Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Obroty?


Gość pawel2611
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel2611

Silnik 1,4 rok 96

Na postoju obrotu wynosza 1000 po rozgrzaniu silnika

I biegu obroty 1500- 1800

II biegu 2000

III biegu 2500

 

[ Dodano: Pon 25 Lut, 2008 10:27 ]

JAk spadaja Tobie( serleon) obroty , musisz wyczuscic silnik krokowy.

Ja to ostatnio zrobilem i juz mi nie spadaja obroty

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_k

hej serleon,

ja mam identyczny problem jak ty

obroty spadają mi do 500 obrotów, ale tylko na rozgrzanym silniku, przy zimnym trzymają się ok 1000 (znajomy mechanik stwierdził że jak jest ssanie to się trzyma na obrotach jak się rozgrzeje ssania nie ma i kiszka)

opisz od kiedy taka sytuacja ma miejsce??

 

u mnie ma to miejsce gdzieś od 2 miesięcy od momentu montażu gazu, instalacja Stag 300 sekwencja,

problem jest zarówno na gazie jak i benzynie,

mechanik stwierdził że gazownik jak spi..... to niech naprawia a gazownik stwierdził że instalacja nie może mieć wpływu i koło się zamyka.

macie może jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel2611

Hej Serleon.

 

Nie powiem Tobie gdzie znajduje sie silnik krokowy, bo robil mi to mechanik.

Wiec jak masz mechnika jedz do niego, albo znajdz w instrukcji nissana almera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przeczyścić przepustnice środkiem ktory znajdzieszw kazdym sklepie motoryzacyjnym Bylo juz gdzies pisane jak czyscic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patriot moze juz wczesniej miales uszkodzona przepustnice a wyczyszczenie jej bylo gwozdziem do trumny Ja od 2 lat co jakis czas czyszcze w ten sposob przepustnice i nic jeszcze nie uszkodzilem, i nie mam z nia zadnych problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinny być obroty, przy rozruchu auta? Bo u mnie jest 2000 i nie wiem czy to prawidlowe ustawienie.

Pozdrawiam

 

... no ogólnie poprawne pod warunkiem że jest to tuż po rozruchu

i na zewnątrz jest c.a. -25C

 

[ Dodano: Czw 28 Lut, 2008 10:41 ]

No i znalazłem rozwiązanie problemu :) dla zainteresowanych tematem

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...p;highlight=n15

 

... ok, ale wątek głównie promuje wyczyszczenie przepustnicy poprzez spryskanie jej wnętrza "carbon cleaner'em". Przy problemach typu spadek obrotów do 400-500 przy wysprzęglaniu konieczne jest czyszczenie zaworku IACC po uprzednim jego demontażu. Samym "psikaniem" spray'u do przepustnicy nie ma szans dobrze go wyczyścić.

Po robocie należy oczywiście na nowo ustawić wolne obroty.

Wczoraj takowe czyszczenie miałem zrobione u siebie i wszystko chodzi elegancko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupiłem preparat do czyszczenia przepustnicy. Koszt 20pln i jest perfekcyjnie, szczególnie że przepustnica nie była czyszczona z dwa lata i już strasznie zamulało na jałowym. Zdejmujesz filtr odpalasz auto i powoli pryskasz. Polecam, bo mało roboty i naprawdę daję rade. Tylko kup dobry płyn (najlepiej US lub Canada) na którym jest dużo ostrzeżeń o szkodliwości :)

A czym jest zawór IACC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_k

Dzisiaj zamówiłem takowy preparat wysyłkowo, zobaczymy co z tego wyjdzie, dosyć dużo ludzi sobie chwali to rozwiązanie więc mam nadzieje że mi też pomoże jeśli nie da to efektu będę szukał dalej i pewnie skorzystam z rady Darek,

nie jest to duży wydatek a jeśli pomoże to i koszty i czas zaoszczędzę.

tak czy tak jak przetestuje to dam znać jaki skutek to odniosło,

 

mam pytanie do ciebie Darek, czy sprawdzałeś wcześniej sposób ze sprayem? mówisz dość pewnie że to nie może pomóc !

 

ps. przyłączam się do pytania co to jest zaworek IACC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Wyprzedzając kolejne pytanie odnośnie regulacji obrotów i ciągnąc temat niskich na jałowym biegu polecam ten link http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=28721

a w szczególności wypowiedź Kolegi ZETKA :) Czyszczenie czyszczeniem, ale regulacja wolnych obrotów to też ważna rzecz i skuteczna.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamówiłem takowy preparat wysyłkowo, zobaczymy co z tego wyjdzie, dosyć dużo ludzi sobie chwali to rozwiązanie więc mam nadzieje że mi też pomoże jeśli nie da to efektu będę szukał dalej i pewnie skorzystam z rady Darek,

nie jest to duży wydatek a jeśli pomoże to i koszty i czas zaoszczędzę.

tak czy tak jak przetestuje to dam znać jaki skutek to odniosło,

 

mam pytanie do ciebie Darek, czy sprawdzałeś wcześniej sposób ze sprayem? mówisz dość pewnie że to nie może pomóc !

