Gość wodzuseba4 Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Koledzy mam problem z moja primerą, 2.0 TD 1998 rok, kupilem ja pol roku temu, poczatkowo byla mulowata, wymienilem przeplywomierz i jest juz duzo lepiej, ale problem spalania mnie dobija.. jezdze od mechanika do mechanika i nie potrafia mi pomoc. PALI MI 10 litrów oleju napędowego... cos strasznego.. przeciez to diesel. Biegi zmieniam przy 2,5 - 3 tysiace obrotow... nie ma roznicy czy jezdze 90 czy 140, spalanie to samo. Nie kopci, pali dobrze(kilka razy mi sie zdazylo ze nie odpalil za 1szym razem, ale po ponownym przekreceniu kluczyka juz zapalal. Moze poma paliwowa?? czytalem ze cos moze byc nie tak z rozrzadem(przekrecony??) Czy wiecie co moze byc nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 wodzuseba4, poszukaj w archiwum - tamat przerabiany wielokrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodzuseba4 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 szukalem, ale znalazlem tylko posty dotyczace duzego spalania LPG... nic o dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Zerknij tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sc&start=35 W paru ostanich postach ktoś ma podobny problem. Sam napisałem ile mój pali. Na razie nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale może temat się rozwinie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodzuseba4 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 nadal nie znalazlem odpowiedzi na duze spalanie mojej primerki, sprawdzone bylo juz chyba wszystko(turbo, przepływomierz, wtryski) nie kopci, pali dobrze... podejmuje ostatni krok i wymienie jeszcze rozrzad.. moze tam bylo cos przestawione.. mam nadzieje ze to pomoze bo bede musial sie pożegnac z moja primerka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupiter2580 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 napisz ile masz volt na przepływce na jałowym i przy 4tys podepnij sie pod komputer i sprawdz czy czujnik temeratury nie wariuje może ci zaniża temperature Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio_ta Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 mam chyba ten sam problem, od kilku miesięcy jestem właścicielem takiej samej primerki, często jeżdze po mieście i na 150km odcinkach na drogach szybkiego ruchu i "autostradach " gdzie nie będe ukrywał jeżdze dosyć szybko ale ostatnio postanowiłe zaobserwować ile pali moje autko i po wstępnej analizie wyszło mi że około 10l100km, chyba lekka przesada ale jutro zatankuje autko do pełna i po przejechaniu 100km z prędkością do 100kmh zatankuję znowu do pełna i zobaczę ile rzeczywiście pali moja primerka. Do jutra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 mam chyba ten sam problem, od kilku miesięcy jestem właścicielem takiej samej primerki, często jeżdze po mieście i na 150km odcinkach na drogach szybkiego ruchu i "autostradach " gdzie nie będe ukrywał jeżdze dosyć szybko ale ostatnio postanowiłe zaobserwować ile pali moje autko i po wstępnej analizie wyszło mi że około 10l100km, chyba lekka przesada ale jutro zatankuje autko do pełna i po przejechaniu 100km z prędkością do 100kmh zatankuję znowu do pełna i zobaczę ile rzeczywiście pali moja primerka.Do jutra Żeby zobaczyc ile naprawde pali to zatankuj wyjeździj do zapalenia rezerwy i ponownie zatankuj. Bo po 100km i zalaniu do pelna to mogą niezle cyrki wychodzic, pistolet zawsze inaczej odbija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodzuseba4 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 dobrze sprawdze to spalanie jeszcze raz na tygodniu.. wynik swojego testu napewno napisze... zrobie to ponownie bo tak naprawde juz kazdego sposobu probowalem... co do przeplywomierza, to musze podjechac do mechanika niech mi sprawdzi, ale go wymienilem na nowy wiec