub Mobile 1 -"10W-40"półsyntetyk) ". Ja jeżdzę już któryś z kolei sezon na Castrol Magnatec 10w40 , mój ojciec lubuje się w Mobile1 -obecnie na Alledrogo mozesz kupić Castrol'a 5litrów za 75zł (z wysyłką 85zł) -biorąc pod uwagę że sklepy mają ten sam olej w baniakach 4litrowych za około 105-125zł. Jak wiadomo Mobile1 jest drozszy -ja osobiście różnic nie zauważyłem. Proponuję nie eksperymentować z lepkością oleju tylko lać 10w40 -takiego używa fabryka, taki jest w ksiażkach serwisowych, jeśli już jednak będziesz chciał na siłę wlać 5w40 to weź poprawkę że taka lepkość na mrozy w PL nie do końca się sprawdzi. Pozdr. PS.Co do pojemnośći komory silnika to mi zawsze wchodzi 3.2l (silnik 1.4), resztą przy wymianie przepłukuje silnik i dopiero dolewam świeżego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojcio:) Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 wielkie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Podlaczam sie do tematu, lecz z odrobine innym pytaniem - ile oleju wchodzi do Almery N15 z silnikiem 1.4 z 1999 roku nie pamietam dokładnie, ale było to cos 3-3,5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Podlaczam sie do tematu, lecz z odrobine innym pytaniem - ile oleju wchodzi do Almery N15 z silnikiem 1.4 z 1999 roku nie pamietam dokładnie, ale było to cos 3-3,5l Dziekuje za pomoc, wlasnie dzisiaj zmienilem olej, weszlo dokladnie 3.5 litra. A swoja droga, ostatni wlasciciel zmienial ostatnio olej kiedy Nissan uzywal jeszcze niebieskich fitrow :559: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 A swoja droga, ostatni wlasciciel zmienial ostatnio olej kiedy Nissan uzywal jeszcze niebieskich fitrow Niebieski kolor nie oznacza nic poza kolorem. Nowe filtry nipparts są niebieskie i nie znaczy że są złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość devil-80 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Ja mam pytanko: Ile świec potrzeba do Almery N15 (4sztuki ?? )mogą być NGK V-line czy jakieś inne? Następne pytanko ile żarówek potrzebuje do przednich reflektorów i jakiego typu(2sztuki?)h4 i co dalej jakaś polecana firma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 2x H4 i 4 swiece moga być v-line Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość devil-80 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Co do świec to czy muszą być BKR5E czy lepiej BKR6E lub jeszcze jakieś inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.