 

ps. przyłączam się do pytania co to jest zaworek IACC

 

 

 

 

lukasz_k nie odradzam Ci całkowicie stosowania spray'a , bo rzeczywiście może pomóc przy stosunkowo niewielkim zabrudzeniu. Spray'em na pewno możesz "spsikać" przepływomierz i gardziel przepustnicy i całkiem przyzowicie je wyczyścić, ale sam zaworek IAAC nie jest dobrze dostępny w związku z tym raczej nie da się w tem sposób dobrze go wypłukać ze zgromadzonych tam "syfów". Osobiście próbowałem czyścić przepustnicę w ten sposób i pozytywny efekt był, ale dość krótkoterminowy.

 

Zaworek IAAC Idle Air Adjusting Control (unit) popularnie i niestety błędnie zwany jest silnikiem krokowym. Służy do regulacji obrotów biegu jałowego przy całkowicie zamkniętej przepustnicy. Wykonany jest w postaci cylindrycznej "tulejki" z umieszczonę wewnątrz cewką elektromagnetyczną z trzpieniem i sprężyną. ECU steruje prądem płynącym przez cewkę wychylając trzpień stosownie do chwilowego zapotrzebowania silnika na powietrze podczas pracy na biegu jałowym, np włączenie świateł powoduje większe wychylenie trzpienia i dopuszczenie dodatkowego powietrza , w efekcie obroty silnika rosną z c.a 700 do 800 rpm. Cały moduł może być jeszcze uzupełniony o zaworek FICD do regulacji prędkości obrotowej silnika w aucie z klimatyzacją. Mam nadzieję że odpowiedziałem na zadane pytanie ...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_k

faktycznie wyjaśniłeś mi troszeczkę, dzięki :)

wczoraj wyprobowałem sposób ze sprayem, i efekt jest bardzo zadowalający, na jak długo to się dopiero okaże,

ps. ile taka usługa wyczyszczenia kosztuje u mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przepraszam że odgrzebuje stary temat ale mam pytanie...

 

Zrobiłem sobie czyszczenie przepustnicy tzn. napsikałem do niego środkiem do czyszczenia przepustnic... Ładnie schodzi teraz z obrotów (nie spada do 500) ale po odpaleniu jak jest ssanie to obroty utrzymują się na poziomie 1500-1600. Jak już się rozgrzeje to ok 750-800. Da się jakoś wyregulować obroty gdy silnik chodzi na ssaniu??

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zasada działania takich środków "cudo" na psychikę i dobre samopoczucie właściciela auta. Panowie i Panie nie ma co się łudzić to nic nie daje! Na dłuższą metę trzeba i tak wszystko rozebrać i dokładnie przeczyścić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zasada działania takich środków "cudo" na psychikę i dobre samopoczucie właściciela auta. Panowie i Panie nie ma co się łudzić to nic nie daje! Na dłuższą metę trzeba i tak wszystko rozebrać i dokładnie przeczyścić!

 

Pewnie że najlepiej wszystko rozebrać i wyczyścić ale nie mam narazie na to czasu... I nie pisz że nic nie daje bo DAJE!!! Ja widzę zdecydowaną poprawę! Od kiedy przeczyściłem nigdy obroty nie spadły mi do 600...

 

Ale wracając do mojego pytania: czy da się wyregulować obroty silnika gdy chodzi na ssaniu?? A może trzeba coś jeszcze wyczyścić??

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o długotrwałym efekcie. Kiedy czyściłeś - wczoraj, czy tydzień temu? Jeśli chcesz coś zrobić porządnie to nie mz zmiłuj czas trzeba znaleźć i mieć spokój na długo. Gdyby wszyscy naprawiali auta "sprayem" to włos się się jeży....strach jeździć

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o długotrwałym efekcie. Kiedy czyściłeś - wczoraj, czy tydzień temu? Jeśli chcesz coś zrobić porządnie to nie mz zmiłuj czas trzeba znaleźć i mieć spokój na długo. Gdyby wszyscy naprawiali auta "sprayem" to włos się się jeży....strach jeździć

Powodzenia.

 

Napewno kiedyś to wszystko rozbiorę i wyczyszczę... Autko niedawno kupiłem i jeszcze się go uczę ;) Ale denerwowały mnie te spadające obroty więc na razie popsikałem i pomogło... A powiedz mi może wiesz czy da się wyregulować obroty silnika na ssaniu?? Bo wydaje mi się że są trochę za duże (po odpaleniu ok 1500 a nawet więcej). Czytałem chyba wszystkie posty o obrotach ale o ssaniu nie było...

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od najtańszej metody tzn dokładnie przeczyścić świece, styki, posprawdzać połączenia, kable wysokiego napięcia + wymienić filtr powietrza za kilkanaście złotych. Jak to nie pomoże trzeba sprawdzić wyprzedzenie zapłonu. Jak to nic nie da to chociaż możesz coś wykluczyć. Moim zdaniem u Ciebie chyba jednak to brudna przepustnica sądząc po objawach. U mnie też obroty skakały do 1500 i była to właśnie brudna przepustnica. Obroty jałowe przy zimnym motorze wróciły do normy. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...