powinno byc ok. [ Dodano: Czw 13 Mar, 2008 19:56 ] moj wynik rowne 10l. Zalalem do pelna kiedy zaswiecila sie kontrolka, weszlo 53 litry i dzisiaj zapalila sie ponownie, po przejechaniu 535 kilometrow. Trace sily. Umowilem sie poraz ostatni z mechanikiem na wymine rozrzadu, moze w tym tkwi problem, bo jak nie to juz nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 To zdecydowanie za dużo. Moje ostatnie pomiary na trasie Śląsk - Tatry i z powrotem wraz kilkoma przejazdami przez Bukowinę Tatrzańską (ostro pod górę i potem z góry jakby ktoś nie wiedział) wykazały spalanie na poziomie 5,62L / 100 km w co wcześniej kompletnie nie wiertzyłem ale jak widać jest to realne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Witam. Toż to istny smok W mojej primce spalenie na mieście to 8,5l Na trasie podejrzewam niewiele mniej tak więć nie jesteś sam z tym problemem. Dodam że również jestem po wymianie przepływomierza. Szczerze powiem że jestem bardzo rozczarowany spaleniem dieselka. Kupowałem go z myślą ,iż bedzie spalał trochę mniej, a tu d... Mam wrażenie że te silniki poprostu nie należą do najekonomiczniejszych. Kolega KROPEK też ma spalanie na poziomie 10l/100km Jak będziesz miał nowe informacje to daj znać będę wdzięczny co może być powodem tak dużego apetytu na ropke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość apahe69 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Witam! Także posiadam primerkę diesla z 2001r. I równiez problem z olbrzymim spalaniem - 12,5l/100km!!!!!! Oczywiscie po mieście!!! Tylko krótkie odcinki do 3km. W trasie ca.:8,5l/100km. W serwisie nissana po diagnostyce doradzili: zaakceptować takie spalanie albo sprzedać. Na razie akceptuję ale nie wiem jak długo. Pozdrawiam apahe69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jamar Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 mi nigdy jeszcze kontrolka paliwa się nie zapaliła. Wskazówkę miałem na ostatni czerwonym polu i kontrolka się nie świeciła tzn że jeszcze nie było rezerwy, tak? Ja się bałem i wolałem zatankować zwłaszcza, że czasami bardzo dziwnie mi pokazuje stan paliwa. [ Dodano: Nie 06 Kwi, 2008 15:18 ] Spalanie ciężko mi oszacować, bo jak ma się zapalić rezerwa to wtedy wiadome że masz z 5L w baku to można jakoś liczyć. Jestem po wymianie przepływki. Na starej miałem 1,5V na jołowym, i 2,0 przy 3000obr, teraz jest 2,0V na jałowym ale mam wrażenie, że spalanie skoczyło. Musze wymienić rozrząd i wtedy zrobię pomiar spalania przez zalanie po korek. Napiszę jak to wszystko zrobię o swoich spostrzeżeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qklux Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 p12 nie lepsze niestety, albo z moją coś nie tak. miasto to min. 12, trasa 11 l/100 beznzyny!! zaakcpetowac albo sprzedać - bardzo trafne podejście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Musze wymienić rozrząd i wtedy zrobię pomiar spalania przez zalanie po korek.... i do pompiarza coby ustawił właściwy kąt, wtryski przy okazji warto sprawdzić. Witam!Także posiadam primerkę diesla z 2001r. I równiez problem z olbrzymim spalaniem - 12,5l/100km!!!!!! Oczywiscie po mieście!!! Tylko krótkie odcinki do 3km. W trasie ca.:8,5l/100km. W serwisie nissana po diagnostyce doradzili: zaakceptować takie spalanie albo sprzedać. Na razie akceptuję ale nie wiem jak długo. Pozdrawiam apahe69 żadne akceptowanie - w serwisie Cię zbyli bo TD na polskim rynku nie sprzedawano !!!! i się nie znają. spalanie na poziomie 5,62L / 100 km w co wcześniej kompletnie nie wiertzyłem ale jak widać jest to realne.jest to realne - potwierdzam mi nigdy jeszcze kontrolka paliwa się nie zapaliła. Wskazówkę miałem na ostatni czerwonym polu i kontrolka się nie świeciła tzn że jeszcze nie było rezerwy, tak? Ja się bałem i wolałem zatankować zwłaszcza, że