Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] DYFUZOR


alfabox0266
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Testowałem ,testowałem i coś wyszło.

Poprawa rozpylania paliwa i tworzenie bardziej jednorodnej mieszanki poprzez nawiercenie w dyfuzorze pierwszego stopnia dwóch otworów,tworzących dwie skręcające się sróbowo strugi powietrza w dolnej części dyfuzora.

Otwory wykonujemy wiertłem 3 mm od połowy wysokości tak aby kąt wiercenia w dwóch prostopadłych płaszczyznach wynosił po 45 stopni.

Wejście otworów następnie profilujemy w krztałcie lejka.

Taka zmiana wraz z wypolerowanymi obydwoma dyfuzorami i obydwiema gardzielami przynosi odczuwalną poprawę pracy silnika.

Przynajmniej u mnie jest to bez porównania z poprzednim stanem.

Nie robiłem testów na hamowni,ale czuć te parę kucyków :one: :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widze że w końcu jekieś profesjonalne porady jak wycisnoć pare kucy więcej z naszych K10 :D podobają mi się te Fotki :D odrazu przypominają mi się strony z poradami o tiuningu mechanicznym fiata 126P :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypominają mi się strony z poradami o tiuningu mechanicznym fiata 126P
Właśnie po części mnie to trochę zainspirowało,ale byłem ciekaw jak można to zrobić jeszcze inaczej ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze podpowieci mi czy np gaznik z suny 1,3 niepoprawil by osiągów ??

 

A o tym też myślałem,ale chciałem najpierw pokombinować coś z orginałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zawory albo calą glowice z suny 1.3 zaciognoc albo wogle wiekszy silnik

 

wsumie jak by sie przyjzec to ten w suny 1.3 to tylko ruzni sie alternatorem inaczej zamontowanym

 

:diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propo poprawiania osiągów seryjnego gaźnika to ja piłowałęm ośkę przepustnicy tak by stawiała mniejszy opór przy pełnym otwarciu przepusticy :) efekt był odczuwalny silnik łykał więcej mieszanki :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro bede wyciogal gaznik i kolektor ssacy z micry którą mam na czesci i obejze co by jeszcze mozna poprawic po fabryce,

 

ciekawe pytanie : czemu gaznik jest podgrzewany plynem chlodniczym, co to daje lub zabiera i jak to przerobic :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgrzewany jest po to by w zimne dni paliwo nie skraplało się na ściankach kolektora :)

Ps jeśli będziesz miał kolektor na wieżchu to dobrze zabrać się za polerowanie jego wnętrza :D papier ścierny i do dziełą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie zamiezam wypolerowac go z tym ze slyszalem ze polerowanie na lusterko ma ses tylko w wysoce wysilonych jednostkach sportowych a przy "normalnym" uzytkowaniu skutkuje to trudniejszym uruchamianiem jednostki po chwilowym wyłączeniu.

 

a co do podgrzewania to wydaje mi sie ze im zimniejsze powietrze dostaje sie do silnika tym lepiej chyba ze sie myle :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wyciognolem narazie kolektor ssący i gaznik

 

kupilem uszczelki pod ssacy i pod wydech i zamiezam obrobic tak zeby srednica uszczelki byla ruwna srednicy kolektorów znaczy sie ze powieksze troszke srednice dolotu

 

gozej z kolektorem wydechowym bo jest z zeliwa i niewiem czym go obrobic

 

no i jeszcze dochodzi sama glowica bo oddaje ją do regeneracji i niewiem ile krzykną ale napewno niemalo

 

ladne aluski zakupiles :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladne aluski zakupiles

Wiem,mi się też podobają,długo szukałem tego wzoru.

 

gozej z kolektorem wydechowym bo jest z zeliwa i niewiem czym go obrobic

Rzeczywiście z tym jest gorzej trzeba chyba kamień na wiertarę a później kółkiem z listkami ściernymi,spróbuj COŚ TAKIEGO ,albo może znajdziesz inne.

POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli efekt prac nad kolektorem i gaznikiem mnie nie zadowoli to zamontuje 4 gazniki od wiertarki :kosci: i bede mugl sie pozbyc prawie wszystkich przewodów podcisnienia które przyprawiją mnie o bół glowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontuje 4 gazniki od wiertarki

Też o tym myślałem.Przemyśl co z serwem i odmą,żeby nie zakłóciły Ci pracy :/ ,czy nie będzie trzeba założyć coś w rodzaju pompy podciśnień,bo nie będzie chebli :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterek od strony wlotu a ten co jest na kolektorze??? :<

No i na zapłon też kiszka,jeśli weźmiesz z jednego króćca to będzie podciśnienie za bardzo pulsowało,a jeśli ze wszystkich ,połączysz cienkimi rurkami to nie zestroisz gaźników .Wiem bo latami śmigałem na wiertarach ;) i znam ten ból gdy nie są zestrojone gaziory.Ale z tym szło by zakombinować poprzez 4 przeloty podciśnienia z jakimiś małymi dyszami,które w sumie dawałyby przelot około fi0,8.Zaślepiane przy strojeniu gaźników,temat do opanowania :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra odpuszczam sobie juz temat 4 gazników bo mnie to przeraza troszku i popracuje nad dolotem i wylotem bardziej,

 

poszukuje uszczelki pod glowice bo wsklepie mi krzykneli 120 zl :(

 

a i wymysliłem ze kolo zamachowe odchudze ok 8 % zeby reakcja na gaz lepsiejsza byla no i kółko rozzadu odelze ile sie da i wypoleruje

 

ciekawy jestem efektów :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w poprzednim silniku,ale miałem z innego źródła i długo nie latałem na niej,bo padłu mi panewki :/ i wymieniłem motor.Ale miałem JC i nie wydmuchało jej.Tylko że to było w litrówce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio jeździłem na uszczelce za 80 zł :D wszystko było dobrze do momentu uturbienia :D teraz mam najtańszą uszczelke za 40 zeta ale potraktowałem ją Hermetykiem i odpukać jeżdze od pół roku na doładowaniu 0,5 bar- LPG only :D aż sam się dziwie że tyle wytrzymała :D

 

koło zamachowe też chciałem ztaczać jednak nie maiał bym gdzie go wyważyć :/

z kołami rozrządu już raczej nic nie wykombinujesz jedynie koło pasowe ma spory naddatek masy który można usunąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potraktowałem ją Hermetykiem

Snafu, przecież to złoty środek zapomniany przez większość na rzecz silikonu,a wydaje mi się że niesłusznie.

Tak jak mówisz nie ma reguły,jak ktoś ma dar w rekach to i z g..... ukręci bat :D

 

[ Dodano: Nie 09 Mar, 2008 14:14 ]

koło pasowe ma spory naddatek masy który można usunąć
Są dwie wersje koła pasowego,na wielorowek jest cięższe (zazwyczaj w automacie)a na zwykły klinowy ma mniejszą masę,można przełożyć bez problemu :one: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest kolo na wielorowku wiec zobacze w gratach czy niemam takiego na zwykly pasek . a co to jest hermetyk !!!

 

[ Dodano: Nie 09 Mar, 2008 16:43 ]

koło zamachowe też chciałem ztaczać jednak nie maiał bym gdzie go wyważyć :/

z kołami rozrządu już raczej nic nie wykombinujesz jedynie koło pasowe ma spory naddatek masy który można usunąć :)

 

a czym ty chciales to ztoczyc ?? ze nimial bys jak wywazyc ??

 

w zakladach obrubki jezeli podejmuja sie toczenia kola to i je wywazą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...