czasami bardzo dziwnie mi pokazuje stan paliwa.A ile zatankowałeś do zbiornika po ostatnim "strachu" :?: [ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 15:25 ] Kupowałem go z myślą ,iż bedzie spalał trochę mniej, a tu d...A orientowałeś się wcześniej ile takie auto z takim silnikiem może palić :?: Konstrukcja tego diesla pamięta lata osiemdziesiąte zeszłego wieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Trochę się orientowałem, ale jak sam widzisz niektórym spala mniej (szczęscirze :diabel: ) A że konstrukcja przedpotopowa to nie znaczy że odrazu musi dużo palić, prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 ADAMO1 ma rację znane są konstrukcje przed potopowe które palą naprawdę mało. Ja swój silnik testuję od kilku miesięcy pod kątem spalania( pisałem już o tym) i pali mi 10l/100km bez względu na styl jazdy i czy to po mieście czy trasa nic się nie zmienia. Przykładowo trasa Gorzów wlkp-Lotnisko Tegel Berlin po przejechaniu 400km zatankowałem 40l. Ale!!!!! ostatnio trasa Gorzów wlkp- Szczecin i trochę miasto po przejechaniu 270 km zatankowałem 19L co daje 7L/100km. Ale juz wszystko wruciło do normy i pali normalnie 10L/100km . Co może być przyczyną tak zróżnicowanego spalania. Dodam, że jeżdżę raczej spokojnie :diabel2: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 A że konstrukcja przedpotopowa to nie znaczy że odrazu musi dużo palić, prawda Ja nie pisałem, że dużo pali ale nie należy oczekiwać wyników rodem z common rail - 4,5 L z pojemności 1.9 - katalogowa norma dla naszych traktorów z turbinką to:8,5 L w mieście 5,5 L w trasie 6,8 L średnia Przykładowo trasa Gorzów wlkp-Lotnisko Tegel Berlin po przejechaniu 400km zatankowałem 40l.Ale!!!!! ostatnio trasa Gorzów wlkp- Szczecin i trochę miasto po przejechaniu 270 km zatankowałem 19L co daje 7L/100km. Ale juz wszystko wruciło do normy i pali normalnie 10L/100km . Co może być przyczyną tak zróżnicowanego spalania Zróżnicowany styl jazdy, zróżnicowane paliwo, czystość filtra powietrza, ciśnienie w ogumieniu... i wiele wiele innych czynników. Dodam, że jeżdżę raczej spokojnie :diabel2: .Pojęcie względne, i to bardzo względne - ja po przesiadce z benzynowego silnika do obecnego traktorka przystosowywałem się z pół roku zanim spalanie z 9 -10 L w mieście zlazłem do 7 - 8L. A jestem wyjątkowo spokojnym kierowcą (jedynym posiadającym prawo jazdy w rodzinie w której występuje niepełnosprawność 2 członków rodziny - nie mogę sobie pozwolić nawet na mandaty za prędkość - i dlatego kupiłem diesla bo to naprawdę dobry silnik jak się go odpowiednio traktuje - samochód u mnie ma jeździć bo taka jest potrzeba a nie stać w warsztacie). Dodatkowym czynnikiem redukcji spalania było to, że po wymianie pełnego rozrządu pojechałem do pompiarza coby ustawił kąt wtrysku - teraz jeszcze myślę coby sprawdzić wtryskiwacze, a raczej końcówki. Podstawowa sprawa i rada dla was panowie koledzy: Sprawdźcie i wyregulujcie układ podawania paliwa, od filtra paliwa poprzez pompę (kąt wtrysku, a może coś w niej trzeba naprawić), wtryskiwacze po takie sprawy jak czystość filtra powietrza. A także to, że ten samochód to nie wyścigówka do ruszania spod świateł z piskiem opon. - o czym pisałem już w kilku wątkach. [ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 21:32 ] Nie zrozumcie mnie źle... [ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 23:03 ] Dodam jeszcze: podepnijcie pod komputer - sprawdźcie błędy - nie zawsze musi się świecić check... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodzuseba4 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Wczoraj bylem u pomiarza.. Majstrowal cos przy pomnie, sprawdzil wtryski( 1-szy sterujacy troche sie poci) sprawdzil go jakos i powiedzial ze jako wlasciwosci ma dobre i dobrze dziala (miesci sie w granicach, nie wiem jak to sprawdzal szczerze mowiac), a to ze troche sie poci napewno nie wplynie na az tak duze spalanie, dodal rowniez ze bede go musial wymienic bo wkoncu zacznie z niego leciec paliwo. Po wyregulowaniu samej pomy jeszcze nie sprawdzilem spalania, ale jak tylko bede wiedzial to napisze. PS. powiedzial ze pompa jest ok, wtryski rowniez.. Dodal rowniez ze 10 takich samych samochodow bedzie palilo 7 srednio a 11 niewiadomo czemu bedzie palil 10 i choc wymienie pol silnika i tak bedzie tak samo(taka jego natura) cytuje tylko slowa pana ktory regulowal mi pomne.. nie wiem jak sie do tego ustosunkowac.. [ Dodano: Sob 12 Kwi, 2008 21:14 ] Niestety spalanie nie spadlo.. a teraz to jezdzac nawet 100 staralem sie nie przekaraczac.. cos nie tak. Gdzie sie mozna podpiac pod P11 przed liftingiem, jest problem bo objezdzilem sporo mechanikow i zaden nie ma wejscia do mojej primery. Chyba tylko serwis zostaje...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzejs Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Miałem to samo. Na hamowni wyszło 75 z 90 KM. Zajeżdżona syfem turbina nie daje ciśnienia (sprawdź czy po dodaniu gazu dymi).U mnie trochę pomogły długie trasy (po 1000km dziennie) nieco wtedy spadło zużycie, ale docelowo regeneracja turbiny. Co do serwisu :kosci: to mam swoje zdanie i traktuje jako ostateczną ostateczność!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodzuseba4 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 hm.. dokonalem regeneracji pompy oraz okazalo sie ze dwa wtryski leja, wiec wymieniono mi dwie koncowki. No ale coz spalalnie spadlo ale do poziomu 8 litrow w trasie... chyba ten typ tak ma i juz mniej palic nie bedzie. Wszystko sprawdzone a pije jak glupi no ale. Trzeba widocznie sie pogodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość snela Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Koledzy mam problem z moja primerą, 2.0 TD 1998 rok, kupilem ja pol roku temu, poczatkowo byla mulowata, wymienilem przeplywomierz i jest juz duzo lepiej, ale problem spalania mnie dobija.. jezdze od mechanika do mechanika i nie potrafia mi pomoc. PALI MI 10 litrów oleju napędowego... cos strasznego.. przeciez to diesel. Biegi zmieniam przy 2,5 - 3 tysiace obrotow... nie ma roznicy czy jezdze 90 czy 140, spalanie to samo. Nie kopci, pali dobrze(kilka razy mi sie zdazylo ze nie odpalil za 1szym razem, ale po ponownym przekreceniu kluczyka juz zapalal. Moze poma paliwowa?? czytalem ze cos moze byc nie tak z rozrzadem(przekrecony??) Czy wiecie co moze byc nie tak? siemka no ja mam taka sama primerke tylko ze 2000 rok (jednak to ten sam silnik) jak jade do 3000 obrotów (130 km/h)to pali mi około 6 litrów, około 4000 (160/170 km/h) pali mi z 8,5 hmm i mi sie wydaje ze mi pali za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodzuseba4 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 jakby mi tyle palił to bym sie cieszył a tak naprawde to dobija mnie to, bo auto jest fajne.. tylko ze troche malo ekonimczne. Nikt naprawde nie wie co mogę jeszcze sprawdzic w tym samochodzie? Bylem na komputerze w serwisie, brak błędów Wymieniłem przeplywomierz, uzyskałem lepsze osiągi regenerowalem pome oraz dwa wtryski spalanie spadlo do okolo 8 litrow Turbina trzyma ciśnienie Odpala za raz, nie kopci. Zbiera sie no jak kazda primera tak srednio ale da sie jezdzic. Na pełnym baku robie okolo 650 km. Nie wiem ile jest na rezerwie jeszcze w baku? Help Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrdok Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Jak zapali się rezerwa ciągłym światłem, to zostało 6 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Jak zapali się rezerwa ciągłym światłem, to zostało 6 litrów. U mnie na rezerwie zostaje 15L..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.